Recenze
BMW řada 3 330Ci (E46)
Technické info
Přezdívka auta Kabrouš Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:84000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2979 výkon [kW]: 170 / 175 * kroutící moment [Nm]: 300 / 316 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.9 maximální rychlost [km/h]: 247 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 12.5
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Rumman".
Před loňskou zimou mi bratr oznámil, že se mu během cesty pro jeho nové auto povedlo rozbít auto moje :/ Následující měsíc po několika neúspěšných pokusech o uškrcení bratra jsem se rozhodoval jestli se snažit dát auto dohromady a nebo ho prodat. Časem zvítězil zdravý rozum, protože auto už bylo jednou opravované, oprava by vyšla tak na 100 tisíc (auto mělo hodnotu 200), bylo docela postiženo tuningem a dělat všechno znova bych nezvládl :). Takže se prodalo. Už je zase opravené, jezdí po městě, ale mě už to naštěstí tak nebolí :)
Nejdříve jsem se poohlížel po něčem v ceně bývalého auta, ale nakonec jsem si udělal radost a nechal si z Německa dovézt kupátko BMW e46 323ci v černé barvě. Po necelém roce společného života jsem si vzpomněl na své první auto (Renault 19 kabriolet) a nějak mi to začalo vrtat hlavou. Řekl jsem si, že se po nějakém kabrioletu na jaře podívám, ale pak jsem někdy na podzim na mobile.de objevil krásné e46 330i kabrio. 170 koní mi už v té době nějak nestačilo, takže vidina 231 koní a mé vysněné kombinace béžové kůže a "dřevěného" dekoru mi nedala spát. Auto ani po nějakých 2 měsících nebylo prodané, takže jsem se nakonec rozhodl pro koupi. Přemýšlel jsem ještě o Z4, ale 4 sedadla nakonec zvítězily...
Průběh koupě je popsaný v "Zkušenosti s prodejcem". Díky té M3 jsem nakonec litoval, že jsem se neprojel s kamarádem :) Auto bylo na letních kolech, takže jsem čekal snad měsíc, než jsem si přijel do Ostravy kde na mě čekalo. Tam mi auto na 30 sekund ukázali, pak zavřeli garáž, náležitě mě ožrali a až druhý den večer jsem si do něj mohl sednout a jet domů :) Nejdřív jsem teda neodolal a po svolení kamarádky jsem u Teska plného lidí stáhl střechu. V tom mraze jsme skoro zastavili dopravu :) Cestou domů jsem ještě na dálnici ukázal záda dotírající A8 a potvrdil jsem si, že s autem si budu rozumět. Auto jsem si domu přivezl 23.12, takže to byl pěkný dáreček pod stromeček :)
Doma jsem zjistil, že 330i má poněkud větší brzdy než 323i, takže jsem musel oželet svoje 15" zmní kola. Naštěstí jsem měl v garáži m-paketové 17", které mi teď přes zimu dělají společnost.
Na autě je vidět, že to bylo víkendové auto. Je ve výborném stavu a člověk by mu 7 let nehádal. Kabrio je o 150 kilo těžší něž kupé, ale i tak je zrychlení 0-100 za 6,9s docela příjemné. Kamarád s M3 CSL mě pochválil a prohlásil, že už mi to konečně docela jede :) Při nízkých otáčkách není motor skoro slyšet, ve 2 tisících krásně bublá a nad 2 tisíce už je všechno tak, jak se od 231 koní očekává :) Přijde mi, že se auto v zatáčkách cítí lépe než kupé. Mohlo by to být nižším těžištěm díky plátěné střeše. Neustále mě někdo bombarduje otázkami jestli v autě není zima a nebo hluk. Hluk mi přijde lehce vyšší (ale 330i má oproti 323i dost sytější zvuk), ale i při rychlostech nad 200km/h je možno si v autě bez problémů povídat. A co se týče tepla, tak je to nesmysl. Vyhřívané sedačky a dobré topení nemají problém. Praktičnost oproti kupé taky moc neutrpěla a kufr je pořád docela skladný. Když je střecha natažená, tak se dá v kufru sklopit přihrádka ve které je normálně uložená a kufr se tím dost zvětší. Jinak se střecha natáhne/složí za nějakých 25 sekund a je to pokaždé krásné divadýlko pro kolemjdoucí :) Se staženou střechou na člověka tak do 50km/h nefouká. Pak už se to lehce zhoršuje a proto plánuji pořídit windschott. Na zadních sedačkách je místo pouze pro 2 osoby. Vezl jsem tam zatím jen 2 kamarádky a ty se i přes jejich velmi malou dosedací plochu moc roztahovat nemohly ;)
Závěrem bych chtěl všem milovníkům větru v lysině popřád mnoho slunečných dnů a spokojené jízdy. A všem ostatním samozřejmě taky ;)
PS: Kupé je na prodej, takže rád uvítám případné zájemce
Silné stránky
Jako nejsilnější stránku bych viděl to, že auto nemá střechu ;) Jinak asi optimálně silný motor s pěkným zvukem (M3 na můj vkus moc řve :) ), netradiční barva a to že auto vypadá na svůj věk pořád dobře. Jednou, když jsem jel bez střechy, jsem pouštěl maminku s malou holčičkou na přechodu. Holčička mi zamávala a krásně se usmála. Byla to příjemná změna od naštvaných a závistivých pohledů, které většinou vidím.
Slabé stránky
Až moc velká pozornost lidí a fakt, že mě u nás každý zná (malé město). Nad 2000 otáček se lidi otáčí a většina si myslí, že jede nějaké otunidlo s okapovou rourou. Pak taky spotřeba. Jezdím za 12,5l. Ale s tím jsem tak nějak počítal
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Když jsem byl s autem po koupi u bmw, tak mě servisní technik poznal a říkal, že jsem se dlouho neukázal. Řekl jsem mu, že se to auto nějak vůbec nekazí. Řekl, že je to v pořádku, rád to slyší a že to tak má být ;)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto jsem si našel na mobile.de a jel mi pro něj do Německa kamarád. Byl to velký autosalon, kamarádovi ukázali místa, kde není auto na 100% v pořádku a řekli mu, že majitel tam auto nechal a rovnou si odvezl Porsche 911 :) Nakonec si ještě kamarád všiml nové M3 co parkovala venku. Ukázalo se, že je majitele, takže se kamarád povozil a pak mi volal, že ta 330i nějak nejede :) Jinak výborné jednání a na auto mám záruku.
Něco málo úprav
Z nějakých velkých zásahů jsem už naštěstí vyrostl, takže jsem na auto dal pouze chromovaná 18" kola ASA AR1 z kupé, za pár dní mi přijdou zadní LED lampy a v garáži mám pružiny KW s 30/20 snížením. Jinak mám vyhlídlé sportovní sedačky, windschot a pokusím se sehnat odtrhovou hranu na kufr. A přemýšlím o výměně audia. Kabrio hraje docela bídně. Známí automaniaci se mě ještě snaží ukecat do samosvoru, ale na to jsem asi moc malej frajer :)
Novinky v recenzi
Něco málo novinek :)
Takže na auto se nastěhovaly nižší pružiny, rozpěra do motoru, m-paketová odtrhová lišta, originální LED zadní světla, žluté angel eyes a minulý týden jsem byl na chiptuningu u Camp performance (mereni-vykonu.cz), který přidál pár koníků a něco krouťáku a hlavně posunul výkon do trošku nižších otáček, takže auto teď (já vím je to otřepaná fráze :) ) táhne líp odspodu :)
Přidat názorDiskuse: BMW řada 3 330Ci (E46)
- Nádhera 18.03.2010 21:19 SlunecniSvit
- Re: Re: Další recenze 28.07.2009 17:32
- Re: Další recenze 27.07.2009 23:50
- Další recenze 10.07.2009 14:07
- wow 04.07.2009 13:13
- Re: omezovač 18.06.2009 23:56
- omezovač 07.06.2009 18:27
- Re: Re: Re: Re: Re: zvýšení výkonu 30.03.2009 16:27 v3jc3
- Re: Re: Re: Re: zvýšení výkonu 30.03.2009 15:30
- Re: zvýšení výkonu 30.03.2009 13:09
- Re: Re: Re: zvýšení výkonu 30.03.2009 12:19 v3jc3
- Re: Re: zvýšení výkonu 30.03.2009 11:33
- Re: zvýšení výkonu 30.03.2009 09:48 m.z.
- Re: Re: zvýšení výkonu 29.03.2009 22:55
- Re: zvýšení výkonu 29.03.2009 22:27 m.z.
- zvýšení výkonu 29.03.2009 19:46
- Re: Re: Inovace 25.03.2009 08:20
- Re: Inovace 24.03.2009 23:57
- Inovace 24.03.2009 11:41
- Re: Perfecto 01.01.2009 23:13
- Perfecto 30.10.2008 18:53 renzo
- BMW + Cabrio = Radost z jízdy x 2 18.07.2008 18:35 Ladis79
- Re: BMW je prostě BMW 16.06.2008 18:16
- BMW je prostě BMW 28.05.2008 08:49
- barvicka 26.05.2008 06:51 Shadik
- Pozdrav 24.05.2008 17:05
- Super 12.05.2008 17:38 petrzel1
- Re: nadhera 30.03.2008 06:21
- kolik za 323ci ??? 29.03.2008 21:38
- nadhera 29.03.2008 21:33
Další vozy BMW řada 3
-
BMW řada 3 (2002) Majitel: !GAS!
Přidáno: 6.7.2012 1610 Majitel 9.96 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2003) Majitel: Petr Škrobáček
Přidáno: 27.7.2014 010 Majitel 9.94 Uživatelé
-
BMW řada 3 (1999) Majitel: Traviss (BMWfans)
Přidáno: 2.11.2008 8410 Majitel 9.93 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2003) Majitel: MarcosBMW
Přidáno: 29.3.2007 8410 Majitel 9.93 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2002) Majitel: JaWohl
Přidáno: 8.6.2010 399 Majitel 9.92 Uživatelé