Recenze

10 Majitel

Ford Focus C-Max Ford

9.76 Uživatelé

Hodnoceno: 42× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Focus C-Max, foto 1 Ford Focus C-Max, foto 2 Ford Focus C-Max, foto 3 Ford Focus C-Max, foto 4 Ford Focus C-Max, foto 5 Ford Focus C-Max, foto 6 Ford Focus C-Max, foto 7 Ford Focus C-Max, foto 8
Ford Focus C-Max, foto 9 Ford Focus C-Max, foto 10 Ford Focus C-Max, foto 11 Ford Focus C-Max, foto 12 Ford Focus C-Max, foto 13 Ford Focus C-Max, foto 14 Ford Focus C-Max, foto 15 Ford Focus C-Max, foto 17 Ford Focus C-Max, foto 18 Ford Focus C-Max, foto 19 Ford Focus C-Max, foto 20 Ford Focus C-Max, foto 21 Ford Focus C-Max, foto 22 Ford Focus C-Max, foto 24 Ford Focus C-Max, foto 25 Ford Focus C-Max, foto 26 Ford Focus C-Max, foto 27 Ford Focus C-Max, foto 28 Ford Focus C-Max, foto 29 Ford Focus C-Max, foto 30 Ford Focus C-Max, foto 31 Ford Focus C-Max, foto 32 Ford Focus C-Max, foto 33 Ford Focus C-Max, foto 34 Ford Focus C-Max, foto 35 Ford Focus C-Max, foto 36 Ford Focus C-Max, foto 37 Ford Focus C-Max, foto 38 Ford Focus C-Max, foto 39 Ford Focus C-Max, foto 40
 

Technické info

Přezdívka auta Max Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:24000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 85 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.7

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Honya".

Několik let jsme vlastnili Octavii 2.0i, byl to model po faceliftu, nicméně stav km se blížil k 200000km a bylo to bývalé služební auto, takže opravy se začaly kupit a tak jsme přemýšleli jaké auto pro 4 členou rodinu. Volba padla na MPV takže v úvahu připadala Xsara Picasso nebo Renault Scenic. No interiér u Citroenu se nám nelíbil a i ten tvar karoserie mě neoslovil, Renaulta jsme měli /R 19/, ale rovněž nás nějak nechytil, hlavně soused s ním měl víc starostí než radostí, ale to se může stát u každého auta. Po dlouhém prohlížení internetových stránek jsem objevil C-Maxe a bylo to jasné. Tvar karoserie přesně takový jaký jsem si představoval, na silnici auto takřka ojedinělé a interiér - hlavně přístrojová deska mi okamžitě padla do oka. A tak následovala cesta k prodejci a svezení s předváděčkou. Nadchly nás posunovatelné zadní sedačky. Syn měří 180cm a v Octavii to byly nekonečné dohady kdo bude sedět vzadu.Takže auto se líbilo, kámen úrazu byla cena - nové na nás příliš drahé. A tak následovalo období shánění, zánovního, ale cenově dostupnějšího. Nakonec jsme v SRN v Ulmu narazili na lehce havarovaný C-max /byly promáčklé dveře na straně řidiče/. Ač to představovalo trochu starostí po dvoudenním rozhodování jsme ho koupili. Dveře vyměněny a nalakovány, vnitřky byly v pořádku, takže přehodit.I tak to byly ještě dva měsíce čekání. Jinak auto je vyrobeno 11/05, má veškeré doklady a v době koupě mělo 13000km, serviska ještě nebyla ani potvrzena, takže vonělo novotou.Výbava 6 x airbag, elektrická ruční brzda, xenony,mlhovky, ESP, manuální klima, dálkový centrál, všechna okna v elektrice,zadní více tónovaná s roletkama proti slunci, palubní počítač a radio s CD, takže skoro všechno co si člověk u nového auta představuje. Barva černá Panther /ač jsme černou nechtěli, u staršího se špatně vybírá - kromě toho že se špiní vypadá krásně/.

Silné stránky

Jednoznačně špičkové jízdní vlastnosti, kola 205/55/16 pneu Michelin - s předchozí Octavií nesrovnatelné. Když byla Škodovka naložená, v zatáčce jí dlouhá záď táhla ven, C-max sedí prázdný i plný jako přibitý, řídí se s jistotou.
Dále příjemná přístrojovka a pohodlné řazení.
No a samozřejmě systém sedaček a jejich posun vzad. Děti si chválí roletky v oknech a dcera stolek.Pochvalu zaslouží xenonové světlomety, rovněž volant je příjemný do ruky.
Auto má pár drobností jako třeba zavírání a otevírání oken dálkovým ovládáním, zpožděné zhasínání světlometů apod.

Slabé stránky

Špatné ostřikovače světel, auto se hlavně za deště hrozně špiní - záď je špinavá okamžitě, malý zadní stěrač, strohé výplně dveří.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím pouze výměna oleje, takže nemohu hodnotit.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Vozidlo koupeno u autorizovaného prodejce v SRN - ochota, rezervace vozu, doložená minulost - profesionální přístup, stejně jako když kupujete nové.

 

Novinky v recenzi

26.5.2008 00:00

Zakoupil jsem a namontoval prahové nerezové lišty. Hned jak se k tomu dostanu, nafotím a dám sem foto. Jinak auto zatím naprosto bez problémů, chce akorát benzin, ale i to stačí při dnešních cenách. Po výměně oleje se motor nádherně ztišil a běhá jak hodinky.

6.1.2008 00:00

Tak šrám na pravém prahu opraven - nalakován celý práh. Jinak mohu doporučit dříve zmiňované přední zástěrky, obzvlášť teď v zimě, kdy zachytí většinu břečky, která by skončila nahozená na prahu auta.

3.1.2008 00:00

Tak jsem utžil první šrám. Při vjezdu do podzemí parkovacího domu jsem při sjíždění do spodního patra pozapomněl, že u země je v pravoúhlé zatáčce 20ti centimetrový obrubník, který není při zatáčení v zrcátku vidět a odnesl to pravý práh. Jak jsem koukal na ten obrubník nebyl jsem první ani poslední, no skoro to vypadá že ho tam dal nějaký autoklempíř. Foto přikládám. Tak na druhou stranu, když se nic horšího nestane....

20.12.2007 00:00

Tak po chvíli váhání jsem za 797,-Kč zakoupil origo přední zástěrky - auto se opravdu hodně špinilo a po umytí stačilo projet mokrým úsekem a celé dveře opět špinavé - o zimním období ani nemluvě. Takže montáž zvládne každý sám - jde to samo a je k tomu i podrobný návod, sednou jako ulité, foto pro zájemne jsem přidal.

9.9.2007 00:00

Pokusil jsem se trochu vylepšit vzhled auta, ale moc origo doplňků, tedy respektive žádné jsem neobjevil, tak jsem zkusil lehce zvýraznit zadní světla stříbrnou lištou. Jsou to poslední tři fotky, bohužel bídné kvality z garáže, odpoledne zkusím vyfotit a přidat ještě venku. Co myslíte, byla by ta stříbrná lišta pěkná i na boku auta, nebo raději nechat černé ? Díky za odpověď.

15.6.2007 00:00

Koupil jsem originál Al disky 5ti paprskové z katalogu pro C-maxe, bohužel se špatnými maticemi. Jiné sem dát nejdou takže musím shánět kde se dá.
Tak problém s maticemi vyřešen, podařilo se mi sehnat originální matice. Jinak v Rakousku stojí kus 5.95€, u nás ve Fordu 220KČ. No docela síla na to že je jich třeba 20ks. Mají takový převlečný pohyblivý radius, takže udělat by asi dost dobře nešly. Až budu mít chvíli pořídím foto a přidám ho sem.

11.6.2007 00:00

Výměna kabinového filtru. Tak jsem se včera vzhledem k neutuchajícímu zápachu z klimatizace rozhodl ji vyčistit a při té příležitosti vyměnit i kabinový filtr. Nedá mi to abych se nepodělil o zkušenost. Tak obtížný přístup k tomuto filtru snad nemá žádné jiné auto. Podmínkou je se "srolovat" k pedálům řidiče a provést demontáž plynového pedálu. Po-té odšroubovat 3 šroubky, kterými je filtr držen, zejména ten horní ani neuvidíte, ale pouze nahmatáte. No chce to dobrou gola sadu a trpělivost. Pokud někdo budete měnit sám, chce to takový grif při nasazení nového, protože jeho hladkému nasazení zase vadí sloupek řízení - no prostě neskutečné. U Octavie příjemná demontáž a pohodové nasazení se u C-maxe změnilo v boj kdo z koho. No jinak vystříkaní sprejem Valeo už proběhlo v pohodě a pak jen ještě jednou dát vše dohromady. Nebýt internetových diskusí tak ten filtr ani nenajdu. No bylo pěkně tak jsem si říkal, že si to udělám sám, ale příště frčím do servisu.

6.6.2007 00:00

Tak se mi zdá, že z ventilace auta když je vypnutá klimatizace a je ohřátý motor, teplota na min., fouká dost teplý vzduch, který se zřejmě zahřívá ve vedení okolo motoru. To třeba Octavia nedělala a foukala vzduch venkovní teploty, měla zřejmě vedení kratší. Je to docela nepříjemné. Dnes venku okolo 25st. a při puštěném ventilátoru do auta fouká dost teplý vzduch, takže klima je třeba pustit i po městě, což nemám moc rád, ale na druhou stranu si auto v létě takhle vytápět................

5.6.2007 00:00

Vrzání gum.Tak to vypadá že jsem se dočkal i já. Dnes jsem ráno jako vždy vyjel z garáže a zdá se mi, že při jízdě po nerovnostech začínají vrzat těsnící gumy okolo dveří, no musím kouknout do diskusí co s tím..............

27.5.2007 00:00

Přidáno několik nových fotek. Zároveň jsem dneska zkusil ekonomickou jízdu,ačkoliv to běžně nepraktikuji, ale jel jsem sám a bylo dost času, takže pro zajímavost. Příjemná krajina, podotýkám že známá trasa takže jsem se "kochal" a zkusil změřit spotřebu - výsledek je po 90 kilometrech 5,2 l/100km. Podotýkám že to byly pěkné okresky, bez provozu, známá cesta a minimum brždění, využívání dojezdů, na druhou stranu jsem zase nikoho nezdržoval. No být to diesel šel by určitě pod 4 litry.Níž už by se mi to asi stlačit nepovedlo.


Přidat názorDiskuse: Ford Focus C-Max Ford

Další vozy Ford Focus C-Max



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Moc jsem zatím nenajel

praktičnost
10

Kvůli tomu jsme ho kupovali, zakže nám vyhovuje

prostornost
9

vyhovující

jízdní vlastnosti
10

Kdo se s Fordem nesvezl, těžko posoudí

jízdní komfort
9

Tenhle parametr dost závisí na silnici po které jedete.

provozní náklady
9
náhradní díly
9

Zatím nemůžu hodnotit.

výkon motoru
9

Výkon je naprosto stejný jako u Octavie 2.0i a to 85kW, ovšem z obsahu 1.6 takže dostačuje, i když výkon nikdy není na škodu.

spotřeba
9

Zatím dle očekávání. Nejezdím abych koukal jestli jedu za 7.7 nebo 8.2.

hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
9

Škoda že spolujezdcovo sedadlo není výškově stavitelné, opěrky hlav nejdou naklápět - to by mměla být snad samozřemost.

brzdy
10
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…