Recenze
Mazda 626 1.8 16V (GF)
Technické info
Přezdívka auta Mazda 626 Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:165000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1840 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 145 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.7 maximální rychlost [km/h]: 183 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 502 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "_addamec_".
Ukončení studií, stálý příjem a touha po prvním autě z vlastních financí mě počátkem roku (2009) postavily před rozhodnutí o výběru auta.
Kriteria jsem měl nastavená následovně:
- spolehlivost
- prostornost
- bezpečnost
- dostatečný výkon
- klimatizace
- benzín
- rozumná spotřeba
Jelikož jsem se nechtěl zatížit splácením auta na dlouhou dobu, stanovil jsem jako strop 100tKč.
Kriteria směřovala k japonským vozům nižší střední třídy a v úzkém výběru mi zůstala Mazda 323, Nissan Almera, Nissan Primera.
Jednoho únorového víkendu jsem podnikl výlet do autobazaru nedaleko Mostu, který sliboval 323 z roku 1999 v dobrém stavu. Po prohlédnutí vozu a testovací jízdě mé nadšení opadlo. Auto nebylo špatné, ale celkový dojem kazily detaily. Opodál ale stála má současná Mazda 626. Na pohled vypadala moc pěkně, alu kola, stříbrná metalíza adokonce i velmi zachovalý interiér. Testovací jízda dopadla také dobře. Jediné, z čeho jsem měl obavy, byla spotřeba. Nicméně servisní knížka a auto ve skvělém stavu (mj. nové letní i zimní gumy) mě přesvědčily. Ačkoliv původně mělo jít jen o letmé seznámení, rozhodl jsem se auto ihned odvézt.
Co se týče výbavy, je to zřejmě základ, s kterým se 626 dodávala:
- 4x airbag
- ABS
- manuální klimatizace
- elektricky ovládaná přední okna a zrcátka
- posilovač řízení
- sedadlo řidiče nastavitelné vyškově (přední a zadní část zvlášť)
- centrální zamykání
Auto je dále doplněné alarmem.
Auto je velice prostorné a pohodlné, delší cesty v něm mi nedělají žádně potíže. Měřím 190cm a bez problémů se za mě na zadní sedadla vejde člověk vyšší postavy.
Motor 1,8 16V 66kW není na závodění, ale brzdou provozu s ním nebudete. Pro předjíždění je nutné podřazovat, stejně tak v kopcích. Nicméně při klidné jízdě má točivý moment dostatečný.
Optimálně se chová zhruba nad 2500ot. Převodovka je zpřevodována spíše do rychla. 3000ot na pátý převodový stupeň odpovída asi 130km/h.
Jízdní vlastnosti jsou předvídatelné, auto se i ve vyšších rychlostech chová na silnici jistě a ani v zatáčkách nezklame. Stejně jako ostatní Mazdy, je radost ho řídit. Jediné, co bych vyčetl, je nižší účinnost brzd.
Ačkoliv je uváděný objem nádrže 64l, už se mi do ní podařilo natankovat i 70l (a to ručička palivoměru ještě zdaleka nebyla na dně). Poté, co pistole poprvé vyskočí, se do nádrže po okraj vejde ještě zhruba 10 litrů.
srpen 2009
Auto mám necelý půlrok. Najeto 11tkm, zatím bez závad. Investice byly zapříčiněné vnějšími vlivy :) - překousané kabely, přestal fungovat nainstalovaný alarm. Větší investicí byl pouze chladič klimatizace, který vlivem stáří začal ucházet.
S autem jsem maximálně spokojený. Je velice pohodlné. Pokud je nenaložené, tak i výkon motoru je dostačující. Velmi pozitivně hodnotím spotřebu, průměr 7,6l - Dynamická jízda, průměrně naložené auto (občas 4-5 osob a plný kufr, občas jen řidič), 50% mimo město, 30% dálnice, 20% město.
Koncem července absolvovala Mazda výlet do jižních Čech. 2 osoby, plný kufr, 90%km mimo město rychlostí 100km/h, 10% město (průjezd Prahou), zapnutá klimatizace. Spotřeba 6,8l.
Silné stránky
- spotřeba
- prostornost
- spolehlivost
- pořizovací cena
Slabé stránky
- nenápadné auto (což může být i výhoda - policejní hlídky mě zatím nestavily)
- slabší motor
- slabší brzdy
- dražší ND
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
srpen 2009
Přestaly mi fungovat oba dálkové ovladače od alarma a centrálu. Objednal jsem nový alarm.
Výměna oleje ve 165tkm.
květen 2009
Bohužel jsem koupil auto s nefunkční klimatizací, což jsem zjistil až při prvních vedrech na jaře. Nepříjemným zjištěním byl únik media skrze chladič. Po výměně chladiče už klima chladí jak má.
Sehnat chladič byl problém, neboť je více typů. Mně se zadařilo až na druhý pokus.
Od zadní nápravy se ozývaly rány. Po výměně gumiček stabilizátoru již ok.
únor 2009
Asi týden po koupi mi nějaká zvířecí potvora překousala zapalovací kabely.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
PK Autocar Havraň (u Mostu):
Vstřícný přístup, rozumná domluva s majitelem (nepodařilo se mi z bankomatu vybrat celou částku, tak jsem mu zhruba 25% ceny auta převáděl z bankovního účtu). Mohu doporučit.
Přidat názorDiskuse: Mazda 626 1.8 16V (GF)
- prevodovka 04.08.2009 23:45
- Re: Re: Re: Re: Re: Ještě 08.06.2009 12:59 BigFoot007
- Re: Re: Re: Re: Ještě 07.06.2009 01:25 ghotic.ghotic(new Mazlík)
- Re: Re: Re: k autu 28.05.2009 09:06
- Re: Re: k autu 28.05.2009 03:37 Poustnik
- Re: k autu 27.05.2009 11:33
- Re: Re: Re: Ještě 27.05.2009 11:11
- k autu 27.05.2009 09:32
- Re: Re: Ještě 27.05.2009 09:23
- Re: Ještě 26.05.2009 21:50
- Ještě něco.. 26.05.2009 17:19 Mira328i
- Ještě 26.05.2009 17:17 Mira328i
- VÝKON?? 26.05.2009 17:13 Mira328i
Další vozy Mazda 626
-
Mazda 626 (1999) Majitel: závodník
Přidáno: 5.6.2018 810 Majitel 9.80 Uživatelé
-
Mazda 626 (1999) Majitel: piatok
Přidáno: 26.1.2014 09 Majitel 9.58 Uživatelé
-
Mazda 626 (1992) Majitel: korrado
Přidáno: 4.7.2009 97 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Mazda 626 (1989) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.2.2008 289 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Mazda 626 (1993) Majitel: parkoviště
Přidáno: 23.5.2007 328 Majitel 9.75 Uživatelé