Recenze
Hyundai Getz
Technické info
Přezdívka auta gejtzík :-) Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:18000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1399 výkon [kW]: 71 kroutící moment [Nm]: 126 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.2 maximální rychlost [km/h]: 170 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 254 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "DratVejdr".
Je tomu právě přesně rok co se mi, po úmorném hledaní levného, málo jetého a spolehlivého vozu, naskytla koupě zánovního Hyundaie Getz. Dlouho jsem pročítal všelijaké servery o autech a vybíral auto, jenž by mi vlastnostmi ideálně vyhovovalo. Po předchozím vlastnictví Opelu Corsa 1,2 jsem měl jasně vytyčené některé parametry pro vůz. Prvně to byly patery dveře, které Corsa postrádala. Dále jsem hledal vůz, jenž bude míti v základní výbavě i motor narozdíl od mé Corsy a taktéž klimatizaci. Mou pozornost si nejprve upoutal Hyundai i20 spolu s Fordem Fiestou a Mazdou 2. Vzhledem k tomu, že se ale jednalo o aktuální modely v nabídkách automobilek, cena byla stále příliš vysoká oproti mé představě a tak jsem pátral dál. Při návštěvě jednoho z autobazarů jsem si hned při vstupu všiml Hyundaie Getz cross, který se mi moc líbil. Po prohlídce vozu jsem se vrátil opět domů ke svému PC a pátraní pokračovalo, ovšem s rozšířeným obzorem o právě tento model. Po vícero zkoumání jsem zjistil, že líbivé plasty verze cross jsou jen zbytečnou a drahou parádičkou a po nějaké době jsem na webu našel model naprosto ideální pro mě. Přímo u dealera Hyundai jsem objevil Getze v nádherné tmavě šedé metalíze s najetými pouze 7000km. Neváhal jsem tedy a po kontrole vozidle bylo jasno... je to on, mého srdce šampión :)
Hned první jízda s mím novým novým vozem nepatřila mezi ty nejkratší. Jelikož jsem vozidlo pořizoval v Ústí nad Labem a sám bydlím až v Chocni, měl jsem dost času na to abych se s autem lépe poznal. První čeho jsem si na autě všiml je motor, který je na tento vůz naprosto dostačující a auto je s ním velice živé. Jediné co mi při první jízdě trochu vadilo byla spojka, která mi hodně charakteristický chod a člověk se vyloženě musí naučit s ní pracovat aby bylo řazení hladké a bez cukání. Musím ale konstatovat, že už první jízda s ním pro mě byla velice příjemná.
Po delším užívaní vozu bych se trochu pokusil ohodnotit a přirovnat jeho vlastnosti.
Řazení je u vozidla příjemné, má přesné dráhy a jde zlehka... bohužel ale stále ho nejde srovnávat například s Fábií. Mnohem ideálnější přirovnání by bylo k "novému" Citroenu Berlingo.
Řízení jde krásně zlehka, ale pokud bych jej měl přirovnat tak není zbytečně přeposilované jak u výše zmíněné Fábie. Podobá se odporem Octavii. Na limitu pneumatik jde ve volantu cítit jak pneumatika pracuje.
I při nejnižší poloze sedáku je pozice za volantem malinko vyšší než bývá v této třídě zvykem, ovšem nad hlavou je stále dost místa. Přístrojová deska má vyložene funkcionalistickou úlohu a dobrou ergonomii tlačítek. Sedačky bych přirovnal opět Fábii, nejsou přehnaně tvrdé ani měkké, pouze postrádají bederní opěrku. Dlouhé cesty nejsou problémem.
Podvozek je poddajný a vůz má tendenci se v zatáčkách mírně naklánět, za co bych jej pochválil je určitě čitelnost podvozku a to i na limitu kdy se snadno koriguje směr jízdy.
Výbava:
Elektrická okna
Centrální zamykání s Do
Manuální klimatizace
Radio s CD
2 x airbag
Zámek řadící páky
ABS
Stavitelný volant
Fotky v brzkédobě dodám :-)
Silné stránky
Určitě motor. Se svými 71,3kW dokáže tohoto ďáblika pěkně popohnat. Na druhou stranu není problém jet s vozem v 1300 ot/min.
Spotřeba se pohybuje okolo 6litrů benzínu a to jezdím převážně v městském provozu.
I v plně obsazeném voze čtyřmi pasažéry a velmi těžkou nohou na plynu se spotřeba stejně nepřehoupla přes hodnotu 8 litrů.
Spolehlivost. Auto vlastním přesně rok a krom stěračů nebylo třeba nic měnit.
Podvozek je na auto s takto malým rozvorem náprav dobře čitelný a ovladelný, ale i přesto si zachovává jistou dávku pohodlí.
Slabé stránky
Při delší jízdě po dálnici mě trochu obtěžoval zvuk motoru jehož projev je dosti znát v kabině. Auto by si jistě zasloužilo lepší odhlučnění a nebo by pomohl 6. převodový stupeň, motor na to určitě má.
Volant je stavitelný pouze výškově.
A šíleně mi chybí loketní opěrka :-)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím žádné.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Přístup prodejce byl velice pohodový a dokonce mi zdarma prohlédli vůz, vyčistili interiér a vyměnili motorový olej.
Další vozy Hyundai Getz
-
Hyundai Getz (2007) Majitel: random
Přidáno: 5.7.2008 119 Majitel 9.81 Uživatelé
-
Hyundai Getz (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 31.5.2007 1710 Majitel 9.58 Uživatelé
-
Hyundai Getz (2003) Majitel: RonemBr
Přidáno: 1.2.2020 08 Majitel 9.47 Uživatelé
-
Hyundai Getz (2004) Majitel: parkoviště
Přidáno: 31.5.2007 2610 Majitel 9.43 Uživatelé
-
Hyundai Getz (2003) Majitel: mehturt
Přidáno: 14.7.2007 810 Majitel 9.15 Uživatelé