Recenze
Ford Sierra RS Cosworth 4x4
Technické info
Přezdívka auta Kosťwort Rok výroby 1990 Koupeno ojeté tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2070 výkon [kW]: 162 / 220 * kroutící moment [Nm]: 289 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.2 / 5.5 * maximální rychlost [km/h]: 240 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 413 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 12 / 30 *
Popis vozu
Cosworth, DOHC 16V Turbo 4x4, ABS, bílý, bez klimy, motor s prevodovkou z Escortu rok 92, RJ od Wolfu-Weber, preladeny regulator tlaku paliva, silnejší vstriky Weber, 3 barový MAP senzor, zkrácená dráha razení, zpevnená karoserie, výztuhy, rám...bývalý závodák...
Jinak ted tam jsou 1mm presahove pisty, takze se objem motoru zvysil asi na 2070ccm misto puvodnich 1974. Tohle bude ale nejspis zanedbatelna uprava.
Nasledujici text se ke mne dostal ani uz nevim jak, takze autora neznam a tudiz ho uvest nemuzu. Kazdopadne ja auto koupil jako rozestavenej projekt a sam jsem ho jeste neridil. Jednou jsem v nem jel jako spolujezdec a pak jeste mnohokrat jsem se svezl v jine sierre cosworth, ale zkusenosti za volantem tohohle auta mam nulove a do jara kdy auto bude jezdit s recenzi cekat nevydrzim. Jen co budu schopny napsat recenzi sam za sebe tak to velice rad udelam...
Motor je asi to nejlepší, co v autě je. Základní charakteristika - 4 válec 2.0 l, DOHC 16V, hliníková hlava, blok z litiny. Je sice technicky anachronický - základem je Pinto z konce 70-tých let a používá např. ještě rozdělovač, ale je velmi bytelný a má neuvěřitelný potenciál. Od 2600 ot./min. začíná být dostatek výfukových plynů pro roztáčení turba, velmi rychle naroste kroutící moment, který má maximum při 3500 ot./min.
Pár slov k turbu - je použit primitivní model Garrett T35, který je určen pro výkony do 480 koní. Turbo je samo o sobě vcelku spolehlivé, a pokud se k němu a k motoru chováte tak, jak se k turbomotorům má, vydrží i přes 200 tis. km. Na druhou stranu se běžně dělá repase motoru i turba po 100 tis. km, a to s ohledem na to, jak se s těmito motory jezdí. Je jasné, že použití turba o velikosti pro výkony nad 400 koní v motoru nastaveném v sérii na 227 koní musí mít nějaký dopad na chování motoru. Roztočení takto velkého turba totiž chvíli trvá a výsledkem je, že motor reaguje na přidání plynu s hodně velkým zpožděním.
Sériová převodovka (MT75) snese max. 380 koní, pak se rychle rozsype, navíc začnou praskat poloosy atp. Prostě 380 koní je maximum, aby bylo auto ještě spolehlivé a nemuselo se celé předělávat.
Auto je sice 4x4, ale té nejzákladnější koncepce, 60% síly jde na zadní kola, 40% na přední, rozdělení je pevné. V sérii jsou použity měkké gumové silentbloky a podložky, které se nejenom rychle opotřebují, ale už jako nové svojí měkkostí způsobují kroucení ramen a tím i výrazné změny geometrie při prudkých změnách směru nebo rychlosti. Důsledkem je to, že řízení v sériovém autě je gumové a nemáte ten správný pocit kontaktu s vozovkou. Na druhou stranu je nutné přiznat, že i přes jednoduchost a zastaralost je podvozek slušný a auto se chová dlouho neutrálně.
Brzdy:
V sérii jsou kotouče na všech kolech, vpředu s vnitřním chlazením. Nástup brzd je klasický „fordovský“, tj. zpočátku trochu gumový, ale pak plynulý a dostatečný. Pokud s autem nechcete závodit, tak jsou brzdy vcelku vyhovující. Co se týče funkce ABS - je použit systém první generace, pro běžné ježdění je asi postačující, ale pokud chcete s autem jezdit ostře, tak je lepší ho odpojit.
Silné stránky
Motor
Jizdni vlastnosti
Slabé stránky
prevodovka
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
od te doby co jsem auto koupil jeste neopustilo dilnu...
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
koupeno od kamarada... vse ok
Trocha historie:
Prvni majitel tohoto cosworthu byl chlapek jmenem Vavrinec.
Jedna se o dost zname jmeno v ceskem rallysportu, i kdyz vice uspechu on slavil s Fiatema Abarth a pozdeji s Lanciema Delta. Ted vlastni retezec prodejen Fiat a Alfa po Cechach.
Druhym majitelem byl pro me neznamy clovek, ale vlastil ho jenom chvili. Nejspis to byl nejakej prekupnik. Tretim majitelem byl Frantisek Votava, jeho dcera s tim autem vyhravala okruhove zavody tridy N a vrchy. Pred lakovanim byli na blatnikach videt jeste napisy "mistrine CR - Votavova". No a pak auto vlastnil kamarad a ted ja...
Kamarad kupoval auto s prasklym tesnenim pod hlavou, posunutejma rozvodama o jeden zub, z turba chcal olej, a vubec to auto nebylo v moc dobrym stavu. Kdyz prijel z autobazaru kde ho kupoval tak jsem se v aute chvilku svezl na zadnich sedackach. Pomalu jsme se rozjizdeli, ja se stihnul akorat pripoutat a naklonit se dopredu a rikam, tak na to slapni... No najednou poradne zabralo turbo, me to zamacklo do sedacky, az sem se toho lekl jak silny to je, pak jsme prejizdeli nejakej takovej "hup" na silnici pod kterym tekl potok, tam jsme uz jeli neco ke dvem stum, trosku jsme tam skocili, pritom jsem se bouchnul hlavou o strop a pak jsme zpomalili (ridil kluk co driv jezdil rally) Po tadytom zazitku jsem se rozhodl ze takovy auto proste chci a ze ho musim mit.
V tu dobu by me ani ve snu nenapadlo ze prave tohle auto jednou bude moje. Vim jak to auto jezdilo pred GO kdyz melo motor a turbo v pr... a sem moc zvedavej jak bude jezdit az bude hotove.
Jinak ted mam v planu to auto proste zprovoznit, potrebuju se v nem co nejdriv projet abych dostal dalsi energii na setreni. To znamena nechat zrepasovat turbo, koupit obrovskej "RS500 styl" Intercooler, nejaky Samco hadice a vejfuk. Pak auto vyzkousim jak jezdi, brzdi a jak sedi na silnici a podle toho se rozhodnu kolik penez do auta jeste nainvestuju. Pocitam s tim ze budu muset koupit lepsi brzdy. Porad koukam po 6ti pistkovejch AP racingach s 330mm kotoucema, ale mozna koukam trochu moc vysoko, myslim ze by stacilo neco levnejsiho, ale uvidime, pak premejslim co za podvozek. Nemam rad auta snizene az k zemi. Mozna to dobre vypada, ale ja nechci brzdit kvuli kazdymu kanalu. Chci mit standartne vysokej podvozek, ale tvrdsi.
Novinky v recenzi
prace pokrcuji pomalejc nez bych si pral...
sem nejak chudej porad :(
ted se delal spodek auta.
Motor uz je ale hotovy a co nevidet se bude montovat do auta
pridano video
par z vas hodnotilo nejmin body fotky tak jsem teda nejake pridal. + Dopsal jsem jeste neco k historii auta
Jen doplnuji, ze ja auto nestavim, ja jsem na to moc nesikovnej. Drobnejsi opravy samozrejmne zvladnu, ale do takovuhleho projektu bych se fakt sam nepustil... Odjel jsem radsi za hranice kde na stavbu auta vydelavam...
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Ford Sierra RS Cosworth 4x4
- aktualni 08.03.2013 14:17 jardafox
- jednoznačně 22.10.2009 07:53 JirkaS
- hmm 28.07.2008 12:03
- Re: Re: Re: Re: Re: Blázen 18.07.2008 19:31 spanel
- az tohle bude hotovy.... 30.05.2008 16:02
- Jaro 27.05.2008 04:39 petrzel1
- Re: Vidím, že jsi přítomen, tak co??? 13.02.2008 22:53 kostey
- Vidím, že jsi přítomen, tak co??? 13.02.2008 19:39 Poustnik
- Re: Re: Re: Re: Blázen 13.02.2008 19:33 kostey
- Re: Re: Re: Blázen 12.02.2008 17:09
- Re: Jen tak dál... 23.01.2008 20:18 kostey
- Jen tak dál... 23.01.2008 07:19
- sierra 18.01.2008 21:02 misoo
- Re: Re: Blázen 12.01.2008 23:08 kostey
- Re: Blázen 11.01.2008 14:43
- Re: Blázen 27.12.2007 19:59 kostey
- Blázen 27.12.2007 18:02
- Sierra 09.12.2007 14:09
- Re: Sierra 05.12.2007 01:14 kostey
- Sierra 02.12.2007 23:17
- Re: Re: Pěkné, ale.... 30.11.2007 18:49
- Re: Pěkné, ale.... 29.11.2007 21:55 kostey
- Pěkné, ale.... 29.11.2007 20:21
- Re: Re: premiova otazka :) 29.11.2007 08:56
- Re: premiova otazka :) 28.11.2007 18:59 kostey
- premiova otazka :) 28.11.2007 11:13
- Re: Hm, 28.11.2007 00:17 kostey
- Re: Taky jsem mel Sirrku, 28.11.2007 00:15 kostey
- Hm, 27.11.2007 22:50 Chobot
- Taky jsem mel Sirrku, 25.11.2007 14:37
Další vozy Ford Sierra
-
Ford Sierra (1990) Majitel: jardafox
Přidáno: 5.9.2015 39 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Ford Sierra (1992) Majitel: Ales007
Přidáno: 5.9.2014 119 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Ford Sierra (1990) Majitel: jardafox
Přidáno: 8.3.2013 28 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Ford Sierra (1990) Majitel: parkoviště
Přidáno: 15.6.2010 92 Majitel 9.81 Uživatelé
-
Ford Sierra (1985) Majitel: hadXR
Přidáno: 12.6.2007 559 Majitel 9.80 Uživatelé