Recenze

9 Majitel

BMW řada 3 330i (e46 sedan M-Paket II)

9.87 Uživatelé

Hodnoceno: 26× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 3, foto 1 BMW řada 3, foto 2 BMW řada 3, foto 3 BMW řada 3, foto 4 BMW řada 3, foto 5 BMW řada 3, foto 6 BMW řada 3, foto 7 BMW řada 3, foto 8
BMW řada 3, foto 9 BMW řada 3, foto 10 BMW řada 3, foto 11 BMW řada 3, foto 12 BMW řada 3, foto 13 BMW řada 3, foto 14 BMW řada 3, foto 15 BMW řada 3, foto 16 BMW řada 3, foto 17 BMW řada 3, foto 18 BMW řada 3, foto 19 BMW řada 3, foto 20 BMW řada 3, foto 21 BMW řada 3, foto 22 BMW řada 3, foto 23 BMW řada 3, foto 24 BMW řada 3, foto 25 BMW řada 3, foto 26 BMW řada 3, foto 27 BMW řada 3, foto 28
 

Technické info

Přezdívka auta BMW 330i M-Paket II sedan Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:244000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2979 výkon [kW]: 170 kroutící moment [Nm]: 300 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.4 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 9.6

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Vesy".

Vždy jsem snil o BMW a zařekl jsem se, že pokud se mi v podnikání bude dařit a dosáhnu stanoveného cíle, pořídím si ho. Ta motivace byla tak silná, že jsem si pro něj mohl jít nejen dříve než jsem očekával ale i pro mnohem novější a dražší model. Já měl ale představu jasnou, bude to BMW typové řady e46 s úžasným benzínovým šestiválcem o objemu tří litrů po faceliftu. Kupé je sice krásné ale můj tehdy roční syn, jak jsem si troufal odhadnout zřejmě vyroste a pokud se semnou bude chtít vozit, předem ho nebo sebe odsoudím ke skolioze páteře při nastupování dozadu, takže sedan. Manuální převodovka samozřejmostí a bez M-Paketu se neobejdu :-). Taky nechci kůži v interiéru, po něšťastné události se zakutáleným žhavíkem mě přímo do kraťasů....au. No a co by to bylo za Baworáka bez plné výbavy, jako je navigace, příplatková muzika Harmman-Cardon, vyhřívaných sedaček, automatických světel a klimatizace, samozatmívacích zrcátek, šíbru atd. No a protože mě poznamenala Kobra 11, tak jedině ve stříbrné barvě, že Simíre?

To jsem ale ještě nevěděl jak těžké bude takovou specifikaci a navíc v perfektní kondici sehnat. Po takřka půlročním hledání jsem ji našel v jednom bazaru, kde si ještě nestihla zahřát místo. Jeden telefonát a byla dohodnuta prohlídka. Cena byla sice vyšší než jsem předpokládal a i když jsem si za ni mohl koupit již novější model e90, nemohlo mě to odradit alespoń od prohlídky... i když znáte ten pocit, kdy již víte, že tohle auto Vám prostě musí stát u domu, však podobně to mám i s něžným pohlavím s tím rozdílem, že je občas pozvu i dovnitř :-)

Pak nastal ten den, vlastně to byl ten den kdy jsem volal jen o pár hodin později :-)) Stálo tam v plné kráse BMW 330i r.2001, facelift, v plné výbavě a v M-Paketu. Navíc v perfektním stavu a se servisní historií snad až k době kdy mrtvé moře bylo ještě marod. První jízda potvrdila dvě věci. První, že bazárník jezdil hůř než moje babička a druhá že majitel se opravdu o auto staral a to bylo nejdůležitější. Mělo sice najeto již 190tis.km ale pro men vždy hraje prim stav, než stočené kilometry. Po platbě už jen následovala inteligentní, gentlemanská a nic neříkající panická radost plná koktání, výkřiků a skoro neudržení moči. Cesta domů...ehm, kterou si ale moc nevybavuji, protože to byl čistý ničím neředěný orgasmus... Jediné co vím, že bylo kluzko a já se bál náhonu na zadní nápravu, jak se později ukázalo zcela zbytečně. Jo a motor, motorářský klenot. Zpomalit a přidat, zpomalit a přidat....bože ten motor má koule, whoowww :-)))

Co vím ale jistě je, že i po dvou letech je každý kilometr s tímhle autem zážitek a to i když jedu jenom nakupovat, což narozdíl od mojí přítelkyně nenávidím. Kdysi jsem slyšel, že zatáčka se dá projet třemi způsoby - pomalu, ryhle a s BMW. Potvrzuji. Auto sedí neuvěřitelně a jen zřídka se i dobrý řidič dostane na limity přilnavosti vozu. Cítíte každičký pohyb auta. Dává vám přesné informace o tom co se právě pod vámi děje, kdy můžete zrychlit, kdy ztrácí zadní kola přilnavost a jak ještě daleko můžete zajít. Zkrze volant protéká spousta informací, tak vzácných většině rádoby sportovních aut dneška. Z informací které k vám proudí přes konečky prstů by jste klidně nakreslili topografickou mapu a poslali na rozbor ministerstvu dopravy aby věděli, po čem se snažíme jezdit.

O motoru by se dalo také napsat více dílů, než u Jiráskova Temna. To jak Vás dokáže konejšit v běžním tempu, kdy jen šest hrnků ševelí nebo to jak zhrubne, když se sepne variabilní časování ventilů kdesi za třemi tisíci otáčkami. Zátah je skvělý a nikdy Vás spolu se zvukovou kulisou nepřestane bavit. Baví mě ty vyjukané pohledy, které vidím z předjížděných aut na vytočenou trojku. Vím hošane, že ti přijde, že to tvoje "tédéíčko" jede ale tady si zahráváš s vyšší ligou, říkám si a ano uhádl jsi nemám tam jednašestku....nashle a vrrrrmmm :-)

Převodovka řadí jemně i když by mohla být přesnější ale to přisuzuji najetým kilometrům. Asi nejvíc mě neustále ohromuje spotřeba, i když to nebyl rozhodující faktor, která se ustálila na 9,5 litrech a to jezdím svižně. Přítelkyně, která jezdí zásadně předpisově, dokonce jezdila za 8.3l což u takto výkoného auta je věc z říše snů. Na mé oblíbené trase, která je spíše RZtou jsem v plném nasazení, kdy jsem z auta vyždímal co v něm bylo a málem i ze sebe, na palubním počítači našel po 35km údaj 13l. Takové zážitky bych objetoval i za 25l :-))

Již jsem si splnil dva sny (druhý viz.foto pilotáže F1 ve Francii) a co bude dál??? Už vím ale o tom až příští rok :-))

Silné stránky

Design:

Není co popisovat, protože v této konfiguraci patří k mezi nejkrásnější Baworáky, které kdy sjeli z výrobní linky....nebo že bych byl zaujatý???

Výbava:

Plná, kromě elektricky stahované roletky a parkovacích senzorů je v autě vše. M-Paket, Navigace 16:9, TV, palubní počítač, automatická klimatizace, sedačky v alkantaře, elektricky stavitelné sportovní sedačky, sportovní tříramený volant s ovládáním telefonu, tempomatu, rádia, elektrický šíbr, DSC (protiprokluz, který je radost vypnout), vyhřívané sedačky, samozatmavovací zrcátka + vyhřívání, příplatková muzika Harmman Cardon s 10xrepro, zesilovačm a dvěma subwofery, bixenony, 18M kola, alarm, imobilizér a určitě jsem na něco zapomněl :-)

Výkon motoru a jízdní vlastnosti:

jedním slovem báseň ani si neumím představit co dokáže M3

Brzdy:

u 330i jsou brzdy dimenzovány na větší výkon než u ostatních modelů a je to znát, já je ještě posíli, teda spíše vyměnil za značku Brembo. Na co je Vám spousta výkonu, když nejste schopni zabrzdit, že

Podvozek:

Náhon na zadek, je pro mne alfou a omegou jízdních vlastností tohoto vozu. S upravováním stopy si můžete hrát kdekoliv a když minete apex a zaboříte plyn do podlahy, svezete se s kontrolovaně vyosenou zádí. Podvozek je tvrdší, zvlášť v M-Paketu ale neobtěžuje a výrazných ran od vozovky se nedočkáte, přeci jen jde o prémiový vůz. Co se týče zimních radovánek, jde o nefalšovanou zábavu a pokud obujete kvalitní zimní gumy, utřete všechny remcali, kteří žvaní o nevýhodách zadokolky na sněhu.

Slabé stránky

abych jen nechválil, tak mi časem začal vadit prostor na zadních sedačkách, kterého tam opravdu není mnoho. Také o olej si říká častěji než u jiných motorizací ale tím je tento motor znám. Některé náhradní díly jsou drahé, zatímco jiné vás mile překvapí. Pokud chcete M-Paket musíte se naučit, že popředu nikam nezajedete, neb orvete nízký přední nárazník o obrubník....už jsem ho lakoval dvakrát.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

běžné servisní opravy nebo spíše údržba

co se týče oprav tak za dva roky se opravilo:
- obě ložiska na přední nápravě, jedno za 3.900kč
- výměna předních kotoučů za zn.Brembo + desky Ferodo sport 8.100kč
- repase třmenů 2.000kč
- gufera na přední nápravě 3.400kč
- chladič 3.600kč
- řemeny 850kč
- ložisko na kladce 450kč
- filtr KN 1.800kč
- obě ramena + čepy za 12.000kč vše
- výměna xenonů za kompletní bi-xenonové lampy obě za 14.000kč
- přelakování puchýřků od kamínků + drobná rez pod zadním spojlerem a pod víkem kufru
- výměny oleje za 2.500kč
- grometrie 800kč
- lakování vnitřních lisšt interiéru dárek

úpravy

- koupil jsem letní elektorny v rozměru 18 palců a provedení M

- pořídil jsem pořádné pneu Dunlop SP sport vpředu 225/35 r18 a vzadu 255/30 r18

- na zimu Dunlop Wintersport 3D obojí v rozměrech 225/40 r 17

- vyměnil jsem originální zrcátka za sportovní s integrovaným blinkrem

- dopřál jsem sání vzduch přes sportovní vložku filtru KN

- motor nyní oddychuje zkrze sportovní výfuk

- brzdové obložení a kotouče vyměněno za značku Brembo

- xenonové světlomety vyměněny za bi-xenonové, které vypalují srnkám díry do hlavy :-)

- lišty v interiéru nalakovány do barvy vozu, doplňeno hliníkovými M pedály

 

Novinky v recenzi

18.6.2011 22:17

nová LED světla

po té co jsem lehce naťukl zadní světlo při couvání jsem se je rozhodl vyměnit za světla s LED technologií. Nejenže svítí hezky ale také jsem na selnici více vidět což je jistě bezpečnější

1.1.2011 21:03

údržba

přidány další fotografie z letní údržby vozu s Matýskem :-)

31.12.2010 14:31

Bmw Cars od Pixaru :-)

můj synáček je zamilovanej do pohádek od Pixaru a zvlášt do Cars....není divu :-)

tak jsem mu chtěl udělat radost a vypodobnil jsem mu našeho miláčka do této pohádky viz hlavní foto

28.12.2010 00:04

zima

zima je pro nadšené zadokolkaře radost. Dnes jsem si bezpečně zadriftil po cestě ke tchýni...nádhera. I kdyby byla tchýně bestie (což samozřejmě není), šklebil bych se od ucha k uchu :-) Kdo nadává na BMW v zimě, tak ať si proboha kupuje jiná auta, alespoň na zimu.

rada pro uchazeče rozšíření řad BMW fans:
Zkuste si položit dlaň na zem...tak to je velikost kontaktní plochy pneumatiky s vozovkou. Pokud se tedy bojíte zimi s Bagem, pak radím nešetřit na kvalitních gumách. Tento rok jsem obul vyhlášené Dunlop Winter sport 3D a zahanbil jsem i předokolkaře. Bez jediného problému. A pokud chcete sylnější motorizaci platí to dvojnásob. Rozhodně při prvním sněhu se jít seznámit například na odlehlé parkoviště, jak se zadokolka chová na sněhu a zaklouzat si párkrát bokem. Pokud jste dobrý řidič ale nikdy jste se zadokolkou nejezdili, nebuďte ješitní a začněte od znovu jako by to bylo Vaše první auto. Pak se na každou zimu budete vyloženě těšit :-)

27.12.2010 00:27

přidány nové fotky

kolega se jednou svezl s 330kou a za týden jsme jeli pro jeho splněný sen a to 330Ci před faceliftem a je krásná. Jen bych nevěřil jak rozdílný pocit z jízdy může být s před-faceliftovanou verzí narozdíl od té mojí. Po všech stránkách lepší svezení s novější verzí. Jinak Coupé je prostě k sežrání a i po letech nadělá moc parády....viz.foto

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy BMW řada 3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

jsem velice spokojen a nebýt tankodromu jakým je třeba D1čka pak bych snesl i citlivost přední nápravy, která je celá z hliníku. Takže díky katastrofálnímu stavu silnic u nás musím dát bodů 8. S ostatním spokojenost

praktičnost
9

Chtěl jsem sedan kvůli praktičnosti i když o tu mi šlo až v poslední řadě. Komfort je v pořádku i přes tvrdší podvozek, odhlučnění dobré nebýt sportovního výfuku, výbava skvělá....

prostornost
7

Na zadních sedadlech je stísněný prostor - mě to nevadí ale když se vzádu jede ve třech, slýchávám žbrblání a tak prostě přidám a přehluším je :-)

jízdní vlastnosti
10

jedinečné. Poznáte to podle toho, že všichni piloti BMW mají místo pusy přiblblí rohlík :-)) Vážně kdo nezažil, neporozumí. Čistě řidičské auto plné citu.

jízdní komfort
9

Ještě si nikdo nestěžoval i když podvozek rozhodně není měkký

provozní náklady
9

Povinné ručení se dá za 4.500kč ale havarijní je dražší cca.20tis. Výměna olejů a filtrů je v normální cenové hladině. Na oleji raději nešetřete. Jestli ale přemýšlíte nad provoz.náklady nekupujte...

náhradní díly
9

Vše seženete lehce. 330i má sice více odlišností než ostatní verze a díky M-Paketu i dražší díly ale já byl mile překvapen. Jen např.světla a karosařina nejsou nejlevnější.

výkon motoru
10

I když jsem si již zvykl, pořád mě baví. má skoro 250k, navíc velice charakterních. Odpych na dvojku či trojku je monumentální se zvukovou kulisou Messerschmitu, tak proč nedat desítku, že?

spotřeba
10

Překvapením je spotřeba. Přítelkyně je schopna dlouhodobě jezdit za 8.4l, to jezdí předpisově a nijak nezdržuje okolní provoz. Já s mojí těžší nohou (byl jsem s tím u ortopeda) jezdím za 9.6l

hlučnost motoru
10

Jaká hlučnost, vždyť to je radost poslouchat. Taky řeknete té "vaší" ať je potichu při sexu, protože se Vám to líbí??? :-))

kvalita sedadel
10

Sportpaket obsahuje sportovní sedadla s hlubokým vykrojením a skvělím polstrováním. Pohodlí a držení těla zaručeno. V zadu v pořádku

brzdy
9

U 330i jsou brzdy větší a silnější než u ostatních modelů a je to znát. Vyměnil jsem kotouče za zn.Brembo a destičky Ferodo sport takže ještě větší spokojenost.

zavazadlový prostor
6

sedan má vyšší odkládací hranu a v mém případě nejdou sklopit zadní sedačky (bylo pouze za příplatek - nepochopitelné) a ani tvar zavazadlového prostoru není nijak velkolepí. Ne stěhovák to není.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…