Recenze

10 Majitel

Renault Clio 1,8 16V

9.32 Uživatelé

Hodnoceno: 19× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Clio, foto 1 Renault Clio, foto 2 Renault Clio, foto 3 Renault Clio, foto 4 Renault Clio, foto 5 Renault Clio, foto 6
 

Technické info

Přezdívka auta 16Véčko Rok výroby 1991 Koupeno ojeté najeto [km]:140000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1764 výkon [kW]: 99 / 105 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.9 / 6.9 * maximální rychlost [km/h]: 209 / 235 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 / 15 * pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9 / 9 *

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "osiris".

Jednoho krásného dne, zhruba před pěti lety, se moje máma rozhodla pro koupi malého auta, musel to byt pětidvéř, který se všude vejde, ale zas ne nákupní taška ale takový malý náklaďáček s pěkným designem. pořád jsme hledali, až se jednoho dne naskytla možnost koupit modré Clio 1,2 z roku 1994 v pěkném stavu za slušnou cenu. Koupili jsme ho a od prvního okamžiku si ho zamilovali. Pořád je to náš milovaný Renda. je to malé velké auto, bez problemu odjedete v 5-ti lidech, odstěhujete babičku přes půl republiky, zvládne silnici i "off-road", akorat je to chudinka pořád jen 1,2.
Když konečně nastal ten den, kdy jsem já konečně mohl legálně zasednout za volant, bylo to právě toto auto, najezdil jsem s ním vcelku dost, a nemohu mu najít ani jednu chybu, až na motor který je slabý, a to pro mě prostě není, potřebuju silné auto abych mohl ukájet své řidičcské touhy a pořádně se vyblbnout. Pořád jsem pokukávál po něčem silnějším, ale jsem pořád jen student a nemám v kapse zbytečných párset tisic. Věděl jsem že se clio dělalo i se silnějšími motory, že byl nějaky Williams ( 2,0 150HP ), zdálo se mi to jako nereálné, je to už moc staré auto, ale stejně se mi pořád libí vzhledem, jizdními vlastnostmi a vším, pak jsem zjistil že se dělala i moje osudná 1,8 16V se sériovými 135 koňmi a 950kg což je už našlapaná mašinka. Pořád jsem si říkal že je to moc staré a že si radší ušetřím na něco "pořádného" ale moje láska ke Cliu byla silnější a začal jsem hledat, tohle auto neparkuje zrovna v každé ulici 2x, jako jeho "slabší bráškové", ale je to vcelku vzácnost ( nikdy jsem na živo neviděl jiné clio 16V než je to moje ) takže sehnat tenhle "skvost" chtělo čas, nabídlo se pár příležitostí, ale nikdy to nebylo to pravé ořechové, až jednoho dne jsem na stránkách renaultclubu, kterého jsem členem, potkal inzerát o prodeji 1,8 16V za slušnou cenu, s malými upravami a opravamy, přijel jsem se podívat, a po projeti jsem věděl že nechci nic jiného! Bylo sice bourané, udájně jelen, ale jsou to jen pomačkané plechy, které se dají vyměnit, motor šlape jako hodinky, a po dlouhém přemýšlení, váhání a přemlouvání sama sebe, jsem se rozhodl pro to, že bude moje.
Hned jak to bylo možné jsme s kamarády do auta nainstalovali moje audio, které jsem už předtím dal do máminy 1,2, a tady už jsme přicházeli na první problémy, špatná baterka, malo dobíjící alternator... penize do opravy se jen hrnuly, všichni mě pře koupí varovali, ale já měl svojí hlavu, tady se to potvrzuje, protože pak jsme přišli na to, že je i hnutá zadní náprava, ale všechno toto se opravilo nebo na opravu čeká, protože je to pořád moje vysněné a milované auto, které z domu za žádnou cenu nepůjde.
I přes všechny nešvary je to pořád živé auto, miluji ten pocit, kdy si stoupnu vedle pašáka v Octavii RS, BMW M3 atd.,ukážu jim záda a oni můžou vzteky sežrat volant, protože jim ujela 18let stará nákupní taška, stímto autem se prostě nedá jezdit klidně, zvuk motoru a pocit zaražení do sedačky vás pořád nutí točit motor až k nebesům ( 7200 ot/min), ale tohle auto si to užívá stejně jako vy! Je to malý sportovní vůz s nenápadným vzhledem, ale o to víc překvapí. Není to zrovna auto pro rodinu a na dlouhé cesty, ale tohle ve svích letech neřeším. Kdo máte tu možnost, projeďte se a uvidíte že zmeníte názor, tohle auto, ale i jakékoliv clio všech tří generací, mohu jen doporučit, je to malý-velký spolehlivý vůz a s pořádným motorem je to plnokrevný závodník, co víc si přát.

Silné stránky

Silný motor
malá hmotnost
skromný vzhled

Slabé stránky

seriově velmi měkký podvozek
reznoucí zadní lemy - nešvar všech clií ( mě zatim nepostihnul )
stáři vozu

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

předchozímu majiteli se rozsypala spojka a převodovka
mě odešel alternator
servis preferuji specialistu AutoFrance nebo domácí opravy

Upravy:

Sporotvní filtr - hřib
odstraněný katalizátor -> rezonátor
sportovní výfuk
4 bodové pásy
sportovní volant

audio:
autoradio - Alpine 9880
basy - 12" Xplod 1300W
vysky + středy- panasonic 4x 110W + 2x 150W + 4 x 280W
zesilovac - Magnat Xcite 600 + Xcite 561
kapacitor - 1F Hama

 

Novinky v recenzi

12.11.2009 19:30

Nový majitel

jednoho nepěkného červnového dne jsem bohužel zohnul kliku, přidřel motor a rozletěl převodocku, a proto po dvou měsících hledání kupce se ho ujal majitel pobočky renault v Uhlířských Janovicích, stane se z něj plnokrevný závoďák, protože pan Pošík, svého času mistr ČR v závodech do vrchu chce zas znovu usednout za volant a ukázat všem zač je toho loket a v čem jiném než znovu v 16Včku jako tehdy.

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Renault Clio



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
7

zatím mě nikdy nezklamal a podržel ve všech situacích

praktičnost
7

je to malý velký vůz, zaparkuji s ním skoro všude, a i když je malý vejde se do něj víc věcí než do leckterého velkého auta

prostornost
6

i přes anatomické sedačky a 3dvéřovou karoserii je uvnitř prostorný

jízdní vlastnosti
8

velmi živý, dokaáže rychle akcelerovat, perfektně drží na silnici ale při opravdu agresivni jízdě trochu ujíždí v zatáčkách zadek

jízdní komfort
4

velmi tvrdý díky sportovním tlumičům a velmi hlučný díky rezonátoru a sportovnímu výfuku, na dělší cesty nic moc

provozní náklady
5

náklady se odvíjí podle stylu jízdy, jinak průměr

náhradní díly
3

shání se velmi těžko

výkon motoru
7

výkonově perfektní, ale stále je co zlepšovat

spotřeba
7

malý sportovní vůz, nedá se čkat 3/100... cca 8 při klidné jízdě je uspokojující

hlučnost motoru
7

velmi hlučný, ale také díky uprávám

kvalita sedadel
8

pohodlné, v zatáčce dobře drří tělo

brzdy
8

nové vpředu standart, vzadu sporotvní

zavazadlový prostor
5

na to jak je vůz velký je prostor vcelku velký, po složení sedadel se dá odstěhovat všechno






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…