Recenze
Toyota Corolla E11
Technické info
Přezdívka auta Corollka Rok výroby 2001 Koupeno ojeté palivo: benzin objem [cm3]: 1390 převodovka: manuální pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.7
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "MustangNiven".
Spolehlivý liftback pro jakékoliv použití s neokoukaným "podivným" designem.
1.4 benzín, klima, vše v elektrice.
V roce 2008 už můj předchozí po rodině zděděný miláček Peugeot 205 nazrál na výměnu a tak přišel čas na moje první opravdu vlastní auto. Vzhledem k rozpočtu 150 táců bylo jasné že půjde o ojetinu. Moje požadavky byly:
- 5-ti dveřový hatchback, který prostorově uspokojí mladý pár, a případně jedno mimino k tomu
- spolehlivost, bezproblémovost
- rozumné provozní náklady
Nejprve jsem koukal po všech možných značkách, ale po dalším zvážení vzhledem k prioritě spolehlivosti jsem zůžil výběr na auta německá a japonská. V užším výběru pak byli VW Golf, VW Polo, Mazda 323 a Toyota Corolla. VW byly dost předražené a navíc v nich u nás jezdí každej (toyotistí ví co tím myslím:-). Od mazdy mě odrazoval známej. Corollka se mi na fotkách ze začátku moc nelíbila, ale když jsem ji uviděl poprvé naživo, bylo rozhodnuto..
Vzhled
To auta se mi líbilo tím, že prostě vypadá "divně" a jinak než v té době u nás nejběžnější koncernová auta :-) Nejvíce Vás upoutá dlouhá kulatá vystouplá záď s velkým zadním oknem. Jak řekla moje přítelka, vypadá to jako nějaká "vesmírná ufo loď". Ačkoliv je to světově nejprodávanější auto, tak v ČR jich zas tolik nepotkáte.
Moje corolla je po 1. majiteli, dovoz z Německa, ale měl jsem kontakt přímo na tu majitelku v Německu. Veškerá servisní historie bylo doložena. Kupoval jsem ji s nájezdem 107000.
Jízdní vlastnosti
Benzíňák 1.4 VVTi má kultivovaný chod, táhne i v nizkých otáčkách, ale nechá se i vytáčet. Podle slov mechaniků, kteří mi ji prohlíželi, jde o jeden z nejlepších motorů, co kdy toyota udělala.
Spotřeba vychází po celý rok skoro stejně na 6.7l. Jezdím denně po Praze + delší štreky po ČR i zahraničí.
Auto je hodně nízké, sedí se "zadkem skoro na silnici", což umocňuje zábavu z jízdy a nízké těžiště navozuje pocit dokonalé ovladatelnosti auta.
Praktičnost
Vepředu je pro lidi okolo 180cm dostatek místa, vše i po letech funguje, nic moc neskřípe, sedačky ve výborném stavu.
V zadu je pro pořádnýho chlapa pohodlí méně, ale 2 se tam vejdou. Na delší trasy je to ale vzadu lepší pro ženy nebo děti.
Kufr je na svoji třídu a pro bežné použití dostatečně velký i praktický. Složil jsem do něj i svoji sestavu bicích :-) Po sklopení zadních sedaček se mi do auta vešly 2 horská kola, kytara a výbava na kempování na 14 dní.
Spolehlivost
Za ty 3 roky jsem na autě řešil jen spotřební věci jako destičky, kotouče, filtry apod. Pravidelně ale kontroluji stav v autorizovaném servisu Toyoty.
Měl jsem problém se zadními brzdami - špatně se hýbaly a pálili se tak destičky a kotouče. Problém mi odstranili v rámci velké servisky ve 120 tis.
Po natankování málo kvalitního paliva mi párkrát svítila kontrolka o chybě směsi - vyřešeno vyčištěním váhy vzduchu a tankováním na rozumných benzínkách:-)
2x mi auto nabourali - jednou zezadu v koloně, podruhý zaparkované (prostě Praha no). Takže jsem musel měnit nárazník a přední světlo (nicméně to bylo placeno z pojistek viníka :-)
Absolvoval jsem s corollkou i delší cesty do zahraničí... Paříž, Neapol, Alpy, Chorvatsko..
Silné stránky
Spolehlivost
Motor + spotřeba
Pomalý pokles ceny ojetiny
Slabé stránky
Dražší servis a originální díly
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zkušenosti mám se 3 servisi:
1) Toyota Lowman Praha - vše v pořádku, ale ceny vzhledem ke stáří auta dost vysoké
2) Autocentrum Duba Praha - dobrý přístup a kvalitně odvedená práce. Ovšem je třeba říct, že stáli za oběma nehodama, které moje corollka měla. Začalo to tak, že mě jednou zezadu při popojíždení v koloně ťukla nějaká ženská v mazdě. Nakonec se ukázalo, že je náhodou současně majitelkou Autocentra Duba, takže se oprava rovnou zařídila u nich v servisu.
Od té doby jsem do toho servisu jezdil. Jednou když jsem tam na prohlídce, tak mi jejich technik při manipulaci s jiným autem nacouval do mojí corollky. takže na světe byla další zakázka. Tak nevim jestli to dělaj schválně nebo to byla tak šílená náhoda. Každopádně už tam neservisuju
3) Toyota Dolák Písek - po přestěhování servisuju v místím Toyota servisu. Mohu jen doporučit, zejména proto, že nabízejí zvýhodněné sazby pro starší auta a jsou schopni hledat cenová řešení odpovídající stáří vozu
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Autobazar v Lounech. Bez problémů.
Auto sami přihlásili a přivezli mi ho až do Písku.
Novinky v recenzi
Kotouče
Ve 158 tis. jsem nechal vyměnit zadní kotouče (byli tam pořád původní!!!!)
150tisíciny
Corollka dostala ke 150tisícinám nové sportovní poklice na kola :-)
Další vozy Toyota Corolla
-
Toyota Corolla (1998) Majitel: SrandistaSK
Přidáno: 3.5.2011 67 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Toyota Corolla (1999) Majitel: Garfielld
Přidáno: 14.7.2014 49 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Toyota Corolla (2001) Majitel: koyota
Přidáno: 25.8.2009 1210 Majitel 9.84 Uživatelé
-
Toyota Corolla (1998) Majitel: lukasek17
Přidáno: 10.5.2012 12 Majitel 9.67 Uživatelé
-
Toyota Corolla (1998) Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.5.2007 239 Majitel 9.60 Uživatelé