Recenze
Hyundai i30
Technické info
Přezdívka auta Hyundai i30 1,4 CVVT Classic Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:40000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1396 výkon [kW]: 80 kroutící moment [Nm]: 137 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.7 maximální rychlost [km/h]: 187 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 340 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.8
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "I30_Martin".
Odkojen 5-tiletým studentským soužitím s Fiestou, kterou mi rodiče pořídili během mých studií na VŠ jsem se nemohl dočkat, až si pořídím vlastního mazlíčka. Fiestička byla sice úplné holátko - 3-dveřáček v základní výbavě doplněné jen o rádio a poháněna docela solidním motorem 1,3 8V s 51 kW, ale sloužila naprosto spolehlivě a nikdy mě nezradila. Nikdy nás nenechala ve štychu. Když tak na ní vzpomínám, za celých 5 let denního provozu a cca 70 000km neměla žádnou poruchu (kromě výměny dvou žárovek v zadních světlech). Měla fantastický podvozek a výkon motoru na běžné ježdění v 1-2 lidech bohatě stačil. Užili jsme si spolu spoustu nádherných km a nyní slouží věrně dál ve službách mého mladšího bráchy. Když se blížil konec mých studií, začínal jsem se čím dál víc zabývat myšlenkou, jaké autíčko nahradí mou milovanou Fiestičku. A že bylo z čeho vybírat. Už v té době se začali prodejci se slevami předvádět. V úvahu připadala dvojice Fordíků – Fiestička a Fusion (oba super výbava za dobrou cenu, ale nic moc motor), Renault Clio, Hyundai Accent CRDi (Solidní cena, super motor, ale nic moc podvozek) a velký favorit Citroen C4. C4 má i má teta a po několika projížďkách a slibně vypadající akci byla málem doma. No a nakonec Hyundai I30. K němu sem se dostal spíš náhodou. Jeho cena se už pohybovala za hranicí limitu, který jsem již nechtěl překročit. Ale i přesto mě taťka vzal do prodejny, abychom se na něj podívali blíže. Prvně jsem z téhle myšlenky moc nadšený nebyl, ale teď jsem šťastný, že jsem jej tenkrát poslech. Nechali jsme si vypracovat leasingovou kalkulaci a světle div se,vyšel nejvýhodněji ze všech konkurentů (kouzlo nulového leasingu). Bylo rozhodnuto a do týdne jsem jej měl doma. Nádherný Hyundai I30 1,4 CVVT Classic v krásné červené barvě. Dodnes nezapomenu ty tři červnové dny roku 2008, co už jej měli v prodejně a já kolem něj jezdil každý den do práce a už se nemohl dočkat dne, kdy budu mít v rukou jeho klíče. Od prvních kilometrů mě fascinoval samotný motor. Proti dosavadní 1,3 ve Fordíkovi byl co do objemu rozdíl pouhých 0,1 l, ale rozdíl ve výkonu byl skvělých 30 kW. A to jsem jej cca 2 000 km ani pořádně nevytočil, aby se dobře zajel. To léto mě z něj nikdo málem nedostal. Pořád sem s ním jezdil a jezdil a nyní po 7 měsících už mám krásných 15 600 km. Podnikli jsme spolu spoustu výletů a provedli spoustu fotek.
Motor
Jak sem už psal – motor je třešničkou na dortu tohoto autíčka. Na to, že se jedná pouze o 1,4 , umí toho hodně moc předvést. A hlavní je, že za své výkony si toho moc nevezme. S Fiestičkou jsem jezdil za úplně stejných 6,8 l/100km, ale o hodně nižšími rychlostmi. Zkrátka 80 kW se hold někde musí projevit.
Podvozek
Podvozek je dalším velkým +. Nečekal jsem, že i Korejci umí udělat zábavné a zároveň komfortní a pohodlné auto. Ano, není to sporťák, ale na běžný model nižší střední třídy toho svede více než dost. Je zkrátka problém jej dostat do úzkých. Aby jste neřekli, že jízdní vlastnosti opěvuji jen proto, že je to mé auto, musím říct, že dosud jsme doma měli jen samé Fordy (4x Mondeo a 1x Fiesta) a jak se ví, Fordíci mají jedny z nejlepších podvozků. A když Íčko nedosahuje zábavnosti a kvality jízdy, jako Mondeo, je jízda s ním velice zábavná a v zatáčkách si nechá líbit téměř vše. Jediné, co by mu šlo vytknout je odhlučnění podběhů. S trochou nadsázky je v nich slyšet každý kamínek, přes který přejedete. Na tom by se mohlo ještě popracovat.
Vnitřní prostor
Vnitřní prostor je další silnou stránkou Íčka. Ještě sem seseděl v tak prostorném autě nižší střední třídy. Díky jeho obrovskému rozvoru se necítíte stísněně ani na zadních sedadlech. Mám 184 cm a když se posadím za řidičovo sedadlo, ještě pořád mám za sedadly mezeru a nemasíruji řidiče koleny. A komu je ještě tohle málo ať se posadí do kombi I30 CW. Ten má díky ještě většímu rozvoru náprav vzadu doslova přebytek místa.
Výbava
Na to, že se jednalo o základní verzi, mělo toto autíčko neuvěřitelně rozsáhlou výbavu. ABS, 6 airbagu, el. přední okna, senzační rádio s RDS a CD + možnost přehrávání Ipodu a hudebních souboru s USB disku, atd. Jediné, za co jsem si musel ještě připlatit, byla manuální klimatizace (k mé „radosti“ byla těsně po koupi v akci zdarma).
Převodovka
Ta jako jediná pro mě byla trochu zklamáním. Přesná a hladká je, ale 1.stupeň a zpátečka se nedaří zařadit vždy na poprvé. Tohle Fordíci nedělali. Nejspíše se jedná o poddimenzované synchrony převodovky. Když auto stojí, tak nikdy ještě nebyl problém jedničku zařadit, ale jakmile se jen trošku pohne, už se jedničce moc nechce. Mnohdy musím v zájmu zachování plynulosti provozu potrápit spojku a rozjet z těchto nizoučkých rychlostí auto na dvojku.
V létě přibudou nová litá kola. Fotky dodám později.
=================================================================
NOVINKY 2009
5.4.2009
========
Tak a konečně je to tady. Čas přezouvání zimních pneumatik na letní. Už sem se nemohl dočkat. A tak jak jsem již v recenzi slíbil, pořídil jsem svému červenému 4-kolovému miláčkovi a krásné lité kola. Vybíral jsem je opravdu dlouho (cca půl roku) a nakonec si vybral. Snad se Vám budou líbit alespoň z poloviny jako mě. Myslím že I30 opravdu sluší. A aby toho nebylo málo, pořídil jsem si i nové textilní koberečky, které nahradily prodejcen dodané, ale jemně řečeno vzhledově méně povedené gumové provedení. A dle mého očekávání nabyl interiér o trošku luxusnější podobu. Moc se mi líbí.
Silné stránky
Motor, motor a motor
Výbava
Komfort
Vnitřní prostor
Spotřeba
Slabé stránky
Převodovka
Novinky v recenzi
Nové fotky
Tak jsem se po dlouhatánské době rozhodl zase oprášit svou recenzi a přidat cca 30 nových fotek po zimním umytí.
A jak čas plyne, tak kilometry přibývají a přibývají. Včera jsem překročil rovných 40 000 a absolvoval 2. garanční prohlídku. Za cca 4 600.- CZK mi vyměnili olej, filtry, svíčky, brzdovou kapalinu a chladídí kapalinu, atd ...
Doufám, že příštích 40 tkm bude stejně pohodových jako těch dosavadních :-)
29.5.2009
Přidány nové fotky z výletu
8.5.2009
Přidány nové fotky z výletu.
BTW: Zkusil jsem jet podle předpisů a motor zbytečně nevytáčet a spotřeba ??? .... 5,5 l/100km. Už jsem tak absolvoval cca 3 výlety a najezdil cca 600 km a spotřeba pořád stejná :-) A pak, že benzín neumí být i úsporný :-P
Přidat názorDiskuse: Hyundai i30
- i 30 22.10.2011 18:47 pitrys
- Re: Re: Pekne. 22.10.2011 09:53 sotomaior
- Re: Pekne. 22.10.2011 09:41 jenik1
- Spotřeba 22.10.2011 09:37 jenik1
- Re: prevodovka 04.03.2010 10:54 mango
- i30 08.05.2009 11:36 chetoos
- Re: prevodovka 23.02.2009 02:11 Hory
- Re: Re: prevodovka 22.02.2009 07:05 escorpion
- Re: prevodovka 20.02.2009 21:32 Hory
- Re: prevodovka 19.02.2009 18:21
- Re: prevodovka 18.02.2009 10:30 Poustnik
- krása 16.02.2009 19:41 PeT-a (RSKa)
- Re: Pekne. 16.02.2009 19:34
- Re: zvu te 16.02.2009 19:32
- zvu te 16.02.2009 15:03
- prevodovka 16.02.2009 11:21 escorpion
- Pekne. 15.02.2009 21:42
Další vozy Hyundai i30
-
Hyundai i30 (2008) Majitel: escorpion
Přidáno: 4.10.2008 615 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 24.6.2008 569 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 9.11.2008 1610 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2011) Majitel: Marblik
Přidáno: 30.11.2011 3510 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2009) Majitel: jmicro
Přidáno: 24.10.2009 2910 Majitel 9.81 Uživatelé