Recenze
Audi 80 2.3 E
Technické info
Přezdívka auta Coudie Rok výroby 1993 Koupeno ojeté najeto [km]:119000 palivo: benzin počet válců: 5 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2309 výkon [kW]: 98 maximální rychlost [km/h]: 220 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9.4
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "**testOne (RSKa)**".
K mé Audi 80 2.3 E jsem přišel doslova jako slepý k houslím. Nejdříve jsem měl v plánu koupit Opel Astra sedan, tento nápad mě držel až do doby kdy mi byl nabídnut od rodinného příslušníka tento kousek. Takže jsem vůbec neřešil spotřebu nebo cenu náhradních dílů, protože jsem věděl, že auto převezmu v pořádku a nebude se jednat o nějaký šméčko. Přece jen je Audi už nějaký ten pátek na světě :))) a v jiném případě bych do tak starého auta nešel.
**Historie**
Dotyčný zakoupil Audi od svého kamáráda, který byl zaroveň prvním majitelem tohoto vozu. V roce 1994 byla Audi dovezena z Německa a v ČR investoval první majitel značnou sumu na tehdejší dobu a finanční poměry do vybavení (viz. níže). Po pěti letech vyměnil 80ku za A6.
V roce 1999 byla Audi přepsána na mého již zmiňovaného rodinného příslušníka, který vesele jezdil až do okamžiku kdy se začal poohlížet po skladnějším a méně nákladném kousku. Nutno dodat, že se o Audi perfektně staral a choval ji v garáži, z čehož jsem měl docela strach při představě, že garážované auto bude stát v zimě před barákem. Naštěstí zatím nejeví známky nespokojenosti :)))
Po nabídce Audi jsem bez váhání hrábl v prosinci 2008 a teď jsem šťastným majitelem já. Auto jsem převzal se stejným vybavením a se 116 000 najetými kilometry což na staří auta není vůbec špatný. Naštěstí jsem auto stihl přepsat ještě v roce 2008 a ušetřil si tak oplítačky s daní ze životního prostředí což by nebyla zas tak malá suma:)))
Audi 80 třetí generace je brána jako jeden z prvních kroků Ingolstadské automobilky mezi automobilouvou elitu...
První model Audi 80 byl představen už v roce 1978, ale automobilka nezaznamenala větší zájem veřejnosti. V roce 1986 byla představena Audi 80 ve verzi sedan a v roce 1988 přibyla i verze coupé. Největším omlazením prošla Audi 80 v roce 1991, kde se objevily nové motory a také verze kabriolet a samozřejmě zaoblenější tvar karoserie v tomtéž roce se začali vyrábět i Audi 90, což měla být luxusnější varianta Audi 80. V roce 1993 vyšla na trh také verze kombi označená jako Avant.
Tato Audi 80 2,3 E je vůbec poslední model 80kové série třetí generace co vyjel z výrobního pásu...hned poté se začala v roce 1994 vyrábět první série Audi A4.
**První dojmy**
Po prvním týdnu jsem se dočkal prvního překvapení, odešel motorek od ostřikovačů a přestalo svítit zadní světlo. pustil jsem se do výměny žárovky, ale světlo pořád nesvítilo v té chvíli sem začal o sobě dost pochybovat:) a jelo se ke známýmu do servisu, ten mi oznámil, že je chyba v elektrice...jinak zatím žadný větší problémy nenastaly...
Audi 80 2.3 E není žadný závoďák, ale i přesto má slušný výkon a zrychlení a pod kapotou 133 koní a je fakt, že sem si na ni po pár kilometrech docela rychle zvykl. Celkově slouží spíš k pohodlné a klydné jízdě, ale předchozí majitel auto dokázal i točit takže je na vytáčení vyšších otáček zvyklé což je jedině dobře. Do zatáček sedí taky celkem dobře akorát řídič v prudší zatačce lítá v autě jak špína v kyblu. Zatím sem neměl tu čest Coudie protáhnout někde po dálnici, takže maximálku zatím nekomentuju.
**Exteriér**
Audi má tmavě zelenou metalízu a až na pár malých škrábanců a jeden větší na kapotě je celkem v dobrém stavu. Rez se na tomto autě vyskytuje jen na pravém zadním blatníku a v podstatě jde jen o malý kousek. Audi má čirá skla i přední světla včetně mlhovek, zadní světla jsou červená, boční blinkry nevedeme:))) Na čelním skle je zelený průsvitný pruh. Výfuk má chromovou koncovku, která svou velikostí perfektně doplňuje vzhled Audi. Zámek je pouze na dveřích řidiče. Audi má obyč plechová kola s originálními disky Audi, které jsou na autu od začátku a v podstťe bez větších poškození. Vzadu u kufru je elektricky výsuvná anténa napojená na rádio.
**Interiér**
Interiér je v černé a šedé barvě. Palubová deska je i s volantem v kůži. Sedadla jsou polokožená, ze předu šedé čalounění a až na kousek boku u řidiče, kde jsou dvě zhruba centimetrové trhliny jsou přední sedadla v super stavu. Ze zadu jsou kožená. Zadní sedadla jsou taky v super stavu bez jakýchkoliv poškození a u přostřed je výsuvná opěrka. Na předních sedadlech jsou hlavové opěrky s povlakem Audi, na zadních sedadlech hlavové opěrky nejsou. Mezi předními sedadli je černý středový panel s menším úložným prostorem, ruční brzdou a řadící pákou, tlačítkama na stahování předních a zadních oken, dětskou pojistkou a v zadní části je opatřen popelníkem pro spolujezdce sedící vzadu. Pro řidiče a spolujezdce sedícího ve předu je popelník zabudovaní v palubní desce. Nad polplníkem je rádio. Při koupi zde bylo rádio pioneer s odjímatelným čelním panelem, ael bohužel jen na kazety, takže jsem ho vyměníl za CD/Mp3 přehrávač s USB a SD Kartou. Kousek nad rádiem, na palubní dece a nabocích palubní desky jsou větráky. Naproti spolujezdci je uschovný prostor opatřen zámkem. Pedály zůstali nakonec originální se znakem Audi. Čalounění pod koberečky je tmavě šedé a v perfektní stavu jak ve předu tak i v zadu. Strop je světle šedý stejně jako čalounění na dveřích na vrchní části a nad řidičem je menší panel s tlačítkem na otevýrání střešního okna a světlem. Spodní části dveří jsou kožené. Na dveřích u řidiče je také tlačítko na nastavování zrcátek. Okna, střešní okno i zrcádka jsou v elektrice. V Audi jsou 4 reproduktory zn. Pioneer, který i na stáří hrají furt dobře. Mezi další vybavení patří: ABS, Imobilizér, centrální zamikání včetně víčka od nádrže, posilovač řízení, alarm...Dříve byla Audi zamikána a odemikána dálkově a na sloupcích u čelního skla byla dvě čidla zaznamenávající pohyb v autě když bylo zamčené, sloužilo to proti krádeži, ale po určité době s tím začaly být problémy: auto se zamikalo a odemikalo v podstaťe kdy chtělo a tak se přistoupilo k odinstalaci tohoto systému...
**Motor**
Audi je opatřena čtyřdobým zážehovým pětiválcem o objemu 2309 cm3...
**Rozměry a Hmotnost**
Celkové rozměry (mm):
délka - 4482
šířka - 1695
výška - 1406
Hmotnost (kg):
pohotovostní - 1270
užitečná - 460
celková - 1730
Rozměry kol:
přední i zadní - 195/65 R 15
**Spotřeba paliva**
Na 100 km:
ve městě - 12,8 l
při rychlosti 90 km/h - 7,2 l
při rychlosti 120 km/h - 9,4 l
Silné stránky
Jednoznačně síla motoru (objem zdvihových válců 2309 cm3), dále výkon 98Kw, zachovalý vzhled, palubovka v kůži a interiér v perfektním stavu, sklopná sedadla prostorný kufr a již zmiňovaná výbava. Dohromady to tvoří na stáří auta dle mého perfektní a málo výdaný celek.
Slabé stránky
Tak mezi slabé stránky patří každopádně velká spotřeba, zvlašť ve městě a v zimě...taky docela dlouho trvá než začne topit...
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Auto jsem převzal v prefektním stavu s čerstvě vyměněným olejem, tlumičemy, těsněním pod vanou motoru, brzdovou kapalinou, přednímy brzdami a baterií. V nejbližší době mě čeká výměna klínového a rozvového řemenu, kontrola zadních brzd a oprava podsvícení palubky.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Všechno bylo v cajku (rodina).
Plány do budoucna
Tak co se týče úprav sem otočil o 360° a snažím se Coudie nechat v původním origo stavu. Vměnil sem rádio za CD/MP3 přehrávačs USB a SD kartou, ale upřímně mi je celkem líto starýho pincka, kdyby jel na CD tak ho tam nechám. Sundal sem potahy a vykoukly na mě zachovalý polokožený sedadla v šedé barvě, takže jaro a léto stráví Coudie bez potahů a zadních koberečků...Taky sem oddělal šílený zástěrky, který autu vůbec neslušely...Kola nechám po dlouhém rozhodování a pár názorech původní origo plecháče s Audi diskama...Nakonec jí asi sluší nejvíc...Lauf je tak akorát takže zůstává též...Takže mě čekají jen decent úpravy v interiéru, ale většina zůstane origo...
Novinky v recenzi
30.3.2009
Minisérie s Opel Astra Coupé: dnes jsem se potkal s kámošem Gordem a představil mi svoji novou krasavici, tak jsem společně sfoukly pár fotek-ochutnávka v galerii:)))
14.03.2009
Série Night Sensation - s mým českým i německým bratrem..thnx!!!
Přidat názorDiskuse: Audi 80 2.3 E
- Audi 80 1993. 13.12.2016 14:23 LKWBronson
- Hezký článek o té Audině! 13.12.2016 14:03 LKWBronson
- Re: Nekope ti ten Jackson do blinkru??? 20.07.2009 21:07
- Nekope ti ten Jackson do blinkru??? 20.07.2009 11:57 Poustnik
- Včera v Brně na Vídeňské 30.06.2009 21:11
- Re: autostadt wolfsburg 28.06.2009 23:02
- autostadt wolfsburg 28.06.2009 23:01
- Re: velka garaz 28.06.2009 22:55
- Re: velka garaz 28.06.2009 22:54
- Re: velka garaz 28.06.2009 22:50
- Re: velka garaz 28.06.2009 22:48
- velka garaz 28.06.2009 22:46
- Re: slecna v garazi 28.06.2009 22:36
- Re: slecna v garazi 28.06.2009 22:34
- Re: Re: slecna v garazi 28.06.2009 22:34
- Re: slecna v garazi 28.06.2009 22:32
- Re: slecna v garazi 28.06.2009 22:31
- Re: Re: slecna v garazi 28.06.2009 22:31
- Re: slecna v garazi 28.06.2009 22:26
- slecna v garazi 28.06.2009 22:25
- Re: Re: Re: Re: Re: Král je mrtev, ať žije král!!! 28.06.2009 22:21
- Re: Re: Re: Re: Král je mrtev, ať žije král!!! 28.06.2009 22:20
- Re: Re: Re: Re: Král je mrtev, ať žije král!!! 28.06.2009 22:19
- Re: Re: Re: Král je mrtev, ať žije král!!! 28.06.2009 22:18
- Re: Re: Král je mrtev, ať žije král!!! 28.06.2009 22:15
- Re: Král je mrtev, ať žije král!!! 28.06.2009 22:14
- Re: Re: Re: Re: Re: Král je mrtev, ať žije král!!! 28.06.2009 22:13
- Re: Re: Re: Re: Král je mrtev, ať žije král!!! 28.06.2009 22:12
- Re: Re: Re: Král je mrtev, ať žije král!!! 28.06.2009 22:10
- Re: Re: Král je mrtev, ať žije král!!! 28.06.2009 22:08
Další vozy Audi 80
-
Audi 80 (1992) Majitel: liborauta
Přidáno: 1.11.2011 178 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Audi 80 (1990) Majitel: parkoviště
Přidáno: 30.1.2008 1010 Majitel 9.78 Uživatelé
-
Audi 80 (1989) Majitel: fuckerik
Přidáno: 25.2.2007 4410 Majitel 9.77 Uživatelé
-
Audi 80 (1988) Majitel: parkoviště
Přidáno: 8.5.2007 510 Majitel 9.50 Uživatelé
-
Audi 80 (1989) Majitel: Marek80
Přidáno: 18.6.2013 1010 Majitel 9.11 Uživatelé