Recenze
BMW řada 3 328Ci (E46)
Technické info
Přezdívka auta BMW 328Ci Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:120800 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2793 výkon [kW]: 142 kroutící moment [Nm]: 280 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7 maximální rychlost [km/h]: 242 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 440 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 9.3
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Hudyzz".
Tak se pokusím přispět svou troškou do mlýna zdejších plechových miláčků. Auto už tu jednou bylo, ale myslím, že si zaslouží lepší recenzi! Sice jsem poměrně mladý člověk, ale už jsem si pár aut vyzkoušel - lépe řečeno - řídil jsem je. A z celé škály toho, co jsem si kdy projel, mi nejvíc sedlo BMW e46 320D 110kW 2002 facelift. Po škole jsem byl nucen si koupit nějaké přemísťovadlo na cesty do práce a za klientelou. Volba byla jednoduchá, otec chtěl prodat Peugeota, tak jsem přebil nabídku bazaru a rodinného Pažouta 406 sedan 1.8 16v koupil. Po roce ježdění Francouzem a hlavně po roce tvrdé snahy si vydělat :-) už mě Pažout přestal bavit, ačkoliv byl v super stavu - byl jsem druhý majitel (tátu nepočítám) po paní doktorce, která to měla stát na dvorku, serviska, všechno transparentní, takhle má vypadat prodávané auto. No abych se nerozpovídal, prostě srdce zavelelo - BMW.
Tak jsem začal pokukovat po BMW e46, zjišťoval jsem, co se na trhu vyskytuje, kolik to asi stojí, jaké jsou nejlepší motorizace, vždyť to všichni znáte. Nakonec jsem zjistil, že great poměr výkon/požitky/provoz bude třílitr benzín R6 a ač jsem do té doby chtěl výhradně naftu (najezdím přes 25 tkm ročně), tak jsem se koukal spíš po benzínech. Ale v ČR a nakonec i v Německu byl problém sehnat nějaký pěkný benzín za přijatelnou cenu. Chtěl jsem rok alespoň 2001, ideálně 2002 facelift - no sci-fi :-) Potom se naskytlo svezení v e36 2.5 R6 141kW a bylo jasno, že to bude řadovej šestivál. Nakonec jsem narazil na bmwklubu na Yngwieho a ten nabízel svou 328ci s bodykitem od Hamanna a Kerschera a předkem faceliftovým 2003. To auto se mi fakt líbilo a cena vzhledem k fotkám byla super. Inu neváhal jsem a jel se na fešáka podívat do Práglu. Z blízka už to nadšení nebylo tak dechberoucí, protože na fotkách nebylo vidět všechno, lak má relativně hodně kosmetických vad. Na druhou stranu ani jedna nebyla zásadní a všechno dokáže spravit dobrý lakýra, auto vypadalo celkově hezky - interiér naprosto bez výhrad, nic neohmataný a zakázková kůže-alcantara v barvě kastle, styl :-) Po motorické stránce těžko soudit, nikdy jsem 2.8 R6 neměl. Přišlo mi, že to jede fakt hezky, ale to je hooodně subjektivní. Každopádně zvuk motoru krásný, bez nepatričných zvuků (z Pažouta jsem byl zvyklý na typický klapot hydroštelů). Zkrátka slovo dalo slovo a BMW bylo v garáži.
Tak a teď už k věci - BMW 328ci M52 facelift, motor bez úprav, podvozek H&R 35/10 a tlumiče Bilstein B8, kola s leštěným límcem 18" Mille Miglia (aktual - Dotz Mugello 18" J8,5 a 9,5), lemy Hamann a spojlery Kerscher (teda alespoň doufám :-)). Z výbavy - sedačky v elektrice s pamětí, digiklima, multifunkce (předfacelift), zadní okna v elektrice - to se mi líbí :-), jinak klasika nooo, 6 pytlů, ASC. Vzadu jsou tunerské lampy, ale plánuju LED. Kola bych chtěl taky měnit - ideálně origo M3, aktuálně mám nabídku, ale zatím zvažuji, jestli nekoupit opět něco límcového. Najeto podle BC je aktuálně 89 tkm, když jsem to kupoval, tak nám v BMW vyjeli z klíčku 77tkm a odpovídalo to stavu na BC - metoda "Buy and hope" - mimochodem v období krize i oblíbená strategie investičních spekulantů (z původního "Buy and hold") :D
Po deseti tisících km šťastného řízení a křečovitých úsměvných grimas při mačkání plynu můžu s klidem říct, koupě BMW chyba nebyla :) I přes počáteční technické potíže, ta jízda za to stojí.
AKTUALIZACE:
Po roce a půl užívání auta bych rád zrekapituloval své poznatky. Trochu jsem se zklamal v kvalitě originálních dílů BMW. Mám za sebou řešení několika typických bolístek e46 - termostat, vodní pumpa, servo pumpa, čidlo polohy sací vačky apod. Alespoň bude mít další majitel klid :-) Nicméně s autem veliká spokojenost. Dlouhodobá spotřeba se dá při kombinované jízdě držet i po devíti litry (ale pravda chce to trošku disciplíny a sebeobětování :-)). Při využívání potenciálu motoru se reálně pohybuji kolem 9,8 litru, BC ukazuje o 0,5 litru méně. Už se mi podařilo ujet 100 km s průměrnou spotřebou cca 7,3 litru. No není to krása na bezmála dvousetkoňové auto :) O motoru můžu mluvit jen a pouze v superlativech, za interval výměny náplní (v mém případě 10 - 15 tkm) nespotřebuje ani deci oleje. Alespoň mi není líto mu dopřávat kvalitní syntetiku :-) Nástup kroutícího momentu je výborný. Narozdíl od 3.0i M54 přichází většina krouťáku už od 2000 rpm, takže není třeba motor tolik točit (což je i důvod nižší spotřeby ve srovnání s M54). Zároveň je to příčinou pocitově lepšího zátahu. Samozřejmě papírové zrychlení hraje jednoznačně ve prospěch 3.0i disponujícího dalšími 40 plnokrevníky :-) Ale to, že mi to do 3500 rpm táhne líp mi nikdo z třílitrárů nevymluví :-D Někdo může považovat za benefit i provozní náklady, které jsou oproti 3.0i o maličko nižší (viz olej a spotřeba paliva) - například na zimu lze obout na kotoučové brzdy i kola o průměru 16", na 3.0i (vzhledem k průměru kotoučů) lze montovat při nejmenším 17", čili dražší kola, dražší pneu. Což mě až tak netrápí, stejně jezdím na 17" v zimě.
Po roce užívání jsem si jednoznačně zvykl na radikálně přitvrzelý podvozek s tlumiči ruční výroby, to svezení je opravdu super. Sice se ze mě stal silný alergik s nejvážnějšími alergeny typu kanály, díry, nerovnosti, ale opět podotýkám, že za to svezení to stojí a navíc si návyky určitě ponechám i do nového vozu a tomu to bude dělat jen a jen dobře :) Poslední myšlenka k podvozku - v zatáčkách auto sedí jako přikované :) Podvozek není ani extrémně tvrdý a snížení je taktéž rozumné, čili hodnotím jízdní vlastnosti jako ideální sportovní kompromis. (snížení je téměř identické se sériovým M-packet podvozkem, tlumiče jsou tužší). Zde taky podotýkám, že se nevyplatí šetřit na pneu a po několika mých experimentech už volím pouze mezi Bridgestone Potenza, Conti SportContact a Michelin Pilot sport. Aktuálně na předku Potenzy a na zadku Pilot sporty a maximální spokojenost...
Za drobné negativum coupé považuji závistivost českého národa. Už mi byli odcizeny 18" alu (to souvisí asi spíš s podnikavostí darebáků) a někdo mi promáčkl na parkovišti blatník (zřejmě nohou). Na druhou stranu je příjemné občas pozorovat pochvalná gesta (čti zdvižený palec, nikoliv prostředníček) kolemjdoucích :) Ale nejlepší jsou stejně reakce lidí, kterým řeknete, co máte za motor. 90 % národa odpoví něco v duchu "šmarjá, kolik to žere??" Zbylých 10 % národa už se někdy svezlo v BMW :-D Čili ví, o čem to auto je a nemá takové nonsense poznámky.
Silné stránky
- MOTOR!!! Jel jsem přes celou republiku s plným autem a průměrnou spotřebou na BC 7,7 a to podotýkám, že nenosím klobouk ;-) Pro skoro 200 koní celkem slušná hodnota. Zátah lineární už téměř z volnoběhu a zvuk R6... noo... kdo zažil, chápe :-)
- považuji motor M52B28 za jeden z nejpovedenějších od BMW!!!
- podvozek, neutrální chování díky rozložení hmotnosti a hlavně jednoplášťové Bilstein B8 se zkrácenou pístnicí jsou super kombinace na krásné silnice, do města občas děs :-)
- nestárnoucí vzhled mnichovského coupé, ještě pořád se lidé otočí, navíc faceliftový předek je opravdu mistrovské dílo
- poháněná náprava :D
- na suchu jsou jízní vlastnosti opravdu záviděníhodné i pro nové modely konkurenčních značek, auto se nenaklání (ale podotýkám, že to není sériový podvozek) a chová se až do hranice limitů naprosto předvídatelně - škoda, že ta hranice na mokru přichází tak brzy :-) (ale to je vina pneu) EDIT: na Michelinech drží jako ďas :-)
- interiéru jsem přišel na chuť až s postupem času, ale teď bych ho za nic nevyměnil, je kvalitně zpracovaný, líbivý, palubka nakloněná k řidiči a kombinace šedá kůže - modrá alcantara je, řekněme, neokoukaná :-)
Slabé stránky
- špatný výběr pneu, auto na mokru neskutečně klouže, na suchu to celkem jde a vzorek skoro vůbec nemizí - vyřešeno kvalitou :-)
Teď něco obecného:
- velmi malý rejd
- řada e46 má některé typické bolístky - viz. výměna čidla polohy sací vačky, termostat, vodní pumpa
- pořád se mě někdo snaží předjet, aby mi ukázal, jak velký má... EGO
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
- měsíc po koupi výměna diferáku kvůli špatné údržbě, odešla ložiska
- přetěsnění předního okna, blbla elektrika kvůli vlhkosti, která se dostávala ke Grund modulu, ale než se na to přišlo, zbytečně jsem měnil Grund modul. To je tak, když se po kamínku mění čelní sklo :-/
- silentbloky přední nápravy (spotřebka vzhledem ke kolům, podvozku a stavu českých silnic)
- vytekly mi zadní tlumiče, zřejmě chyba montáže, na záruku vyměněny, takže vřelé díky prodejci AutoFren ;-)
- čidlo polohy sací vačky, bolístka e46, naštěstí celkem laciná záležitost
- termostat a vodní pumpa - opět bolístky e46 a opět k mému překvapení laciná věc
- je potřeba vyměnit koncovky výfuků, páč ten tuning časem rezne :-)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
- celkem dobré :-)
Novinky v recenzi
PRODÁNO
Včera bylo auto vysláno do světa, snad bude dělat jen radost a majitel na něj bude hodnej :)
Výměna ramen + auto stále na prodej!!!
Dnes jsem auto vyzvedl od mechanika po výměně ramen a zadních silentbloků - podvozek zase jako nový :-) Auto stále na prodej...
PRODÁM!!!!
Pracovní situace mě nutí se svého mazla vzdát. Najezdím teď 3-5000 km měsíčně a zpravidla i ve více jak dvou lidech a na to je mi kupátka líto. Takže přijde něco praktičtějšího. Proto jsem se rozhodl vůz prodat. Aktuálně nová STK + emise, kupci vyměním olej a filtry, auto prodám i s 18" Alu Dotz Mugello za 179000,- plus přidám jako bonus nové zadní Michelin Pilot Sport :)
2 ze 3
Při koupi auta jsem si slíbil, že vyměním 3 věci, volant, zadní lampy a kola. Vše jsem chtěl buď origo ///M nebo M-paketové. Nakonec je vše jinak, volant si zřejmě nechám a kola a lampy jsou na autě, výsledek posuďte sami, ale já jsem spokojený :-)
Výměna oleje a filtrů
Tak mi zase pár tisícovek kilometrů uteklo jako voda a je čas na novou baštu. Castrol Magnatec 5w40 full synthetic proudící přes filtr Mann. Báwo má stravování stejně špatné jako většina dnešní populace. Pořádně se "přežere" - 6,5l oleje jako prd - a pak 10 tisíc km vůbec nebaští. Během intervalu se ztratilo sotva pár deci.
Výměna tlumičů
Konečně mám zpět na autě nové Bilsteiny B8. Auto už zase sedí jako přibité a na hezké silnici je to radost :) Hlavně ve vyšších rychlostech je to hodně znatelné...
Výměna čidla
Konečně vyměněno čidlo otáček sací vačky, auto už zase jede jako ďábel :-) Zabralo to chvilku, asi 40 minut i s diagnostikou. Zase platí "Freude am Fahren" :-)
Přidat názorDiskuse: BMW řada 3 328Ci (E46)
- Re: Re: Re: Re: nový kola 27.06.2010 12:43
- Re: Re: Re: nový kola 26.06.2010 23:23 Chobot
- Re: Re: nový kola 26.06.2010 22:54
- Re: nový kola 26.06.2010 16:27 Chobot
- nový kola 26.06.2010 16:10 rarsch
- Re: maximální 05.01.2010 21:27
- maximální 11.12.2009 00:15 Vampix(Diesel Power)
- Re: Re: Re: Mazání oil servisu 14.10.2009 07:59
- Re: Re: Mazání oil servisu 13.10.2009 18:27
- Re: Mazání oil servisu 13.10.2009 18:16 Chobot
- Re: Mazání oil servisu 13.10.2009 18:00
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Olej 13.10.2009 12:49 Mira328i
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Olej 13.10.2009 12:17
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Olej 13.10.2009 08:08 Mira328i
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Olej 13.10.2009 07:42
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Olej 12.10.2009 21:11 Mira328i
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Olej 12.10.2009 21:02 Mira328i
- Mazání oil servisu 12.10.2009 20:22
- Re: Re: Olej 11.10.2009 22:50
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Olej 11.10.2009 22:47
- Re: Re: Re: Re: Olej 11.10.2009 22:12
- Re: Re: Re: Olej 11.10.2009 22:00 Chobot
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Olej 11.10.2009 21:49
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Olej 11.10.2009 15:55 Mira328i
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Olej 11.10.2009 15:40 Mira328i
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Olej 11.10.2009 15:31
- Re: Re: Re: Re: Re: Olej 11.10.2009 15:19 Mira328i
- Re: Re: Re: Re: Re: Olej 11.10.2009 15:10
- Re: Re: Re: Re: Olej 11.10.2009 15:01 Mira328i
- Re: Re: Re: Olej 11.10.2009 14:48
Další vozy BMW řada 3
-
BMW řada 3 (2002) Majitel: !GAS!
Přidáno: 6.7.2012 1610 Majitel 9.96 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2003) Majitel: Petr Škrobáček
Přidáno: 27.7.2014 010 Majitel 9.94 Uživatelé
-
BMW řada 3 (1999) Majitel: Traviss (BMWfans)
Přidáno: 2.11.2008 8410 Majitel 9.93 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2003) Majitel: MarcosBMW
Přidáno: 29.3.2007 8410 Majitel 9.93 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2002) Majitel: JaWohl
Přidáno: 8.6.2010 399 Majitel 9.92 Uživatelé