Recenze
Fiat 126 650E
Technické info
Přezdívka auta Fiat 126 Rok výroby 1989 Koupeno ojeté najeto [km]:63000 palivo: benzin počet válců: 2 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 650 výkon [kW]: 17 kroutící moment [Nm]: 34 zrychlení 0-100 km/h [s]: 43 maximální rychlost [km/h]: 105 počet rychlostí: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 12 zavazadlový prostor [l]: 120 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 5
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "david.novoty".
Tohle auto je pro mě srdcová záležitost. Maluch mě provázel asi 14 let, od mých 11 let. Byly to různé barevné odrůdy od žlutého, pak s šedý s rychlýma pruhama a nakonec tenhle coby leštěnka. Auta tak nějak kolovala v rodině až se dostala ke mě. Svého času jsem do toho auta byl opravdu fanda, jezdil po srazech, nejdál na slovensku ve Zvolenu kde takových fiatů bylo přes 200. Na srazech v čechách bylo většinou tak 50-60 aut a atmosféra byla skvělá.
Auto jsem koupil zanedbané, s klouzající spojkou, nepříliš udržované, ale na druhou stranu v zimě nejeté a vůbec málo používané a hlavně bez koroze.
Jedná se o v polsku vyrobený licenční fiat 126, který poláci jen mírně upravili a časem vylepšili. Čtyřmístné autíčko se vzduchem chlazeným motorem vzadu.
Motor a převodovka:
Řadový čtyřdobý dvoválec o obsahu 650ccm a výkonu 17kw, uložený vzadů podél, chlazený vzduchem od ventilátoru. Převodovka čtyřstupňová, synchronizovaná. Samostatnou kapitolou je zvuk motoru, zvlášt s laděným výfukem...s nadsázkou jako Porsche:-).
Podvozek:
Kola nezávisle zavěšená, vpředu trojůhelníková ramena a příčné listové péro, vzadu trojůhelníková ramena se šikmou osou kývání, vinuté pružiny. Všechny tlumiče teleskopické. Brzdy dvouokruhové, bubnové, bez posilovače.
jízdní vlastnosti:
Nedají se srovnávat s běžnou moderní produkcí, ale přesto je autíčko mimořádně agilní a jízda je s nim zábavná(což se o většině dnešních aut říci nedá, byť mají označení třeba RS, GTI, GSI apod....ale rychlá jsou). Pohotovostní hmotnost 650kg, nízké těžište, absence posilovačů a hlukové izolace vytváří na palubě takovou atmosféru, že pro úsměv na tváři není třeba jet vůbec rychle. Už 80km/h se zdá jako hodně.
Bez růžových brýlí je nutno přiznat, že auto má nedostatečné brzdy, žádné bezpečnostní prvky a dnes je brzdou provozu. Ovšem když se vyhnete dálnicím a silnicím 1.třídy, a alpským průsmykům tak relativně pružný motor dovoluje pohodovou jízdu.
Silné stránky
-obratnost
-nízká spotřeba
-snadné parkování
-nízké provozní náklady
-nekrade se
-zvuk motoru
-jednoduchost konstrukce
Slabé stránky
-na dnešní provoz pomalé(aby člověk stačil auto trpí)
-nulová bezpečnost
-slabé brzdy
-akcelerace
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Všechno jsem si prováděl sám. Vlastnit takové auto, musíte být trochu automechanik. Ne že by bylo extra poruchvé, ale občas je potřeba seřídit a vyčistit karburátor(což je velice snadné, jeho složitost bych přirovnal k fixírce-rozprašovači), napnout řemen alternátoru/ventilátoru apod.
Ja jsem mimo jiné provedl toto:
-GO motoru-zadřeno na klice
-výměna hlavy(moje blbost-jsem poučen : přehozený rozvodový řetěz, vypadlé sedlo výf. ventilu)
-výměna spojky-komplet
-výměna většiny gumových částí-všelijaké silentbloky-pod převodovkou, péro pod motorem,silentblok řazení, dorazy náprav, rámečky kolem světel
Úpravy:
Auto bylo můj koníček a tak jsem vymýšlel různé věci k úpravám(někdy i blbosti).
-trubková "rádoby" závodní sedačka - k mému překvapení byla pohodlná a na pevno přidělaná tak kde mi vyhovovala(mám 190cm)....dnes už bych se do ní nevešel-20kg navíc:-)
-"4 bodové pásy"...ve skutečnosti měly jen tři kotevní body
-malý sportovní volant-moc fajn věc
-koberečky, různé hlavice řadící páky
-teploměr oleje(dobrá věc)
-odpojovač mínus pólu
-černé folie zadních oken(dneska už bych dal méně černé a radši homologované)
-kouřová skla blinkrů
-bílé zadní lampy(červené dvouvláknové žarovky byly problém)
-přídavná dálková světla(nutnost-za dob studia jsem často jezdil v noci Praha - Liberec trasou Praha-Brandýs-Benátky n.J.-Mladá boleslav-Kosmonosy-Mnichovo hradiště-Český dub-Hodkovice n.M-Záskalí-Liberec-Raspenava)
-laděný výfuk
-háček kapoty motoru-za jízdy udržoval kapotu pootevřenou
Přidat názorDiskuse: Fiat 126 650E
- Plný počet bodů :o) 20.04.2010 08:01 Honza25
- Re: Re: Re: Re: . 04.06.2008 06:57
- Díky 03.06.2008 19:06
- Re: Re: Re: . 03.06.2008 19:03
- Re: Re: Re: . 03.06.2008 17:09
- Další fiaťák 03.06.2008 14:41
- Krasne 03.06.2008 09:15 TonyOL
- Re: Re: . 03.06.2008 09:13 lordlord
- Re: . 02.06.2008 16:01
- . 02.06.2008 15:17 lordlord
- Re: GO 01.06.2008 22:21
- GO 01.06.2008 21:42 petrzel1
- Maluch 01.06.2008 21:41 mate59
- Re: bourak 01.06.2008 20:31 T613
- :-) 01.06.2008 17:43
- Hoooj! 01.06.2008 17:30 Sienn
- grrr 01.06.2008 15:51 pumpkin
- bourak 01.06.2008 15:13 MichalSN
- Re: Re: Re: Re: ahoj 01.06.2008 14:57 Novic (Porsche team/GT-R team)
- Re: Re: Re: ahoj 01.06.2008 14:54
- Re: Re: ahoj 01.06.2008 14:42 Novic (Porsche team/GT-R team)
- Re: ahoj 01.06.2008 14:40
- ahoj 01.06.2008 14:36 Novic (Porsche team/GT-R team)
Další vozy Fiat 126
-
Fiat 126 (1988) Majitel: liborauta
Přidáno: 29.7.2009 3210 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Fiat 126 (1976) Majitel: parkoviště
Přidáno: 25.6.2007 309 Majitel 9.67 Uživatelé
-
Fiat 126 (1982) Majitel: parkoviště
Přidáno: 21.2.2007 129 Majitel 9.62 Uživatelé
-
Fiat 126 (1977) Majitel: JozoO
Přidáno: 24.5.2010 3610 Majitel 9.58 Uživatelé
-
Fiat 126 (1988) Majitel: 15filip15
Přidáno: 12.2.2009 88 Majitel 8.67 Uživatelé