Recenze
Suzuki Alto
Technické info
Přezdívka auta Altík Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:14000 palivo: benzin počet válců: 3 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 996 výkon [kW]: 50 kroutící moment [Nm]: 90 zrychlení 0-100 km/h [s]: 14 maximální rychlost [km/h]: 155 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Road_Movie".
Cesta k mojmu Altíkovi začala u jeho predchodcu- biela Fabia HTP, r.2003. Objektivne- nebola zlá, ale nesedela mi a nemal som ju rád. Navyše, mala najazdené skoro 170 tkm a očakával som problémy.
Takže som hľadal nástupcu, vedel som, že to bude malé japonské auto. Vždy sa mi viacej páčili japonské autá (začalo to u božskej WRX STI cca v r.2001). A vyhovujú mi malé autá. Samozrejme som pozrel ponuku európských/ korejských výrobcov, ale vedel som, že tam nekúpim. A US kcháry sú nedostupné... Takže mojími favoritmi boli new Micra, Yaris II a Aygo...a začalo kolo oslovovania dealerov pre ponuku financovania a cenovú ponuku. Do toho som zvažoval Colta, Splasha a práve Alto....ktoré tendr vyhralo, pretože: cena, spotreba, rozmery, výbava a radosť s ním jazdiť. Vždy sa teším až naštartujem.
Altík má tuhší posilovač riadenia, čo je fajn na diaľnici, má presnú prevodovku s dlhými prevodmi (nie dráhami), takže nemusím stále radiť, napr. trojka pokryje večšinu city prevádzky. Príjemné. Alto má prekvapivo tuhý podvozok, v zatáčke supr, rozhodit sa nenechá ani prasením volantom. Auto je mierne nedotáčavé. Tuhší podvozok zhoršuje pohodlie v meste ("traslák"), jazda po dlažobných kockách je tanec. Vzadu je odolná tuhá náprava s panghardskou tyčou. Brzdy brzdia prijatelne, vo fabii som mal pocit, že brzdové kotúče sú z hermelínu. Každopádne, v účinnosti bŕzd má Alto rezervy, toto chcem riešiť. Zaujímavosťou je lacné zadné výklopné okno, je to originálne. Model Alto je navrhovaný pre rozbité Indické cesty, u nás by mal mať podvozok dlhú živostnosť. Modely určené pre indický trh majú o +2 cm vyššiu svetlú výšku (170 mm).
Silné stránky
-je to japonec :-)
-manévrovateľnosť, hravosť, x-faktor
-nízka spotreba, dlhodobo 4,63 L
-originalita na cestách- iné stretám výnimočne
-dúfam, že nezáujem zlodejov
-dobrý sound vo vyšších otáčkach, ten prekvapí
-prekvapivá stabilita pri diaľničných rýchlostiach
-pre mňa solídna dynamika...benchmarking s HTP 47kw
-príjemný zvuk indikátoru odbočovania, nevtierave tikanie (ne, nezbláznil som sa)
Slabé stránky
-u nás málo známe auto- ani v značkových servisoch poriadne nevedia aký tam patrí olej
-nadskakovanie auta na priečnych nerovnostiach, rolety na D1 "pain in ass"
-každý vodič za mnou má potrebu toho sranca hned predbehnúť, aj keď idem svižne, vznikajú tým nebezpečné situácie
-chýbajúci otáčkomer, nejde dokúpit, možno dobastliť DIY. Pritom autá v azijskej špecifikacii ho majú, dokonca i anglické a nemecké Altá majú
-manuálna prevodovka, hoci je presná a má pohodlné dlhé prevody, CVT automat by som mal radšej
-interiér asi z lacnych plastov, neviem, neolizujem ich, je mi to jedno. Podstatné je, že vobec nic nevrže a ani ine pazvuky neotravujú
-slabšie odhlučnenie od podbehov a podvozku, Alto nie je higway interceptor, valivý hluk je výrazný
-zabudované autorádio má iba 2! reproduktory v palubovke, hraju mizerne
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
po 2000 km prvá výmena oleja, motoru to prospeje, ked sa zbavi drobnych necistot, ktore plavali v povodnej naplni uvolnene z noveho motoru- kusky kovu, tesneni...
menené u Emil Frey v N. Butovice, nova napln je Castrol SLX 5w-30
- pri najíždaní do garáže som odral dvere na pravobodku(obe dvere), bezchybne opravé v Hílek Senica, striekanie okom nejde poznat, dufam ze v buducnu nezacne korodovat. Ako bonus mi nastriekali zrkadla na cerveno
-v cca 5 tkm začala lavá predná brzda vydávať šúchavé zvuky pri jazde, myslel som že ide o pridrené dostičky, ale stačilo prečistiť brzdy
-14 tkm, absolvovaná 1. garančka, podľa očakavania- bez problémov
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Predajca (Suzuki TT) ponúkol 400 E zľavu na skladovku, to rozhodlo o volbe kde nakupim...inak kecy, že auto už má objednané niekto iný, takže musím prísť hned zajtra, pretože bude predané...blablabla.
K tomu predložil nezmyselne vysoký manipulačný poplatok v leasingovej ponuke a údajná nemožnosť jeho úpravy, to nežerem.
Inak v pohode, celkovo sa predavač snažil.
budem postupne doplnat fotky a spravim aj video
Video
Přímý odkaz na video.
Další vozy značky Suzuki
-
Suzuki Alto (2004) Majitel: parkoviště
Přidáno: 12.2.2008 2410 Majitel 9.57 Uživatelé
-
Suzuki Swift (2013) Majitel: woody-alien
Přidáno: 3.4.2013 1529 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Suzuki Grand Vitara (2007) Majitel: d.a.m.
Přidáno: 10.10.2009 7010 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Suzuki SX4 (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 19.5.2008 419 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Suzuki Swift (2005) Majitel: Marcelino
Přidáno: 5.7.2007 689 Majitel 9.87 Uživatelé