Recenze
Seat Alhambra 1.9 TDI 66 kW
Technické info
Přezdívka auta Ája Rok výroby 1997 Koupeno nové najeto [km]:229000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 66 zrychlení 0-100 km/h [s]: 19 maximální rychlost [km/h]: 160 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.5
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Jimi".
Auto bylo koupeno s požadavkem na pohodlnou přepravu šestičlenné rodiny a vzhledem k tomu, že v době dávno minulé připadal v úvahu trojlístek Alhambra/Sharan/Galaxy nejnižší cena hrála právě pro Alhambru. K autu samotnému - jedná se o klasický Masivní Přepravník Vzduchu se všemi klady a zápory z toho vyplývajícími. Naše Alhambra byla jedna z prvních v ČR (to už dnes nikoho neoslní), takže jsem ji první rok několikrát půjčoval dealerovi na výstavu - vracel mi ji vždy krásně umytou a vyluxovanou - škoda, že mu to nevydrželo déle. Auto je téměř v základní výbavě, dokupoval jsem pouze Climatronic, šestou sedačku, jednu sedačku s integrovanou dětskou, roletu do kufru a loketní opěrky vpředu. Auto uvádí v pohyb nejslabší dieselový agregát z tehdejší nabídky, tedy v našich luzích notoricky známý 1.9 TDI o výkonu 90 koní. Obrovká výhoda motoru je malý apetit po černé potravě a jeho houževnatost, druhá strana mince je však tragický poměr hmotnosti a výkonu z které vyplývá maximální pohodlná cestovní rychlost v rozmezí 90 - 110 km/h. V rychlostech vyšších dramaticky roste spotřeba a hlavně hlučnost. Při 130 km/h motor točí 3200 ot/min což je poměrně dost a v autě není slyšet vlastního slova. Je nasnadě, že šestý převodový stupeň by se hodil. Co mě však překvapuje je relativní (!) čilost auta při rychlostech do 50 km/h. Zároveň je ale potřeba říct, že auto nebylo koupeno se záměrem dostat 911 na Severní smyčce na kolena, takže nedostačující výkon nepovažuji za až tak velkou slabinu.
Alhambra už má leccos za sebou, přičemž devastující účinek čtyřech dětí na interiér zanechal své stopy a spolu se zubem času je prostě na autě vidět, že už polyká asfalt dlouhou dekádu. Je ale spousta věcí, proč jsem si "Áju" zamiloval: v první řadě předvídatelné chování vozu, velká prosklená plocha spolu s vysokým posazem činící městský provoz čitelným a přehledným, obrovský a variabilní užitný prostor.
Rád bych poznamenal ještě pár řádek ke spolehlivosti, která u tohoto trojlístku je všeobecně nechvalně známá: do 200 000 km nebyly prakticky žádné závady, snad kromě rozbitého okénka, měněného zadního nárazníku. Takže spokojenost a tabulky spolehlivosti zatraceny. Tou dobou sem začal uvažovat o výměně, ale říkal jsem si „když jezdí, proč měnit“. A pak to začalo: výměna turba, neidentifikovatelné klepání náprav, prasklý brzdič, problémy se startérem atp. Od začátku letošního roku bylo auto v servisu 6x a celkový účet za opravy byl přes 60 000 korun. Poslední kapkou byla nefunkční klimatizace – prasklé vedení vzduchu (oprava 20 000) – což v takto proskleném autě je v letních dnech jako za trest. A protože koncern se vůbec nemá k představení nové generace Alhambry a Altea XL je pro nás moc malá, vydal jsem se k Fordu. V současné době prožívám své už tříměsíční mužské těhotenství v očekávání nové Galaxy.
Silné stránky
+ prostor
+ nenápadný a vcelku nadčasový design
+ už mi ho nikdo neukradne
+ velký rejd a díky přehlednosti karoserie snadné parkování
+ spotřeba
+ příjemné materiály přístrojové desky
+ čitelnosti přístrojů
+ už mi ho nikdo neukradne (doufám)
Slabé stránky
- rozměklé francouzské řazení
- nepřesné řazení
- hlučnost motoru a celkově špatná úroveň odhlučnění
- krátký 5. převod
- odporný materiál sedaček přitahující rozlité pití a prach jako magnet, navíc v létě smrdí
-/+ málo místa na nohy řidiče a spolujezdce (mám ale 195 cm)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Koupeno a servisováno v Autoslužby Bartoš Liberec. Personál i technici byli vždy ochotní, schopní a profesionální, i když v poslední době část přešla ke konkurenci a přijde mi, že úroveň klesá. Vadí mi, že soustu závad opravovali na několikrát, případně na příčinu nepřišli. Nejkomičtější byla asi epizoda se skřípajícím kolem. Auto tam bylo kvůli tomu odpornému zvuku asi pětkrát a nic nenašli. Tak jsem to poprvé v životě dal místnímu všeumělovi ze sousedství a ten přišel na to, že je uvolněná poklice a skřípe :-) V poslední době také podstatně zdražily náhradní díly (gumička stěrače za 400 korun je trochu silná káva). K dobru však musím přičíst čestné chování servisních techniků - měněné součastky mi vždycky dávají, na druhou stranu mám plnou garáž starých brzdových destiček, trubek a dalšího odpadu.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Profesionální, vstřícní. Úroveň Autosalonu však dost snižuje interiér a la bujná plastová devadesátá léta - což ale s autem moc nesouvisí.
Novinky v recenzi
Neuvěřitelné se stalo skutečným...těhotenství ukončeno, Galaxy už je v garáži :-) Můžete se podívat do fotogalerie, malá ochutnávka. Zatím má naježděno 140 km, recenzi přidám, až bude mít trochu víc najeto. Zatím by to byla jenom samá chvála, jsem totiž naprosto unešen...hlavně ten podvozek :-) mňam
Jak jsem avizoval - Ája má nového majitele - mé těhotenství stále neukončeno. Galaxy stále v pořadníku. Můžu Vám říci, že sem málem uronil slzu, když sem Alhambru viděl odjíždět, jasně, je to téměř jedenáct let staré auto, nebyla to ani žádná bomba, ale byl to prostě kus života...V dohledné době, až se budu nudit, trošku rozpitvám moji zdejší recenzi, abych si i sám mohl zavzpomínat :-)
Achjo, dnes, při cestě na cyklovýlet mi Ája totálně zdechla, vypadá to podle předběžného vyjádření servisu na výměnu řídící jednotku. No nic, stalo se mi to na jedné z nejrušnějších křižovatek v Liberci (Šaldovo náměstí), jedu si poklidně křižovatkou - bumprásk - a auto mrtvý. Za tu hodinu čekání na odtah sem si vyslechl přehlídku verbální krásy jazyka českého. Místo toho, aby mi někdo nabídl, že mě vezme na lano a odtáhne pryč, akorát všichni nadávali. Teda až na jednu plnoštíhlou chodkyni, která mě odtlačila z nejhoršího pryč (jestli to čte, což nepředpokládám, tak ještě jednou děkuji :-) . Ironie je, že si měl kupec pro auto přijet v neděli
Přidat názorDiskuse: Seat Alhambra 1.9 TDI 66 kW
- Re: Galaxy 28.11.2007 11:52
- Re: Masivní přepravník vzduchu 28.11.2007 11:50
- Galaxy 28.11.2007 10:34
- Masivní přepravník vzduchu 28.11.2007 10:31
- Re: prima čtení 14.11.2007 15:59
- prima čtení 14.11.2007 11:22 tobi
- Re: paradni recenze 30.10.2007 12:29
- paradni recenze 29.10.2007 21:39
- Re: Re: Re: Re: co na polních cestách 12.10.2007 23:25
- Re: Re: Re: co na polních cestách 12.10.2007 21:35
- Re: Re: co na polních cestách 12.10.2007 14:39
- Re: co na polních cestách 11.10.2007 10:52
- co na polních cestách 09.10.2007 00:07
- Re: Re: Re: Re: Parádní recenze 09.09.2007 21:37
- Re: Tak to jsem rád, 05.09.2007 15:32
- Tak to jsem rád, 05.09.2007 15:16 Poustnik
- Re: diky :) 04.09.2007 13:02
- diky :) 03.09.2007 00:32 wikinko
- Re: Dobrý 31.08.2007 20:36
- Dobrý 31.08.2007 20:25 Sprint
- Re: Hodnotenie 31.08.2007 13:46
- Re: Re: Re: Parádní recenze 31.08.2007 13:45
- Re: Re: Parádní recenze 31.08.2007 12:50
- Hodnotenie 30.08.2007 20:37 2.0VTEC
- Re: Parádní recenze 29.08.2007 23:13
- Re: Líbí 29.08.2007 23:10
- Re: jeste toho ma hodne pred sebou 29.08.2007 23:06
- Re: Opravdu povedená... 29.08.2007 23:04
- Re: Jsi frajer 29.08.2007 22:58
- Líbí 29.08.2007 19:11 Vašek M.
Další vozy Seat Alhambra
-
Seat Alhambra (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.6.2008 2310 Majitel 9.82 Uživatelé
-
Seat Alhambra (2004) Majitel: RKa
Přidáno: 14.6.2011 1010 Majitel 9.80 Uživatelé
-
Seat Alhambra (2003) Majitel: parkoviště
Přidáno: 2.3.2007 3710 Majitel 9.33 Uživatelé
-
Seat Alhambra (2002) Majitel: hrabosm17
Přidáno: 8.9.2014 39 Majitel 9.29 Uživatelé
-
Seat Alhambra (1997) Majitel: Dandy46
Přidáno: 3.2.2013 37 Majitel 8.33 Uživatelé