Recenze
Seat Alhambra luxus
Technické info
Přezdívka auta seátek Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:238426 palivo: benzin převodovka: manuální pohon kol: zadní
Popis vozu
RECENZE A ZEJMÉNA GALERIE BUDE DOPLNĚNA!!!!!!!
POPIS VOZU
Jako každý 18 letý kluk, i já jsem toužil po tom, že jednoho dne budu mít i já své vlastní auto. Řidičský průkaz jsem dostal v září roku 2010, ale téměř celý rok jsem jezdil s rodiči v rodinném autě a nikdy jsem své vlastní neměl. V létě roku 2011 se situace změnila, rodiče si pořídili auto nové a na mě čekala právě výše zmiňovaná ALHAMBRA. Na den, kdy mi auto začalo patřit, nikdy nezapomenu. Ihned jakmile mi otec dal od auta klíče a k tomu několik rodičovských rad, jsem se jel s ním projet, radost z vlastního auta nebrala konců.
Naše cesta k Alhambře
Naše první rodinné auto - Seat Toledo r.v. 1993, již začal pomalu dosluhovat, a tak jsme se v červnu 2006 rozhodli, že je na čase poohlédnout se po jeho nástupci. Jakožto 4 členná rodina docela často cestujeme, dohodli jsme se, že se podíváme ,,po něčem větším" - tím mám na mysli vozy právě z kategorie MPV. Se značkou Seat jsme měli po vlastnění Toleda jen ty nejlepší zkušenosti, proto , když byla na obzoru možnost zůstat u této značky, neváhali jsme. Po několika denním hledání vozidel na internetu, nám do oka padlo auto z autobazaru AUTOJAROV - Seat Alhambra v tmavě modré metalíze, jeli jsme se tam tedy podívat, hned na první pohled si ji celá rodina zamilovala.
Něco o autu samotném
Jedná o Seat Alhambra II. generace, osazený vznětovým motorem 1.9 TDI o výkonu 85kw (systém Pumpe Duse – čerpadlo tryska), ve vyšší výbavě ,,Luxus". Výše uvedenému vozidlu byla vedena servisní knížka, a stav automobilu skutečně odpovídal 95. 000 najetých kilometrů. Před námi měla auto paní ve středních letech, která se o ni výborně starala, auto dostávalo pravidelné servisní prohlídky v autorizovaném servisu. Po celkové prohlídce, jenž obsahovala i zkušební jízdu a zhruba po hodině vyřizování různých formalit, jsme se v ní vezli domu. První věci, které nás nadchly, byly zejména obrovský vnitřní prostor, pohodlné cestování a v neposlední řadě i spotřeba. Není problém jezdit v průměru za 6,5 litrů, s lehkou nohou na plynu se dá jet na delší trase za 5,6 litrů a rozhodně nebudete za brzdu provozu (údaje z palubního počítače, takže realita bude asi o pár desetin litru vyšší).
VÝBAVA
Auto obsahuje jednu z nejvyšších výbav, do které spadá : dvouzónová klimatizace CLIMATRONIC, přední vyhřívaná sedadla, vyhřívaná zrcátka, elektricky ovládaná všechna okna, elektricky ovládaná zrcátka, 8 reproduktorů + audiosystém LYCEO od Seatu, zadní zatmavená skla, parkovací asistent vpředu i vzadu, tempomat, palubní počítač, dřevěný dekor interiéru, xenonová světla,vyhřívané přední a zadní sklo, 4x airbag, ESP, ABS, ASR, zadní vyklápěná okna, mechanické zabezpečení Defend lock, tempomat atd...
JÍZDNÍ VLASTNOSTI
Srdce automobilu tvoří starý známý dieslový agregát 1.9 Tdi PD, který dává autu docela slušnou dynamiku. Motor je z koncernu Volkswagen, byl použit již v Octaviích 1. generace, Volkswagnech Passat atd a vždy se mu dostávalo chvály. Nejinak je tomu i v tomto případě.Sice to není žádný trhač asfaltu, nicméně první 3. rychlostní stupně jsou kratší, takže cca do 60 km/h je auto poměrně živé. Největšího zátahu Alhambra dosahuje mezi 2.200 - 3.000 otáčkami za minutu, což je celkem úzké spektrum, proto je třeba si na běžných komunikacích předjíždění dobře naplánovat, a nebát se podřadit a poslat tak motor do těchto otáček. Motor se vám za to odmění pro mě příjemným zvukem. Auto je osazeno 6-ti stupňovou manuální převodovkou, přičemž 6. stupeň je možno bez trápení motoru řadit již od 80km/h. Ve 130 km/h auto točí přesně 2.500 otáček a spotřeba se pohybuje lehce pod 7mi litry, ve 100km/h se spotřeba dle palubního počítače pohybuje okolo 5,5 litru na 100km. Auto je celkem náchylné na boční vítr, díky jeho vyšší stavbě, proto jízda ve vyšších rychlostech na dálnici je menším adrenalinovým zážitkem :-D. Co se týče naladění podvozku, tak ten je naladěn subjektivně dost měkkce, takže přejezdy nerovností nejsou doprovázený žádnou výraznější ranou, naproti tomu, při vyšších rychlostech chybí volantu vyšší zpětná vazba a auto ,,plave“.
Silné stránky
RECENZE A ZEJMÉNA GALERIE BUDE DOPLNĚNA!!!!!!!
V první řadě příznivá spotřeba, dá se jezdit v pohodě do 6,5 l na 100km, i když jsem na to hodně šlapal, nikdy jsem se nedostal nad 8,5 litru ( mimo město - minimálně 20km trasa), ve našem městě je spotřeba mezi 9-10l, díky velkému podílu stoupání, při cestování v Praze je spotřeba okolo 8,5l.
PROSTOR-v autě je ve všech řadách sedadel místa na rozdávání, i v poslední řadě sedadel (6. a 7. sedadlo) se pohodlně posadí lidé s výškou do 190 cm jen budou mít menší problémy s místem nad hlavou ale nic hrozného, sám mám 190 cm a v pohodě jsem absolvoval rodinný výlet do Drážďan.
kožený volant - skvěle padne do ruky a je i výškově nastavitelný. V poslední době se však zejména v létě drolí a je na něm zřetelný obroušený věnec, hold auto už má něco za sebou.
světla - díky xenonovým svítilnám, auto i v noci skvěle svítí a je radost ho v noci vidět rozsvícené.
jízdní vlastnosti- motor si i s takto velkým autem ví rady
nadstandartní výbava
kvalitní klimatizace
pohodlné sedačky, není problém jet s autem delší trasy, aniž byste vlezli po ujetí několika set kilometrů rozlámaní. Rychle jsem si zvykl na loketní opěrku, je to užitečná věc, řízení je zvlášť na delších trasách mnohem pohodlnější.
poměrně snadná dostupnost náhradních dílů - téměř totožně s VW Sharan, Ford Galaxy
Slabé stránky
horší výhled vzad - částečně pomáhají parkovací senzory, ale také nevyřeší vše.
Občas špatný dotek v žárovkách v zadních světlech problém zřejmě jen mého kusu.
Drahé xenonové světlomety, zhruba během 2-3 let je nutno jednu výbojku měnit a je to záležitost vždy minimálně 3.000,-
Při obsazení 4mi a více cestujícími by pár koní navíc zejména v kopcích neuškodilo, 130km/h udrží ve všech stoupání na dálnici, ale spotřeba pak dost roste.
Loupání laku z plastových dílů na palubní desce, drolení věnce volantu, na laku je vidět jakýkoli škrábanec.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
autu dopřávám servis v autorizovaném servisu VYSKOČIL AUTO, naprostá spokojenost.
Kromě občasných poruch klimatizace, prasknutí žárovek ve xenonových nebo zadních svítilnách, nefunkčního stahování levého z. okna, je bez problémů.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
AUTOJAROV - PRAHA - pozitivní zkušenosti, prodejce aut byl ochotný, vysvětlil nám jak správně udržet co nejvyšší životnost automobilu, ukázal nám, jak slouží jednotlivé prvky výbavy atd.. Jedním slovem SPOKOJENOST
RECENZE A ZEJMÉNA GALERIE BUDE DOPLNĚNA!!!!!!!
max. rychlost, převzato z y-t Sharan - stejný motor
max. rychlost, převzato z y-t Sharan - stejný motor
Novinky v recenzi
k 8.9.2014
31.7.2014 - 236458km Nově vyměněny i zadní tlumiče ve 218.000km, jízda se o dost zlepšila. Opravena klima, naštěstí to nebyl zmiňovaný kompresor ale jen nějaká chyba v systému, takže stačilo doplnit směs. Bohužel opět přestalo fungovat stahování jednoho okna v prostřední řadě, oprava by vyšla na 2.500,- což se mi teď řešit nechce. V plánu je výfuk, který začíná mít to nejlepší za sebou, ale dle servisu je ještě brzy ho měnit, prý rok mám jezdit a další rok se udělá komplet celý.
25.3.2013 Na autě byly opraveny všechna stahování oken a již je vše v pořádku, byl namontován reproduktor do prostřední řady sedadel a až budou peníze přibude tam i ten poslední zbývající. Příští měsíc nechám vyměnit olej a také zadní tlumiče, které jsou již skoro po smrti, diagnostika ukázala stav 18%....
9.1. 20013 stav tachometru 216400 - právě jsem dorazil z lyžařského pobytu, cesta bez problémů, najeli jsme celkem 400km při průměrné spotřebě 5,4 litru na 100km - dle PC, s autem stále panuje spokojenost, jen přestalo fungovat už kompletně stahování oken v prostřední řadě sedadel, řešit to budu na jaře.
2-12. 2012 stav tachometru 214461, vyměněny ve 212.000 rozvody, vyměněny přední tlumiče, zbývá vyměnit zadní, vyměněny poloosy, rozbila se klima - kompresor, oprava na jaře - 5000,-. Auto jezdí bez problémů, tankuji na Benzině Vervu a subjektivně se mi zdá, že má lepší dojezd a nižší spotřebu alespoň v průměru podle palubního PC.
V plánu je nalakovat poškrábané části karoserie, vyklepnout levý přední blatník - poškozen už v době koupě. Jelikož jsem student, je to vše o financích a snažím se dát auto do co nejlepšího stavu, nejspíše si ji nechám, původně jsem chtěl příští léto něco jinýho, ale zbavit se ji nejde, mám k ní vztah :-)
20.4.2012. stav tachometru 206.284 km, již 3 týdny na letních pneumatikách, spotřeba se díky tomu snížila zhruba o půl litru.
28.10 Přezuto na zimní gumy, hlavně díky využívání topení a rozmrazování skel + vyhřívání sedaček, stoupla průměrná spotřeba na cca 7,6l v kombinovaném režimu, ve městě se pak drží okolo 11 l.
6.12.2011 Aktuální stav tachometru ukazuje 202098km, za tuto dobu nebyl nikdy kromě menší závady na turbu žádný problém, začínají se tedy naplňovat informace o tom, že skutečně motor 1.9Tdi většinou přežije i samotné auto :-D doufám, že to bude i náš případ.
Video
Přímý odkaz na video.
Další vozy Seat Alhambra
-
Seat Alhambra (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.6.2008 2310 Majitel 9.82 Uživatelé
-
Seat Alhambra (2004) Majitel: RKa
Přidáno: 14.6.2011 1010 Majitel 9.80 Uživatelé
-
Seat Alhambra (1997) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.8.2007 379 Majitel 9.69 Uživatelé
-
Seat Alhambra (2003) Majitel: parkoviště
Přidáno: 2.3.2007 3710 Majitel 9.33 Uživatelé
-
Seat Alhambra (1997) Majitel: Dandy46
Přidáno: 3.2.2013 37 Majitel 8.33 Uživatelé