Recenze
Seat Ibiza Seat Ibiza 1.9TDi Sport
Technické info
Přezdívka auta Ibizka Rok výroby 2001 Koupeno nové najeto [km]:105000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1900 výkon [kW]: 81 kroutící moment [Nm]: 235 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.7 maximální rychlost [km/h]: 193 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 / 16 * zavazadlový prostor [l]: 280 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5 / 5.4 *
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "seatik".
Auto jsem po předchozí špatné zkušenosti s ojetým autem vybíral jako nové,rozhodoval jsem se mezi 206,fabií a ibizou.Jako nejsportovnější a vzhledově mi nejbližší se mi jevil seat ibiza.
Po nalezení prodejce v blízském okolí sem se vydal na průzkum autosalonu,od své známé jsem měl dobré reference,které jsem si osobně ověřil.
Po projížďce s 1.4 benzinem jsem přistoupil k objednání,byl sem ujištěn dodáním do měsíce.Nakonec to dopadlo s 2 měsíčním spožděním kvůli vyjimečnosti tohoto provedení motor 1.9 TDi,tvrdý podvozek sport,3 dveře.Bylo mi sděleno,že není tolik ,,nadšenců" pro toto provedení,není nikde skladem a čeká se na jeho vyrobení.
Uplynula doba 3 měsíců a já se v den svých narozenin dočkal svého prvního nového auta.
Auto je ve výbavě Sport,to znamenalo především 15 alu,tvrdý sportovní snižený podvozek,kotouče vpředu -vzadu,sportovni sedadla a radio soundsystem 2 s pŕípojkou pro cd changer.Motor 1.9 TDi 81kw s 235nm kroutícím momentem.
Jako příznivce upravených aut sem se pustil v průběhu času do vylepšování stavu svého miláčka počínaje folie,oxenonováním světel pokračujíce předním nárazníkem z modelu Cupra,dodáním budíků měřící teplotu oleje,napětí,tempomatem,podsvětlením pro nohy vpředu-vzadu,chipem a konče sportovními kotouči OZ Zimmermann s deskama ferodo DS2500.Po odzkoušení 5 paprsků elektronu šířky 7.5x16 a pneu 205/45/16 sem skončil u 6x16 s pneu 195/45/16 pirelli zero nero a více paprsky z předchozí verze Cupra.
Co se týče udržby se jí snažím dávat věci kvalitní či lepší než originál a ibizka se za to umí náležitě odvděčit.
Ibizku k dnešku používám jako druhé auto do rodiny a pro rychlý přesun z bodu A do bodu B.Přeci jen kočárek a autosedačka se do ibizy špatně vkládá.
Co bych rád ještě dodal,hodně lidí seatem pohrdá,já na něj ale nedám dopustit,pro mě to auto Má duši,má své Srdce.
Pár technických dat:co by vás mohlo poměrně zajímat...
a) délka (mm): 3876
b) šířka (mm): 1640
c) výška (mm): 1422
d) rozvor (mm): 2443
e) rozchod vpředu (mm): 1429
f) rozchod vzadu (mm): 1394
g) Objem nádrže (l): 44
h) Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1125 / 385
ch) brzdy přední 280x22 větrané,zadní 232x9 jednoduché
Jezdím se občas povozit do Mostu na okruh a zde bych se rád podělil se zkušenostma ohledně jízdních vlastností mého konkrétního modelu...(pneu 195/45/16 pirelli zero nero,originální podvozek sport,pozměněná geometrie-sjíždí se více vnitřky pneu...v zatáčkách lépe sedí,na rovinách menší odpor)
a)Pokud se přežene vjezd do zatáčky - auto se mění v nedotáčivé,předek se žene ven...jemně přibrzdit a dostat váhu na přední kola,poté vyšlápnout spojku,auto by se mělo po chvilce chytnout...:-)
b)Vjezd jemně nad limit - nejprve se auto hrne pomalu předkem ven,pozvolna přechází v přetáčivý smyk,zadek začíná ujíždět...jemným kontra a jemným přidáním jde auto poměrně dobře zatáčkou vést,pokud chcete více zamachrovat a nechat vytočit zadek více do boku,silně nedoporučuji,protože kontrem se s tím poperete,ale poté se zadní kola chytnou a auto se přetočí nazpět dle rychlosti nejméně o 180 stupňů.Pak je to jak na kolotoči :-)
Abych ve zkratce shrnul podvozek...je poměrně čitelný,nezáludný,nejprve vydá upozornění a pak už to záleží na Vás- uposlechnu a vše je ready,risknu to a pak se děj vůle boží :-))
Brzdy....již v originálu brzdí poměrně dobře,používá je i provedení cupra se 156 ps
Pro zájemce o kombinaci oz zimmerman+ferodo ds 2500-brzdy se ve studeném stavu chovají jako originál v účinnosti,nepískají.Po zahřátí déle vydrží než zvadnou,brzdí s ještě mnohem lepšímy účinky.
Motor...po laboraci s viskozitou oleje 0W-40,5w-50 Mobil 1 sem skončil u 5W-40 Mobil 1,který se pro tento motor hodí nejlépe.U prvního je větší spotřeba oleje,ten druhý není dobrý na zimu,kdy motor potřebujete mít co nejdříve promazán.Po 75 000km jsem se odhodlal k lehkému chipu motoru,abych zachoval výdrž a zároveň zabránil černému čmoudu z výfuku.Nedržím se hesla No smoke,no fun... Turbo jen pro zajímavost je původní...Jak to dělám si možná někdo pokládá jako otázku,že turbo původní?Za studena se snažím s motorem pohybovat kolem 2000 otáček,zbytečně ho nevytáčím a to ani na volnoběh,když už je vše zahřáté..Mám kontrolku teploty oleje a tou se řídím,toto by mělo býti v každém autě,nevím proč to ve většině případů není :-/ Pokud je olej na 90,teprve tehdy plně využívám potenciál motoru,to samé pokud se jede větší ,,palba",nechávám turbo a olej vždy dochladit.
Pneu...v originále se vyjíždělo na 185/55/15 pirelli 6000.
Pro běžné použití slušná guma,takový universal pro všechno.
Po roce sem nasadil 7.5x16 205/45/16 dunlop sp 9000.
Výborná guma sucho mokro,po sjetí na 50 % trochu více hučí,vydržela 60 000km.
Nyní jezdím 6x16 195/45/16 pirelli zero nero.
Na suchu velmi dobrá pneu,na mokru na dunlop ztrácí :-(
Zároveň ale je auto na tomto rozměru nejvíce čitelné.Dunlop více držela auto,řízení však bylo tupější a hůře se korigovalo.Prostě drželo,drželo,pak to přislo a já měl plno práce,co s rukama :-)
Celkový pohled na toto auto:
Co se týče techniky,podvozku,brzd a celkového naladění působí tento hatch jako vyvážený celek,vše působí kompaktně a sladěně.Vše je krom motoru shodné s verzí 1.8T s 156 ps,dle mě ideální odladění pro toto TDi.Nebudu si namlouvat,není to hot hatch,je to spíše auto pro rychlé přemístění mezi dvěma body,přesto nabízí nádech sportovní jízdy a mě hodně často dokáže přivést ten šibalský usměv na rtech :-).
Silné stránky
-silný motor s průměrnou spotřebou 5.4 l/100km
-přesné řazení
-všude se vejdu :-)
-atraktivní vzhled
-dostačující jízdní vlastnosti
-spolehlivé auto
-auto nerezne,pozink kastle,výfuk po 6 letech léto zima původní
-po 102 000km na podvozku výměna čepů a silentbloků pro jistotu(zbytečně,původní bylo v naprostém pořádku...)
Slabé stránky
-tvrdý podvozek
-chybí mi v létě dost klimatizace
-těžký předek díky naftovému motoru
-hlučnější motor a vibrace při volnoběhu
-na zadních sedačkách málo místa
-malý kufr
-malá výkonost audia
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Auto jezdí po 15000km na pravidelné servisní prohlídky do značkového servisu,krom výměny váhy vzduchu a brzdových desek a kotoučů v 75 000km,dále snímače venkovní teploty vzduchu a přepínání blinkrů je vše v naprostém pořádku i po 105 000km :-)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Autosalon Šmucler,Horšovský Týn
Zkušenosti mám pouze kladné,přívětivé chování celého kolektivu,od mechaniků až po pana majitele,je to rodinná firma a i díky tomu jsem se rozhodl pro toto auto.Původně jsem chtěl koupit Opel,ale po velké neochotě prodejce sem se otočil na podpatku a vybral raději jinou značku,protože mě to absolutně odpudilo něco s oplem si začínat.
Novinky v recenzi
UKRADENO
PROSÍM KDYBY JSTE JI NEKDE VIDELI,DEJTE MI VEDET KDE .diky vsem
Aktualní stav na posledních 3 fotkách,zezadu má výřez pro výfuk,tlumič má vsak jedno koncovku dolů,je to originaln neorezly
8 leté výročí..a zřejmě asi i poslední :-(
Bohužel už je pro moji rodinu malá,doma už má nástupce z rodu subaru. Ale nikdy na ni nedám dopustit!
Nová tvář
Upraven vzhled čelní partie za originál masku cupra,odešel sem z xenonů potkávacích světel ke klasickým halogenům,chci šetřit oči protijedoucích řidičů,tak snad to oceníte :-)
22.10.2007
Přidal sem krátké video z Mostu a ukázku,když se to přežene
Díky moc všem za Váš zájem,pokud někdo bude potřebovat s něčím poradit nebo se zeptat,tak sem s otázkama,rád poradím,odpovím :-)
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Seat Ibiza Seat Ibiza 1.9TDi Sport
- Fotky 22.07.2013 22:07 Pufajs01
- Pátrání zrušeno 06.09.2011 15:45
- Ukradeno-pomoc pri patrani 16.02.2010 18:10 HamilRS
- Re: Re: Ukradeno-pomoc pri patrani 16.02.2010 18:00 kaaRS
- Re: Ukradeno-pomoc pri patrani 16.02.2010 16:15
- Re: Ukradeno-pomoc pri patrani 16.02.2010 15:18 kaaRS
- Re: UKRADENO-pomoc pri patrani 16.02.2010 14:29 Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
- Re: Ukradeno-pomoc pri patrani 16.02.2010 13:47 s-mike (RSKa)
- Re: Ukradeno-pomoc pri patrani 16.02.2010 13:43 krovakus
- Re: Ukradeno-pomoc pri patrani 16.02.2010 13:30 Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
- Re: Ukradeno-pomoc pri patrani 16.02.2010 13:24 FRPE
- Ukradeno-pomoc pri patrani 16.02.2010 13:22
- Václave ... 30.11.2009 21:40 FRPE
- Re: Ahoj Vašku, včera... 09.10.2008 01:53
- Ahoj Vašku, včera... 08.10.2008 13:55 Kubyyyk
- Re: Re: Re: ibiza 01.07.2008 13:04 _Vaci_
- Re: Re: Co novýho? 22.05.2008 16:17
- Re: Co novýho? 26.04.2008 08:30
- Co novýho? 25.04.2008 08:16
- Re: Re: Re: sraz 15.03.2008 22:06
- Re: Re: sraz 15.03.2008 21:00
- Re: Re: sraz 09.03.2008 20:28
- Re: sraz 07.03.2008 13:40
- sraz 07.03.2008 13:00
- Re: sraz 07.03.2008 12:21
- sraz 07.03.2008 11:55 20TFSI
- Re: Re: SEAT 07.03.2008 11:45
- Re: SEAT 07.03.2008 11:34 20TFSI
- SEAT 07.03.2008 07:59
- Re: sraz 05.03.2008 21:01
Další vozy Seat Ibiza
-
Seat Ibiza (1998) Majitel: parkoviště
Přidáno: 4.6.2007 218 Majitel 9.37 Uživatelé
-
Seat Ibiza (1995) Majitel: Uživatel_5445955
Přidáno: 12.7.2007 258 Majitel 9.22 Uživatelé
-
Seat Ibiza (1998) Majitel: Jefrryy
Přidáno: 21.9.2012 09 Majitel 9.10 Uživatelé
-
Seat Ibiza (1995) Majitel: parkoviště
Přidáno: 19.7.2008 299 Majitel 9.03 Uživatelé
-
Seat Ibiza (1997) Majitel: Jurrisek
Přidáno: 5.1.2012 118 Majitel 8.39 Uživatelé