Recenze
Toyota Celica ST20
Technické info
Přezdívka auta Čelo Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:187000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1762 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 156 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.8 maximální rychlost [km/h]: 215 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 283 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.2
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Sir-Speedy".
Toyota Celica ST20 1,8 16V (7A-FE)
85kW/5800ot
156Nm/4800ot
kompresní poměr: 9,5:1
Délka.......... 4425 mm
Šířka.......... 1750 mm
Výška.......... 1310 mm
Rozvor......... 2540 mm
Rozchod vpředu. 1515 mm
Rozchod vzadu.. 1495 mm
Hmotnost....... 1170 kg
Poloměr otáčení 11,2 m
Objem palivové nádrže 60l
1.generace A20/A35(1970-1977)
2.generace A40 (1978-1981)
3.generace A60 (1982-1985)
4.generace ST16 (1986-1989)
5.generace ST18 (1990-1993)
6.generace ST20 (1994-1999)
7.generace ST23 (2000-2005)
Design
Design asi nemá smysl hodnotit, pro někoho je vrchol umění Golf v dechtu a zátahem vocpoda, pro někoho jako jsem já zase Celica. Sice bych raději Celicu s 2,0GT nebo GT-Four, ale ty jsou cenově, spotřebou a náhradními díly někde jinde. Nejvíce se mi na Celice líbí, že ji jen tak nepotkáte (já potkal za celý život asi 4 ST20).
Interiér
Po nasednutí za volant pochopíte, že tohle auto je dělané za jediným účelem: a to pobavit. Místa je v ní i zavolantem dost málo. Máte pocit, že je vám šitá na míru. Žádný přebytečný prostor nadhlavou ani vedle vás. Přesně tolik, kolik potřebujete. O nic víc, o nic míň. Na zadních sedadlech je kupodivu dost místa pro nohy (díky velkému rozvoru), nicméně s místem pro hlavu už je to horší. Osoby delší než 185cm by měly problém se dozadu vejít a navíc stačí mírně zaklonit hlavu a díváte se zádním oknem na nebe jako střešním oknem :-). Palubní deska je přiměřeně na svůj věk zpracovaná a podle mě i po těch letech celkem pohledná. V řidičově perspektivě je samozřejmě dominantou volant, v tomto případě se jedná o celkem ojedinělý tříramený volant, škoda jen že není kožený, ale to by byl v horším stavu než je tento "plastový". Budíky jsou velmi dobře čitelné a všechny ovladače jsou snadno dostupné a práce s nimi je velmi intuitivní. Vyjímkou, která potvrzuje pravidlo, jsou ovladače stíračů. Příjde mi, že jsou trochu překomplikované, ale věřím, že časem "vše" na jednom místě uvítám.
Podvozek
Není zas tak tvrdý, jak jsem se obával (Předchozí Mazda 323F BG byla subjektivně větší "motokára") Nicméně chtělo by to zvětšit rozchod kol, protože postrádám trochu přilnavosti oproti již zmíněné Mazdě. A i opticky kola vypadají zapadle. Auto je lehce ovladatelné v extrému při puštění plynového pedálu krásně přetáčivě ovladatelné. Po zkušenostech na Sosnové (velmi mokro) mohu říct, že je Celica velmi schopná a nenechá se na malém okruhu, kde se neprojeví nedostatek výkonu, zahanbit.
Brzdy
Vpředu i vzadu kotoučové, nicméně vzadu bez vnitřního chlazení. Fungujou velmi dobře, ačkoliv se na ně musí hodně silou. Ale pokud už tu sílu vyvinete, tak i díky citlivě reagujícímu ABS zastavíte dřív, než by jste čekali. Auto se dá velmi lehce otočit o 180° pomocí ruční brzdy. S předchozí Mazdou to byl celkem nepochopitelně problém. Malá technická zajímavost: Zadní brzdy nejsou jen kotoučvé. Uvnitř kotouče se skrývá bubnový brzdný mechanismus spojený výhradně s ruční brzdou. Odpadá tak problém s přituhlými čelistmi na kotouči.
Motor
Motor je sice jen 1,8 s 85kW, což není žádné žihadlo, ale díky hmotnosti do 1200kg je auto docela živoučké. Motor se hezky vytáčí a neztrácí chuť ani v červeném poli. Motor tahne od 3500 celkem rovnoměrně až do 7000. Vnitřní hluk není nijak otravný. Teda až na jednu výjimku. Při 140, kdy motor točí na pětku lehce pod 4000, má motor subjektivně nejnepříjemnější, dunivý zvuk, takže to člověka nutí jet na dálnici buď míň jak 140 (což je gut na spotřebu, ale nehorázně se vleče čas) nebo víc než 140 (kdy motor celkem utichne, ale za to se začne v nádrži vytvářet malý vír).
Spotřeba
Samozřejmě se odvíjí od jízdního stylu. Já jezdím převážně po dálnici z Mladé Boleslavi na Plzeň. Snažím se držet rychlost mezi 130 a 140 samozřejmě ve městě dle předpisů. Pokud se tento předpoklad podaří dodržet, motor vás odmění příjemnou spotřebou do 7,5l. Pokud budete trochu na dálnici chvátat (mezi 150 a 160), auto si vezme cca 8,5 litrů. Nejmenší spotřebu, které jsem zatím dosáhl, bylo 6,7 litru na 100km (nehoráznej vopruz loudačka) a největší asi 9,3 (nepočítám Sosnovou). Kdo s tímhle autem jezdí v průměru za víc jak 10l tak neumí řídit nebo je jezdí jak xxxot.
Převodovka
manuální 5stupňová. Velmi krátké dráhy řazení a spojka, která zabírá na prvním centimetru - co víc si přát :-) Převody jsou celkem hezky poskládané:
1.st 50kmh________při 90kmh 2500ot
2.st 100kmh_______při 130kmh 3750ot
3.st 150kmh_______při 180kmh 5000ot
4.st 200kmh
5.st Těžko říct ale zatím jsem dosáhl z kopce 230km/h asi při 6300 takže řekněme 240
Jinak na rovince se maximálka pohybuje někde mezi 215 a 220.
Na dálnici by se ho dila 5ka o trochu delší, ale je mi jasný, že je kratší kuli max. rychlosti.
Výbava
Klima, el.okna, el.zrcátka, centrál, imobilizér
jen to co je nezbytně nutné. Uvítal bych střešní okno a dálkový centrál, ale bez toho se dá vcelku snadno přežít :-)
Tuning
Tak první věc - kola: Jsou to 17 palcová bílá kola. Super jízdní vlastnosti. Jinak vřele doporučuji se vyhnout pneumatikám Zeetex - nehoráznej šit, který nemá obdoby. Na suchu ještě jakš takš, ale na mokru jak na sněhu...
Věc druhá - Filtr: Sportovní bavlněná vložka do origo airboxu. Slibovaný nárůst výkonu 2-4%. Subjektivně je nárůst výkonu cítit hlavně ve vyšších rychlostech kdy i při 180 má motor chuť.
Silné stránky
Vzhled
Nízká hmotnost a z ní vyplývající jízdní vlastnosti
Spotřeba
Podvozek sofistikovaný na vyšší výkon
Slabé stránky
náhradní díly
absence dálkového centrálu
občas absence koní, ale na takovéto domácí požvýkání to stačí
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Poruchy: vodní pumpa
Novinky v recenzi
Sosnová 2009
Přidáno video z 2. AUTOCAR DAY
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Toyota Celica ST20
- Re: Čtyřoká kráska... 23.01.2009 14:49 ZonixX
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: ??? 23.01.2009 13:35 Ricardo
- Re: Re: Re: Re: Re: ??? 23.01.2009 09:09 David Silver
- Čtyřoká kráska... 23.01.2009 00:38 Enthusiastic.driver
- Re: Re: Re: Re: ??? 22.01.2009 22:05 Ricardo
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: ??? 22.01.2009 18:11
- Re: Re: Re: Re: Re: ??? 22.01.2009 18:10 David Silver
- Re: Re: Re: Re: ??? 22.01.2009 18:05
- Re: Re: Re: ??? 22.01.2009 18:01 David Silver
- Re: Re: ??? 22.01.2009 17:59
- Re: ??? 22.01.2009 17:53 David Silver
- ??? 22.01.2009 17:43
- Re: tak ji sem dej az to bude mit smysl a be takhle 22.01.2009 17:00 David Silver
- tak ji sem dej az to bude mit smysl a be takhle 22.01.2009 16:57
- Hmm 22.01.2009 12:56
Další vozy Toyota Celica
-
Toyota Celica (1995) Majitel: Garfielld
Přidáno: 22.3.2017 29 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Toyota Celica (1994) Majitel: Cvok-ce
Přidáno: 16.10.2013 29 Majitel 9.33 Uživatelé
-
Toyota Celica (1991) Majitel: Garfielld
Přidáno: 13.6.2008 4710 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Toyota Celica (1993) Majitel: Garfielld
Přidáno: 12.4.2007 969 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Toyota Celica (2000) Majitel: matesz
Přidáno: 10.12.2007 1109 Majitel 9.91 Uživatelé