Recenze
BMW řada 3 320i Touring (E46)
Technické info
Přezdívka auta BMW 3 (E46) Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:115000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2171 výkon [kW]: 125 kroutící moment [Nm]: 210 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.4 maximální rychlost [km/h]: 224 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 435 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 9.5
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "andy2214".
BMW 320i Touring, téměř social výbava - příplatková výbava se omezuje jen na DSCIII, velurové koberečky, střešní lyžiny, vak na lyže, el. vyhřívaní předních sedaček. Barva Titansilber metallic.
Původně jsem chtěl černé a žádné jiné. Nicméně po tom, co jsem se v takovém svezl, dostavilo se překvapivě zklamání. Bylo to jak jízda v rakvi. Stříbrná se mi navíc zdá, že přidává autu na důstojnosti. Obzvlášť v kombinaci s oranžovými blinkry - čiré k této barvě jen přes mou smrt.
Jak jsem k autu přišel.
Moje předchozí auto neauto - Škoda Felicia. Dozrál čas na něco důstojnějšího. Byl jsem rozhodnutý pro Škodu Octavii 2.0FSI, ale (a teď už vím že naštěstí)se mi nedařilo delší dobu sehnat takové auto, jaké jsem chtěl. V tom přemítání přišel kamarád z práce s tím, že si bude pořizovat BMW, že má kamaráda který se v BMW orientuje, že legendy o veliké spotřebě, extrémně drahých náhradních dílech atd jsou smyšlené, že provoz není o moc dražší než koncernová auta, ovšem auta jsou samozřejmě jako prémiová značka někde jinde. Tak jsem se nechal nahlodat, zabořil se do shánení informací o BMW, zamiloval se a zaměřil se na E46 jako dobrý kompromis mezi datem výroby, cenou a stále moderním vzhledem.
Doladění výběru
Diesel jsem zavrhl rovnou, nejezdím dlouhé trasy, navíc jezdím jen po městě a věci jako čerpadlo, váha vzduchu, vstříky nebo turbo by mě asi strašili i přes noc. Navíc motory jsou to téžké, zatěžují přední nápravu, zvyšují hmotnost a to nemluvím o zvuku. Ač jsou to CR, pořád zní jako traktor, těžko to někdo popře. Říká se, že když BMW, tak jedině šestiválec a benzín. I přesto jsem se zaměřil původně na 318I s dvoulitrovým benzínovým čtyřválcem ani neuvažujíc o něčem větším, bál jsem se, i dvoulitr už byl "moc". Teď se tomu směji. Po jízdě s jedním takovým 2.0 110kw exemplářem se mi zdál ovšem tento motor trochu slabý. Trochu jsem se v podvědomí tím, že když už, tak už pořádně, nechal zviklat a dal šanci i šestiválci. Po krátké jízdě bylo rozhodnuto. Zvuk a zátah oproti čtyřválcům se kterými jsem měl do té doby čest (hlavně O1 1.8T, O2 1,6MPI a 1.8TSI) takřka famózní. Ačkoli výkonově je kuříkladu s 1.8T či TSI srovnatelný, a turbomotory táhnou lépe od spodu, myslím že kdo se v šestiválci ( nedejbože osmiválci :) ) svezl, mi potvrdí, že požitek je to nesrovnatelný. A nakonec proč Touring? Důvod byl jednoduchý. Sedan se mi nelíbí, vypadá podle mě už moc staře a proporčně nevyváženě :)
Jízdní vlastnosti
Když se vrátím k původnímu rivalu v mém rozhodování, Škodě Octavii, musím konstatovat, že Octavia je proti BMW prostě auto z bodu A do bodu B. Kvalitní, ale nudné a fádní. Řídit BMW je zábava. A to i bez řízených smyků a vysokých rychlostí. Znáte pocit kdy se těšíte až pojedete do práce a z práce? Kdy se jezdíte jen tak projet a to ne kvůli kochání se přírodou a okolím? Jestli ne, pořidtě si BMW se šesti a více válci a pochopíte. A co si budeme povídat, ono sedět v BMW je prostě jiný pocit, než v běžné značce. Auto jde perfektně do zatáček a i přes relativně vyšší hmotnost se chová opravdu dobře. Pro mě příjemným prvkem, pro někoho méně, je nepřeposilovaný volant. Auta koncernu VW se prostě řídí snáze. Ve volantu u nich sice nic necítíte a když projíždítě zatáčku trochu ostřeji jen odhadujete kdy auto přestane ragovat a vy z ní vyletíte, ale pro ženu si myslím že E46 auto moc není. Ač jich za volantem u e46 vídám možná víc než mužů :)
Interiér
Byl jsem překvapen jak dobře a moderně působí i 7 let po výrobě. Plasty jsou perfektní. Na design palubní desky jsem háklivý, nesnáším francouzské a italské paskvily, vždy mi byl sympatický pro někoho nudný interiér Octavie nebo i Fabie, Golfů či Passátů. Prostě německá funkcionalita bez zbytečných emocí. Ač je starší, spojuje prostou eleganci s kvalitními plasty a interiér E46 působí důstojnějším dojmem. Maličkost která potěší a je silně návyková, je stahování okének u řadící páky. Není tedy při řízení třeba sundavat vůbec ruku z volantu a šátrat kdesi nepřirozeně nadveřích po ovladači, divím se, že toto nepřevezmou i jiné automobilky. Nadruhou stranu chybí byť jen jediný držák na nápoje.. ( edit - dokoupeno jako originální díl )
Motor
Překvapí naprostá kultivovanost. Motor není prostě slyšet a nechvěje se ani při vytáčení. Už nekolik lidí se nad malou hlučností motoru pozastavilo. Kapitolou samou pro sebe je zvuk ve vyšších otáčkách nad 3000ot/min..Byť je to jen slabý odvar 330i, i tak je to něco, co se musí zažít aby člověk pochopil.. Zpočátku jsem se bál spotřeby, ale ta se ústálila na 9,5l/100km po městě což si myslím že je na motor o tomto výkonu a objemu dobrá hodnota. A to nejezdím zdaleka defenzivně a občas vypínám rádio a užívám si zvuku vytáčeného motoru.. :)
Výkon
Výkonu je tak akorát. Dovedu si představit že by měl o pár desítek koní víc, protože ale bydlím v Praze a jinde nejezdím, byla to i otázka kompromisu. Už i tak se mnoha lidem při představě 2,2l benzínu ve městě protáčejí panenky.. Motor se nejlépe cítí nad 3000 ot/min, sílu má vždy až do omezovače, rychlostní převody jsou krátké, zejména jednička, člověk si musí dát pozor, aby včas přeřadil, rána od omezovače bolí.. Max rychlost (dle tachometru) dosažena 230km/h. Motor je dříč, kterému sice zpočátku trvá než zabere, ale nad 3000ot už nepustí.
Silné stránky
Jízdní vlastnosti, výkon, zvuk motoru, spotřeba, design, prestižní značka
Slabé stránky
Při cestování na dálnici chybí 6. rychlostní stupeň, který by spotřebu o nějakou desetinu snížil.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím 3x výměna oleje (po 10tis. km), chladící kapaliny, vzduchového, palivového a kabinového filtru a svíček, silebtloky na přední nápravě, zadní brzdy. Vše tedy v rámci běžných ponákupních preventivních a provozních nákladů.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Teď už vím, že se na ceně ještě něco dalo usmlouvat, ale stav vozu odpovídá deklarovaným 115tis. km, po roce provozu se mi nezdá, že by mi bylo něco záměrně zamlčeno nebo jsem byl podveden..
Další vozy BMW řada 3
-
BMW řada 3 (2002) Majitel: !GAS!
Přidáno: 6.7.2012 1610 Majitel 9.96 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2003) Majitel: Petr Škrobáček
Přidáno: 27.7.2014 010 Majitel 9.94 Uživatelé
-
BMW řada 3 (1999) Majitel: Traviss (BMWfans)
Přidáno: 2.11.2008 8410 Majitel 9.93 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2003) Majitel: MarcosBMW
Přidáno: 29.3.2007 8410 Majitel 9.93 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2002) Majitel: JaWohl
Přidáno: 8.6.2010 399 Majitel 9.92 Uživatelé