Recenze
BMW řada 3 330i (e46 sedan M-Paket II)
Technické info
Přezdívka auta BMW 330i M-Paket II sedan Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:244000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2979 výkon [kW]: 170 kroutící moment [Nm]: 300 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.4 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 9.6
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Vesy".
Vždy jsem snil o BMW a zařekl jsem se, že pokud se mi v podnikání bude dařit a dosáhnu stanoveného cíle, pořídím si ho. Ta motivace byla tak silná, že jsem si pro něj mohl jít nejen dříve než jsem očekával ale i pro mnohem novější a dražší model. Já měl ale představu jasnou, bude to BMW typové řady e46 s úžasným benzínovým šestiválcem o objemu tří litrů po faceliftu. Kupé je sice krásné ale můj tehdy roční syn, jak jsem si troufal odhadnout zřejmě vyroste a pokud se semnou bude chtít vozit, předem ho nebo sebe odsoudím ke skolioze páteře při nastupování dozadu, takže sedan. Manuální převodovka samozřejmostí a bez M-Paketu se neobejdu :-). Taky nechci kůži v interiéru, po něšťastné události se zakutáleným žhavíkem mě přímo do kraťasů....au. No a co by to bylo za Baworáka bez plné výbavy, jako je navigace, příplatková muzika Harmman-Cardon, vyhřívaných sedaček, automatických světel a klimatizace, samozatmívacích zrcátek, šíbru atd. No a protože mě poznamenala Kobra 11, tak jedině ve stříbrné barvě, že Simíre?
To jsem ale ještě nevěděl jak těžké bude takovou specifikaci a navíc v perfektní kondici sehnat. Po takřka půlročním hledání jsem ji našel v jednom bazaru, kde si ještě nestihla zahřát místo. Jeden telefonát a byla dohodnuta prohlídka. Cena byla sice vyšší než jsem předpokládal a i když jsem si za ni mohl koupit již novější model e90, nemohlo mě to odradit alespoń od prohlídky... i když znáte ten pocit, kdy již víte, že tohle auto Vám prostě musí stát u domu, však podobně to mám i s něžným pohlavím s tím rozdílem, že je občas pozvu i dovnitř :-)
Pak nastal ten den, vlastně to byl ten den kdy jsem volal jen o pár hodin později :-)) Stálo tam v plné kráse BMW 330i r.2001, facelift, v plné výbavě a v M-Paketu. Navíc v perfektním stavu a se servisní historií snad až k době kdy mrtvé moře bylo ještě marod. První jízda potvrdila dvě věci. První, že bazárník jezdil hůř než moje babička a druhá že majitel se opravdu o auto staral a to bylo nejdůležitější. Mělo sice najeto již 190tis.km ale pro men vždy hraje prim stav, než stočené kilometry. Po platbě už jen následovala inteligentní, gentlemanská a nic neříkající panická radost plná koktání, výkřiků a skoro neudržení moči. Cesta domů...ehm, kterou si ale moc nevybavuji, protože to byl čistý ničím neředěný orgasmus... Jediné co vím, že bylo kluzko a já se bál náhonu na zadní nápravu, jak se později ukázalo zcela zbytečně. Jo a motor, motorářský klenot. Zpomalit a přidat, zpomalit a přidat....bože ten motor má koule, whoowww :-)))
Co vím ale jistě je, že i po dvou letech je každý kilometr s tímhle autem zážitek a to i když jedu jenom nakupovat, což narozdíl od mojí přítelkyně nenávidím. Kdysi jsem slyšel, že zatáčka se dá projet třemi způsoby - pomalu, ryhle a s BMW. Potvrzuji. Auto sedí neuvěřitelně a jen zřídka se i dobrý řidič dostane na limity přilnavosti vozu. Cítíte každičký pohyb auta. Dává vám přesné informace o tom co se právě pod vámi děje, kdy můžete zrychlit, kdy ztrácí zadní kola přilnavost a jak ještě daleko můžete zajít. Zkrze volant protéká spousta informací, tak vzácných většině rádoby sportovních aut dneška. Z informací které k vám proudí přes konečky prstů by jste klidně nakreslili topografickou mapu a poslali na rozbor ministerstvu dopravy aby věděli, po čem se snažíme jezdit.
O motoru by se dalo také napsat více dílů, než u Jiráskova Temna. To jak Vás dokáže konejšit v běžním tempu, kdy jen šest hrnků ševelí nebo to jak zhrubne, když se sepne variabilní časování ventilů kdesi za třemi tisíci otáčkami. Zátah je skvělý a nikdy Vás spolu se zvukovou kulisou nepřestane bavit. Baví mě ty vyjukané pohledy, které vidím z předjížděných aut na vytočenou trojku. Vím hošane, že ti přijde, že to tvoje "tédéíčko" jede ale tady si zahráváš s vyšší ligou, říkám si a ano uhádl jsi nemám tam jednašestku....nashle a vrrrrmmm :-)
Převodovka řadí jemně i když by mohla být přesnější ale to přisuzuji najetým kilometrům. Asi nejvíc mě neustále ohromuje spotřeba, i když to nebyl rozhodující faktor, která se ustálila na 9,5 litrech a to jezdím svižně. Přítelkyně, která jezdí zásadně předpisově, dokonce jezdila za 8.3l což u takto výkoného auta je věc z říše snů. Na mé oblíbené trase, která je spíše RZtou jsem v plném nasazení, kdy jsem z auta vyždímal co v něm bylo a málem i ze sebe, na palubním počítači našel po 35km údaj 13l. Takové zážitky bych objetoval i za 25l :-))
Již jsem si splnil dva sny (druhý viz.foto pilotáže F1 ve Francii) a co bude dál??? Už vím ale o tom až příští rok :-))
Silné stránky
Design:
Není co popisovat, protože v této konfiguraci patří k mezi nejkrásnější Baworáky, které kdy sjeli z výrobní linky....nebo že bych byl zaujatý???
Výbava:
Plná, kromě elektricky stahované roletky a parkovacích senzorů je v autě vše. M-Paket, Navigace 16:9, TV, palubní počítač, automatická klimatizace, sedačky v alkantaře, elektricky stavitelné sportovní sedačky, sportovní tříramený volant s ovládáním telefonu, tempomatu, rádia, elektrický šíbr, DSC (protiprokluz, který je radost vypnout), vyhřívané sedačky, samozatmavovací zrcátka + vyhřívání, příplatková muzika Harmman Cardon s 10xrepro, zesilovačm a dvěma subwofery, bixenony, 18M kola, alarm, imobilizér a určitě jsem na něco zapomněl :-)
Výkon motoru a jízdní vlastnosti:
jedním slovem báseň ani si neumím představit co dokáže M3
Brzdy:
u 330i jsou brzdy dimenzovány na větší výkon než u ostatních modelů a je to znát, já je ještě posíli, teda spíše vyměnil za značku Brembo. Na co je Vám spousta výkonu, když nejste schopni zabrzdit, že
Podvozek:
Náhon na zadek, je pro mne alfou a omegou jízdních vlastností tohoto vozu. S upravováním stopy si můžete hrát kdekoliv a když minete apex a zaboříte plyn do podlahy, svezete se s kontrolovaně vyosenou zádí. Podvozek je tvrdší, zvlášť v M-Paketu ale neobtěžuje a výrazných ran od vozovky se nedočkáte, přeci jen jde o prémiový vůz. Co se týče zimních radovánek, jde o nefalšovanou zábavu a pokud obujete kvalitní zimní gumy, utřete všechny remcali, kteří žvaní o nevýhodách zadokolky na sněhu.
Slabé stránky
abych jen nechválil, tak mi časem začal vadit prostor na zadních sedačkách, kterého tam opravdu není mnoho. Také o olej si říká častěji než u jiných motorizací ale tím je tento motor znám. Některé náhradní díly jsou drahé, zatímco jiné vás mile překvapí. Pokud chcete M-Paket musíte se naučit, že popředu nikam nezajedete, neb orvete nízký přední nárazník o obrubník....už jsem ho lakoval dvakrát.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
běžné servisní opravy nebo spíše údržba
co se týče oprav tak za dva roky se opravilo:
- obě ložiska na přední nápravě, jedno za 3.900kč
- výměna předních kotoučů za zn.Brembo + desky Ferodo sport 8.100kč
- repase třmenů 2.000kč
- gufera na přední nápravě 3.400kč
- chladič 3.600kč
- řemeny 850kč
- ložisko na kladce 450kč
- filtr KN 1.800kč
- obě ramena + čepy za 12.000kč vše
- výměna xenonů za kompletní bi-xenonové lampy obě za 14.000kč
- přelakování puchýřků od kamínků + drobná rez pod zadním spojlerem a pod víkem kufru
- výměny oleje za 2.500kč
- grometrie 800kč
- lakování vnitřních lisšt interiéru dárek
úpravy
- koupil jsem letní elektorny v rozměru 18 palců a provedení M
- pořídil jsem pořádné pneu Dunlop SP sport vpředu 225/35 r18 a vzadu 255/30 r18
- na zimu Dunlop Wintersport 3D obojí v rozměrech 225/40 r 17
- vyměnil jsem originální zrcátka za sportovní s integrovaným blinkrem
- dopřál jsem sání vzduch přes sportovní vložku filtru KN
- motor nyní oddychuje zkrze sportovní výfuk
- brzdové obložení a kotouče vyměněno za značku Brembo
- xenonové světlomety vyměněny za bi-xenonové, které vypalují srnkám díry do hlavy :-)
- lišty v interiéru nalakovány do barvy vozu, doplňeno hliníkovými M pedály
Novinky v recenzi
nová LED světla
po té co jsem lehce naťukl zadní světlo při couvání jsem se je rozhodl vyměnit za světla s LED technologií. Nejenže svítí hezky ale také jsem na selnici více vidět což je jistě bezpečnější
údržba
přidány další fotografie z letní údržby vozu s Matýskem :-)
Bmw Cars od Pixaru :-)
můj synáček je zamilovanej do pohádek od Pixaru a zvlášt do Cars....není divu :-)
tak jsem mu chtěl udělat radost a vypodobnil jsem mu našeho miláčka do této pohádky viz hlavní foto
zima
zima je pro nadšené zadokolkaře radost. Dnes jsem si bezpečně zadriftil po cestě ke tchýni...nádhera. I kdyby byla tchýně bestie (což samozřejmě není), šklebil bych se od ucha k uchu :-) Kdo nadává na BMW v zimě, tak ať si proboha kupuje jiná auta, alespoň na zimu.
rada pro uchazeče rozšíření řad BMW fans:
Zkuste si položit dlaň na zem...tak to je velikost kontaktní plochy pneumatiky s vozovkou. Pokud se tedy bojíte zimi s Bagem, pak radím nešetřit na kvalitních gumách. Tento rok jsem obul vyhlášené Dunlop Winter sport 3D a zahanbil jsem i předokolkaře. Bez jediného problému. A pokud chcete sylnější motorizaci platí to dvojnásob. Rozhodně při prvním sněhu se jít seznámit například na odlehlé parkoviště, jak se zadokolka chová na sněhu a zaklouzat si párkrát bokem. Pokud jste dobrý řidič ale nikdy jste se zadokolkou nejezdili, nebuďte ješitní a začněte od znovu jako by to bylo Vaše první auto. Pak se na každou zimu budete vyloženě těšit :-)
přidány nové fotky
kolega se jednou svezl s 330kou a za týden jsme jeli pro jeho splněný sen a to 330Ci před faceliftem a je krásná. Jen bych nevěřil jak rozdílný pocit z jízdy může být s před-faceliftovanou verzí narozdíl od té mojí. Po všech stránkách lepší svezení s novější verzí. Jinak Coupé je prostě k sežrání a i po letech nadělá moc parády....viz.foto
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: BMW řada 3 330i (e46 sedan M-Paket II)
- Cars 31.12.2010 16:39 Dylan McKay
- Re: Re: 330i 31.12.2010 10:04 ypsilon
- Re: Báwo v benzínu... 29.12.2010 16:16
- Báwo v benzínu... 28.12.2010 21:57 JuicyMane
- Re: nádhera...... 27.12.2010 10:43
- C 27.12.2010 09:08 talio2
- Re: 330i 27.12.2010 01:05
- Re: Krásná čtyřicetšestka 27.12.2010 00:18
- Re: Po dlhej dobe... 27.12.2010 00:17
- Re: 330i 27.12.2010 00:15
- Re: Nádhera ža na ty... 27.12.2010 00:14
- nádhera...... 26.12.2010 16:51 speedih
- Re: Krásná čtyřicetšestka 26.12.2010 12:17 Papír1
- Nádhera ža na ty... 26.12.2010 11:52 Johny.Rico
- Po dlhej dobe... 26.12.2010 11:29 ROBERTOO
- 330i 26.12.2010 10:05 ypsilon
- Krásná čtyřicetšestka 26.12.2010 08:54 Koubes84
Další vozy BMW řada 3
-
BMW řada 3 (2002) Majitel: !GAS!
Přidáno: 6.7.2012 1610 Majitel 9.96 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2003) Majitel: Petr Škrobáček
Přidáno: 27.7.2014 010 Majitel 9.94 Uživatelé
-
BMW řada 3 (1999) Majitel: Traviss (BMWfans)
Přidáno: 2.11.2008 8410 Majitel 9.93 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2003) Majitel: MarcosBMW
Přidáno: 29.3.2007 8410 Majitel 9.93 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2002) Majitel: JaWohl
Přidáno: 8.6.2010 399 Majitel 9.92 Uživatelé