Recenze
Technické info
Přezdívka auta Ford Fiesta Rok výroby 1998 Koupeno nové najeto [km]:107000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 1 výkon [kW]: 55 kroutící moment [Nm]: 110 maximální rychlost [km/h]: 170 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 250 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "runer79".
Ford Fiesta, 5 dveří hatchback. Existuje také ve variantě třídveř.
Výbava Fun: tónováná skla, airback řidiče, dělená zadní sedadla, rádio a 2x repro. Okna a zrcátka - manuální. Bez klimatizace.
Motor 1.25 Zetec-SE 16V s výkonem 55kW/75 PS a točivým momentem 110 Nm dodává lehkému autu dostatečný výkon. V tomto autě můžete nejčastěji narazit ještě na 1.1i(37kW), 1.3i(44kW) a 1.4i-Zetec 16V (66kW). Z dieselů se u nás nejčastěji vyskytuje né příliš kultivovaný a málo výkonný 1.8D (44kW).
Podle odborníků je právě 1.25 Zetec tou nejoptimálnější volbou. Velice ochotně se výtáčí, na malé auto disponuje velice slušným výkonem 55kW. Pro porovnání starší Octavie s 1.6i má také 55kW. S motorem jezdím za 6 až 7l/100km. Pochopitelně zde velice záleží na stylu jízdy. Motor je velice kultivovaný, do iteriéru nepřenáší téměř žádné vibrace a na rozdíl od škodováckého HTP jej v interieru neslyšíte.
Co se týče zmiňovaného 1.8D, chtěl bych od nákupu vozu s tímto motorem odradit. Kamarád v něm chvíli jezdil. Dle něj je málo výkonný, nekultivovaný a velice hlučný.
Silné stránky
- dobré jízdní vlastnosti
- výborný motor 1.25i Zetec 16V 55 kW
- snadné ovládání
- přehledná palubní deska, dobrá ergonomie
- snadná dostupnost náhardních dílů (originál, z druhovýroby i z vrakovišť)
- kurnik minulý týden cestou do Vyškova 180km/h a auto v pohodě. Noha už sice skoro na podlaze, ale motor točil 5.500 otáček. Auto nebylo příliš nervozní, což mě překvapilo!!!
- na malý vůz to ovšem není dlouhodobá cestovní rychlost!!
- 180 max. co jsem s tím kdy jel
Slabé stránky
- menší zavazadlový prostor
- jde o malé auto, což je sice výhoda v městském provozu ovšem nevýhoda, pokud chcetě převést větší předměty či více lidí
- častá koroze karosérie. U starších Fordů takřka pravidlo. V mém případě tomu tak není, jelikož vůz je garážován ve studené garáži a navíc má ošetřen celý podvozek. Doporučuji ihned po zakoupení podovzek ošetřit. Určitě se to vyplatí.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
- motor: výborný, bezporuchový, doposud (107 000km) žádná závada.
- ostatní: prováděna bežná výměna: výfuk, pryžová těsnění apod. Údajně často koroduje výfuk, já kupuji kvalitní Bosh a problémy nemám. "Polák" vydrží polovinu co Bosh, tak sami zvažte.
Vůz Vám opraví všude, nejde o žádnou exotiku, servis-no problem.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
- vůz zakoupen v ČR jako nový
- servis. normální, tak jak to obvykle chodí
Přidat názorDiskuse: Ford Fiesta Ford Fiesta JAS DHA
- Re: otazka 20.08.2007 07:06 lorenzlubos
- není problém 19.08.2007 20:40
- Re: Re: 1.1 37kW a najoptimalnejsi 19.08.2007 20:03 lorenzlubos
- otazka 19.08.2007 19:35
- Re: 1.1 37kW a najoptimalnejsi 19.08.2007 14:35
- Bodovanie 19.08.2007 14:14 lorenzlubos
- 1.1 37kW a najoptimalnejsi 19.08.2007 14:12 lorenzlubos
Další vozy Ford Fiesta
-
Ford Fiesta (1996) Majitel: hedvin
Přidáno: 1.9.2011 29 Majitel 9.73 Uživatelé
-
Ford Fiesta (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.7.2007 239 Majitel 9.56 Uživatelé
-
Ford Fiesta (1997) Majitel: Vondras
Přidáno: 5.2.2008 06 Majitel 9.50 Uživatelé
-
Ford Fiesta (1999) Majitel: Sloth
Přidáno: 29.8.2014 89 Majitel 9.36 Uživatelé
-
Ford Fiesta (1996) Majitel: parkoviště
Přidáno: 13.8.2007 279 Majitel 9.18 Uživatelé