Recenze
Citroën C4 Citroen C4 SX PACK
Technické info
Přezdívka auta Citroen C4 Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:15000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 132 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.8 maximální rychlost [km/h]: 182 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 320 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.4
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "kozina".
Auto mám zatím necelý měsíc, tudíž na rozsálejší recenzi si musíte počkat, stejně jako na foto, ale mohu zatím poskytnout počáteční dojmy a zkušenosti.
Pro koupi nového vozu jsem se přiměl víc než z nutnosti opotřebování starého auta (C Xantita)spíše z chtíče a zalíbení.
Moji pozornost na první pohled upoutala C4. I přes kamárádovo doporučení na Kia Ceed, jsem zvolil pro mne libivější a srdci bližší C4.
Začal jsem zjišťovat cenovou politiku Citronenu, která mne svýma slevava příjemně překvapila. Horší schlazení bylo, že naprosto pro mne dostačující základní výbava neobsahovala dost podstatnou věc jako je KLIMA. Po různých kalkulacích jsem zhodnotil, že než přikupovat dílčí příplatkové výbavy, je nejlepší pořídít model s nejvýším stupněm výbavy SX PACK. Nadšení z cenové politiky bylo tu tam, když se rázem cena vyšplhala s výbavou o 100tis CZK více.
Volba motoru byla celkem jednoznačná, jelkož auto používám k práci každý den a mé cesty jsou popojíždky v městském provozu a málokdy vyjíždím mimo zcela mi dostačoval motor s nejnižším výkonem.(66kW)
Kdyby byl cenový rozdíl mezi naftou a benzínem menší, volil bych naftu, ale cena 110tis rozdílu je neúnosná.
Auto jsem objednal a za tři týdny bylo vyrobeno a čekalo v autosalonu.
Prvních asi 600Km jízdy tímto vozem pro mě bylo hrozné zklamání. Asi jsem čekal od nového vozu více, ale jelikož jsem měl předchozí vozidlo zachovalou C. Xantii, byly první kilometry opravdovým utrpením. Vím, nemohu srovnávat tlumiče s hydraoulikou, ale ani brzdy a řízení se nijak výrazně nelišili. Asi jsem od nového vozu čekal mnohem vice pohodlí a komfortu.
Ale šlo jen o počáteční přestup a dnes jsem již spokojen a zvyklý na to, že pod sebou cítím každý výmol, kolej či díru. Pochopitelně toto auto sebou přináší mnohem vyšší miru vnitřního konfortu spojeného s širokou výbavou.
Názor na přehlednost třech displejů a pevného středu volantu se zde asi očekává, tas se taky vyjádřím.
-Volant: kdybych nevěděl, že se střed netočí, ani bych si toho nevšiml! Někde jsem četl nějaký komentář, že když se netočí, je ovládání na volatu nepřirozené. Je to blbost, takhle to máte pořád na stejném místě a víte přesně kam šahnout- Krom toho asi při plném rejdu málokdo ladí rádio.
-Display: Přes počáteční nedůvěru jsem si velmi rychle zvykl. Hlavní display je opravdu velmi přehledný a zobrazuje pouze důležité info. Nemám nejmenší výtky(byť jsem zastáncem klasických budíků-třeba Alfa má krásné) naopak je přímo na očích a nespoštíte oči ze silnice. Steně tak otáčky, světla,..polaha sedí. Jen se středovým displejem jsem se dlouho nekamarádil pro dost velké množství informací, které se zde navíc zdovjují(například nedovřené dveře: (kontrolka svítí na hlavním displeji, na tomto "uni" se zobrazuje taktéž) o radiu, spotřebě, aktivovných zamykání dveří,...stěračích,.....
Silné stránky
Velká výbava:
Čelní airbagy řidiče a spolujezdce
Boční airbagy řidiče a spolujezdce + okenní airbagy vpředu i vzadu
5 x bezpečnostní tříbodové pásy, vpředu s pyrotechnickým předpínačem a omezovačem tahu
Akustická a vizuální signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů vpředu i vzadu
Automatické zamykání dveří za jízdy s možností odpojení ABS + EBD + EBA
Samočinná aktivace výstražných světlometů při prudkém brzdění Tempomat + omezovač rychlosti
Palubní počítač
Elektricky ovládaná okna předních i zadních dveří Elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka automatická klimatizace, termoreflexivní čelní sklo,
automatické stěrače s dešťovým senzorem, samočinná aktivace světlometů, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou
Aromatický osvěžovač vzduchu
Nastavitelné zpoždění zhasínání světlometů ( funkce "Guide Me Home" )
Rádio RD4 s přehrávačem CD / MP3 ( AM/FM, RDS, přehrávač CD / MP3, 6 x repro, dálkové ovládání ) Nastavitelné dělicí přepážky v zavazadlovém prostoru
Vozidlo má ke svému obsahu poměrně slušnou chuť zrychlovat, jeho spotřeba je pro mě velmi příznivá-průměr 7,4l/100km(70%město) s předpokladem, že po zajetí motoru ještě klesne.
Kvalitní audio s MP3
Myslím, že samostmívací zrdcátko je na tom autě pro mě ta nejlepší vychytávka. ----JEN PRO DOPLNĚNÍ, PO ZATMAVENÍ OKEN JE JIŽ TATO FUNKCE K NIČEMU:-))------
Slabé stránky
Horší dílenské zpracování:
na Autě jsou různe nedodělky, jako například dost fórově uchycené plasty,.....nemyslím že to je chyba značky CITROEN ale velmi rychlou a jednotné montáži dnes všech nových vozidel.
AUTO MÁ MNOHO ELEKTRONIKY, KTERÁ VÁM POMÁHÁ, ALE DĚLÁ Z VÁS I BLBCE!!
Například: za denního světla nerosvítíte mlhovky, dálkové světla ani nenastavíte intenzitu podsvícení, a jste rozhodnuti auto odtlačit k nejbližší skále až do doby, než zjistíte, že to není rozbité, ale reguluje to senzor světla a za snížené viditelnosti jde vše OK-
Za mrholení/mírného deště velmí špatně fungující automatické stěrače- stírají na sucho, postrádám jen jednou "ťuknout" do stěračů.
Krátké převody( zatím si zvykám, ale do budoucna to asi nebudu považovat za závadu a jen se naučím jezdit ne vyšších otáčkách, jak to 16ti ventil chce)
Špatné čalounění sedadel:
Nelze se na sedadle pošoupnout, musím se nadzdvihnout a hlavně se na něm přichycuje veškerá špína, vlasy chlupy,..
(jde o čaounění v nejvyšší výbavě, sedadla v základní verzi při zkušební jízdě mi byla přijemější!!)
Nelze ani za příplatek dokoupit vyhřívání sedadel
Na zavření dveří se musí vyvinout větší síla
Vadí mi, že při otevírání zamčeného vozu zevnitř se auto rozbliká,. nelze vypnout.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím mám 1.Garančku před sebou, ale již mám připravené první mouchy které budu chtít opravit:
Špatně nasazený plastový kryt podvozku
Občas nefunguje dálkové ovládání, musí se vůz odemknout manuálně a nastartovat, pak vše OK
Nefunguje západka zadního sklopného opěradla.
I pře dílčí závady zatím vše považuji za dětské nemoce a s autem jsem spokojen.
Jsem po 1.garančce: čili k výše uvedeným závadám:
-Plast mi připevnili
-dálkové ovládání se prý když se zmačkne hodněkrát za sebou "sfamfrní", po nastartování se přeladí, údajně je to u všech.(Je pravda že si s tím kamarád hrál asi půl hodiny)
-zadní lavice-prý se jen musí pořádně bouchnout.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Když už přijdete do projedny rozhodnutí, tak se snad nedá vůbec nic zkazit ne?
Novinky v recenzi
Auto má najeto pře 10 000,- Km bez jediného problému, 70% jízdy v městském provozu.
Nechal jsem nainstalovat folie na okna.
Takže doplním něco po třech měsících užívání auta:
Zmiňované sedačky: se špínou a uchycování chlupů jsem se asi unáhlil, nebo se pouze trošku novota ošoupala a již se nic nedrží.
Mnohem horší jsou tvrdé plasy interiéru, kde stačí nepatrný kontakt s tvrdším předmětem a jsou odřené. Např.: oprka ruky na dveřích u řidiče jsou plasty odřené od hodinek!! Jedná se pouze o ty tvrdé plasty, ostatní jsou OK.
SPOTŘEBA: oproti očakávání baští víc než ze začátku, ale myslím že je to v normě. Tzn: cca 9,3L město
7,2L dálníce (prům 120-150KM/H)
6,7L okresky (obec 50, mimo 90-110)
8.9.2007
konečně jsem dodal fotky, upravil a doplnil recenzi, již mám po 1.garančce
Přidat názorDiskuse: Citroën C4 Citroen C4 SX PACK
- C4 28.02.2009 12:37
- Re: motor 05.08.2008 12:09
- motor 28.07.2008 20:08
- Re: Re: Nazdar Plzeňáku 04.06.2008 13:38 hruodolf
- kde si zohnal tie obrazky? 03.06.2008 14:54
- Re: Nazdar Plzeňáku 27.05.2008 22:24
- Re: Re: Chvění volantu.. 30.04.2008 11:43
- Re: Re: Re: Re: Re: BTW, netrasie vam volant pri rychlostiach nad 110-120 na C4??? 30.04.2008 11:40
- Re: Re: Re: Re: BTW, netrasie vam volant pri rychlostiach nad 110-120 na C4??? 30.04.2008 11:21 BigFoot007
- Re: Re: Re: BTW, netrasie vam volant pri rychlostiach nad 110-120 na C4??? 29.04.2008 10:09
- Nazdar Plzeňáku 23.04.2008 18:38 hruodolf
- Re: Re: BTW, netrasie vam volant pri rychlostiach nad 110-120 na C4??? 23.04.2008 18:19 BigFoot007
- Re: Re: Re: Citroen C4 1,6 HDi BMP6 Exclusive 31.03.2008 21:54
- Re: Re: Citroen C4 1,6 HDi BMP6 Exclusive 25.03.2008 20:42
- Re: C4 24.03.2008 11:11
- Bouchánízadní nápravy 24.03.2008 11:10
- Re: Citroen C4 1,6 HDi BMP6 Exclusive 24.03.2008 11:05
- C4 21.03.2008 23:14 sportivo
- pískot na stane spolujazdca 20.03.2008 18:56
- Re: pískot na stane spolujazdca 20.03.2008 18:19 Rysguf.
- pískot na stane spolujazdca 20.03.2008 18:14
- Citroen C4 1,6 HDi BMP6 Exclusive 10.02.2008 16:10
- Re: Re: Závidím počítač a tempomat 21.01.2008 21:24
- Re: Závidím počítač a tempomat 15.01.2008 12:06
- Závidím počítač a tempomat 15.01.2008 07:28 honzam22
- Re: C4 15.12.2007 17:49
- C4 13.12.2007 22:42
- Re: C4 vs. i30 15.10.2007 20:49
- C4 vs. i30 15.10.2007 15:17 hruodolf
- RE: Bouchánízadní nápravy 05.10.2007 07:29
Další vozy Citroën C4
-
Citroën C4 (2006) Majitel: BigFoot007
Přidáno: 29.7.2007 2869 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Citroën C4 (2004) Majitel: asysy
Přidáno: 16.7.2009 239 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Citroën C4 (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 5.8.2008 421 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Citroën C4 (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 10.5.2009 109 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Citroën C4 (2005) Majitel: parkoviště
Přidáno: 11.5.2009 75 Majitel 9.80 Uživatelé