Recenze
Technické info
Přezdívka auta BMW 530d Rok výroby 2005 Koupeno nové najeto [km]:124000 palivo: nafta počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2993 výkon [kW]: 160 kroutící moment [Nm]: 500 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.1 maximální rychlost [km/h]: 245 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 520 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 6.9
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Andy530d".
Auto bylo zakoupené nové v Německu, kde jsem se ho dostal za výrazně lepší peníze, než u nás. Jedná se o BMW 530d E60. Motor - jedná se o řadový šetiválec s vysokotlakým systémem vstřikování paliva typu Commorail II (vstřikovací tlak 200MPa), max. výkon 160kW při 4000ot./min. a max. točivý moment 500Nm při 2000ot./min. Vozidlo má prakticky veškerou výbavu jako např. xenonové světlomety, tempomat, aut.klimatizaci, 8x airbag, PDC. DSCIII atd.
Vzal jsem si vozidlo s manuální 6-ti stupňovou převodovkou, to byla asi jediná chyba, kterou jsem udělal. Automat v BMW je prostě bomba. Příští BMW bude s automatem!!!
Silné stránky
Motor, motor a zase motor. Tohle byl jednoznačný artikl, proč koupit BMW. Je to něco neuvěřitelného. 6 válců, 3l obsahu, 218PS a dlouhodobá spotřeba - 6,9l/100km (vč.městského provozu) ale hlavně ta dynamika...
Slabé stránky
Tužší nastavení podvozku na naše silnice, ale to snad nejde brát jako závadu. Vozidlo nemá ani dojezdovou pneumatiku, sice má RunFlat pneumatiky, ale hledejte někde večer pneuservis...
Nesouměrné sjíždění pneumatik(vnitřní strany pneumatik "oskákané"), ale jsou to 17", tak je to prý normální.
Drahé pneumatiky - Bridgestone Potenza RE050 RFT - 7.000Kč/ks a jedná se pořád o 17" pneu.
iDrive - zbytečně složité ovládání, ale oproti iDrivu v BMW 7, je to hračka.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Jezdím na servis do SRN, absolutní spokojenost. Klasická výměna oleje po 30.000km - 120EURO. Jinak běžné údržby.
Poruchy: výměna vstřiku v 95.000km - prý nekvalitní PHM, ale uznali mi to na záruku.
129000km - závada na řemenici - řemenice servo a klima pumpy - je to řemenice, která se skládá ze 2 kovových části a gumové vložky, která má prý za úkol vyrovnávat prudké nárazy od motoru - při zapnutí klima mi přestalo fungovat servo a z motoru se kouřilo - odešla guma na řemenici - výměna řemenice - 400EURO (materiál + práce). Naštěstí to odnesla jen řemenice, kdyby prý spadnul drážkový řemen, mohly to odnést i chladiče.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Vybíral jsem auto i česku, ale nakonec jsem se domluvil u sousedů v Německu. Vylákal jsem zajímavou slevu a dostal jsem navíc příslušenství v hodnotě 500EURO
Další vozy BMW řada 5
-
BMW řada 5 (2009) Majitel: zakkwylde
Přidáno: 12.12.2018 010 Majitel 9.89 Uživatelé
-
BMW řada 5 (2004) Majitel: parkoviště
Přidáno: 31.3.2008 3410 Majitel 9.88 Uživatelé
-
BMW řada 5 (2006) Majitel: vl.sl
Přidáno: 15.4.2012 810 Majitel 9.83 Uživatelé
-
BMW řada 5 (2005) Majitel: bose
Přidáno: 15.10.2008 3210 Majitel 9.76 Uživatelé
-
BMW řada 5 (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 15.5.2008 1610 Majitel 9.71 Uživatelé