Recenze
Ford C-Max 1,8 92kW Titanium
Technické info
Přezdívka auta Max Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:17 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 92 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 460 pohon kol: přední
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "jar_da".
Minulý rok v lednu jsem se začal rozhlížet po novém plechovém oři, pročetl spousty testů a diskuzí, zhodnotil své dosavadní zkušenosti, převážně s koncernem VW a rozjel jsem se do autosalonů předem vybraných značek. Mimochodem, Ford na seznamu nebyl, ikdyž tam nějak v podvědomí byl, ale nějak jsem nemohl zapomenout na negativní dojem z interieru minulých generací.
Věděl jsem, že chci slušný motor, benzín, vyšší posez, místo pro převoz lyží a dvou kol uvnitř auta. Nechtěl jsem naopak francouzské auto.
Výsledek? Jako první jsem byl pochopitelně (k mým osobním zkušenostem) u VW, kde byl Touran, ale bohužel cenovka v mojí požadované výbavě byla jaksi někde jinde, sorry VW. Dalším adeptem bylo FR-V od Hondy, jejich 1,8 byla super, navíc 6-gang, vybavením bylo lehce pod mým nárokem, řekl jsem si dovybavím si ji,ouha, příplatky totálně předražené (např. mlhovky za 17.000,-), takže děkuji, sbohem. Na cestě do Toyoty jsem zavadil o Nissan Quashqai, z něho jsem byl fakt unešený, ikdyž malej kufr mi radost kazil, nicméně auto krásný s dobrou výbavou. Začal jsem shánět info a po přečtení problémů s podvozkem a tlumiči jsem si připoměl, že nechci Francii a odešel jsem do Toyoty. Verso bylo pěkné, motor 1,8 mě lákal, ale bohužel nabídka byla omezená, to auto se prostě doprodávalo a já zrovna končící model nechtěl.
Konec trápení ukončil kamarád zasláním akční nabídky Fordu C-maxe a článku z časopisu Autoojetiny, vyrazil jsem se tedy podívat.
Prodejci byli vstřícní (tedy mimo Charouze v Praze), prohlédl jsem si interier nového C-maxe po face-liftu a nebylo to špatný, ono tam totiž stálo Titanium, které jak jsem později zjistil, mělo mojí vysněnou výbavu. Definitivně jsem se rozhodnul pro
C-maxe díky zápujčce tohoto auta na celý víkend od Charouze v HK.
Bylo rozhodnuto, jdu do toho a začal jsem řešit výbavu, barvu,
a pochopitelně cenu. Rozhodil jsem poptávky v HK u Charouze a AutoIn, v Praze u Valouška, Charouze v Praze jsem už vynechal pro jeho "zájem" prodat mi auto, asi jsem zrovna nebyl oholený, asi :-)).
Nejlepší nabídka na cenu, nakonec i následná jednání o ní, přišla od AutoIn Pardubice, od prodejce z pobočky v HK, pana Kočího.
S prodejcem i vedoucím servisu (mé požadované info o provozu atd.)jsem opravdu rád jednal a byl jsem maximálně spokojený.
Výsledkem byla objednávka do výroby na C-max Titanium, 92kW s další výbavou navíc, přední vyhřívané sklo, SONY, tempomat, dvojité zamykání, druhý sklopný klíč, zásuvka 230V, 2x držáky na kola, odnímatelné tažné, bixenony, zatmavení Privacy a textilní koberce vzadu. Do finančního limitu jsem se vešel i přesto, že jsem byl chvilku přesvědčen pro Ghiu, ale po prohlídnutí "dřevěného" dekoru a zelených skel jsem změnil názor.
A barva?, je vidět na fotkách - bílá Frozen.
Recenzi píšu schválně po nějakém čase a soužití s tímhle autem, abych měl odstup na hodnocení a názory.
Silné stránky
nej - jednoznačně jízdní vlastnosti,
vyšší posez,
vnitřní prostor,
variabilní sedačky vzadu,
motor - je to slušnej tahoun, ikdyž jsem si to zpočátku nemyslel,
interier Titanium, ikdyž VW to není,
pohodlná sedadla,
příplatkové SONY je přínosem, doporučuju, součástí přípaltku jsou i kvalitější repra a na poslechu to je sakra znát
... a spousty detailů dělající radost (pomalé otvírání schránek palubky a spolujezdce, madel nad dveřmi, osvětlení nožního prostoru, osvětlení venkovního prostoru, schránky pod nohy cestujících vzadu ...)
Slabé stránky
občasné nervozní projevy volnoběžných otáček
nechápu, proč nejsou podsvíceny tlačítka tempomatu na volantu
plastové obložení zavazadlového prostoru trpí odřeninami
chtělo by to hlubší schránku v loketní opěrce (pro lahev s pitím)
absence 6-té rychlosti, ale je fakt, že využití by měla až při cca 140 - 150 km/h
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
servis jsem zatím nepotřeboval, ani lhůta prohlídky ještě nenastala, proběhla jen montáž předních zástěrek (zkušenosti zimního období mě přesvědčily, bohužel - zástěrky se mi totiž nelíbí)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Rozhodně mohu doporučit AutoIn Hradec Králové, pan Kočí, z diskuzí na netu jsem četl i dobré hodnocení na jejich servis v HK,
naopak negativní zkušenost s Ford Charouz na Praze 10
motor obsáhleji
Motor jsem vybíral podle zkušeností majitelů, 1,6 je slabá a má stejnou spotřebu jako 1,8, takže bylo rozhodnuto.
První co mě zaujalo, motor dobře táhne z nízkých otáček.
Druhá zkušenost byla, že od 3.000 do 3.800 otáček nejede.
No nic až ho zajedu uvidím, pomalu mi to vadilo víc a víc, už jsem i hledal nějakou tu úpravu ŘJ motoru, ale ...
Po nájezdu cca 14.000 km se motor začal rozcházet, pomalu také myšlenky úprav, myslím, že po dalších najetých km to bude ještě lepší. Na delších trasách po dálnici bych docela i zařadil šestku, ale je pravda, že by byla asi zbytečná. Když se podívám na průběh kroutícho momentu a otáček, tak se dostávám k tomu, že by šestkou spadly otáčky pod 4.000, což by byl vlastně jen udržovací kvalt.
Motoru je nejlépe v otáčkách 2.000 - 3.200, pak 3.900 a výše, nad 4.500 má projev roztočeného setrvačníku a na dálnici umí i ze 140-150 km/h slušně zrychlit
Novinky v recenzi
první servisní prohlídka, opět volnoběžné otáčky - VYŘEŠENO
Tak jsem absolvoval první prohlídku u C-maxe a popisovaný problém s otáčkami jsem uvedl jako závadu, u studeného po přidání plynu spadly, občas to zhaslo, při zahřátem motoru po vyřazení se stávalo, že otáčkoměr lítal nahoru a dolů jako blázen,
při vyzvednutí auta mi bylo sděleno, že se objevily závady na škrtící klapce a tak podle servisních pokynů udělali novou kalibraci a nahráli (myslím si) zřejmě jiný soft,
včera při vyzvednutí jsem uato natočil, studené drželo otáčky tak okolo 1250, po zahřátí a vyřazení padaly hezky rychle dolů na hodnotu okolo 750, říkal jsem si paráda, to je přesně to co jsem chtěl, zajásal jsem a trochu se obával dneška, kdy jsem byl s Maxem na cestách,
ráno jsem ho natočil, chovalo se to úplně stejně jako včera po servisním zásahu, krásně jsem vyjel z garáže do kopečka a celý den při každém vyřazení seděla ručička na 750 otáčkách (někdy na cca 700, jindy nejprve na 1000 a pak na 750, ale pokaždé držela, žádné záchvěvy a projevy zdechávání, ani při následném přidání,
za mě spokojenost a chvála servisu, který závadu za prvé - chtěl vyřešit a za druhé vyřešil, uvidíme co dál.
První servisní prohlídka znamenala výměnu oleje, filtru, filtru sání a filtru kabiny, kontroly podle etis.ford.com, navíc jsem si objednal desinfekci a čištění klimatizace. Celková částka za servis byla 4.700,- Kč, za první rok najeto 20.350 km, mimo volnoběžných otáček bez závad a problémů.
Špinící se motorový prostor (štěrbinou mezi kapotou a maskou) zůstává, servis hledal, jestli neexistuje nějaká origo těsnící guma na starší model resp. na jiné modely značky, chtěli mi vyhovět a doinstalovat ji, bohužel nic takového u Fordu neexistuje, takže se do toho pustím sám.
Spotřeba po 17.000km
Opět hezké počasí a návrat na letní gumy spolu se zajetým autem mě vyzvaly ke sledování spotřeby.
Absolvoval jsem poslední dobou několik delších cest i přesuny městem.
Klidná jízda (když ale bylo potřeba předjet, tak jsem předjížděl i ostřeji ;-))po státních silnicích s kombinací okresek, obce 60 km/h, mimo obec 100 km/h tacho, výsledná spotřeba 6,5 l/100, trasa 125km, průměrná rychlost 62 km/h, (trasa Nový Bor - Hr. Králové).
Pokud jsem kombinoval státní a okresky s dálnicí (jel jsem HK-LB-Nový Bor), kdy jsem po rychlostních silnicích jel 130-140 km/h, v Liberci trochu po městě centrem, spotřeba stoupla na 7,4 l/100, průměrná rychlost 65 km/h.
Při courání čistě po městě - Hr. Králové, spotřeba 8,6 l/100.
Vyloženě drsná jízda, spěchání a využívání potenciálu motoru, vytáčení na 4.000 ot. přináší samozřejmě spotřebu vyšší, přes 9 l/100 jsem se ale nedostal.
Moje nejčastější dálkové trasy, jak už jsem zmiňoval, znamenají průměrnou spotřebu 7,5 - 7,8 l/100, dálničním tempem 120-140 km/h, nejvyšší spotřebu na těchto dálničních trasách jsem měl ještě s nezajetým (6.000km) motorem, ale to jsem opravdu spěchal, byla to cesta z Itálie (130-140 km/h), přes Rakousko (120 km/h), Německo (150-160 km/h) do Česka do HK (150 km/h)s výsledkem 9,6 l/100 a průměrkou 109 km/h.
Tato jediná spotřeba byla se čtyřmi lidmi a plným autem (z dovolené), ostatní spotřeby v obsazení dvěmi osobami.
Diskuze je možná v příspěvcích, kam jsem článek překopíroval.
24.3.2010
Do fotogalerie doplněn scan článku z časopisu Autoojetiny
po devíti měsících ....
Mám najeto skoro 17.000km a snad uzrál čas napsat své poznatky, které jsem v tomhle těhotenství získal.
V létě jsme cestovali po ČR i zahraničí, většinou Rakousku a Itálii. Max se řídí příjemně, vyšší posez dává odpočinout zádům, při dobře zdvižené sedačce jsou stehna podepřená. Sedadla jsou běžného standardu a na cestování příjemná, chválím výškové a bederní nastavení i pro spolujezdce.
Nesmím vynechat pochvalu na kožený volant (ikdyž to jako kůže proti VW nevypadá, ale takto to mají i jiné značky), gumák už nějakou dobu v autě nechci. Vyzkoušel jsem si hned ze začátku, při cestě na prodloužený víkend, přepravu kol a opravdu to je paráda, žádný strach jít do motorestu na oběd, navíc za tmavými skly Privacy není vidět vůbec nic.
Po motoru se v létě asi nejvíc namakala klimoška, pracovala tiše a přesně, po celou dobu na Auto. Nastavení jsem nemusel příliš měnit, žádný průvan nebo zima na nohy, vše jak má být. Spotřebu s klimou a bez jsem nesledoval, protože ji mám pro své pohodlí a ušetřit se dá jinak.
Origo montované pneu Continental jsou tiché, uvidím co vydrží, když jsem po deseti tisících přezouval, zdály se mi více sjeté než bych čekal. Tenhle pocit mám ale u každých nových pneu, pak se to nějak zastaví a vzorek dál mizí pomaleji. Nejnáročnější na kolech je ochránit je před výmoly a hlavně obrubníky, při parkování. Naštěstí Max má poměrně slušně velká zrcátka a v elektrice, takže sklopit a couvat a hlavně koukat. Na elektrickém přestavování skel mi trhavý pohyb, jakoby něco přeskakovalo přes zoubky, naštěstí jsem sklo vždycky dostal kam jsem chtěl. Na toto jsem zvyknutý nebyl.
Mé ruce si musely máknout při mytí, protože bílá barva je náročná, kdejaká vosička se hned podepisuje žlutým flíčkem a podle předku auta jsem vypadal na vraha, samá krvavá šmouha od much. Pozitivem je, že se tolik neohřívá sluníčkem karoserie a nános prachu zůstává utajen, na rozdíl od tmavého auta, které jsem nechtěl.
Všechny letní jízdy byly požitkem, o podvozku jsem už psal, motor je tichý a hlukově se projevuje od 4.000 otáček, po této hranici je nejen trochu slyšet (příjemně), ale také chytá druhý dech a přidržený pedál plynu žene ručičku otáčkoměru docela slušným kalupem nahoru. Jezdil jsem s poloprázdným i plným autem, subjektivně není rozdíl příliš v běžném profilu silnic znát, ovšem v kopcích typu Mohelnice, Brenner … mu dech dochází. Tam mi chvilku trvalo naučit se řadit, vystihnout ten správný okamžik, podřadit a vše bylo vyřešeno. Jak jsem už zmínil, nejméně sil má v rozmezí otáček 3.200 – 3.0800, někdy, především v kopcích, to vadí a člověk s tím musí počítat. Je však potřeba dodat, že při 3.200 otáčkách na pětku jste už v pásmu vysoké pokuty za rychlost na okresce a po dálnici tak pomalu zase nepojedete, takže jsem se naučil tyhle otáčky „vynechávat“. To se týká rychlostí 4 a 5, na trojku motor táhne díra nedíra, otáčky neotáčky.
Letní zkušenost se spotřebou byla od 6,6 okresky, 7,4 dálnice až po 9,6 s plně naloženým a obsazeným autem na trase Lago di Garda přes Brenner, Mnichov do Prahy, průměrná rychlost 108 km/h, takže přes deset se dostat prostě nejde. Dlouhodobě jezdím za 7,4 litrů a tuhle hodnotu považuji za rozumnou a jsem s ní spokojený vzhledem k mohutnosti a výšce auta.
Další příběh bylo vybírání zimních pneu, tedy ty ještě šli, ale horší to bylo s disky: Rozhodnul jsem se vzhledem k cenám pneu v jednotlivých rozměrem pro 16´´ a pro krásu. Tou krásou byly hliníkové disky v provedení ST a trpěla moje peněženka v dámském stylu „pro krásu se musí trpět“.
Nastala zima a přibyly další zkušenosti, tou první byla nutnost montáže předních zástěrek, bubnující kamínky do spodku prahů (přestože je má c-max obložené plastem) mě rvaly za srdce. Tady jsem se na krásu z vysoka …, i když se mi nelíbí. Asi jsem vybral dobré gumy, které opravdu všechno ze vzorku odhazují pryč :-)))
Absolutní bomba je přední vyhřívané sklo, moje první v životě, po pěti minutách čisté sklo se hodí, obzvlášť když mrznou prsty a sklo je tak velký a vysoký. Tehdy jsem se definitivně smířil s platbou za připojištění čelního skla, které kopíruje jeho cenu. Na oplátku na zadním okně mi přišel stěrač tak nějak k ničemu, já vím musí tam být, ale …, ještě že jsem naučený dívat se víc do bočních zrcátek.
Na klimatizaci resp. její režim Auto, v zimě už takové spolehnutí není. Snaží se co nejrychleji ohřát interier až to přežene a reguluje přídělem studenějšího vzduchu. Vyřešil jsem to nastavením teploty na 19.0 stupňů, vypnutím Auto a ručním rozdělením směru foukání, na sklo a nohy. AC On zapínám pouze při mlžení zadních bočních oken, ke kterému dochází při plném obsazení osobami.
Co mě nejvíce vadí, a budu to řešit v servisu, je automatické zapínání (po nastartování) výhřevu předního a zadního okna, asi to má nějakou logiku, ale mě se zdá že ne, občas se zapne jen zadní,
někdy i přední, když vyjedu z garáže tak nic (je v ní tepleji než 5 stupňů) a po chvíli koukám a ono vyhřívání svítí. Tuhle automatiku nechám zrušit, přeci jen chci velet autu sám a ne se dohadovat s mikroprocesorem ohřevu oken.
Musím pochválit těsnění dveří, odvádí dobrou práci, prahy jsou celou zimu čisté, zrovna tak i sloupky dveří, naopak zadní plocha nárazníku u pátých dveří se špiní docela dost, ale to u každého kombíku.
Co se tedy u většiny jiných aut nešpiní je motorový prostor, to je u c-maxe jedna velká tragedie, nechápu proč nemá kapota nebo motorový prostor těsnící gumu, hloupá stokoruna, ale tohle bych nechal soudruhy od Fordu čistit každý druhý den. Část bordelu od kolegy jedoucího přede mnou prolétne mezerou mezi kapotou a maskou, skončí na plastovém krytu motoru (ten jde alespoň utřít), chladící nádobce, nádobce brzdové kapaliny a co neskončí tam, je na odhlučnění přední dělící stěny nebo kapoty.
Nejhorší je, že jsem zkoumal lemy a záhyby a bohužel žádná guma tam nejde přidat (na rozdíl od Octavie II, kde ji soudruzi taky zapomněli, ale dá se nasadit). Ještě, že jsem dokoupil alespoň ten spodní kryt motoru.
Při mytí jsem získal další poznatek, gumová hadice elektroinstalace se obtiskuje na hranu střechy na nechává tam špinavej flek, jsem si pořád myslel, že už nevidím a nechávám při mytí fleky, ale nee, takže pořádně omýt i tu hadici. Díky podzimní kvalitní voskové kůře se celou zimu auto mylo krásně, ovšem nelenil jsem a když jsem přijel s mokrým bordelem na autě, ostříknul jsem ho a díky vosku sjela skoro všechna špína dolů.
V zavazadlovém prostoru jsem si vyzkoušel přepravu lyží, vyhodil jsem prostřední sedačku a místo ní dal vak s lyžemi, přikurtoval a transport absolutně bez problému, opět bez strachu ukradení lyží ze střechy auta. Od zadního čela kufru po můj středový tunel mezi předními sedadly se vejdou lyže 165cm.
V zimě jsem si také poměrně dobře vyzkoušel esp, chodí velice dobře, zasahuje tak, že o něm mnohdy ani nevím – nebýt rozsvícené kontrolky, citlivé a přesné, překvapilo mě, dosud jsem měl jinou zkušenost, ale to bylo i tím, že to byly tak dvě generace zpět.
Suma sumárům – žádné auto není 100%, některé skrytější detaily palubní desky a interieru nedosahují kvalit lídra – VW, oplastovaný kufr vypadá dokonce korejsky, nezakryté kolejnice sedaček taky nic moc, ale …. na tohle všechno to auto nejezdí, to podstatné, alespoň pro mě je v motoru, který se zdá být dobrý (a hlavně spolehlivě bezproblémový), v podvozku – nej, VW ztrácí, Škodovka už ztratila, ve vnitřním prostoru a variabilitě. Tím mě c-max přesvědčil jako uživatele, jeho vnější tvary nestárnou a ani nezestárnou, jeho rysy objevuji na spoustě nových aut (motiv lichoběžníkové masky a tvar světel), líbí se mi čisté napojení zadního pevného skla a plastem obložené rámečky oken dveří (k těm se třeba ještě Škodovka nedopracovala a tak máte v interieru lakovaný rám okna v barvě kastle).
Vysoko hodnotím poměr ceny/výbavy/užitných vlastností, v době mého rozhodování absolutní vítěz C-max.
volnoběžné otáčky
Tohle je nekonečná story, můj subjektivní dojem je ten, že se situace zlepšuje, resp. poslední dobou problém nemám, což může mít dva důvody, více najetých km nebo méně časté tankování v tuzemsku, poslední dobou jsem Maxe bral na cesty za hranice, každopádně to může být i kombibace obojího. Poslední tři tankování v Česku jsem bral 98 oktanový benzin, v zahraničí klasiku 95. Budu to sledovat dále.
P.s. edit 24.4.2010, subjektivní dojem je, že je situace lepší, ovšem, než vyjedu, nechám motor proběhnout cca 2-3 minuty, za jízdy se občas volnoběžné otáčky vyhoupnou, ale já jsem se naučil nejprve ubrat a dojíždět se zařazenou rychlostí a až po chvíli vyřadit na neutrál.
Přidat názorDiskuse: Ford C-Max 1,8 92kW Titanium
- Re: Re: Bílá 30.04.2010 17:33 štíreček1
- Re: Bílá 30.04.2010 17:04
- Bílá 29.04.2010 20:23 štíreček1
- Re: hah 27.04.2010 10:57
- Re: barva-metalíza 27.04.2010 10:56
- barva-metalíza 26.04.2010 21:31
- hah 26.04.2010 21:27
- ke spotřevě 24.04.2010 12:00
- Re: Re: preprava kol 18.03.2010 13:52 Nicco
- Re: Hodnocení 16.03.2010 19:53
- Re: buzna mara89 zase hodnotí 16.03.2010 19:34 Mira328i
- mara89 postrach 16.03.2010 19:24 Aspire
- Hodnocení 16.03.2010 17:19 mara89
- Re: Re: Pěkné auto 16.03.2010 14:37
- Re: Pěkné auto 16.03.2010 09:51 Thomasino
- Re: Kvalitka! 16.03.2010 09:17
- Re: preprava kol 16.03.2010 09:15
- Re: Nepodsvícený tempomat a rádio Sony. 16.03.2010 09:06
- Re: Pěkné auto 15.03.2010 18:42 Thomasino
- Kvalitka! 15.03.2010 13:55 P2M2012
- preprava kol 15.03.2010 12:03 Nicco
- Nepodsvícený tempomat a rádio Sony. 15.03.2010 11:00 superkutil
- Re: Re: Pěkné auto 15.03.2010 10:00 FRPE
- Re: Pěkné auto 15.03.2010 07:10
- Moc hezké auto, 14.03.2010 21:51
- Pěkné auto 14.03.2010 20:58 Thomasino
- ďalší ford 14.03.2010 19:45 stevosk
- Pěkné 14.03.2010 19:41 McGyver2
- hodnocení 14.03.2010 19:12
- Pěkná recenze a plno pěkných fotek 14.03.2010 18:49 FRPE
Další vozy Ford C-Max
-
Ford C-Max (2008) Majitel: štíreček1
Přidáno: 2.9.2009 7410 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford C-Max (2007) Majitel: kobamm
Přidáno: 28.6.2008 228 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Ford C-Max (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.9.2008 7510 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Ford C-Max (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 1.9.2008 149 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Ford C-Max (2007) Majitel: preston
Přidáno: 11.9.2008 219 Majitel 9.82 Uživatelé