Recenze

xsnakex ( 47 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Ford Focus C-Max 1.6 TDCi (80KW/109PS) Trend+

9.85 Uživatelé

Hodnoceno: 28× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Focus C-Max, foto 1 Ford Focus C-Max, foto 2 Ford Focus C-Max, foto 4 Ford Focus C-Max, foto 5 Ford Focus C-Max, foto 6 Ford Focus C-Max, foto 7 Ford Focus C-Max, foto 9 Ford Focus C-Max, foto 11
Ford Focus C-Max, foto 12 Ford Focus C-Max, foto 13 Ford Focus C-Max, foto 14 Ford Focus C-Max, foto 15 Ford Focus C-Max, foto 16 Ford Focus C-Max, foto 17 Ford Focus C-Max, foto 18 Ford Focus C-Max, foto 20 Ford Focus C-Max, foto 21 Ford Focus C-Max, foto 22 Ford Focus C-Max, foto 23 Ford Focus C-Max, foto 24 Ford Focus C-Max, foto 25 Ford Focus C-Max, foto 26 Ford Focus C-Max, foto 27 Ford Focus C-Max, foto 28 Ford Focus C-Max, foto 29 Ford Focus C-Max, foto 30 Ford Focus C-Max, foto 31
 

Technické info

Přezdívka auta Max Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:72000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1560 výkon [kW]: 80 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.3 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 460 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.3 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Maxe jsem koupil 16.5.2007 v bazaru v Kladně na inzerát na netu.Před koupí jsem si nechal poslat naskenované stránky ze servisní knížky,kde byly potvrzené kontroly po 20tkm,což mne trochu uklidnilo.Auto bylo dotažený z Německa,takže předpoklad používání na kvalitnějších než českých silnicích je opodstatněný.Na první pohled se mi líbila barva (šedá Sea).Sice je Maxim lehce odřenej na pravém zadním nadkolí (původní majitelka asi couvala u nějakého marketu ;o)),ale jinak je téměř dokonalej a stav odpovídá používání.Ještě je lehce poškrábaný kolem klik - předchozí majitelka zřejmě oplývala dlouhými nehty,prstýnky,nebo náramky.

Výbava (dle Forda) :
Airbag řidiče,airbag spolujezdce,boční airbagy,stropní airbagy
ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly EBD a stabilizačním systémem ESP
Bezpečnostní brzdový asistent EBA (systém nouzového brzdění)
Kotoučové brzdy na všech kolech
Nezávislé zavěšení zadních kol Control Blade
Imobilizér se systémem pasivního zajištění proti krádeži (PATS)
Centrální zamykání s dálkovým ovládáním
Palubní počítač
Rádio/CD 6000 se šesti reproduktory
Dálkové ovládání rádia na sloupku řízení
Klimatizace - manuální
Kůží obšitý 4-paprskový volant se stříbrnou úpravou
Nastavitelný sloupek volantu
Loketní opěrka sedadla řidiče
Sedadlo řidiče s manuálně nastavitelnou bederní opěrkou
Středová konzola s mechanickou parkovací brzdou
Systém komfortních sedadel - tři zadní sedadla dělená v poměru 40/20/40 s možností sklopení opěradel, vyjmutí jednotlivých sedadel a vnějšími sedadly šikmo posuvnými
Vyklápěcí stolky na zadní straně opěradel předních sedadel
Elektricky ovládaná přední okna s jednorázovým stažením okna na straně řidiče
Vyhřívaná a elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie
Kliky dveří v barvě karoserie
Boční lišty v barvě karoserie
Přední a zadní světla na čtení
Světlo na čtení map u předních a zadních sedadel
Osvětlená zrcátka ve sluneční cloně
Schránka na sluneční brýle na straně řidiče
Kryt zavazadlového prostoru
Vyhřívané zadní sklo
Třetí brzdové světlo
Přední a zadní mlhová světla
16“ ocelová kola s krytem kol se 7-mi paprsky
Chromované lemování masky chladiče
Dvoutónová houkačka

Silné stránky

Kombinace skvělýho podvozku Focuse a dokonalýho nafťáku PSA mne uvádí při jízdě do extáze! Je to fakt smrtící kombinace - záběr už od spoda a zdvihající se ručička tachometru se ne a ne zastavit :-)
Sedadla jsou příjemně tvrdá,auto se oproti předchozímu (měkký Citroen ZX 1.6i)perfektně ovládá a i když to bylo všude možně x-krát konstatováno,překvapilo mne (příjemně) nenaklánění i takhle vysokého auta v zatáčkách.
Jako téměř dokonalý mi přijde audiosystém.Skvěle sytý basy,CD neskáče,prostě hustý !

Slabé stránky

Kromě povrzávání dveřních gum (nepříliš podstatná vada na kráse - VYŘEŠENO - viz. fotogalerie a novinky) a snad ceny předních stěračů (už jsem vyměnil JEN gumičky za stovku) o ničem podstatnějším nevím.
Jo,zamrzelo mě,že po vyndání prostřední zadní sedačky a posunutí bočních doprostřed,zůstane mezi zadními sedačkami mezera do kufru.
U toho mýho ZXka se dala posouvat celá zadní lavice,a když byla vepředu,na zadní straně zadních sedaček byly takové pruhy pevné látky,která se zacvakla do zadního plata a tím zakryla mezeru.Škoda,že u C-maxe tenhle problém neřešili :o/
Řeší to jenom zvednutí prostřední sedačky i se sedákem nahoru.Spodní plocha sedáku tak tvoří jakoby přepážku do kufru.Negativum je,že tak sedačka zabírá dost místa z kufru.
No,přístup k předním i zadním světlům při výměně žárovek taky nic moc.Vepředu jsem už žárovky měnil (nepodařilo se mi stáhnout konektor ze světla,takže jsem žárovky měnil na autě),vzadu jsem to ještě nezkoušel,ale podle návodu to bude pěkná pakárna a člověk bude muset dávat bacha,aby mu nezapadly ty křídlový matky za tapecíruňk (ověřeno - je to pakárna - viz. novinky)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Po koupi jsem ho nechal proklepnout u Charouze ve Varech.Nechal jsem vyměnit filtr klimošky,dodělat přední zástěrky,dolil mi brzdovou kapalinu a celkově obhlídl auto.Akorát se nekoukl do řídící jednotky,protože to po něm chtělo kód řídící jednotky a ten je prej někde na jednotce,která se musí složitě vymontovávat.Tak jsem se na to vyprdl - jezdí to bez chyb,takže zatím nemám potřebu se v ŘJ rejpat.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

! !

Tuning :o)

Hned po příjezdu domů a zjištění,jaký žárovky potřebuju,jsem si objednal do předních světel žárovky CoolBlue od Osramu.Jsem na ně zvyklej z předchozího auta - je líp vidět dopravní značení za tmy a taky dost dobře vypadají ;o)
Protože na autě byly zimáky na plecháčích,zainvestoval jsem do letních Pirelli P7 na hliníkáčích BSA 264.

 

Novinky v recenzi

1.12.2011 17:06

Stěrače

Už delší dobu jsem přemýšlel o delším stěrači před řidičem a tak jsem měřil a hledal na netu a měřil a váhal a nakonec jsem objednal stěrače Bosch AeroTwin 750mm (3397018960) a 475mm (3397008580).Dneska přišly,tak jsem je hned nasadil a sedí perfektně.

4.2.2011 16:09

29.1.2011

Přestaly mi svítit přední mlhovky-myslel jsem,že odešly žárovky,tak jsem za relativně stejný peníze objednal tyhle (v ČR se ofiko neprodávají :o( ):
http://www.e92-lighting.com/products/NOKYA_2500K_HYPER_YELLOW_H8-223-19.html
Sice jsem nakonec zjistil,že byly jen vypadlý konektory,ale když už jsem to měl rozebraný,dal jsem tam ty Nokye.
Svítí krásně žlutě - jsem zvědavej,jak to bude vypadat v mlze.

28.7.2010 18:20

Po servisu

Tak servis dopadl O.K. Jenom je hnus,že se nedá ložisko do náboje koupit samostatně - prodává se pouze celý náboj včetně ložiska.
Jinak rušivé zvuky po opravě samozřejmě zmizely,auto je krásně tichoučký - nádhera!

16.6.2010 16:11

Oprava

Tak po více než roce a půl klidu jsem musel zase jednou do servixu.Tentokrát je to ložisko na poloose a ložisko pravého kola.Motor zatím zdá se bez potíží.

23.10.2009 18:38

Gumy

Na zimu jsem Maxíkovi pořídil nový botky,konkrétně Dunlop SP Wintersport 3D
http://www.pneunet.cz/pneu/7809/dunlop-sp-winter-sport-3d-205-55-R-16-91-H-zimni/

28.9.2009 14:58

Světla + rádio

Tak jsem do galerie na přání kolegy c-maxáka Honya přihodil pár obrázků s detaily světel pro denní svícení.Líp to Honya bohužel nejde - leda najet na rampu a to zrovna nemám kde.
Taky jsem si koupil rádio Ford 6000 CD s AUX a přidělal si ho k obrazu svému hlavně pro přehrávání z M4 přehrávače.

Jinak motor zatím šlape jak má,najel cca 5000km a vše O.K. (nepočítám-li výměnu několika těsnění po výměně polomotoru u Charouze z důvodu jejich prosakování - samozřejmě v rámci záruky zdarma).

3.6.2009 09:52

Světla pro denní svícení

Protože světla pro denní svícení,která jsem původně pořídil (viz předchozí novinka),svítily jako světlušky a pořád na mě někdo blikal a gestikuloval,jako že nesvítím (jsou to opravdu spíš světla poziční,než DRL),pořídil jsem světla pro denní svícení nová,a sice tato : http://www.dobry-obchod.cz/produkt/detail/svetla/90-led-svetla-drl/sj-287typ2-led-svetla-pro-denni-sviceni-homologace/

Ke světlům se dá stáhnout homologace přímo na stránkách dovozce (http://www.stualarm.cz/) a hlavně - tyhle světla jsou už fakt vidět (viz nové dvě fotky v galerii).
Mají na sobě i požadovaný popis RL (Running Light),takže tohle je konečně to pravé ořechové - DOPORUČUJU.

Taky mám za sebou úspěšně STK.Měl jsem utržený silenblok na předním ramenu a tyčku stabilizátoru vzadu vpravo.Jinak emise a zbytek O.K.,takže zase na dva roky pokoj...

18.5.2009 06:11

Stěrače a světla pro denní svícení

Koupil jsem nové stěrače Bosch Aerotwin a je třeba říct,že je to opravdu luxus - nedrhnou,neskřípají,jen potichounku kloužou po skle a dokonale stírají (http://www.auto-pilot.cz/list-sterace-sada-bosch/pro-3317013.html)
No a jako druhá novinka jsou světla pro denní svícení - koupil jsem tyhle (http://www.k-tuning.cz/2867/svetla-pro-denni-sviceni-s-5-led.html)- viz galerie světla pro denní svícení - první pokus.

26.11.2008 00:00

Od odevzdání auta k Charouzovi uplynulo 3,5 měsíce (slovy TŘI A PŮL MĚSÍCE).Auto jsem dneska přivezl domů.Celkové náklady na opravu 125 tis. kč.Já platil 53 046,-kč.Charouz uznal,že tím,že závadu neodhalil při mých reklamacích,pochybil a většinu vzal na sebe.Hlavní problém bylo to,že výrobce motoru nebyl schopen dodat avizovaný polomotor a tak museli u Charouze poskládat polomotor sami.Z původního motoru my zbyla akorát hlava se vstřikama.Šel jsem do takhle rozsáhlé opravy (vlastně spíš výměny) jen a pouze z důvodu dvouleté záruky.
Uvidíme... (řekl slepej.. hehehe) Jsem asi nevyléčitelnej optimista
C_MAXŮM ZDAR!

9.10.2008 00:00

Doufám,že tímto jsem "vyžral" veškeré potíže tohoto auta.Jesli mě potká ještě něco,tak jde auto ze skály.
Cestou z dovolené (16.8.2008) opět ztráta výkonu.Posledních 60 km domů jsem to musel nechat odtáhnout.Po spoustě průtahů a hádání se s varským Charouzem se došlo k tomu,že:
- odešlo turbo (3/4 roku staré),protože nebylo mazáno
- odešla vakuová pumpa pro brzdový okruh
Příčina : přidřená klikovka na třetím válci (pravděpodobně už od chvíle prvního problému s turbem)- šupinky,odpadávající z klikovky a ložiska ucpalo síťku na výstupu oleje z vany a motor v podstatě nebyl mazaný.Ford uznal,že měl přidření odhalit už při první opravě a že nezareagoval na mé urgence během toho roku,že něco v motoru není O.K.Takže si platím nový polomotor + rozvody (43 tis.).Na Charouze jdou náklady na práci,drobný materiál a turbo (to se podařilo vyreklamovat).
Pokud by jste někdo měl nějaké poznatky k tomu,jak správně zaběhnout TDCi motor,uvítám a budu vděčný za jakoukoli radu.
Jen tak mimochodem - vyměnil jsem FM Transmitter.koupil jsem tenhle : http://www.dnt.de/index.php?dir=produkte/detail&id=15503
Jeho výhodou je,že pokud mají empétrojky správnej formát (verze ID3-Tagu),transmitter přes RDS přenáší na displej rádia název skladby a interpreta.Moc pěkný!

31.7.2008 00:00

Tak jsem včera přivezl auto ze servisu.Převodovka,spojka a setrvák O.K. Prej se o tom servisák bavil s kamarádem,kterej dělá u Peugeota a ten mu řek,že to zná,že to je takhle O.K. a že u těchhle motorů PSA je ta převodovka takhle hlučná.Sice to stálo balík,ale zase jsem v klidu.Co se světel týká,tak skutečně v tom místě hned vedle mlhovky v tom černém krytu je to o hubu.Prostě tam na to není místo.Takže jdu do varianty 2 - světla pro denní svícení půjdou pod SPZku do vstupu vzduchu k chladiči.Ještě změřím,kolik max. můžou mít světla na výšku,aby se tam vešla, a objednám to.Až mi přijdou,tak jsme domluvený,že mi je namontujou.Co se týká STK,kdyby to nemělo projít,stačí světla přelepit (přelepený můžou být prej na autě dokonce nehomologovaný světla),vypojí relátko,který to ovládá,a technickou projdu.Navíc jsem někde na fórech četl,že jsou často technici u STK rozumný a na nějakej cenťák nekoukají.Ale na to dlabu - kámoš to má na Laguně stejně a taky bez problémů...Akorát prej cajti pruděj,že svítí mlhovkama :-) Prej sebou musí furt tahat homologaci >:D

21.7.2008 00:00

Dneska mi volal serviceman,že rozebrali převodovku,a že vypadá,jak kdyby to auto včera sjelo z výrobní linky - ozubený kola jak nový ! ! ! Jsem z toho trochu na květák ! Teď demontujou synchrony,jestli nejsou v tahu ty.Subjektivně jsem měl někdy pocit obtížnějšího řazení některých rychlostí,takže by to mohlo být ono.I když... Bůh ví. Uvidíme... :o/

18.7.2008 00:00

Tak jsem se rozhoupal a na doporučení spolupracovníka odvezl Maxe do servisu.Jsou schopní sehnat mi jetou převodovku.Teď v sobotu nebo v pondělí to rozhodí a zjistí,kde je chyba,a jestli jsou schopni to opravit jenom výměnou několika dílů (ložiska,synchrony ?),nebo jestli je to natolik v háji,že to chce komplet převodovku.Tak uvidím.Každopádně jsem se na Charouze vyprdl - prostě z toho servisu nemám dobrej pocit.Ten současnej servis nevypadá sice tak nafintěně,ale podle komunikace s majitelem bych řekl,že je na vyšší úrovni-aspoň když se s nim bavim,mám dojem,že mu opravdu jde o to člověku pomoct a ne ho vydojit do bezvědomí za každou cenu.
Taky uvažuju o světlech pro denní svícení - líbí se mi tyhle : http://www.rusmich-tuning.cz/JOM/LED-osvetleni-pro-denni-sviceni-provedeni-s-5LED-diodami_g12463.html

1.5.2008 00:00

Na radu několika lidí jsem do převodovky nalil přípravek H.P.L.S. od firmy Wynn´s.Má odstraňovat hlučnost,vibrace,vylepšit tvorbu olejového filmu na činných částech a také zabraňuje a zastavuje prosaky.Nutno říct,že jsem tomu až tak nevěřil,ale po ujetí asi 50m z rampy na výjezdu na hlavní,kdy je potřeba motor vytočit,protože je to do kopce,jsem pochopil,že to byl krok správným směrem.Jak hlučnost,tak vibrace téměř ustaly.Tipl bych si na zlepšení tak o 95-98% !
Je mi jasný,že to problém neodstranilo,ale je nějaký čas k přípravě na opravu převodovky.

26.4.2008 00:00

Po výměně dvouhmotového setrvačníku,spojkové lamely a ložiska chrastění neustalo.Navíc se objevily problémy s ERG.... Pomalu opravdu začínám uvažovat o provaze... No nic,zajel jsem k jednomu servismanovi,kterej se mimo jiný uplatňuje i jako soudní snalec v oboru,a ten po krátkém zjišťování prohlásil,že motor je O.K. a že je to otázka převodovky.Tak jsem ještě sjel k Charouzovi se domluvit co a jak.Spočítali mi,že při kompletní výměně střev převodovky bych zacálnul 42tis. jenom za materiál.Takže nejdřív zkoušim chemii - mám objednaný přípravek,který by měl "zahustit" olej v převodovce a tím vymezit vůle + lépe udrží vrstvu olejového filmu na činných částech.Uvidíme... Už mě to pomalu přestává bavit.
Jinak jsem přes známého v Německu pořídil střešní box THULE Atlantis 600 a vyšel mě o cca 2tis. levněji,než jsem ho viděl na netu v Čechách.

13.4.2008 00:00

Tak po nějaké době doplňuji informace.To klepání,které jsem avizoval posledně,je zřejmě loučící se dvouhmotový setrvačník.Už ho mám objednanej - spolu s ním nechám vyměnit spojkovou lamelu a ložisko.Zítra to vezu do Varů do Forda.
Sice už se manželka ptala,jestli by nebylo lepší to prodat,ale teď,když už mám sestavený skoro nový auto... :o) Bane,ale je fakt,že teď,když je tam x zásadních věcí nových,by to asi nemělo moc smysl.Zatím prachy jsou...
Good Luck

13.12.2007 00:00

Tak anabáze s turbem a spol. zřejmě skončila.Z bazaru nakonec vypadlo 20tis.Kč,takže aspoň něco.
S autem jsem od opravy najel zhruba 1500km a až na nějaké klepání od motoru (na tom už taky dělám - prasklý držák výfuku - už mám objednán nový) je vše o.K.
Dokoupil jsem FM transmitter kvůli přehrávání hudby z flashky (http://www.alza.cz/bezdratovy-mp3-vysilac-emgeton-wireless-carpack-1-fm-transmitter-d67750.htm) .Zkusil jsem to teprve jednou - včera cestou do Prahy.Je to dost dobrý,kvalita je dostačující,akorát je problém,že v každém místě jsou volné jiné frekvence,takže to,co je u Varů free,mi začalo u Prahy něco rušit.Celkem zážitek při jízdě v koloně hledat volnou frekvenci :o)

6.11.2007 00:00

Tak jsem 31.10.2007 definitivně přivezl auto ze servisu.Proběhla výměna turba,olejového čerpadla,rozvodů,a pár dalších drobností.Materiál a práce necelých 45tis.Kč.
V bazaru mi řekli,že by opravu zvládli za 15tis. a že to je tak všechno,co od nich můžu čekat.Co se týká kilometrů,tak taky nic - koupil jsem auto jak stojí a leží a není šance z nich i právnickou cestou cokoli dostat.Můžu dosáhnout toho,že si klidně vezmou auto zpátky a budou mi ho po tisícovce měsíčně splácet.
Takže v našem právním demokratickém státě pravda opět zvítězí - sice jde jednoznačně o podvod,ale nemám sebemenší šanci uspět (byť mi servis v Německu písemně potvrdil,že měsíc a půl před koupí auta mělo najeto těch skoro 150tis. km).
Tohle byl můj poslední kup v českym autobazaru !!!

11.10.2007 00:00

Tak po objednání špatného typu turba museli objednat (z Německa)ještě jednou to správné,čili tři týdny čekání jen na turbo.Když přišlo turbo,zjistili,že to auto nemaže,takže v současnosti demontujou olejový čerpadlo,aby na něj mrkli.Jinak po doblokování ŘJ a napojení na systém Fordu zjistili,že měsíc a půl před koupí měl můj Maxim záznam,že má najeto necelých 150000km... :o((((
Koupě byla podložená servisní knížkou,potvrzující stav 72000km.

7.9.2007 00:00

Je to v pytli - je to turbo.Osa,na který se točí lopatky,která má být pevně stabilizovaná,při stažení přívodní hadice a uchopení je volná tak 5mm na každou stranu.Nový turbo od Forda 16,5 klacku s tim,že není v čechách a že se musí objednat z německa :-(
To se na to vys...

3.9.2007 00:00

Po cestě k doktorovi náhlá ztráta výkonu při akceleraci a podivně syčivý zvuk,provázející zvyšování otáček;žádná varovná kontrolka nebo hlášení na PP se neobjevilo.Pravděpodobně mi praskla hadice turba - podobné průvodní jevy měla prasklá hadice u služebního Passata.Tenkrát chtěli v Praze v autorizovaném servisu 3,5 tácu za výměnu.Zítra to vezu do Varů k Charouzovi,tak uvidim,co bude. Ach jo...

2.9.2007 00:00

Přidal jsem fotku gumového těsnění (fotka č.23 - zatím poslední v galerii),jehož namazáním přestaly vrzat gumy.
Použil jsem silikonový sprej,který jsem už dříve koupil v Kauflandu.Nastříkal jsem to v pátek kolem poledne a dodneška ani vrznutí - je to nádherně tichý.Cesta ke garáži je poměrně hrbolataá a vždycky tam ta těsnění vrzala,ale od pátku ani ťuk !

27.8.2007 00:00

Přidal jsem deflektory bočních oken.Navíc k funkci,kterou zastávají to (podle mě) ještě k tomu vypadá dost dobře (viz fotky).
Proběhla avizovaná cesta na dovolenou - 3 dospělí + dcera v sedačce + plný kufr.Podle předpokladů vše skvělé,potvrdila se mi i pohodlnost vyššího posezu.Téměř celou dobu běžela klima,najeli jsme i s výlety po okolí cca 800km a spotřeba byla 5,5 l/100km,takže naprostá spokojenost.

8.8.2007 00:00

Přidal jsem fotky DefendLocku a třetí sluneční clony

28.7.2007 00:00

Tak jsem si do Maxima dodělal střední sluneční clonu nad zpětné zrcátko (fotky dodám co nejdřív).Koupil jsem jí normálně v autosalónu Škoda jako na Octavii.
Při té příležitosti jsem se mrkl na přístup k zadním světlům při výměně žárovky (s křídlovejma matkama fakt pakárna - je tam málo místa a lidi jako já,co mají silnější prsty se (stejně jako já) pěkně pomordujou) a zjistil přitom příčinu,proč se levý zadní pás nenavíjel až do konce - přímo v tom "navijáku" byl překroucenej,takže tam nebylo místo na plnou dýlku pásu.Sice maličkost,ale potěšilo mě,že to nebylo na servis.
Nejpodstatnější novinkou je naskenování českého manuálu na C-maxe :
http://rapidshare.com/files/45560713/Ford_Focus_C-max_manual_CZ.pdf.html

23.6.2007 00:00

Ve středu 20.června mi namontovali ve Varech u Charouze Defend Lock.Zámková vložka je na středovém panelu ze strany spolujezdce,takže se při zamykání a odemykání musí člověk dost naklonit,na druhou stranu je zjednodušené zamykání,a to tak,že se jenom pootočí obruba vložky proti směru hodinových ručiček a zámek sám zaskočí.Odemykání klasicky klíčem.Zamyká se při zařazené zpátečce.Nedělám si iluze,že mi takhle nikdo auto nemá šanci ukrást,ale aspoň pro ten pocit,že proti tomu člověk něco dělá...


Přidat názorDiskuse: Ford Focus C-Max 1.6 TDCi (80KW/109PS) Trend+

Další vozy Ford Focus C-Max



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
7

3.6.2009 Po zkušenostech s motorem (viz novinky)snižuju známku.Zbytek auta O.K.

praktičnost
10

Variabilita interiéru společně s vyšším posezem a tedy snadnějším nastupováním,jsou obrovskou devizou tohohle auta !

prostornost
10

Kromě dost širokého středového tunelu u kolen vpředu sedících nemám výhrady.Prostoru je v autě víc než dostatek. 21.7.2008 Po demontáži dvou zadních sedaček jsem se v autě pohodlně vyspal (karimatka + spacák)

jízdní vlastnosti
10

Zatím jsem toho moc nenajezdil a navíc musím nový Pirellky trochu zajet,ale první dojmy jsou naprosto pozitivní - auto sedí jak přilepený. 21.7.2008 Dojmy z jízdních vlastností stále stejné - paráda !

jízdní komfort
9

Uvítal bych větší variabilitu bederní opěrky,ale vyšší posez blížící se sezení na židli,kdy nohy směřují víc kolmo k podkladu než u nižších aut je rozhodně velice příjemné,hlavně při delších cestách (asi - zatím nemám otestováno) 21.7.2008 Otestováno -

provozní náklady
9

Předpokládám,že C-max bude vybíravější v tom,co mu poskytnu.Hlavně olej 5W-30 bude cenově malinko jinde,než jsem byl zvyklej dávat za Paramo 10W-40.Vzhledem k tomu,že je to nafťák s velmi dobrou spotřebou budou náklady na palivo nižší.

náhradní díly
7

Tady je hodnocení nízký hlavně kvůli vysoký ceně předních stěračů.S jinýma dílama nemám moc zkušenost.Vlastně rozměr pneumatik 205/55 R16 je skoro dvakrát dražší,než 175/60 R14 (Citroen),takže taky nic moc. 21.7.2008 Drahý,ale zase levnější než třeba VW

výkon motoru
10

Výkon je aspoň pro mě dostatečný a nemám výhrady.

spotřeba
8

Spotřeba zatím relativně vyšší,ale pořád se poprcávám po okolí,tak do 30km :-/ Postupem času očekávám zlepšení.Pořád je ale nižší,než u předchozího benzínovýho Citroena (7-9l/100km) 21.7.2008 Dlouhodobě jezdím za 6-6,5l/100km

hlučnost motoru
9

Hlučnost motoru nijak neřeším.Je fakt,že od nástupu turba při 2000ot/min je motor hlučnější,ale nijak mě to netrápí.Zase jsem rád,že je to trošku slyšet.

kvalita sedadel
9

Sedadla jsou vynikajícně tvrdá a mají dobré boční vedení ; až na trošku menší variabilitu bederní opěrky nemám námitek.

brzdy
10

Na začátku tak akorát měkké (aby se člověk při prvním dotyku brzdového pedálu nezakousl do volantu),ale při razantnějším sešlápnutí dostatečně agresívní.Zatím nebyla nutnost jít na doraz,takže extrémní situaci nemůžu hodnotit

zavazadlový prostor
10

Rozhodně dostatečně velký na 14-ti dení nákupy v hypermarketu.Křest ohněm podstoupí v druhé polovině srpna,kdy pojedem ve třech dospělých a s naší dvouletou dcerkou na dovču k Jind. Hradci. 21.7.2008 Při dovče kufr tak tak stačil.Letos mám střešní box.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…