Recenze
Honda Civic 5. generace 1,5 16v Lsi
Technické info
Přezdívka auta Cíva Rok výroby 1995 Koupeno ojeté najeto [km]:140000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1500 výkon [kW]: 74 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 13 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Hrbik".
Vlastně doted jsem hrdým majitelem Fiatu Uno 1,5 z roku 1988. Denně jsme spolu brázdili komunikace Moravskoslezského kraje po dobu čtyř let. Postupem času a hlavně za studentských let se mi podařilo "Uníka" vypiplat do fáze hezkého dědečka, za kterého jsem se nemusel mezi kamarády stydět. Každý věděl o co jde, protože kde jsem byl já, byl semnou i Fiatek.
Postupem času jsem ale začal pokukovat po něčem novějším, hezčím a pohodlnějším. Můj zájem směřoval na 3-dveř. malá auta tipu Fiat Bravo nebo Fiat Punto GT či Sporting, Mazda 323 f, Honda Civic 5. generace apod. Výběr byl skutečně velký. Po obchůzkách nespočtu autobazarů, neustálého brouzdání po internetových serverech jsem si řekl, že jednou mi musí přece něco spadnout do klína. A taky že spadlo.
Zadrnčel telefon a ozval se strejda: "Mám tu Syvyka v pěkným stavu za fajn cenu." Okamžitě ještě den den večer jsem vyrazil směr Hlučín na bazar a tam stál. Tmavá zelená barva, sportovní střih kastle. Po zkušební jízdě jsem řekl Hondě osudové: "ANO". Do druhého večera už byla doma před barákem.
První společné kilometry mě čekalo překvapení ohledně jízdních vlastností a ač jsem se automatu bál, dostává si mě stále více. Ježdění s ním je hodně pohodlé a zaručuje klidnou jízdu.
VÝBAVA: automatická převodovka, manuální klimatizece, posilovač řízení, otevírání kufru a nádrže z místa řidiče, hill-holder, audio.
Silné stránky
- Exteriér - Když obejdu Cívu kolemdokola, tak určitě první věc, kterou chci zmínit, je vzhled. Auto vypadá navenek velice sportovně, je nízké a široké, klínovitě řešená karoserie působí jako "šelma připravená ke skoku"(časté klišé, já vím).
- Interiér - za exteriérem nijak nezaostává, taky velice zdařilý. Zejména přední sedadla jsou dobře tvarovaná a slušivá. Posaz za volnatem je bezchybný, sedíte kousíček nad vozovkou, které se můžete dotknout i rukou v sedě.
- Jízdní vlastnosti - první věc, která mě v Hondě uchvátila. Je to dáno asi celkovým pojetím vozu. Na limitu se chová spíše nedotáčivě. Dálnice ani jízda po městě nejsou nepříjemné.
- Motor - Když potřebujete razantně přidat, stačí řadičku potáhnout dozadu, vůz bleskurychle zareaguje podřazením a hurá vpřed!
Slabé stránky
- Spotřeba - Kombinace benzínového motoru a automatické převodovky mi dělá po městě pořádné vrásky na čele. Jezdím autem denně do práce a všudemožně, kombinovaná spotřeba je okolo 8 l/100 Km. Dlouhé trasy jsem absolvovat už i se 6,5 l/100 Km. Samozřejmě to nejsou nijak nízká čísla, ale když se mě někdo ptá, proč to tak žere? Odpovídám: "Kamaráde, je to stokoňovka s automatem, navic mezi spořílky nepatříma a auto občas pěkně proženu!"
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Opravy a poruchy se naštěstí nekonají.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Vůz jsem kupoval přes autobazar mého strýce. Takže zde není co vytýkat. Cíva byl kupován v říjnu 2008, tudíž před "onou" slavnou daní. Cena byla natolik příznivá, že se nedala odmítnout. Na můj dotaz: "Proč za to chce tak málo?" Mi bylo sděleno, že auto je dovezeno jako bouračka na předeK z USA v roce 1996(opraveno velmi dobře). Tudíž se jednalo o dovoz skoro nového vozu bořeného na předek. Další argument byl, že je to automatu a s mílemi na tachometru, což mi bylo srdečně jedno. Jednoho podzimního podvečera jsem se na něj jel podívat, druhý den už na mě čekal doma na parkovišti.
Fatal tuning se konat nebude! Nebudeme přece tuzit krásnou káru.
Určitě nehodlám Cívu nějak brutálně upravovat.
- Zvenčí jsem jen transparentním lakem upravil koncová světla do červené barvy. Jejich původní červeno-oražnovo-bílé provedení se mi nějak nepozdávalo.
- V interiéru jsem vyměnil původní volant za sportovní volant R-Type(průměr 32 cm). Ten drží nába SIK. V velkém TP není airbag uveden, takže nemám strach z následných problémů.
- Bez audia je auto ponuré, takže volba padla na oblíbený Sony Xplode s možností čtení Mp3 disků o výkonu 4x45 wattů. V předních dveřích se usadily 16,5 cm repra od Blaupunktu. V kufru už vozím dvě velké repra značky panasonic, hrají super
- Alu kola, zatím nevím zda 14-ti či 15-ti palcové. Uvidíme co mi zase spadne do klína(spíše do podběhů ;-D).
- Centrální zamykání na dálk.ovládání už je dávno na svém místě, pohodlná věcička
Novinky v recenzi
Opraveno po ťukanci
Po bouračce šlo auto do servisu Autocentrala, která je v Ostravě-Porubě vedle obchodního domu Tesco. Bohužel musím konstatovat, že jim to hodně dlouho trvalo. Oprava výztuhy, lak a dopasování nárazníku trvala od 19. října do 6. listopadu tj. dneška. Původně mělo být auto připravené na vyzvednutí 29. října, takže si to pěkně hoši protáhli. Fotky pochroumaného zadečku bohužel nemám, ono na druhou stranu nebylo na tom nic zajímavého. ;-D Hondu čeká velký úklid a šup s ní pod plachtu do suché garáže, na jaře ZDAR ;-)
Menší bouračka
14.10.2009 do mě zezadu najel pán, naštěstí to odnesl jen nárazník. Dnes jsem dával auto do servisu, bude opraveno za týden a půl :( Oprava nárazníku a nový lak.
Vzduchový filtr
Včera došlo k výměně vzduchového filtru (400 Kč), starý už měl dost. Aktuálně najeto: 91 180 mil, tj. 146 709 km.
Oprava chladiče
Během odpoledne vyměněn chladič. Cena komplet 3 940 Kč. Doporučuji MS Auto CZ Ostrava Přívoz.
První vážnější porucha
Po roce ježdění bez problému se vyskytla první závada. Prasknul chladič vody. Vzhelem k tomu, že honda má aut. převodovku a klimu, tak jsem se bál ceny nového chladiče. Cena 3 100,- za nový díl plus náplň a práce. Do 4 000,- se vejdu, takže snad zítra už budeme zase pojízdní.
News
V sobotu 11/4 jsem přezul na letní gumy o rozměrech 175/60/r13. Žádný velký rozdíl, ale spotřeba se citelně snížila, ale je ještě brzy vynášet rozsudky.
Úklid
Dnes proběhlo vysávání, čištění, umývání a leštění, plus konečné focení. Dostavilo se i milované bývalé Unidlo :)
Max. otáčky motoru
Tak včera byly suché cesty, já sám v autě, takže se testovalo. Automatická převodovka pustí auto na 6 300 ot./min, citelný zátah má auto ve 4 000 ot./min. Spektrum využitelných otáček je velmi malé, ale ruku na srdce - kdo z vás potřebuje do práce jezdit s vytočekým motorem na šest tisíc otáček :)
Tak jaro se blíží
Stav tacho těsně před 88 888 mil, takže se těším, až si to vyfotím. Doplnil jsem včera kapaliny, které chyběly a koupil jsem si konečně sadu žárovek a pojistek. Dle počasí se vrhnu na jarní úklid a pořádně auto vypucuju jak zvenčí tak zevnitř. Ťuk, ťuk - jezdíme bez závad!
Centrál
Konečně si v Hondě uvelebil centrál dveří na dálkáč.
Přidat názorDiskuse: Honda Civic 5. generace 1,5 16v Lsi
- Re: zadné svetlá 16.03.2009 19:26
- Re: Re: Re: zadné svetlá 27.02.2009 17:48 Brandon Walsh
- Re: Re: zadné svetlá 27.02.2009 17:13 Poustnik
- . 28.01.2009 16:35
- Re: zadné svetlá 25.01.2009 19:31
- zadné svetlá 24.01.2009 11:16
- .. 22.01.2009 21:09
- Pekne 22.01.2009 18:22
- Re: Re: Re: Uno bude jako další auto 22.01.2009 18:04
- Re: Re: Uno bude jako další auto 22.01.2009 17:51 TurboSlečna
- Re: Uno bude jako další auto 22.01.2009 17:28
- Uno bude jako další auto 22.01.2009 15:52
- Re: radio 22.01.2009 15:50
- :) 22.01.2009 13:37
- radio 21.01.2009 23:14 jmurjr (H22A7)
Další vozy Honda Civic
-
Honda Civic (1993) Majitel: parkoviště
Přidáno: 10.2.2008 5010 Majitel 9.71 Uživatelé
-
Honda Civic (1992) Majitel: parkoviště
Přidáno: 27.7.2009 610 Majitel 9.29 Uživatelé
-
Honda Civic (1993) Majitel: reggie
Přidáno: 13.7.2009 32 Majitel 8.58 Uživatelé
-
Honda Civic (1993) Majitel: parkoviště
Přidáno: 25.7.2010 28 Majitel 6.89 Uživatelé
-
Honda Civic (1995) Majitel: venca23
Přidáno: 2.12.2011 310 Majitel 5.50 Uživatelé