Recenze
BMW řada 3 E46
Technické info
Přezdívka auta Baf Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:150000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1995 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 330 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.9 maximální rychlost [km/h]: 225 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 445 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 6
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "cetronix".
Auto jsem koupil ojeté jako náhradu za již problematický Nissan Micra (1992). Vzhledem k tomu kolik kilometrů ročně najezdím, jsem se poohlížel po spolehlivém autě. Velmi často potřebuji převést více než tašku s notebookem, a proto má volba padla na kombi. Neméně často toužím po svižném svezení, ale zároveň neprahnu po častých návštěvách čerpacích stanic. Verdikt zněl jasně BMW 320d Touring.
Do této chvíle jsem s autem nad míru spokojen. Dostálo mých očekávání a zatím nezklamalo ani po jediné stránce. Technicky je momentálně ve výborném stavu. Měnil jsem silentbloky na motoru, vlnovec ve výfuku a táhlo řadící páky. Jinak navštěvuji jen pravidelné servisní prohlídky. Díky tomu můžu čas a finance investovat ne do oprav, ale úprav. Na fotkách je zhruba zachycen vývoj za poslední dva roky. Z mladické nerozvážnosti jsem do ledvinek umístil logo ///M (divize motorsportu). Po nějaké době jsem si uvědomil, že to není to pravé ořechové pro tento typ vozu a logo putovalo do šuplíku. Raději jsem do světel nainstaloval tzv. angel eyes (svítící kroužky), které dle mého názoru vzhledu exteriéru značně prospěly a podtrhly příbuznost s novou generací BMW. Hned po koupi jsem také nechal tónovat skla do černé barvy. Nenávidím boční slunce a o odlescích od sněhu ani nemluvím.. Vzadu mám 20-ky (propouští 20% světla) a u řidiče 50-ky. Dále jsem byl nucen se úchýlit k úpravě rádia. Mám BMW Business CD, kde mi nefunguje CD mechanika. Tak jsem měl tři varianty:
1)nechat to opravit (bavoráci to chtěli měnit za 30000Kč)
2)koupit jiné rádio (to jsem nechtěl, protože se mi líbila komplexnost toho originálního)
3)napojit AUX vstup
Zvítězila varianty 3. Přes známého mechanika jsem sehnal potřebnou kabeláž a spolu s ním vše zapojil. Jen mě bolel zákrok vrtačkou, kterou jsem vytvořil díry pro cinch vstupy (viz. fotky). Ale hraje to hezky. Originální audio není nic světoborného, ale vystačuje k mé plné spokojenosti. Nedávno jsem ještě změnil volant. Namísto čtyřramenného jsem sehnal sportovní. A tohoto kroku absolutně nelituju, protože pomohl nejen vzhledově, ale i co se týká ovladatelnosti. A zatím jako poslední přibyly hliníkové kroužky do budíků, které interiér oživují. Věřím, že tímto můj "tuning" nekončí a o dalších pokrocích budu informovat!
U BMW jsem velmi spokojen s jízdními vlastnosti. Podvozek má oproti většině jiných vozů tužší charakteristiku, což člověk ocení při dynamické jízdě, ale zároveň výborně absorbuje většinu nerovností, kterými se mohou chlubit české silnice. Pro mé potřeby je naprosto ideální a alespoň zatím se nechystám, pro jeho změnu za ještě tužší. Motor je navzdory svému objemu dost živý a umožňuje i krapet sportovnější svezení než jeho konkurenční kolegové. Řekl bych, že se docela přibližuje živosti benzínových motorů díky plynulému zátahu a s otáčkami stoupající agresivitě. Rád se nechá vytáčet, ale bravurně zvládá i klidnou dopravu po městě. Musím říct, že je to první diesel, u kterého jsem poznal tyto vlastnosti. Především při srovnání s motory koncernu VW. A zadní náhon je kapitola sama pro sebe, neboť přináší spoustu trakce a ovladatelnosti za všech okolností.
Po stránce designu se mi zdá, že u generace E46 udělali pánové v Mnichově s faceliftem krok kupředu a auto významně omladily a přichystali si veřejnost pro daleko radikálnější generaci E90. Standartní oplastování (nárazníky, prahy) jsou velmi decentní narozdíl od jejich aerodynamických protějšků (tzv. M-paket). Láká mě předevší obměna předního nárazníku za M variatu, ale na druhou stranu, takhle auto lépe slývá s okolím a neláká tolik nenechavců s mincemi v rukou.
Čím mě, ale BMW uchvátilo nejvíce hned po jízdních vlastnostech je interiér. Dílensky dokonale zpracovaný - vše perfektně lícuje, jsou použity hodnotné materiály a ani po letech se neozývají žádné vrzavé zvuky a design je značně nadčasový. Získalo si mě především natočení středové konzole směrem k řidiči a dokonalá loketní opěrka. Volil jsem záměrně černý interiér, tak aby mě za jízdy nic nerušilo a dal odpočinout mým očím absencí kontrastních prvků.
Silné stránky
Já jsem od první chvíle z vozu nadšen, takže snad všechno :)
Ale především:
-Poměr výkon/spotřeba
-Zadní náhon
-Střední část palubní desky natočená k řidiči
-Relativně velký zavazadlový prostor
-Točivý moment
Slabé stránky
Zklamaný jsem pouze z detailů:
-Chybějící držák na nápoje (alespoň že do boční kapsy se vejde 0,5l láhev)
-Nekultivovanost čtyřválcového dieselu (ale vedle traktoroidních TDI-čkek je to benzíňák :-) )
Víc mě snad ani nenapadá..
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Navštěvuji jen pravidelné prohlídky. Synot Auto Zlín - perfetní služby i přístup. Doporučuji!
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: BMW řada 3 E46
- světla Angel Eyes 16.05.2009 19:37
- :) 16.11.2008 23:33 misi.ce
- Re: Angel eyes 16.11.2008 20:52
- Angel eyes 30.10.2008 07:39
- 3 (E46) 18.10.2008 16:52
- caucau 14.07.2008 13:55 Ronnyp (RSKa)
- Re: sraz 11.05.2008 14:13 Ronnyp (RSKa)
- sraz 11.05.2008 14:06 Novic (Porsche team/GT-R team)
- novinka 09.04.2008 10:45
- ANGELS EYES 24.03.2008 02:01
- Re: Re: Re: Re: spotřeba 20.03.2008 19:07
- Re: xenon 20.03.2008 17:35
- Re: Re: Re: spotřeba 20.03.2008 16:09
- Re: Re: Re: spotřeba 20.03.2008 16:07
- Re: Re: spotřeba 19.03.2008 23:16
- xenon 19.03.2008 23:09
- Re: Re: spotřeba 19.03.2008 23:01
- Re: spotřeba 19.03.2008 10:42
- spotřeba 18.03.2008 17:45
- Dotaz 29.02.2008 19:31
- Re: Re: Re: 330xd 26.02.2008 20:03
- Re: Re: 330xd 26.02.2008 13:05 STi (Modo Team)
- Re: 330xd 26.02.2008 12:33
- 330xd 26.02.2008 04:31 wikinko
- Re: Něco proti Opelu či Škodě 13.02.2008 17:30
- Něco proti Opelu či Škodě 13.02.2008 14:25
- Re: Pěkný:) 30.01.2008 23:19
- Re: krasa 30.01.2008 23:12
- Re: Re: 6.stupeň 30.01.2008 23:11
- krasa 30.01.2008 20:32 Ronnyp (RSKa)
Další vozy BMW řada 3
-
BMW řada 3 (2002) Majitel: !GAS!
Přidáno: 6.7.2012 1610 Majitel 9.96 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2003) Majitel: Petr Škrobáček
Přidáno: 27.7.2014 010 Majitel 9.94 Uživatelé
-
BMW řada 3 (1999) Majitel: Traviss (BMWfans)
Přidáno: 2.11.2008 8410 Majitel 9.93 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2003) Majitel: MarcosBMW
Přidáno: 29.3.2007 8410 Majitel 9.93 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2002) Majitel: JaWohl
Přidáno: 8.6.2010 399 Majitel 9.92 Uživatelé