Recenze
Subaru Forester Liška
Technické info
Přezdívka auta Liška Rok výroby 2008 Koupeno ojeté najeto [km]:14000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2000 výkon [kW]: 108 kroutící moment [Nm]: 350 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.7 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální zavazadlový prostor [l]: 450 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 6.5
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "kakt".
Ahoj, ve svém příspevku chci chválit i kritizovat. Auto jsem koupil v roce 2009 jako půl roku starou předváděčku od prodejce Subaru v Bavorsku, vyšlo tam o cca 150.000 Kč levněji něž to samé u nás. Do provozu bylo dáno 12/2008, najeto bylo 14 tis km. Je zajímavé, že v té době bylo to samé zcela nové auto od dealera Subaru v Německu o 50.000 Kč levnější než u nás. Převáděčka byla levnější již o mnoho více. Asi tam je pružnější trh. Subaru jsem si vybral pro jeho dobrou pověst bezporuchového auta a proto, že je to permanentní 4kolka, bydlím v Beskydech, tady se to hodí. Taky jsem byl zvědav na nový boxer v dízlu a ten mě zatím fakt nezklamal. Téměř nepoznáte že je to nafťák, má velmi klidný chod, bez vibrací, je tichý, pružný, vytáčí se lehce jako benzín a spotřeba kolem 6-8 litrů nafty na 100, podle stylu jízdy.
Na dálnici při 150 km/h kolem 7 na 100, to je fakt bezva.
Taky jízdní vlastnosti jsou výborné, auto se velice dobře řídí, vše jde lehce a přesně, bezva zrychluje, sedí dobře v zatáčkách, v zimě na sněhu bez konkurence. Vyhrabe se téměř všude.
Jednička je hodně krátká a silná, šestka zase dlouhá, zpřevodování super. Řazení je celkem přesné, o hodně lepší než u staršího modelu. Místa je uvnitř opravdu hodně, na zadních sedadlech skoro jak v superbu. Nevím jak to dokázali, auto má jen 4,5 metru. Kufr nic moc - 450 l, ale zatím jsem odvezl všechno, je to dáno tím, že auto má plnohodnotnou rezervu, která zabere dost místa. Jezdíme v tom ve 3 na lyže, lyže uvnitř a všechno se vpohodě vleze. Volant se výborně drží je v kůži, také tempomat je bezva věc.
Takže to jsou plusy a teď mínusy.
Co mě bohužel porádně vytočilo a stále vytáčí je výrazné rezavění výfuku a vůbec spodku auta. Výfuk byl po roce a půl rezavý jak liška, viz fotky, auto má celoevropskou garanci, ale u zástupce Subaru jsem s tím neuspěl. Rezaví to opravdu hodně, výfuk je po 2 letech v horším stavu, než u 15 let starého Oplu mého kolegy.
Materiál výfuku vypadá opravdu hodně ošizený.
Rezaví všechny nové Forestry co jsem zatím viděl, vždy když nějaký vídím stát, kouknu ze zvědavosti na výfuk a pokaždé rezavý.
Také po zimě hodně zrezivěly brzdové kotouče, přidřely se a žačlo to špatně brzdit, desky zabíraly jen částěčně a vydíraly do kotoučů pruhy. Při garančce u nás se mi na to vykvákli, tak jsem to musel rozebrat a vyčistit sám, brzdy byly opravdu hodně rezavé, viz fota.
Také na nápravách se objevuje koroze.
Rezavění má takový divný charakter, není to jen povlak, jde to i do hloubky a kov se v některých místech jakoby drolí, mám ztoho docela strach co bude dál.
Také palubní deska by mohla být hezčí, je taková trochu krejzy, to je ale věc vkusu. Ŕízení je kapku odtažité, el. posilovač nic moc.
Silné stránky
Spotřeba
Tichý, silný a pružný motor
Jízdní vlastnosti
Kvalitní pohon 4x4
Místo uvnitř
Slabé stránky
Každopádně KOROZE. Silně rezaví výfuk, brzdové kotouče a chytá to i nápravy.
Takové rezavění jsem u nového auta nikdy neviděl, na výfuku není prakticky žádná antikorozní ochrana.
Po roce a půl je VÝFUK KOMPLETNĚ REZAVÝ a odpadávají z něho kusy rzi. Moc určtitě nevydrží a nový je pěkně mastný.
Viz fota - jsou dělány u rok a půl starého auta.
Vážně nechápu jak může taková renomovaná značka pustit na trh auto s takovou
závadou. To Dacia je na tom lépe.
Zadalší nic moc přístrojová deska a interiér, jsou to samé obyčejné tvrdé plasty, to se s německými auty nedá srovnat, dotažení kvality detailů je také slabší.
Také odcházející spojka u dízlu je docela problém, doufám že mě to nepotká.
Subaru je v Česku hodně předražené, v Německu u oficiálního dílera Subaru - vyšlo o 150000 levněji než u nás.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
V Německu OK, u nás horší.
Byl jsem na jedné garančce ve Frýdku-Místku, reklamoval jsem přidřené přední brzdy po zimě, zaplatil jsem zato opravdu horentní sumu, ale nespravili to, jen to mázli zvenku trochu vazelinou, ale stále to vydíralo na kotoručích pruhy, tak jsme to sami s kolegou rozebrali a vyčistili, vodiče destiček byly úplně zanesené, teď to je vpohodě.
Asi mají dost zákazníků, že nové odrazují, 11000 za olej, filtry a neprovedenou opravu toje opravdu hodně předražené.
Autosalon Frýdek - Místek již nikdy více.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
U nás žádné.
Přidat názorDiskuse: Subaru Forester Liška
- Re: zdááááár 04.03.2012 23:52 krtkoKE
- Re: zdááááár 10.05.2011 12:41
- Re: . 10.05.2011 12:37
- . 09.05.2011 20:18 ..KTM-nejlepší motorka světa:-))
- Výfuk 09.05.2011 13:04 Jacoppo
- zdááááár 09.05.2011 09:45 gagarin_cccp
- Japonská kvalita se spojením dealera SUBARU ČR (EMIL FREY) 08.05.2011 13:04
- . 06.05.2011 18:49 ..KTM-nejlepší motorka světa:-))
- Rez 06.05.2011 17:42
- Rez 06.05.2011 15:17 Slezina
Další vozy Subaru Forester
-
Subaru Forester (2008) Majitel: m.z.
Přidáno: 31.5.2008 8910 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Subaru Forester (2006) Majitel: ozawasan
Přidáno: 26.7.2007 18110 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Subaru Forester (2003) Majitel: filko
Přidáno: 1.1.2011 27 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Subaru Forester (2003) Majitel: VavruPe
Přidáno: 15.11.2018 010 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Subaru Forester (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 2.1.2008 139 Majitel 9.48 Uživatelé