Recenze
Technické info
Přezdívka auta Lex Rok výroby 2005 Koupeno nové najeto [km]:76000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 3311 výkon [kW]: 200 kroutící moment [Nm]: 410 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.6 maximální rychlost [km/h]: 210 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 450 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 7.5
Popis vozu
Koupě auta:
Jelikož jsem se z předešlého nezdaru poučil, možná i trochu dospěl. Vracím se do června roku 2005 kdy rodiče začínají uvažovat nad koupí nového, tentokrát už né nízkého auta jako je stále funkční a dobře vypadající Mazda 626GE. Ale auta do kterého by se nemuseli ohýbat. V hledáčku se samozřejmě objevuje Volvo XC90, Mercedes ML , BMW X3 a X5, Tuareg, Toyota LandCruiser, o Q7 se jen básní a nikdo zatím neví jak bude vypadat. Každé z těchto aut mělo něco do sebe, Volvo jakožto synonymum bezpečnosti, Mercedes značka luxusu, BMW auto které tě na cestě jízními vlastnostmi nikdy nezklame, Tuareg který byl v té době spíš jako průtokový ohřívač než automobil, Toyota značka japonské spolehlivosti.
Když už bylo rozhodnuto pro Toyotu jakožto auto které přece jen není tak hranaté jako BMW, okázalé jako Mercedes a hlavně spolehlivé s nízkými servisními náklady prodejce se zmiňuje o LEXUSU, jakožto o vylepšené Toyote. Ostravský prodejce o Lexusu nechtěl ani slyšet, Novojíčínský který importoval i auta z USA ale věděl co a jak. V srpnu nám byl Lexus RX300 dovezen na Ostravsko jen za účelem naši testovací jízdy. Ihned nás okouzlil, exteriérem je to 100% Japonec, na nic si nehraje, není to autobus, žádná hranatá krabice jako byla X5 zezadu, samozřejmě nejvíc působila výjimečnost. Interiér je kapitola sama o sobě, nasednuli jsme do auta a tam se cítili jako v obýváku, ani jedna křivka ( hrana ) nepodněcovala k agresi, usednutí do tohoto auta je skutečně jako sednout ze světa shonu do světa klidu, pohody, dobré nálady. Po nastartování se nestane skoro nic, motor je tak nádherně utlumen že si jej nevšimnete ani při 150Km/hod. V té době se dal evropský RX s námi požadovanou konfigurací koupit pouze přes jediného schopného importéra a to byl AutocentrumDuba. Dohodli jsme se že ho během měsíce doveze, nestandardně zaplatili 100% částku předem. Bohužel tento prodejce svoje slovo nedodržel a do měsíce nedodal. Zavázal se ale že do dalšího měsíce jej dodá, to už jsme si ale doktovali podmínky my. Pokud jej nedodá do určitého data, toho samého dne nám předá svůj předváděcí vůz a budeme jej mít bezplatně s 0% účastí na nehodě až do doby než bude schopen dodat model RX300 s naši specifikací, nebo RX400h o kterém jsme slyšeli jen v bájích. V půlce října nám byl bezplatně předváděci RX300 přistaven před dům do doby než bude dovezen náš vůz ( půjčovné v té době stálo 70 000/měsíc ). K autu jsme se samozřejmě chovali tak, že je půjčené a prodejce nás již zklamal.
V půlce listopadu zazvonil telefon a v něm se ozvala nabídka která se neodmítá, prodejce nám nabídl svého málo jetého RX400h ( tehdy jediný oficiální kus v ČR ) za cenu za kterou by nám dodal víc ojetého RX300. Řekli jsme ano a převzali si auto v Praze. Auto ne že vypadalo jako nové, auto vypadalo ještě líp, nebýt na tachometru 5000 Km.
Ano černé vypadá mnohem líp, ale kdo ho má pořád umývat??
Koho by zajímalo jak se auto vlastně chová, jak rychle se zahřívá do provozní teploty atd. následující řádky jsou právě pro vás.
Auto se v zimě zahřeje stejně rychle jako konvenční auto, motor se totiž snaží co nejdřív dostat na provozní teplotu a pak už se vesele vypíná a zapíná v závislosti na potřebě výkonu.
Celý tento proces zahřívání řídí samozřejmě řídící jednotka která snímá veškeré teploty.
V létě se může stát že nastartuji a motor se třeba ani nerozběhne, přičítám to dostatečné okolní teplotě. Auto dokáže ujet na plné aku po rovině 5 Km při rychlosti 50Km/hod, tato vzdálenost byla uváděna v katalogu, my ji ale reálně vyzkoušeli a je tomu skutečně tak.
Jízda s hybridním Lexusem
Mnoho z vás zajímá jak se s tímto aute jezdí.
Zapalování má klasicky 4 polohy, jako všechny konvenční auta, jenže tím to končí, benzínový motor ale zatim spí.
Nastartuje se až při razantnějším sešlápnutím plynu, nebo při vybití velkého akumulátoru na hranici 20%.
Točivý moment elektromotorů ( mohutných 400Nm ) je k dispozici už v době kdy si o tom ostatní auta nechávají zdát, tedy od 0 Km/hod. Při razantnějším sešlápnutí plynu startuje benzínový motor, souhra benzínu a elektromotoru je natolik dokonalá že jeho start se při danném sešlápnutí plynu nějak negativně na komfortu neprojeví ( žádný cuk, skok, otřes ). Pokud se motor spustí a není potřeba jeho výkon cestující zvyklý na starší auta, nebo na diesly ani nepozná že už nejedem na elektro.
Akcelerace:
Když se sešlápne plyn až na podlahu s pevným startem auto i na asvaltu zahrabe všema 4 kolama, krouťák je skutečně mohutný, protiprokluz je aktivní až od nějakých 15-20Km/hod. Nebo letmým startem benzínový motor naskočí ihned, vytočí se na ideální hodnotu maximálního výkonu a krouťáku, během tohoto vytáčení již nastává plynulý zátah s kterým samozřejmě pomáhají i elektromotory, motor má stále stejné otáčky, stále stejně zní. Kupředu tlačí stále stejnou sílou až do rychlosti 150 Km/hod pak už to není taková krása, nad 150 se moc nedostávám, takže mi to vůbec nevadí.
Není to auto do terénu, ale maximal na zasněženou cestu, pohon 4x4 o který se na předních kolech dělí benzín + elektromotor a na zadní nápravě pouze elektromotor zvládne maximálně onu zasněženou cestu, standartně je poháněna pouze přední náprava, při prokluzu a při intenzivní akceleraci z místa ( příliš vysoký krouťák na přední kola o rozmětu 235/55/R18 ) připojí zadní kola.
Je to ohrané ale kdo neví, tak tady uvádím informace o výbavě:
Bezpečnost a zabezpečení
ABS (protiblokovací systém brzd) s EBD (elektronická distribuce brzdné síly)
TRC (protiprokluzový systém)
VSC (řízení stability vozidla) s možností vypnutí BA (brzdový asistent)
BA (brzdový asistent)
ECB (elektronicky řízené brzdění)
VDIM (integrované řízení dynamiky vozidla)
E-FOUR (elektronicky řízený pohon všech kol)
Airbagy:
– čelní airbagy pro řidiče a spolujezdce (s dvoufázovým systémem)
– boční TAP airbagy (ochrana hrudníku, břicha a pánve pro řidiče a předního spolujezdce)
– přední a zadní hlavové airbagy ( boční )
– kolenní airbag pro řidiče
Alarm s dvojitým zámkem dveří „Double Lock”
Bezpečná karoserie pohlcující energii nárazu
Ochrana proti bočnímu nárazu
Sloupek řízení pohlcující energii nárazu
WIL u předních sedadel (systém na ochranu krční páteře)
Výškově nastavitelné opěrky hlavy
Bezpečnostní pásy:
– přední 3bodové bezpečnostní pásy s předpínači a omezovači tahu, výškově nastavitelné
– zadní 3bodové bezpečnostní pásy (3x), s upevněním dětské sedačky na vnějších sedadlech
– optický a akustický výstražný systém při nepřipoutání řidiče a spolujezdce
Uchycení dětské sedačky ISOFIX na zadních vnějších sedadlech
Dětská pojistka v zadních dveřích
Přední mlhovky zabudované v nárazníku
Xenonové světlomety:
– s automatickým zapínáním a vypínáním
– s regulací dosahu světla
– ostřikovače světlometů, integrované v nárazníku
Dálkové centrální zamykání
Upínací kroužky pro zajištění zavazadel v zavazadlovém prostoru
EXTERIER:
18“ pětipaprsková kola z lehkých slitin s pneumatikami 235/55 R18
Vnější zpětná zrcátka:
– elektricky ovládaná a sklopná
– vyhřívaná, s vypínací automatikou
– samostmívací
Vrstvené bezpečnostní čelní sklo
Skla s tepelnou izolací, tónovaná, se zvýšenou ochranou před ultrafialovým a infračerveným zářením
Stěrače čelního skla:
– se dvěma rychlostními stupni
– s vyhřívaným místem uložení stěrače
– s regulovatelným cyklovačem a automatikou „stírání – ostřik”
– dešťový senzor s nastavením citlivosti
Stěrač zadního okna s automatikou „stírání – ostřik” a cyklovačem
Intenzivnější tónování zadních oken
Vyhřívané zadní okno, s vypínací automatikou
Střešní ližiny
Střešní spoiler
INTERIER:
E-CVT – elektronicky řízená převodovka s plynule měnitelným převodovým poměrem
Sedadla s látkovými potahy
Elektricky nastavitelná přední sedadla (8 směrů u řidiče, 4 směry u spolujezdce)
Zadní sedadla dělená v poměru 60 : 40, sklopná, podélně posuvná o 120 mm
Bederní podpěra
Tempomat
Audiosystém Mark Levinson® s 11 reproduktory
Automatická klimatizace:
– oddělené ovládání pro řidiče a spolujezdce
– aktivní pylový filtr
– regulace v závislosti na poloze slunce
Volant:
– tříramenný ve sportovním designu
– výškově nastavitelný
– potažený kůží
– s vestavěným ovládáním audiosystému a tempomatu
Palubní počítač
Ukazatel vnější teploty
Optitronové měřicí přístroje
EPS (elektrický posilovač řízení)
Elektricky ovládaná okna
Podélně posuvná středová konzola, s vysouvatelnými odkládacími přihrádkami, integrovanými držáky nápojů, 12V zásuvkou pro připojení příslušenství a popelníkem
Střední loketní opěrka vzadu, sklopná, s integrovanými držáky nápojů a odkládací přihrádkou
Sklopné loketní opěrky vpředu
Samostmívací zpětné zrcátko
Sluneční clony s osvětlenými kosmetickými zrcátky a vytahovatelným prodloužením pro ochranu před bočním oslněním
Úložné prostory:
– odkládací přihrádky v předních dveřích
– odkládací kapsy na zádi předních sedadel
– příruční skříňka v palubní desce, uzamykatelná
12V/120W zástrčka v zavazadlovém prostoru
Zapalovač cigaret vpředu
Automaticky zajíždějící kryt zavazadlového prostoru (při otevření zadní kapoty), vyjímatelný
Vzduchový filtr klimatizace
Držáky nápojů, vpředu a vzadu
Opěrka pro nohu řidiče
Hliníkové interiérové vlisy
PŘÍPLATKOVÁ VÝBAVA:
Sedadla s potahy z perforované kůže
Vyhřívaná přední sedadla
Elektricky nastavitelná přední sedadla (8 směrů u řidiče i spolujezdce)
Zadní sedadla dělená v poměru 40 : 20 : 40
Paměť nastavení sedadla řidiče, venkovních zrcátek a volantu
I-AFS (adaptivní přední světlomety)
Elektricky nastavitelný volant ve dvou osách (výškově a podélně)
Elektricky ovládané dveře zavazadlového prostoru
Multimediální a navigační systém
Metalický lak.
Nádherná "vana" v kufru
Zadní sklo zatmavené do neprůhledna,
DODATEČNÉ ÚPRAVY
Přední boční s vyšším zatmavením
Silné stránky
Motor:
Přesuňme se zpět do roku 2005 kdy se srovnávalo s jinýma autama. RX400h má 3,5 litrový benzínový atmosfér. americký neupravovaný motor z modelu RX330 o výkonu 155Kw s průměrnou spotřebou 14litrů ( pouze motor, bez baterek a elektromotoru). Zezačátku jsme testovali jaká je spotřeba a hranice 8 litrů je naprosto reálná spotřeba při dodržování rychlosti. Já s autem jezdim i za 7 litrů mimo dálnice ale to se s ním musí řidič zžít a vyjet o 5 min dřív, za těch sedum litrů se pak z řidiče nestává dravec ale dopřává si relax a odpočinek, žádný spěch, shon... Průměrně, protože ním nejezdím jen já se ale pohybuje okolo 9ti litrů jelikož nemá cenu šetřit nějaký litr když je pod kapotou takové stádo.
Motor v té době neměl srovnání ani s 10V z Tuarega, 8V z BMW, Mercedes byl výkonově srovnatelný ale spotřebou někde jinde ( toto je situace z roku 2005, né začátek roku 2009 ). Odpich 7,6 sekund a spotřebu 8 litrů neměl v té době nikdo a ani teď to nemá žádný atmosfér benzín.
V českých podkladech je uvedeno že auto plní EURO4, v celosvětových auto plní EURO5. Ve skutečnosti je to ale EURO5 i v ČR protože je úplně osovobozeno od silniční daně.
Exteriér:
Když se k autu blížíte auto se na vás směje, nikoli mračí jako tomu bylo u konkurence.
Interiér:
Jak již bylo řečeno je to luxusní obývák, dotyková obrazovka ukáže vše co zrovna potřebuji, nic nehledám, prostě se dotknete a je to tam, pokud to není na dotykovém display je to někde poblíž, vypínačů je tam pro neznalého řidiče dost, ale po pár hodinách se už nic nehledá a mačka se na jistotu, vše je při ruce. Jen škoda že je volant a voliče na něm z Toyoty, škoda že si to nepohlídali. Sedačky jsou výborné sice japonsky krátké ale když se mění starý
japonec za nového nevidím to jako vadu, jsou vyrobeny z perforované ( dirky ) kůže takže v létě nelepí, vyhřívání mají přední sedadla, na zadních se stejně moc nesedí, takže řidič ( nejdůležitější v autě ) nemrzne.
Zapoměl jsem na audio, je to sice značka zaměřená na domací Audiosystém Mark Levinson® s 11 reproduktory ale v tom autě to zní neskutečně.
Slabé stránky
Podvozek:
Je škoda že není vybaven pneu odpružením, bylo by to lepší ( zkušenost z RX300 ) jak na dálnici, tak na okresce.
Slabá 12V baterie, po týdnu až dvou stání odchází a je třeba start kabelama, prý tím trpí všechny RX400h, ja to ale přisuzuji tomu že je to zřejmě první model co sjel z linky ikdyž je pravda že na zásobování elektroniky při stání by to mohlo vydržet dýl, když má 45Ah a 200A.
Kufr:
450 litrů je nejmíň z vybraných modelů, ale protože v autě jezdí v 90% jen 2 lidé tak to stačí.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Pražský prodejce a jeho servis se ukázal být příliš drahý, takže jezdíme do Brna kde mají stejně dovedné techniky za nesrovnatelné ceny.
Samozřejmě všechny zajímá jaké záruky se na auto vztahujou ( jsou to záruky pro modely z roku 2005, teď jsou jiné)
3 roky na vyrobni vady + 24hod asistence zdarma
3 roky na lak a povrchovou korozi
12 let na prorezavění karoserie
5 let na kompletní hybridní systém ( teď je to již víc ).
Nové akumulátory pro RX400h stojí 50 000Kč,
životnost je odhadována minimal na 200 000Km
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Zezačátku velmi špatné ale jelikož nám nakonec dal mnohem víc než musel, jsme spokojeni.
RX400h vs konkurenti z německa
RX400h vs ML320 s měřením zrychlení 7.2s vs 8.5s na 60mph = 96Km/hod
http://www.youtube.com/watch?v=NnavH3f6KYo&feature=fvwe2
RX400h vs BMW X5 4.4 chvilku měl navrch ale potom překvapivě.... podívejte se http://www.youtube.com/watch?v=RlQRIN9URRg&eurl=http%3A%2F%2Fmoje.auto.cz%2FMazdaGE%2Flex.html&feature=player_embedded
Novinky v recenzi
RX400h vs BMW X5 4.4
http://www.youtube.com/watch?v=RlQRIN9URRg&eurl=http%3A%2F%2Fmoje.auto.cz%2FMazdaGE%2Flex.html&feature=player_embedded
Údaje o záruce
Nové fotky, stále jsou tady některé i z propagačních materiálů.
Ano, vsechny fotky nejsou moje, to je pravda, budu se nazit to napravit.
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Lexus RX
- Re: Re: Re: hybrid 20.01.2012 11:21 majk162
- Re: Re: hybrid 09.05.2011 11:21
- Hybrid 08.05.2011 22:13 Vrrrr
- Re: hybrid 17.11.2009 07:24 MazdaGE
- Re: hybrid 15.11.2009 18:44
- hybrid 15.11.2009 16:13 Wiii
- Re: hybrid 25.06.2009 17:33 MazdaGE
- Re: Baterie 25.06.2009 17:32 MazdaGE
- Baterie 10.06.2009 19:32 Mig_35
- nedhera 27.01.2009 11:41 Fishbone
- hybrid 28.12.2008 10:27 cubalibre 16V
- Re: dobra volba 26.12.2008 13:27 MazdaGE
- dobra volba 26.12.2008 11:15 petr16
- Re: Další Hybrid 25.12.2008 23:11 MazdaGE
- Další Hybrid 25.12.2008 23:04 pepavasa
- Re: Re: Re: Ano Shoping 25.12.2008 19:06 TurboKluk(smazat hodnoceni)
- Re: Re: Ano Shoping 25.12.2008 18:58 MazdaGE
- Re: Ano Shoping 25.12.2008 18:57 TurboKluk(smazat hodnoceni)
- Ano Shoping 25.12.2008 18:45 MazdaGE
- Ostrava 25.12.2008 18:38 TurboKluk(smazat hodnoceni)
Další vozy značky Lexus
-
Lexus RX (2009) Majitel: Invisible
Přidáno: 7.2.2016 2810 Majitel 9.96 Uživatelé
-
Lexus RX (2010) Majitel: Robin Rocek
Přidáno: 12.6.2021 49 Majitel 9.52 Uživatelé
-
Lexus GS (2018) Majitel: medvedi
Přidáno: 5.4.2018 3210 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Lexus ES (2023) Majitel: doktorbartollo
Přidáno: 28.12.2023 2410 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Lexus GS (2008) Majitel: overclocker
Přidáno: 5.11.2012 209 Majitel 9.91 Uživatelé