Recenze
Honda CR-X Honda CR-X 1.6 16V
Technické info
Přezdívka auta Honda CR-X Rok výroby 1991 Koupeno nové najeto [km]:56789 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1595 výkon [kW]: 116 kroutící moment [Nm]: 158 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7 maximální rychlost [km/h]: 220 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 12
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "maxsas".
Zdravím všechny "Honďáky" !!! S CRXem jezdím již druhým rokem, jak se to tedy veme... rok jsem měl nucený oddych jelikož jsem ji poslal mimo silnici. ale již mé první auto bylo vw polo GT určené na rallycross, na kterém jsem se jako malý naučil jezdit. Následoval Peugot 205 GTi, který bohužel taky skončil na rallycrosse. K dnešnímu dni jsem hrdý majitel Hondy CRX 1.6 16v, 110 koní ve vykuchané výbavě. Jen volant a já....¨
Předem bych chtěl uvést, že jsem fandou značky Honda a mám s ní poměrně bohaté zkušenosti, dokonce i sekačku na trávník mám značka Honda ale tož až příště. Vozidlo jsem zakoupil ojeté v Práglu za velmi výhodnou cenu (od majitele, který se věnuje stejnému hobby). Ta byla vykoupena horším technickým stavem. Jedná se o model CRX VTEC s nejvýkonějším motorem, který se pro Evropský trh s levostraným řízením dodával. V základu má 150 koní a na svou dobu přelomový systém VTEC. (mému motoru jsem dopřál patřičné úpravy a kW jsou vetší než základ 110). S Hondou příliš nejezdím a to hned z několika důvodů. Vozidlo mi slouží k zábavě, repektive 5x ročně se ukazuji na amater rally a porovnávám svoje dovednosti za erzetách. Dost co mi kazí chuť ze žovota jsou ceny a především dostupnost náhradních dílů jsou drahé. Proto si nemyslím, že má Honda, která prodělala množství sportovních úprav je vozidlem pro všední ježdění. Důvodem koupi byl fakt, že se jedná o jeden z nejlepších zážehových motorů o objemu 1,6 své doby a sehnat tento model za rozumné peníze a v pěkném stavu je téměř nemožné. Motor je kapitola sama pro sebe. Každý vyznavač sportovní jízdy z něj bude jistě nadšený. 150 koní, 8500ot./ min. maximální rychlost 226km/h a muší váha necelé tuny z něj dělají neskutečně dravé vozidlo. Nyní po úpravách má Honda disponuje výkonem 176 koní, 9300ot. min. a maximální rychlost se blíží k 260km/h. Myslím, že na objem 1,6 a rok výroby 1991 jsou vcelku obdivuhodné hodnoty. Podotýkám, že vozidlo není vybaveno ani turbem ani kompresorem. Celkově je jízda s vozidlem velmi požitkářská a už spousta lidí řekla, že i příjemně návyková, a to také díky systému VTEC, který vás po překročení 6000ot./min. katapultuje vpřed. viz video co přikládám
Nyní bych rád přešel k negativům vozu. Auto je určeno především dvěma cestujícím. Více sedaček ani nemám Další a asi nejhorší neduh jsou náhradí díly vozu, jako přední světlomety s pozičkami, přední nárazník, kapota, poloosy, převodovka, budíky, startér, které prakticky nové neseženete nikde! Příď CRX 2 VTEC se od klasických CRX 2 liší právě ve vyjmenovaných dílech. Jakákoli i drobná nehoda a následná oprava je téměř nadlidský úkol. Vážně já ji po nehodě dával do kupy necelý rok, je pravda, že hlavní úlohou jsou moje finance. Závad na vozidle není mnoho, pokud se o vůz dobře staráte, nicméně ať chcete nebo ne, časem se připravte na výměnu poloos (v katalogu firem nesehnatelná položka), homokinetických kloubů, synchronu především třetího rychlostního stupně (v tomto případě doporučuji výměnu celé převodovky za jinou, která je v pořádku - oprava je často dražší). Mám zkušenost, že tyto díly odcházejí přibližně kolem 200 000km. Samožřejmě hodnoty se mohou lišit v závislosti na stylu jízdy a prostředí ve kterém jezdíte. Honda je také citlivá na brzdy. Často přestává brzdit zadní náprava, kde je vozidlo vybaveno kotoučovými brzdami, stejně tak jako na přední nápravě. Oprava často není drahá, většinou stačí rozpohybovat pístky v brzdových třmenech. Díky tomu můžete 'pokroutit' brzdové kotouče vpředu. Motor sám o sobě údajně vydrží velmi mnoho a to bez ztáty na výkonu. Obecně se dá říci, že vydrží daleko více než klasický motor bez systému VTEC. Není problém odjet i 400 000km bez poruchy. Stačí se dobře starat a zde bych upozornil na zcela běžnou vlastnost tohoto motoru a to vyšší spotřebu oleje, který je nutno pravidelně kontrolovat především po nespoutaných jízdách na plný plyn při vysokých otáčkách. Doporučuji opět nepodceňovat výrobcem udávaný interval výměny rozvodového řemene. Při jeho přetržení dochází totiž okamžitě k totální škodě motoru. Svíčky bych doporučil taktéž předepsané od výrobce. Nemá cenu nahrazovat je platinovými a podobně - mnohdy se projeví spíše negativně. Problémy nastávají i s chlazením motoru a následným přehříváním. Zde je třeba pravidelně kontrolovat stav vody v chladícím oběhu.
Karoserie vozidla je vcelku malá, v interiéru je málo místa nad hlavou pro cestující vyšší postavy. Pro nohy problém s místem není. Očekávejte ale tradičně nízko posazená sedadla s výborným bočním vedením. U modelu VTEC je často vůz dobře vybaven. Výbava jako el. zrcátka, okna, šíbr a kožené čalounění jsou samozřejmostí. Klimatizace nebo posilovač řízení zde najdete ale velmi zřídka - nevyskytují se téměř vůbec. Všecno to vmém voze nenajdete :-D
Ovládání vozu je velmi příjemné. Pokud vše funguje jak má, oceníte rychle fungující topení, výbornou odezvu volantu, skvělé brzdy a především podvozek. Celkový dojem z jízdy pak umocňuje krásná zvuková kulisa motoru se sportovním zvukem, přesné a krátké řazení i výborný posez.
Bohužel se tato Honda často stává terčem nevhodných úprav - jakýmsi zvláštním druhem tuningu, kdy se někteří majitelé vůz snaží neoborně vylepšit řadou spojlerů, nevhodných rádoby sportovních podvozků, výfuků, obrovských kol a podobně. Potom radost z jízdy s malou Hondou rychle upadá. Sám jsem zastáncem kvalitních úprav - pouze techniky. Kvalitní sportovní podvozek, chip, sání, nebo výfukový systém se svodami dokáží autu udělit procítěnější požitek z jízdy, kdy proženete s touto pro některé 'starou hranatou škatulí' nejeden nový manažerský sedan i s dvojnásobně vyšším obsahem. Honda pro mě osobně znamená radost z jízdy, i když dnes Hondu používám jen na amater rally a srazy kamarádů. Vše pro potěchu a ne proto, abych ujížděl všemu co má na silnici kola.
Kdo pozná Hondu, věřím, že si ji pro její sportovní ambice velmi rychle zamiluje, a to i přes drahý a náročný servis. Všem fandům sportovního svezení a značky Honda, mohu jen a jen doporučit. Při dobré péči s ní najezdíte stovky tisíc kilometrů to Vám zaručuji...
P.S. moje příští recenze bude na Mišáka EVo IX aspoň doufám :-D
P.S.S. - více o mně na http://www.rallyteampongratz.estranky.cz/
odkaz na moje video : http://www.stream.cz/video/14/461023-honda-se-predstavuje/?word_id=1389307
.
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Honda CR-X Honda CR-X 1.6 16V
- Re: Re: Re: Zdravím všechny "Honďáky" !!! kremace 17.05.2010 20:24 Chobot
- Re: Re: Zdravím všechny "Honďáky" !!! kremace 17.05.2010 20:22 FRPE
- Re: Zdravím všechny "Honďáky" !!! kremace 17.05.2010 19:34
- Re: Zdravím všechny "Honďáky" !!! kremace 17.05.2010 00:43 Ricardo
- Zdravím všechny "Honďáky" !!! kremace 17.05.2010 00:26
- Re: Re: Re: Česká rep. PROHRÁLA 2:3 15.05.2010 22:41
- Re: Re: Česká rep. PROHRÁLA 2:3 15.05.2010 22:35 Dylan McKay
- Re: Česká rep. PROHRÁLA 2:3 15.05.2010 22:31
- Česko prohrálo 2:3 15.05.2010 22:22 Dylan McKay
- Re: Re: Re: Švýcarsko - Česko 2:3 poslední třetina FANDÍME 15.05.2010 22:03 Dylan McKay
- Re: Re: Švýcarsko - Česko 2:3 poslední třetina FANDÍME 15.05.2010 21:55
- Re: Švýcarsko - Česko 2:3 pět na tří dáme gola dáme.. 15.05.2010 21:35 Dylan McKay
- Švýcarsko - Česko 2:3 pět na tří dáme gola dáme.. 15.05.2010 21:26
- Re: Re: Re: Re: Re: Švýcarsko - Česko 1:3 hoši dotoho 15.05.2010 21:21 Dylan McKay
- Re: Re: Re: Re: Švýcarsko - Česko 1:3 hoši dotoho 15.05.2010 21:14
- Re: Re: Re: Švýcarsko - Česko 2:1 hoši dotoho 15.05.2010 21:12 Dylan McKay
- Re: Re: Re: Švýcarsko - Česko 1:2 hoši dotoho 15.05.2010 21:11 Dylan McKay
- Re: Re: Švýcarsko - Česko 0-2 hoši dotoho 15.05.2010 21:06
- Re: Re: Švýcarsko - Česko 0-2 hoši dotoho 15.05.2010 21:04 FRPE
- Re: Švýcarsko - Česko 0-2 hoši dotoho 15.05.2010 20:54 Dylan McKay
- Švýcarsko - Česko 0-2 hoši dotoho 15.05.2010 20:38
- svetelna rampa 09.05.2010 21:55
- Re: Motor 09.05.2010 10:35
- Motor 09.05.2010 10:29 ingjuras
- Re: Wii-Jay 08.05.2010 23:40 Wiii
- Wii-Jay 08.05.2010 22:41
- Hezké 08.05.2010 22:29 Wiii
- Re: Martin_Happy (Felicia klub) 08.05.2010 20:40 Martin_Happy
- Martin_Happy (Felicia klub) 08.05.2010 20:07
- Re: Re: Re: Re: Zdravím všechny "Honďáky" !!! 08.05.2010 20:02 Martin_Happy
Další vozy Honda CR-X
-
Honda CR-X (1990) Majitel: parkoviště
Přidáno: 23.8.2007 7210 Majitel 9.69 Uživatelé
-
Honda CR-X (1993) Majitel: parkoviště
Přidáno: 3.12.2008 2110 Majitel 9.67 Uživatelé
-
Honda CR-X (1992) Majitel: parkoviště
Přidáno: 19.6.2007 169 Majitel 9.24 Uživatelé
-
Honda CR-X (1989) Majitel: parkoviště
Přidáno: 30.1.2008 1410 Majitel 9.09 Uživatelé
-
Honda CR-X (1990) Majitel: dj_slim
Přidáno: 21.1.2012 88 Majitel 8.95 Uživatelé