Recenze
Ford S-Max 2.0 TDCi automat
Technické info
Přezdívka auta Maxík Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:2157 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.9 maximální rychlost [km/h]: 193 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 1071 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 6.6
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "LM1".
V létě jsem začal přemýšlet o novém autě. Dvě předchozí auta byla MPV Renault Scenic I a Grand Scenic II. Takže jsem znovu uvažoval o prostorném autu pro rodinu (děti dorůstají do puberty a vypravit se ve čtyřech na dvoutýdenní dovolenou už vyžaduje kus auta), ale hledal jsem
nyní v jiných vodách. Už od uvedení do výroby se mi líbily Mazda CX7 a Ford S-MAX. Pro Mazdu hovořil "o chlup" lepší design a hlavně pohon 4x4. Pro Ford hlavě prostor, variabilita, možnost automatu a zkušenosti kolegy v práci. Obě auta ve své třídě spojuje výborný podvozek a jízdní vlastnosti. Jelikož kolegův S-MAX jsem znal, rozhodla zkušební jízda s CX7. Je to výborné auto co se týče jízdních vlastností a komfortu pro řidiče, ale vnitřní prostor a kufr je bohužel na tak velké auto podprůměrný. Takže s ohledem na komfort a prostor pro rodinu jsem nakonec zvolil FORD S-MAX s automatem.
Maxíka jsem si nechal přivézt z Německa, kde auto stálo několik měsíců v showroomu internetového prodejce. Díky tomu jsem pořídil nové auto s dobrou výbavou za cenu zánovního (které jsem původně plánoval). Jediným mínusem bylo to, že jsem musel vzít skladové auto s danou výbavou a barvou. Nakonec jsem ale narazil na téměř požadovanou konfiguraci v barvě "midnight sky".Což je tmavě šedo-modrá metalíza, která se mi líbí (dvě předchozí auta byla také šedá).
Maxík je ve výbavě TITANIUM, motor 2.0 TDCi 140k s automatickou dvojspojkovou převodovkou POWERSHIFT, navíc 3. řada sedadel, navigace s 7" displejem, bezklíčové startování a odemykání + pár dalších drobností business paketu.
Hodnocení:
- jízdní vlastnosti, odezva řízení a komfort jsou na vysoké úrovni (nesrovnatelně lepší než u předchozího auta - samozřejmě, je to o třídu výš). Auto se na dobrém povrchu chová velmi jistě. Na méně kvalitním povrchu (např. pravý pruh D2) mírně znejistí zadní náprava a sníží se komfort cestování, ale není to nic závažného.
- automat řadí bez problému, málokdy se splaší (je pravda, že zatím Maxíka moc nehoním). Koho by nebavil automat, může přepnout na manuální mód (ale proč?).
- spotřeba v průběhu prvních kilometrů stále klesá. První nádrž byla s průměrem 8,2 l, druhá klesla na 7,1 l. Po třetím tankování se držím kolem 6,6 l (kombinovaná město/dálnice/okresky cca na třetiny). Dojezd na 70 l nádrž vypadá slibně, hodně přes 1000 km.
Celkově po dvou týdnech zatím vládne velká spokojenost.
Silné stránky
design (myslím, že facelift se hodně povedl)
jízdní vlastnosti a komfort
prostornost, variabilita
úspornost
Slabé stránky
velký poloměr otáčení
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
naštěstí zatím žádné
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Celkově velká spokojenost s rychlým a profesionálním jednáním pražské firmy www.autozdovozu.cz
Další vozy Ford S-Max
-
Ford S-Max (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 19.10.2009 189 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Ford S-Max (2011) Majitel: japa22
Přidáno: 11.11.2011 339 Majitel 9.84 Uživatelé
-
Ford S-Max (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 13.4.2008 749 Majitel 9.84 Uživatelé
-
Ford S-Max (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 20.9.2008 649 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Ford S-Max (2021) Majitel: vondry87
Přidáno: 19.2.2022 269 Majitel 9.70 Uživatelé