Recenze
Hyundai i30 Classic 1,4 DOHC CVVT
Technické info
Přezdívka auta Hyundai i30 Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:75000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1396 výkon [kW]: 80 kroutící moment [Nm]: 137 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.6 maximální rychlost [km/h]: 187 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 340 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7
Popis vozu
Design:
Hyundai i30 první generace (r.v 2009 ) je pro mě i po pěti letech od koupě stále pěkné auto. Vzhledově se mi dokonce líbí více, než nová generace. Nicméně jak auto vypadá, není pro mě zas tak důležité, stejně jako červená barva, jež byla jedna z mála bez příplatku.
Interiér:
Vnitřek potěší svou prostorností na předních sedadlech, na zadních je to dnes již průměr, ale přesto mám i vzadu místo před koleny ( při výšce 180cm ). Na šířku je to vzadu tak akorát, dva dospělí bez problému, místa nad hlavou je dost. Zavazadlový prostor je pro mé potřeby dnes již malý, když potřebuji naložit dětský kočárek, do kufru se již nic moc nevejde, takže musím dle potřeby sklápět část zadní lavice. Velké plus je rovná podlaha po sklopení opěradel a relativně nízká nakládací hrana ( využito při nákupu pračky ). Pod podlahou kufru mám uložené nejnutnější nářadí a povinnou výbavu spolu s plnohodnotným rezervním kolem.
Po usednutí za volant mám všechny ovládací prvky pěkně po ruce, panel autorádia a ovladače ventilace jsou mírně natočeny k řidiči. Potěšilo mě ovládání funkcí rádia na volantu.
Věnec volantu je v mé výbavě Classic bohužel celý jen z vroubkovaného plastu, ale ani po 5 letech mi jeho povrch nevadí a není vidět ani náznak opotřebení.
Sedadlo řidiče je pohodlné i na delší cesty.
Jízdní vlastnosti:
Podvozek je spíše tvrdší, při přejezdu příčných nerovností nebo prahů je to dost cítit v interiéru, zvláště na zadních sedadlech. Mám obuty pneu 185/65 R15 - letní Hankook, zimní Barum a na zimních je jízda komfortnější vlivem měkčího pláště pneu, na druhou stranu na zimních auto v zatáčkách více „plave“. Limity podvozku jsem ještě neměl možnost vyzkoušet protože většinou jezdím v klidném tempu, občas zkouším rychleji projet zatáčku ale nepouštím se do žádných riskantních manévrů ( pozn.: považuju se za řidiče amatéra ač mám najeto přes 100 000 km ).
Brzdy fungují spolehlivě, ze záčátku byly ostřejší, ale i po 5 letech s továrními destičkami brzdí slušně.
Motor:
Je to atmosférická „jednačtyřka“ s maximem výkonu 80 kW v 6200 otáčkách za minutu, takže aby motor táhnul, musí se točit. S tím nemám problém. Když jedu v klidu ve městě 55 km/h tachometrových, na rovince mu nevadí ani 5. rychlostní stupeň na udržování rychlosti při cca 1800 ot/min. Když potřebuju rychle předjet nebo najet na dálnici, stačí podřadit a poslat motor nad 4000 ot/min kde má dostatek síly na zrychlení.
Omezovač zasahuje v 6500 ot/min.
Pár negativ ovšem tento základní motor má.
Je totiž spojen s relativně krátkými převody a na dálnici při tachometrových 140 točí 4500 ot/min, což se projeví hlukem v kabině. Další věc je, že naloženému autu se zapnutou klimatizací se už moc dobře zrychlovat nechce. Spotřeba se dlouhodobě drží kolem 7l/100km, v zimě cca 7,5l/100, mohla by být i nižší, ale svůj díl na tom nese větší podíl dálnice na cestách do práce.
Zkušenosti s vozem po téměř 5ti letech provozu:
Auto bylo po celou dobu pravidelně servisováno v autorizovaných servisech Hyundai. Kromě klasické údržby a náplní se vyskytlo i pár závad.
Hned v prvním roce se uvolnily prachovky na zadních tlumičích, což se projevovalo boucháním při přejezdu nerovností, hlavně v zimních měsících. Servis toto vyřešil v záruce přilepením prachovek, které drží doteď.
Druhá závažnější věc bylo vrzání při sešlápnutí spojkového pedálu ( 5.rok ) , v servisu promazali hydraulický pístek, který ovládá spojku – v rámci pětileté záruky.
Další „nedokonalosti“ již bez návštěvy servisu
– zatékání do spínače otevření kufru ( při dlouhotrvajícím dešti ), oprava doma pomocí sanitárního průhledného silikonu.
– špatné otevírání víčka nádrže paliva – oprava natlakováním plechové pružiny
Celkové hodnocení:
I po pěti letech a 75 000 km jsem s autem spokojený a do budoucna doufám, že mi bude ještě nějakou dobu sloužit. Jako budoucího nástupce bych už volil vůz větší s ohledem na přepravu rodiny.
Silné stránky
- relativně výkonný základní motor
- vnitřní prostor
- dobrý poměr cena/ užitná hodnota
Slabé stránky
- hlučnější a méně komfortní podvozek
- pouze 5 st. převodovka
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Běžný garanční servis - ok.
Promáčknutý blatník z parkoviště ( někdo do mého auta nacouval) - oprava v rámci havarijní pojistky - ok.
Závady viz výše.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Zakoupeno v Auto Palace Butovice, velmi příjemné jednání, určitě doporučuji.
Novinky v recenzi
Aktualizace
Aktualizoval jsem recenzi se zkušenostmi po 5ti letech provozu.
Nové fotky
Přidal jsem aktuální fotky v lepší kvalitě.
Někdo mi zprasil auto !!
Lidská demence nezná mezí !! Nějakej ***** mi při parkování promáčk celej blatník a ujel, bohužel jsem to zjistil až když jsem se večer vracel k autu... některé lidi bych střílel !!
Zimní aktualizace
Tak sem nahrál dvě nový fotky a aktualizoval jsem stav km.
Auto zatím v pohodě, i v zimě startuje skoro hned :-) Jinak kdyby někoho zajímalo, tak jezdím na Barum Polaris 2 a zatím v pohodě :-)
Fotky
Nahrál jsem fotky onoho nešťastného víčka nádrže...
Přidat názorDiskuse: Hyundai i30 Classic 1,4 DOHC CVVT
- pekné 03.10.2012 11:18 umo
- Re: grrrr 22.04.2010 10:18 jmicro
- grrrr 21.04.2010 16:27 Matt26
- Re: Hezké 30.10.2009 11:56
- Re: Hezké 28.10.2009 23:18 Katikakus
- Re: Re: start s klimatizaciou 28.10.2009 23:17 Katikakus
- Zdarec kolego! 28.10.2009 14:15
- Je vidět, že jsi z nového auta nadšený... 27.10.2009 19:58 Poustnik
- AUTO SNŮ:-) 27.10.2009 19:20 Mira328i
- Re: Hezké 27.10.2009 19:17 Mira328i
- Re: Re: Re: Podřazování 27.10.2009 17:38 PeT-a (RSKa)
- Re: Re: Re: Re: ... 27.10.2009 17:36 jmicro
- Re: Re: Re: Re: Podřazování 27.10.2009 17:34 jmicro
- Re: Re: Re: ... 27.10.2009 17:32 hruodolf
- Re: Re: Re: Podřazování 27.10.2009 17:30 hruodolf
- Re: Re: ... 27.10.2009 17:30 jmicro
- Re: Re: Podřazování 27.10.2009 17:27 jmicro
- Re: ... 27.10.2009 17:11 hruodolf
- Re: podradzovanie 27.10.2009 16:44 PeT-a (RSKa)
- Re: podradzovanie 27.10.2009 16:39 zip2016
- podradzovanie 27.10.2009 16:15
- ... 27.10.2009 15:43
- Re: Podřazování 27.10.2009 15:18 PeT-a (RSKa)
- Podřazování 27.10.2009 14:27 zip2016
- Pěkná i30 26.10.2009 20:36 Icescent
- Hezké 25.10.2009 19:35 McGyver2
- Re: start s klimatizaciou 25.10.2009 19:04 jmicro
- klima 25.10.2009 18:55 saldy
- start s klimatizaciou 25.10.2009 17:02
Další vozy Hyundai i30
-
Hyundai i30 (2008) Majitel: escorpion
Přidáno: 4.10.2008 615 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 24.6.2008 569 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 9.11.2008 1610 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 15.2.2009 179 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2011) Majitel: Marblik
Přidáno: 30.11.2011 3510 Majitel 9.83 Uživatelé