Recenze
Technické info
Přezdívka auta Doutník Rok výroby 1988 Koupeno ojeté palivo: benzin počet válců: 5 objem [cm3]: 2000 výkon [kW]: 85 počet rychlostí: 3 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 600 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Kvíčala".
Charakteristické protáhlé tvary karoserie doutníků mě uchvacovaly již v dětství, takže je logické, že v dnešní době, kdy se jejich ceny limitně blíží nule, jsem jeden koupil.
Celkově připomíná tento vůz středně velkou ameriku - velké převisy karoserie, dlouhá kapota. Díky relativně malému rozvoru (2,68 m) na délku karoserie 4904 mm se vůz do zatáček hodně naklání, a to je příjemné. Jízda v doutníku připomíná díky houpání a naklánění loďku, jak kdysi vtipně poznamenal jeden motoristický novinář. Podvozek je naladěn měkce. Ovladatelnost je kvůli umístění motoru před přední nápravou těžkopádná. Vynikající je přehlednost hranaté karoserie při parkování, kdy před sebou vidíte rozlehlou kapotu, rejd hodnotím jako dostatečný.
Tento doutník je vybaven automatickou převodovkou, která má pouze tři stupně. Pozitivní na tom je skutečnost, že mimo město auto od cca 60 km/h již neřadí, protože při této rychlosti tam skočí trojka a výš to už nejde. Spotřeba mimo město je cca 9-10 litrů, ve městě znatelně víc, ale neměřím to. Maximální rychlost jsem nikdy nezkoušel, po dálnici jezdím max. předpisových 130.
Prostornost - velkorysá! Vpředu si člověk s výškou 190cm natáhne v krajní poloze nohy, a za ním zbývá na kolena mezera cca 25 cm. Je ovšem pravdou, že sedák vzadu by mohl být delší. Nicméně sedadla jsou celkově velice pohodlná (mikroplyš), a vzadu je pohodlí umocněno měkkou loketní opěrkou. Přední sedadla jsou pohodlná, poměrně měkká a připomínají křesílka.
Co se týče praktičnosti - škoda, že nelze sklopit zadní sedadla. Alespoň částečně toto řeší "díra" mezi sedadla, skrytá pod loketní opěrkou, která dále ukrývá velmi praktický vak na lyže. Jinak kufr je bez nadsázky obrovský, o objemu cca 600 litrů.
Doutník již je v dnešní době automobilovou legendou, avšak dle mého názoru má i dnes (19 let po ukončení výroby) co nabídnout!
Silné stránky
prostornost, objem kufru, bezpečnost, náklony v zatáčkách
Slabé stránky
spotřeba ve městě, nemožnost sklopení zadních sedadel, občasné kolísání volnoběžných otáček (při zahřátém motoru)
Přidat názorDiskuse: Audi 100 2.0 E
- Re: ??? 12.07.2011 14:22 [OOOOO]
- jojo Audiša dutníček 16.06.2009 23:04
- Re: Re: ??? 28.01.2009 10:48
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super 28.01.2009 10:37 Gianluigi
- Re: ??? 27.01.2009 16:14 JOB
- ??? 27.01.2009 11:15
- Re: Re: Re: Re: Re: Super 27.01.2009 08:13
- Re: Re: Re: Re: Super 26.01.2009 22:59 Gianluigi
- Re: Re: Re: Super 26.01.2009 09:46
- Re: Re: Super 26.01.2009 09:16 Gianluigi
- Re: Super 26.01.2009 07:56
- Super 25.01.2009 19:58 Gianluigi
- Re: Cigáro 25.01.2009 18:22
- Cigáro 25.01.2009 17:14 glemo
Další vozy značky Audi
-
Audi 100 (1991) Majitel: parkoviště
Přidáno: 12.1.2008 1510 Majitel 9.21 Uživatelé
-
Audi 100 (1990) Majitel: parkoviště
Přidáno: 12.7.2007 73 Majitel 8.50 Uživatelé
-
Audi A6 (1997) Majitel: parkoviště
Přidáno: 13.6.2007 229 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Audi A6 (2006) Majitel: citrus
Přidáno: 5.7.2008 15210 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Audi A6 (2006) Majitel: parkoviště
Přidáno: 7.2.2008 13210 Majitel 9.91 Uživatelé