Recenze

chetoos (muž 30 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Kia Rio

9.86 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Kia Rio, foto 1 Kia Rio, foto 2 Kia Rio, foto 2 Kia Rio, foto 3 Kia Rio, foto 4 Kia Rio, foto 5 Kia Rio, foto 6 Kia Rio, foto 7
Kia Rio, foto 8 Kia Rio, foto 9 Kia Rio, foto 10 Kia Rio, foto 11 Kia Rio, foto 12 Kia Rio, foto 13 Kia Rio, foto 14 Kia Rio, foto 15 Kia Rio, foto 16 Kia Rio, foto 17 Kia Rio, foto 19 Kia Rio, foto 19 Kia Rio, foto 20 Kia Rio, foto 20 Kia Rio, foto 21 Kia Rio, foto 21 Kia Rio, foto 22 Kia Rio, foto 22 Kia Rio, foto 23 Kia Rio, foto 23 Kia Rio, foto 24 Kia Rio, foto 25 Kia Rio, foto 26 Kia Rio, foto 27 Kia Rio, foto 28 Kia Rio, foto 29 Kia Rio, foto 30 Kia Rio, foto 31 Kia Rio, foto 32 Kia Rio, foto 33 Kia Rio, foto 34 Kia Rio, foto 35 Kia Rio, foto 36 Kia Rio, foto 37 Kia Rio, foto 38 Kia Rio, foto 39 Kia Rio, foto 40 Kia Rio, foto 42 Kia Rio, foto 43 Kia Rio, foto 44 Kia Rio, foto 45
 

Technické info

Přezdívka auta Rio Rok výroby 2022 Koupeno nové palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1197 výkon [kW]: 62 kroutící moment [Nm]: 117 maximální rychlost [km/h]: 173 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 325 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.6

Popis vozu

V době, kdy jsou nové auta velice drahá a nedostupná a ojetiny jdou nahoru takovým způsobem, že je prodáte skoro s nulovou ztrátou a možná ještě na tom i vyděláte, je problém něco rozumného vybrat.

Když jsme prodali mamce jejího Hyundaie Atos a věnovali ji Picanto GT-line (viz mé recenze). Rozhodl se taťka koupit něco ve velikosti Fabie. Rio se mu vždy líbilo a značka Kia mu přirostla k srdci. Navíc Rio je jeden z mála modelů co nabízí ještě klasický čtyřválcový motor, osvědčenou techniku. Navíc když ji koupíte v atraktivní výbavě GT-line je zajímavé auto na světě. Rio čtvrté generace se vyrábí od roku 2017 a v roce 2021 proběhl facelift. Rio spolu s větším modelem Stonic se vyrábí na stejné výrobní lince v Koreji.

Rio v šedé metalíze bylo koupeno letošní rok 5/2022. Jelikož jsme chtěli přímo výbavu GT-line a žádný z našich nejbližších dealerů neměl nic skladem, museli jsme hledat někde jinde. Čekací doba je něco mezi 4-6 měsíci, popřípadě byla auta hned prodaná. Na jedno Rio jsou i 4 zájemci. Nakonec jsme objevili tento kus u dealera v Ústí nad Labem. Nebylo na co čekat. Vše se domluvilo, sedlo na vlak a jelo se pro auto.

Desing vozu je velice hezký a v segmentu B neokoukaný. Již v základní verzi vypadá vůz dynamicky a vyváženě. Šedá metalíza dodává vozu na dravosti a je rozhodně neokoukaná. Všímám si, že na hodně nových automobilech se šedá barva vyskytuje. Celek podtrhuje verze GT-Line, která přidává 17“ litá kola, červené prvky karoserie, spoilery, led světla, mlhovky integrované do předního nárazníku. či dvojítá koncovka výfuku. Rio už i hrdě nosí nové logo Kia. Je to věc názoru, ale mě se více libí logo staré.

Atmosférická jedna-dvojka bez turba s maximálním výkonem 62 kW v nabídce zaujímá místo základní motorizace, tedy tu nejslabší a nejlevnější. Doplňují ji už pouze dvě verze přeplňovaného litrového tříválce - slabší provedení dává 74 kW, a mild-hybridní varianta poskytuje 88 kW. Překvapení a dobrá zpráva je, že Kia svůj základní motor, který je spárován výhradně s pětistupňovou manuální převodovkou, nabízí ke všem výbavovým stupňům. Jsou tři - Comfort, Exclusive a GT Line.

Základní výbava u Ria zahrnuje například elektricky ovládaná přední okna, kožený volant, šest airbagů, 15palcová ocelová kola, manuální klimatizaci, rádio se čtyřmi reproduktory nebo centrální zamykání s dálkovým ovládáním. Naše auto je v nejvyšší možné výbavě GT-line, zahrnující prvky jako hlavní LED světlomety s přisvěcováním do zatáček, automatická klimatizace, přístrojový panel s 4,2" barevným displejem (palubní počítač), vyhřívaný volant, vyhřívaná přední sedadla, přední a zadní parkovací senzory, zadní parkovací kamera, multimediální
systém s 8" displejem včetně AndroidAuto/Apple CarPlay, tempomat s omezovačem rychlosti, systém sledování únavy řidiče, systém udržující auto v jízdním pruhu nebo třeba autonomní brzdění s detekcí vozidel, chodců a cyklistů. Plno věcí, které člověk běžně nepoužije, jsou většinou otravné, ale v novém autě asi být musí. Navíc Gt-line i zahrnuje krásný paket, který je vzhledové charakteru. Uvnitř to je například imitace karbonu na palubní desce, kovové pedály, sportovnější volant a koženkové sedačky. Vnějších změn je trochu více. Přední i zadní spoiler, boční nadstavené prahy, dvojitá koncovka výfuku.

Interiér je moderní a účelný. Palubní deska je výhradně z tvrdých plastů a má jednoduchý tvar, ale vše je zpracováno velmi kvalitně. Celek působí velice hezkým a kvalitním dojmem. Ovládání je logicky rozmístěnými a rozumně tvarovanými tlačítky jednoduché a intuitivní, potěší také dobře čitelné analogové budíky. Přihrádka před spolujezdcem je rovněž rozměrná. Sedala jsou pohodlná a dostatečně prostorná. Výhodou je, že jsou vyhřívaná. Rio nabízí široký rozsah nastavení sedadla, a to i na výšku. Volant sportovního charakteru je příjemný na dotek a nabízí skvělé možnosti nastavení. Pozice za volantem je příjemná. Rovněž i volant je vyhřívaný a najdeme na něm i všechny potřebné tlačítka pro ovládání rádia, tempomatu atd.

Zavazadlový prostor nabízí základní objem 325 litrů, má pravidelný tvar a nechybí háčky na tašky. Po sklopení opěradel zadních sedadel vznikne rovná ložná plocha a přepravní kapacita naroste na 1.103 l. Čtyřválcové provedení má pod platem zavazadelníku plnohodnotnou rezervu, což velice chválím.

Atmosféricky plněný čtyřválec mělo Rio už před faceliftem, přesto není technika totožná s předfaceliftovou verzí. Jiné je i označením motorizace. Místo CVVT tak jednotky 1.0 a 1.2 z rodiny Kappa nejen v Riu dostávají označení DPI.

DPI znamená Dual Port Injection. Změnil se systém vstřikování paliva. Místo jednoho vstřikovače na oba sací ventily současně modernizované motory využívají na každý sací ventil jeden vstřikovač, tedy zdvojené vstřikovače. Motor je velice tichý úsporný. Prostě klasická nízkoobjemová čtyřválcová atmosféra. Má slušnou odezvu na plyn a je příjemně kultivovaná. Při stání je příjemně tiché a neduní jako třívalcové motory. Oproti našemu Picantu kde je motor 1.2. CVVT stejného výkonu, se nám zdá Rio slabší. Je sice ještě syrové a motor je potřeba pořádně rozjet. Nicméně i jiní majitelé nám řekli, že zlepšení dynamiky přijde až kolem 5 tis kilometrů. Největší síla je ve vyšších otáčkách. Maximální výkon 62 kW se “ukrývá” v 6.000 min-1, nejvyšší točivý moment 118 N.m. Maximální rychlost je 173 km/h. Přesto motorizaci doporučuji spíše klidnějším řidičům. Při přejíždění je potřeba podřadit a vytočit motor do vyšších otáček. Oproti 1.2. CVVT je již v autě i systém Start – Stop. Jako celek je motor kultivovaný a úsporný, jen jen slabý. Nicméně stále nemá najeto hodně kilometrů tak uvidíme jak se dynamika zlepší časem. Přesto je jízda velice příjemná a motor si s autem rozumí. Od prodejce nás čekala cesta kolem 650 km domů, takže jsme měli možnost auto pořádně otestovat. Kamarádka si koupila Stonic se stejným motorem a když jsem ho řídil, měl již najeto více a dynamika mi přišla lepší. I spolupracovníkovi v jeho Stonicu motor 1.2 vyhovuje.

Atmosféricky plněný čtyřválec je spojen s pětistupňovou manuální převodovkou. Práce s hezky tvarovanou řadičkou je skvělá. Řazení má příjemně tuhý chod, je lehké a přesné. Pětikvalt je dobře zpřevodovaný,a při dálničních 130 km/h motor na pětku točí 3.500 otáček.

Na dálnici je spotřeba kolem 6,2 l/100 km a mimo město jsem se dostal i na 5,4 l/100 km. Průměr je kolem 5,6l. Palivová nádrž ukrývá 45 l paliva.

Jízdní vlastnosti jsou velice vyvážené. Jedná se o kompromis mezi „sportovním“ a řidičsky zajímavým projevem s důrazem na komfort. Podvozek, který vpředu využívá nezávislé zavěšení McPherson s vinutými pružinami a vzadu vlečená ramena spojená torzní příčkou, nemá problém s ostřejším zacházením. Auto rychle a bez nedotáčivosti reaguje na prudké změny směru a v zatáčkách se moc nenaklání. Řízení je strmé a přesné. Celek je vyvážený a dospělý. Kia přitom nabízí i celkem slušný komfort a většinu nerovností přežehlí dobře. Jen na standardních 17“ kolech si občas poskočí. To vnímám i u Picanta s 16“ koly. V jízdních vlastnostech nevyniká ale jedná se o slušné univerzální auto. Co jsem však zaznamenal, tak je větší hluk od podběhů. Aerodynamický hluk je však potlačen moc dobře.

Rio je jedno z posledních aut na trhu, které nabízí spolehlivý a hlavně klasický atmosférický motor, skvělé jízdní vlastnosti, líbivý vzhled a stává se z něj příjemný společník. Může se zařadit k Suzuki Swift, Renault Clio, Dacia Sandero či Ford Fiesta. Může se stát, že taková auta budou brzy minulostí.

Silné stránky

Líbivý vhled, vyvážené jízdní vlastnosti, 7 let záruka, úsporný a tichý motor, prostornost, kvalita zpracování, výbava GT-line, pohodlná sedadla, přesné řazení, bohatá výbava, cena.

Slabé stránky

Slabší motor, některé asistenty jsou spíše přítěží (hlídání jízdních pruhů atd) originální díly Kia jsou dražší, hlučnější projev od kol.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Toto Rio ještě v servisu nebylo. Co musím pochválit je, že Kia dává opravdu perfektní uživatelské příručky. Je v nich vše co je potřeba vědět ohledně ovládání, řízení, ale i kompletní servisní plán. A to včetně olejů, žárovek, pojistek, kapalin. Myslím že v tom by měla konkurence zamakat.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno u Dealera Kia v Ústí nad Labem. Přijeli jsme z velké dálky. Vyzvedli nás na nádraží a v showroomu auto profesionálně předali, vše vysvětlili. Chválím na jedničku.

 


Další vozy Kia Rio



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
9
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
9
provozní náklady
9
náhradní díly
7
výkon motoru
8
spotřeba
10
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…