Recenze
BMW řada 3 316 Ti compact (E46)
Technické info
Přezdívka auta Bago Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:175100 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1796 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 175 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.9 maximální rychlost [km/h]: 201 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 310 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 6.9
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Macek.w".
Jednoho krásného dne po spokojených 12000 kilometrech se svým Oplíkem Kadett rv.79 (taky k vidění na Moje auto.cz) jsem si řekl, že už jej nebudu trápit a poohlédnu se po autě na každodenní ježdění a o Oplíka se už budu jen starat. Můj výběr byl široký od Mitsubischi Galant přes Hondu Accord, Passat až po BMW 5 jediná podmínka pro mě byla, a to i přes to že najezdím docela dost to nesmí být diesel...No nakonec jsem málem koupil BMW 520 do provozu 2000 (přece jen jsem fanda BMW:) když jsem z legrace koukl na stránky BMW.cz a podíval se na nabídku od dealerů. A tam mě zaujal můj současný vůz. Jeden telefon, víkend rozhodování a už byl doma:) Výroba 2001 provoz 4/2002 Při prodeji v říjnu 2007 najeto 144074km. Koupen v AuTecu servisován v BMW Car Tec group Ostrava, tam jsem ho i koupil.
ROZMĚRY: D:Š:V 4262X1751X1408mm rozvor 2725mm pohon zadních kol
Pohotovostní hmotnost 1375kg objem zav. prost. 310L nádrž 63L
PNEU letní: Bridgestone Turanza ER300 205/55 R16
zimní: Continental Ts 810 195/65 R15
ZRYCHLENÍ 0-100 10,9s max. rychlost 201 Km/h Pružnost 80Kmh - 120Km/h = 11,1s na 4. převodový stupeň. Spotřeba komb 6,9L 98 oktanového benzínu.
MOTOR: uložený v předu podélně před přední nápravou, vícebodové vstřikování paliva, 4 ventily na válec, obsah 1796 ccm
VANOS: variabilní časování ventilů)
VALVETRONIC: Systém Valvetronic plynule řídí zdvih sacích ventilů, čímž plně nahrazuje dosud používanou škrtící klapku čímž lépe reaguje na potřebu přivodu vzduchu a ve výsledku snižuje spotřebu až o 10%)Dalšími výhodami je i lepší odezva na plynový pedál, hladší chod motoru a tím zmenšení vibrací a i nižší produkce výfukových plynů.
Výkon 85 Kw při 5500ot/min. Max toč.mom 175Nm při 3750 ot/min. hodnoty dnes nijak oslňující ale auto solidně rozhýbou i přes 200 Km/h Motor má sametový běh a téměř není slyšet, při vyšších otáčkách má nevtíravý jadrný tón. Při obsazení 2mi cestujicími je dynamika vozu na slušné úrovni, zadokolka podle mě auto ještě trochu pocitově zrychluje...ovšem při plném obsazení kdy má auto téměř 1800Kg už to do kopečka chce hodně vytáčet trojku, no není to třílitr:)
SPOTŘEBA po 24500Km: Od 5,7L při dálkovce při 100Km/h na tempomatu přes 8,3 při vysloveném blbnutí, časté zbytečné vytáčení, sport. jízda až po skoro 10L v zasekané Ostravě...reálný dlouhodobý průměr 7,3L/100Km 100Km/h = 5.7L 140Km/h = 7,5-8L atd...Tankuju jen Schell V-power, V-power racing
VÝBAVA-jen to nejhlavnější: ABS, CBC-rozložení brzdné síly na jednotlivá kola ,ASC+T kontrola trakce
Předpínače bezp.pásů
4X airbag
El. okna, El. zrcátka s vyhříváním
Dešťový senzor, světelný senzor
Kožený multifunkční volant
Tempomat
Aut. klima s čidlem kvality vzduchu
Pal. pc
Mlhovky
Loketka, centrál s aut. dobíjením DO, vyhřívané trysky ostřikovačů, senzor opotřebení brzdových destiček, velurové koberečky atd.
PODVOZEK a jízdní vlastnosti: Prostě perfektní,vše co se dalo o podvozcích BMW napsat už bylo napsáno ale přes to, neutrální, čitelné chování při každé situaci, perfektní držení stopy jak v přímém směru tak i v zatáckách, díky zadnímu náhonu a uložení motoru před přední nápravou a ideálnímu rozložení hmotnosti 50:50 se dají dělat z autem bezpečně zajímavé věci...prostě radost z jízdy:) Compact má malinko sportovněji naladěný podvozek oproti sedanu a tak jedině bych podovzku vytknul menší rázy od kol při přejezdu příčných nerovností.Zadní náhon v zimě vůbec nepovažuju za mínus spíše naopak, bydlím solidním kopci a ještě se mi nestalo že bych nevyjel a ani jsem se nedostal do svízelné situace kvůli zadnímu náhonu, do kopce to chce se nabát a nepřidávat plyn víc, než je zdrávo, pak začne pracovat ASC a auto v kopci zastaví nebo když je vyponuté tak začne auto tancovat do stran...
INTERIÉR: Perfektní materiály(až na pogumovaný nástřik lišt interiéru nic moc-loupe se: vyřešeno výměnou za dřevěné obložení:) , kvalitní měkčené plasty skvělé zpracování, vše intuitivně po ruce. Dobrá základní sedadla - dostačující boční vedení, příjemně tuhé výplně. Místa pro přední cestující spousta, vzadu jen pro dva...Odhlučnění je perfektní, minimální aerodynamický hluk a žádný hluk od kol ani se zimákama.
Silné stránky
- nestárnoucí design
- klasický Bavorácký interiér
- černá saphire metalíza
- zadní náhon
- image značky
- jízdní vlastnosti
- spotřeba
- kvalitní zpracování
- perfektní odhlučnění
- benzín:)
- skvělý multifunkční volant
- přesné řazení a řízení
- výborná pozice za volantem
- pedál plynu z podlahy
- dešťový senzor
- nerezový výfuk
- spousta vychytávek které potěší, např. stahování oken na klíči
- intuitivní ovládání audia, handsfree a tempomatu na volantu
- no nebudeme jenom chválit:)
Slabé stránky
- Černá metalíza - všechno je na tom vidět
- Loupající se pogumovaný nástřik ozdobných lišt
- Loupající se lak na kapotě od kamínkú
- lidi si rádi bouchnou dveřmi
- dražší autorizovaný servis
- nic moc odkládací plochy
- nastupování dozadu
- chtělo by to větší výkon
- Zadní sedadla mají docela tvrdou výplň
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servisu jsem svěřil výměnu zadních naprasklých pružin na které mě upozornil prodejce...Profesionální přístup, rychlá a kvalitní práce- 7600Kč včetně práce. Měnil jsem olej, filtry, svíčky vše doma včetně vynulování servisního intervalu, Olej Castrol LL04 Power flow 0W 30 1L-713Kč velkosklad za 520:) kabinový filtr 620Kč. Auto za 31000 km mělo jedinou poruchu, začalo jet na tři válce!Po telefonické konzultaci s technikem v BMW diagnostikováno jako nefunkční zapalovací cívka nějakého válce(každý má svoji) cívka 920kč 20 minut odplastovávání motoru a bylo po závadě.
V brzké době mě čeká oprava přední nápravy...už je docela slyšet
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Mohu jen doporučit, Car Tec Group Ostrava. Profesionální přístup kompletní dokumentace k vozu, přesný popis technického stavu včetně tech zprávy, s odstupem času mohu říct že vše bylo v pořádku a ni nebylo zamlčeno právě naopak, byl jsem informován i o věcech které bych se jinde určitě nedověděl.
Nějaké úpravy
Výměna loupajících se škaredých šedých lišt v interiéru za imitaci dřeva orig BMW - 7000Kč
Instalace kovových rámečků kolem budíků 830Kč obojí samozřejmě doma sám:)
Otevírací schránka na brýle pod klimou - 1081Kč
Novinky v recenzi
Tak mi odešla další zapalovací cívka, byla by to rychlovka, kdyby měli v BMW cívku skladem, musela se objednat takže jsem dva dny nemoh jezdit:-( Až odejde další vyměním najednou radši i tu poslední:-)
Nějaké new foto
Konečně jsem vyměnil přední ramena, komplet 10000,-Kč Práce 0,-Kč :) Fotky v galerii.
Tak nějaké slíbené foto v lepší kvalitě, v úterý konečně orig rádio na CD:)
Zatím pouze foto z mobilu ale přes víkend vše napravím.
Přidat názorDiskuse: BMW řada 3 316 Ti compact (E46)
- Re: Budíky 25.04.2009 00:43
- Cívka 25.04.2009 00:41
- Cívka 24.04.2009 16:17
- Budíky 12.03.2009 18:43
- 3 (E46) 18.10.2008 19:34
- pěknej kadett 20.03.2008 20:39
- Re: nazdar 19.03.2008 21:41
- Hodnotenie 18.03.2008 17:30 2.0VTEC
- nazdar 18.03.2008 00:21 wikinko
- Re: Čau Bago ... 17.03.2008 18:27
- Re: Lišty 17.03.2008 18:26
- Lišty 17.03.2008 17:07
- Čau Bago ... 17.03.2008 16:45
Další vozy BMW řada 3
-
BMW řada 3 (2002) Majitel: !GAS!
Přidáno: 6.7.2012 1610 Majitel 9.96 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2003) Majitel: Petr Škrobáček
Přidáno: 27.7.2014 010 Majitel 9.94 Uživatelé
-
BMW řada 3 (1999) Majitel: Traviss (BMWfans)
Přidáno: 2.11.2008 8410 Majitel 9.93 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2003) Majitel: MarcosBMW
Přidáno: 29.3.2007 8410 Majitel 9.93 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2002) Majitel: JaWohl
Přidáno: 8.6.2010 399 Majitel 9.92 Uživatelé