Recenze
Technické info
Přezdívka auta eRečko Rok výroby 1977 Koupeno ojeté najeto [km]:37000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1280 výkon [kW]: 43 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 / 13 * pohon kol: zadní
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "saSaT".
Tak jak začít:) O "eRku" jsem snil už asi v 15 letech i když jsem v něm vlastně ani nikdy nejel a viděl sem ho jen párkrát v životě. asi v mých 17 letech si můj nejlepší kamarád jedno červené eRo dovezl - dovedete si asi představit jak jsem reagoval...čelist až na zem a nepřekonatelná závist. Tehdy sem byl i u velké části úprav, které prováděl (podvozek š120, 5q...) Rád vzpomínám na ty chvíle kdy jsem s ním i když jako spolujezdec, jezdil a sledoval ten obdiv kolemjdoucích a kolemjedoucích.
Jednoho krásného dne auto zaparkoval do garáže s tím, že začne přestavbu, která trvala skoro rok (podrobně popíšu v další části). Po tomto období auto jezdilo asi od léta do podzimu 2009, poté jsem ho zakoupil nekompletní já. Bouhužel až do léta 2010 stálo nepojízdné venku...ale teď už k našemu "soužení" :)
Rád bych ještě dodal že moje milovaná přítelkyně se mnou sdílí ten nezměrný obdiv k tomuto autu a dalším jeho "bráškům" a za to jí moc děkuju... díky Jaňulko:-*
Auto jsem kvůli eko poplatku postavil na TP mojí 110L, která zároveň posloužila jako dárce orgánů.
Silné stránky
Jednou z hlavních stránek je podle mě určitě originalita. Vychvalovat podvozek a motor v době dnešních víceprvkových podvozků je určitě úplná blbost, proto jenom řeknu že s podvozkem, motorem a chlazením jsem spokojen, ale neříkám že to nemůže být nebo nebude ještě lepší.
Po zamyšlení jsem přišel na to že všechny silné stránky jsou zároveň silně subjektivní :D takže hlavně originalita a styl a...
Slabé stránky
Hlavní slabá stránka je určitě topení a s tím souvisí i ofuk oken a tím pádem mlžení. Další slabá stránka je de facto bezpečnost, která je u tak starého auta dost mizerná i když je karoserie hooodně vyztužená.
Další slabá stránka je hlučnost. Na autě mám příčný výfuk a filtrbox bez "hubice" a hluk při otevření 2. klapky karburátoru se rovná startujícímu rpodovému letadlu :)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Je to "stará škodovka" takže spolehlivost 101% (aspoň v mém případě) a na opravu stačí kleště, šroubovák a sem tam nějaký klíč :)
Teď k těm slibovaným úpravám:)
Na autě je implantovaná zadní náprava z Rapida, samozřejmě s 5q převodovkou. Většině lidí, kteří jezdili s Rapidem/"stotřícou" je určitě velmi dobře známý "A efekt", při kterém se kroutí podélná ramena, takže výztuhy beru jako samozřejmost:). Přední je klasická "eMková" s hřebenovým řízením, brzdová soustava je zatím sériová ze 120ky s posilovačem, ale v plánu mám nasadit dopředu čtyřpístky s chlazenými kotouči a taky kotoučové brzdy dozadu.
Karoserie je komplet vyvařená a vyztužená. Zesílené jsou prahy, sloupky, dál jsou výztuhy u předních podběhů, v podlaze, ve střeše a v rámu předního okna.
Motor je zatím sériová "stotříca", ale v plánu je upravený favorit (časem možná i pokusný favorit turbo :p
Přidat názorDiskuse: Škoda 110 Rapid 718K
- Re: eRko 22.09.2010 23:44
- 110r 24.08.2010 09:08 chetoos
- eRko 20.08.2010 12:53 squedo
- Motor 18.08.2010 10:42 Armin
- Re: A tak jako proč ne, 17.08.2010 21:31
- Re: Kdybys hledal inspiraci, 17.08.2010 17:10 Frantizsekk
- Kdybys hledal inspiraci, 17.08.2010 13:15 Stejsn
- A tak jako proč ne, 17.08.2010 11:25 Stejsn
- můj šálek kávy 17.08.2010 10:41 JirkaS
- Re: Re: 110R 17.08.2010 08:57 somalec
- Re: 110R 17.08.2010 00:27
- 110R 16.08.2010 23:32 Tymkoo
Další vozy značky Škoda
-
Škoda 110 Rapid (1975) Majitel: kickass
Přidáno: 30.11.2013 110 Majitel 5.17 Uživatelé
-
Škoda Superb (2021) Majitel: Technoid
Přidáno: 1.6.2021 629 Majitel 9.96 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2003) Majitel: whodunit
Přidáno: 8.4.2017 68 Majitel 9.95 Uživatelé
-
Škoda 105 (1986) Majitel: chetoos
Přidáno: 26.5.2014 510 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Škoda 120 (1987) Majitel: chetoos
Přidáno: 2.11.2019 29 Majitel 9.94 Uživatelé