Recenze
Technické info
Přezdívka auta Bubla Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:4150 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1398 výkon [kW]: 80 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 6.8
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Jirkous".
Koupi nového auta jsme začali zvažovat když naše Felinka dosáhla čtrnáctého roku. Ač stále velmi spolehlivé auto, které nás nikdy nenechalo na holičkách, stáří už bylo poznat a na dlouhé dovolenkové cesty jsem začínal mít obavu s ním jezdit. K I30 jsme se dostali širokou oklikou od Ceed, přes C4, Focuse a další vozy. Vlastně jsem o Hyundaii vůbec neuvažoval. Na auto jsem si dal ovšem limit nějakých 280000 Kč a přesto, že se všechna auta do něj vlezla, bylo to buď jako předváděcí vozy nebo s poměrně chudou výbavou. Když už jsem byl rozhodnutý pro předváděcí Ceed, uviděl jsem inzerát na Patriota a zajel spíše pro jistotu do Hyundaie. Už po prvním svezení jsem byl z auta poměrně nadšen a do čtrnáctí dnů jsme ho měli doma. Po měsíci užívání jsem z opojení vystřízlivěl a myslím, že nyní ho mohu celkem objektivně posoudit. Nebudu zde auto ani přechvalovat ani hanět, budiž tato recenze spíše jako vodítko pro zájemce o toto auto. Hlavně pro Ty, kteří na něj chtějí přejít z feldy.
Jen pro doplnění, nenajezdíme s autem moc, asi 5500 km ročně a to se určitě promítne i do mého hodnocení.
Silné stránky
Oproti feldě asi vše, ale protože mám srovnání s první Octou, Partnerem, zkusím to pojmout střízlivěji.
1) Hodně pružný motor hlavně ve vyšších otáčkách. Předjíždějí je opravdu požitkem.
2) Slušná výbava jako všechna okánka v elekrice, pro mne velmi užitečné elektrické sklápění zrcátek a spousta dalších více či méně užitečných doplňků jako USB rádio, ovládání na volantu apod.
3) Velmi dobrá světla, to je rozdíl oproti všem vozům, se kterými mohu srovnávat. I přes můj horší zrak se jízda v noci stává pohodou. Pro srovnání, tlumená světla svítí asi tolik jako dálková u feldy.
4) Tříbodový pás uprostřed vzadu se mi taky líbí mnohem více než dvobodový.
5) Jako zatím problematické hodnotím automatické rozsvěcování světel. Na jednu stranu je příjemné, ža auto svítí po odemčení v noci na cestu, na druhé když něco delší dobu vykládám z auta, zbytečně to zatěžuje baterku než zamknu auto. Uvidíme co to bude dělat časem s baterkou - hlavně v zimě.
6) Velká zpětná zrcátka, na couvání super.
7) Velmi účinné brzdy, zpočátku jsem měl problémy abych nebrzdil až příliš.
8) Výborný výhled předním oknem.
9) Časem doplním další postřehy, ale z těch hlavních je to asi vše.
Slabé stránky
1) Co mi na I30 opravdu vadí je řazení zpátečky zdvižením páčky na řadící páčce. Má mpoměrně komplikovaný nájezd do garáže a stále se mi stává, že místo jedničky tam dám zpátečku.
2) Poměrně špatný výhled zadním oknem. Osobně mi to moc navadí protože couvám podle zrcátek, ale kdo je zvyklý se otáčet tak toho moc neuvidí.
3) Jako poměrně nešťastný asi vidím systém výměny žárovek ve světlech. Aby bylo možné vyměnit žárovky tlumených nebo koncových světel, musí se vyšroubovat celá světla. Doplněno: nakonec to není žádný problé, udělal jsem si pokus s výměnou a dá so to zvládnout v poho i potmě.
4) Trochu mi vadí i nešťastně řešený display od rádia. Dá se sice v noci zhasnout, ale při jakékoliv změně hlasitosti na volantu se opět rozsvítí.
5) Opět časem asi doplním.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím žádné.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
VistaCar v Hodoníně, celkem v pohodě.
Novinky v recenzi
po 4000 km
Tak po delší době mám pár poznatků s používáním I30. Kdby se mne někdo zeptal jak jsem po půl roce spokojený, řekl bych: "S ohledem na nákupní cenu auto".
Co se týká spotřeby, dlouhodobě se pohybuji na 5,9 l/100 km, což mi připadá slušné.
Přesto bych pár výtek našel, jsou to sice spíš drobnosti, ale určitě už mohly být konstruktéry vychytané.
Zde jsou:
1)víčko nádrže na straně řidiče. U větších benzinek je to jedno, ale zrovna u mé oblíbené se dá ke stojanu najíždět jen z jedné strany a já se tam musím cpát do protisměru.
2)vypnutí osvětlení autorádia. Je sice dobré, že se dá osvětlení vypnout (třeba v noci za deště je mnohem lépe vidět ven) jenže stačí zesílit nebo zeslabit hudbu a ono se to hned zase rozsvítí. To musel vymyslet asi megor, je přeci jasné, že pokud si ho vypnu, chci ho mít vyplý stále.
Jinak zetím nemám žádné výhrady. Ani po několikahodinovém řízení se necítím unavený. Co si opravdu hodně pochvaluji jsou opěrky hlavy. V málokterém autě se totiž jako řidič mohu za jízdy opravdu opřít - opěrky bývají na moji konstituci dost vzadu. V I30 je to ale úplně v pohodě a mé opotřebované ploténky v krční páteři to opravdu oceňují.
Další vozy Hyundai i30
-
Hyundai i30 (2008) Majitel: escorpion
Přidáno: 4.10.2008 615 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 24.6.2008 569 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 9.11.2008 1610 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 15.2.2009 179 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2011) Majitel: Marblik
Přidáno: 30.11.2011 3510 Majitel 9.83 Uživatelé