Recenze
Ford Sierra 2.0 DOHC
Technické info
Přezdívka auta Ford Sierra Rok výroby 1990 Koupeno ojeté najeto [km]:196000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 88 kroutící moment [Nm]: 171 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Zmetek".
Svoje Selátko mám od února letošního roku a donedávna to byla v pořadí třetí Sierra, co nám stojí na vjezdu. Donedávna proto, že sestra si přivezla dalšího sedánka, taky 2.0DOHC, ale v horší výbavě než mám já.
Sierrku sem si koupil proto, že mám starý fordy rád a taky proto, že vím, že je to spolehlivé auto, s levnými náhradními díly. Moje autíčko má relativně dobrou výbavu. Začíná to servem, ABS, výškově nastavitelným volantem a sedačkou řidiče a nastavitelnou bederní opěrkou řidiče a spolujezdce, elektricky ovládaným střešním oknem+elektricky ovládaná přední okna. Bohužel to elektrické střešní okno občas zlobí a nechce se mu do vytahování. Jinak Sierra byla vyrobená v roce 1990, což byl přelomový rok u sierr,jelikož se začínali dělat verze s kouřovými zadními lampami, kratší kapotou bílými předními blinkry. Já sem 6. majitelem vozu v ČR. Nevím kolik lidí ho mělo ještě přede mnou jinde, protože auto je dovezené v roce 1999 z Německa. Je relativně v dobrém stavu, jen mi reznou přední dveře u řidiče(druhé nereznoucí už mám v garáži) a začíná mi kvést taky pravý přední blatník, ale dobré je, že majitel přede mnou, nechal vyvařit zadní lemy, takže aspoň o starost míň.
Jak je vidět na jedné z fotek, tak Sierr je u nás doma taky pár kousků. Oba kombíky jsou táty, který je používal do práce. Ta bílá už náš bohužel opustila a brázdí silnice kousek za Brnem. Byla to 1.6 s karburátorem z roku 1988, s manuálním střešním oknem a bez posilovače… sloužila dobře, jen pak začala žrát víc než je zdrávo, tak šla z domu. Ta červená je 2.0 DOHC z roku 1992, bez ABS, s posilovačem a manuálním střešním oknem. Slouží velmi dobře a navíc ten kufr je k nezaplacení. Máme doma ještě Golfa IV. Variant a ten má kufr snad poloviční . Na fotkách zatím chybí ještě sestřiná Sierra, což je taky 2.0 DOHC, s ABS, bez střešního okna a s posilovačem řízení. Ta je stejného roku výroby jako moje a byla dovezená z Chorvatska.
Se svým Selátkem mám do budoucna v plánu to, že jí chci dávat postupně pořádně dohromady, protože to auto si to zaslouží. Momentálně je to v takové fázi, že nejsou na nic peníze, takže se dělají jen drobné opravy. Rád bych sehnal originál Sierra křídlo a RS prahy + nárazníky, ale jak říkám, je to jen o penězích a těch jako student moc nemám.
Tak a teď něco málo z historie. Sierra začala svou závratnou kariéru v roce 1982, jako tří a pětidveřový hatchback a pětidveřové kombi, později přibyl i čtyřdveřový sedan. V době, kdy Sierra poprvé vyjela z výrobní linky, působila díky svému designu jako UFO. Díky tomu si jí konzervativněji založení řidiči nikdy neoblíbili. Sierra byla prvním autem vyrobeným podle tzv. Aerodynamického trendu (koeficient odporu byl 0.34). A díky svým nadčasovým tvarům, vypadal i poslední model v roce 1993, kdy byla nahrazena Mondem, stále relativně dobře. Modely z roku 1982 byli vyráběny až do roku 1986, kdy je nahradila druhá generace Sierry. Ta se od té první lišila především totálně přepracovaným předkem, kdy zmizeli jak ty zapadlé světlomety, tak přibyli jiné nárazníky a byli také jiné zadní lampy. Do výbavy přibylo ABS, neřízené katalyzátory a posilovač řízení. Další a také poslední verzí byl facelift v roce 1990, kdy se začali objevovat kouřová zadní světla, bílé přední blinkry, jiná maska a nárazníky a od roku 1992,také jiný interiér s kulatější palubní deskou. Do výbavy byla zahrnuta klimatizace, automatická převodovka, elektricky vyhřívané přední okno a také verze 4x4 pro sedan i kombi. Jako takovou perličku na závěr bych přidal verze s označením Cosworth.První z nich vyjel v roce 1986, jako třídveřový hatchback a motorem 2.0DOHC 16V Turbo o výkonu 204 PS. V roce 1987 byla světu představena verze Cosworth RS500, což byla homologační série pro závodní vozy(jistě pamatujete na černé Sierry s červeným napisem TEXACO). Tato verze měla o 20koní silnější motor. V roce 1988 se Cosworth začal dělat jako čtyřdveřový sedan a v roce 1990 byl přidán systém 4x4,se kterým se vyráběl až do konce své kariéry.
P.S. Fotky ještě dodám :)
Silné stránky
Motor 2.0 DOHC- příjemný výkonem, nízkou spotřebou a spolehlivostí
Komfort auta - jak sedačky z modelu 90,tak i sedačky zpozdějších verzí jsou skvělé i na delší cesty... nic nebolí :)
Nahradní díly - jak nové tak staré seženete za hubičku
Cena - auto v relativně dobrém stavu seženete za pár korun
Je to zadokolka :)
Velký kufr + přístup do něj - u kombi je kufr oobrovský :)(v pohodě se tam vyspíte), ale i sedan má ten kufr veliký a navíc má dostatečně velký přístupový otvor,takže se do něj pohodlně nakládají věci.
Slabé stránky
Stáří - bohužel... už to auto má svoje léta, tak se začíná objevovat rez a její zlá sestra koroze...
Přední náprava - na tu sierra hodně trpí. Opotřebují se silentbloky,ale oprava je poměrně levná.
Přední světla - stači vyčistit paraboly a svítí zase krásně
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zkušenosti se servisem mám takové, že si na autě dělám všechno sámnebo s tátou či kamarády. Opravy nejsou nijak složité. Zatím byl vyměnen řemen, škrtící klapka + čidlo na klapce, ukostření lambda sondy. V plánu je ještě výměna alternátoru, díky kterému se mi při vyšších otáčkách trhá řemen.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Zkušenosti s prodejcem mám relativně dobré. Auto bylo koupené v Auto Evropa v Praze, za 15 000 Kč. jeden z prodejců byl ochotný a vše předvedl a druhý vypadal, že se neumí ani podepsat... jeho se radši na nic neptat :). Příště už bych ale sierrku z bazaru nebral :), radši bych si počkal, jestli se něco k prodeji neobjeví na klubu www.fordsierra.eu ... Tam je o ty auta náležitě pečováno :)
Novinky v recenzi
O víkendu sme s kamarádem měnili startér... konečně totak nějak nezlobí :-D.... Přidáno pár fotek z výměny...
Přidány další fotečky a ještě nějaké přidám, až nafotím....
Přidat názorDiskuse: Ford Sierra 2.0 DOHC
- Re: nestárnoucí klasa 23.07.2008 18:56
- nestárnoucí klasa 22.07.2008 22:44
- Re: sirka 16.07.2008 11:16
- sirka 16.07.2008 10:30
- Re: Prehovor kamaráda 15.07.2008 20:59
- Re: sierru mam rád..... 15.07.2008 20:04
- Re: Prehovor kamaráda 15.07.2008 20:03
- Prehovor kamaráda 15.07.2008 19:35 *Black_Jacket*
- sierru mam rád..... 15.07.2008 19:21 fusionman
Další vozy Ford Sierra
-
Ford Sierra (1990) Majitel: jardafox
Přidáno: 5.9.2015 39 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Ford Sierra (1992) Majitel: Ales007
Přidáno: 5.9.2014 119 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Ford Sierra (1990) Majitel: kostey
Přidáno: 22.11.2007 4510 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Ford Sierra (1990) Majitel: jardafox
Přidáno: 8.3.2013 28 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Ford Sierra (1990) Majitel: parkoviště
Přidáno: 15.6.2010 92 Majitel 9.81 Uživatelé