Recenze
Kia Rio
Technické info
Přezdívka auta Rijošek Rok výroby 2008 Koupeno nové palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1399 výkon [kW]: 71 kroutící moment [Nm]: 128 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.3 maximální rychlost [km/h]: 177 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 390 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.6
Popis vozu
Kia Rio Sedan, je naše první nové vozidlo. Poprvé jsme se sním setkali na Třineckém autosalonu, kde nás uchvátilo na první pohled. Především nás upoutalo svým desingem s ladnou karoserií sedan. Proto hned na druhý den vedla naše cesta do showroomu Kia v Českém Těšíně. Tam se vůz odzkoušel a následně objednal. Na auto se čekalo cca 3 Měsíce. Výroba tohoto modelu probíhá v hlavním závodě Kia v Soulu v Jižní Koreji. Oficiálně se, ale vůz představil již v roce 2005 a konečně se jednalo o konkurence schopné auto pro evropskou klientelu.
Po převzetí se vyrazilo rovnou domů. Po cestě jsem si všiml, že auto budí a dodnes stále budí velký dojem. Je to také proto, že se jedná o verzi sedan. Karoserie sedan není na našich silnicích tak rozšířená jako hatchback. Naše auto je také v limitované edici Samba, což je název podle latinskoamerického tance. Paket zahrnoval: Červeně pojatý interiér s kůží obšitým volantem a řadící pákou, 14'' hliníkovými koly značky Dezent, s koberci, předními mlhovkami a dalšími drobnostmi. Hned po odvezení od prodejce, čekala Rio velká cesta na dovolenou do Polska k moři. Najeli jsme okolo 2 200 Km a auto si zamilovala celá rodina.
Desing vozu hodnotím velice kladně. Přední maska je velice elegantní a srší zní energie a určitá dravost. Linie vozu jsou rovněž hezké a uchvátí svou vyvážeností, eleganci, ale i sportovním vzezřením. Zadní partie vozu je precizně udělaná, a karoserie sedan je na vůz velice dobře naroubovaná. Zadní světlomety zasahující do boku jsou rovněž velice hezké a mají i krásnou a moderní grafiku. Kladný dojem s vzhledu vozu dodává také modrá metalická barva a hliníková kola. Krásným prvkem je i chromované logo na přední černé masce chladiče. Myslím, že mezi malými vozy je Rio jedno z těch hezčích aut na trhu
Vnitřek vozu nenadchne ani neurazí. Celá palubní deska působí velice moderně a svěže. Ergonomie je na dobré úrovni a veškeré důležité prvky a tlačítka jsou na intuitivně na dosah ruky. Interiér působí originálním dojmem, ale je oproti celému autu ještě trochu korejský. Plasty jsou výhradně tvrdé, ale zpracování je velice kvalitní. Kožený měkčený volant se dobře drží a je výškově stavitelný. což přispívá ke snadné manipulaci všech přístrojů a neodvádí řidiče od řízení. Slicování je také velice dobré. Celkově je interiér řešen spíše usedleji, ale stříbrné prvky na palubní desce spolu s červenými na volantu a řadicí páce mu přidávají na sportovnosti. Sedadla jsou velice prostorná a pohodlná. Jsou sice trochu tvrdší, ale mě na delší cesty tyto sedadla vyhovují. Mají rovněž dobré boční vedení a skýtají dobrou oporu pro tělo. Na zadní sedadla se vejdou 3 cestující průměrně vzrostlí cestující, ale pro lepší komfort je vhodnější aby vzadu cestovali dva lidé. Nechybí jim prostor pro kolena ani hlavu. Zadní opěrky hlavy, jdou ale krátko vysunout, což zhoršuje cestujícím najít si vhodné cestovní podmínky. Kufr pojme 390 l, což je průměrná hodnota a navíc karoserie sedan je známá nevariabilitou zavazadelníku. Přesto se dají zadní sedadla sklopit a do auta se nějaký ten náklad vejde. Na pátých dveří chybí polstrování což je asi výrobní "škrtač" nákladů. Při každém zavírání tak slyšíte plechový zvuk víka.
Jízdní vlastnosti jsou na dobré úrovni a celý duch auta je spíše na komfortní notě. Motor je velice pružný, a dynamika mu rozhodně nechybí. Myslím, že základní motor 1.4 71 Kw se k charakteru vozu nejvíce hodí a myslím, že v tom by měla konkurence se svými tříválci zabrat. Auto se ochotně vytáčí a motor reaguje i na letmé pohlazení plynového pedálu. Na volnoběh jej skoro neslyšíte a boduje také spotřebou a celkovým projevem. Spotřeba se pohybuje mezi 6,2l, ale dá se jezdit i za 5,9 L na 100/km Ve vyšších rychlostech občas nestíhá posilovač řízení. V zatáčkách se chová Kia jistě a na silnicích vás přesvědčí jistotou se kterou žehlí všechny nerovnosti. Zkrátka výrazně nižší těžiště a tužší odpružení je znát a podtrhuje skvělé jízdní vlastnosti. V tomto autě máte pocit bezpečí. Celkové naladění podvozku je spíše sportovnějšího charakteru. Oproti tomu sesterský Hyundai Accent, je naladěn spíše na komfort. I celkový desing Accentu působí spíše usedleji. Proto není ojedinělé potkávat v Hyundai spíše starší okruh motoristů. Motor Ria táhne dobře již od spodu a ani na dálnici mu dech rozhodně nechybí. Maximální rychlost auto, je podle výrobce 177 Km/h, ale jet 180 není žádný problém. Motor je rovněž kultivovaný a tichý. Motor pracuje s pětistupňovou manuální převodovkou. Ta řadí velice lehce a přesně. Jen kulisa je hlučnější a každé řazení se projeví malým cvaknutím převodovky. V tomhle konkurence umí nabídnout více. Dráhy nejsou zbytečně dlouhé. Motor se 71 Kw a 16 ventily si s převodovkou dobře rozumí. Hlavice řadící páky má ideální tvar, a dobře se drží.
S volantem se manipuluje velice dobře a lze jen nastavovat však pouze výškově. Na dálnici se sice projeví absence šestého stupňě, ale i tak není hlučnost nějak vysoká. Při dálniční rychlosti 130 Km/h motor točí 2900 ot/min. Rovněž otáčkoměr i rychloměr jsou navrženy sportovně a vypadají velice dobře. A při větším vytočení motorů vás potěší krásným zvukovým projevem. Kia je i odolná vůči bočnímu větru, který ji i přes nízkou hmotnost nezaskočí.
Celkově hodnotím toto auto jako velice slušné. Překvapí dobrým motorem, prostorností a dalšími přednostmi. Musíme se ,ale zase smířit s tvrdými plasty a detaily ,které umí znepříjemnit život. Jako například horší přístup k zavazadlovému prostoru, což je ale daň za eleganci karoserie sedan a žádné polstrování pátých dveří. Jinak za 309 990 Kč dostanete velice dobré auto s bohatou výbavou, skvělými jízdními vlastnostmi a dobrým motorem. Je škoda, že těchto charizmatických sedanů nejezdí více, ale je obecně známo že nám Evropanům verze sedan příliš nevoní.
Výbava vozu.
Airbag řidiče
Airbag spolujezdce ( vypínatelný)
Bezpečnostní systémy ABS + EBD
Posilovač řízení
Palubní počítač
Manuální Klimatizace
Centrální zamykání
Dálkové ovládání
Elektrické ovládání předních i zadních oken
Elektrické ovládání bočních zpětných zrcátek
Vyhříváná zpětných zrcátek
Hliníková kola Dezent
Metalická barva
Nárazníky v barvě vozu
Madla dveří a zpětná zrcátka v barvě vozu
Rádio s CD, MP3 a Aux
4 Reproduktory
Alarm
Imobilizér
Kůží obšitý volant a řadící páka
Vyhřívání zadního skla
Výškově nastavitelný volant
Silné stránky
Velký kufr, pohodlná sedadla, spolehlivost, desing karoserie, poměr cena a výbava , jízdní vlastnosti, spotřeba, silný a pružný motor, naladění podvozku, účinné brzdy, útulný a dobře zpracovaný interiér.
Slabé stránky
Chybí polstrování víka kufru, hlučnost v kulise řadící páky, občas nestíhající posilovač řízení, drahé originální náhradní díly a příslušenství.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
4 roky, byla Kia servisovaná v autorizovaném servisu Autoczudek v České Těšíně. Velice profesionální jednání, ale velice drahý servis. Od roku 2012 servisováno v autorizovaném servisu Hyundai Prokeš Servis. Lepší ceny, blíže domova a výborné jednání se zákazníkem.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Vynikající. Prodejce firmy Autoservis Czudek v České Těšíně, nás ochotně přijal. Vždy se snažil vyhovět našim přáním. Prodejce nezaskočila na jedna naše otázka a vždy dokázal odpovědět. K autu jsme dostali i spousty drobných předmětů a dárků. Tuto firmu můžu jen doporučit.
Novinky v recenzi
Pokořeno 50 000 km
Před pár dny naše Kia pokořila hranici 50 000 najetých kilometrů. Za tuto dobu toho s námi hodně zažila a my v její příjemné společnosti navštívili spousty hezkých míst a nabrali spousty zážitků. Za tu dobu nebyly s autem žádné problémy. Kromě základního servisu, kdy se v pravidelných servisních intervalech měnil olej a filtry, nás nezastihly žádné větší opravy nebo komplikace.
No a co se vlastě měnilo:
Zadní kotoučové brzdy byly již dost opotřebované, a proto se osoustružily.
Silentbloky přední nápravy, byly již v dezolátním stavu a musely se vyměnit. (při cca 40 000 km).
Spínací skřínka dělala potíže při startování a musela se vyměnit. Vše se naštěstí vyřešilo přes záruku.
Věříme, že nám bude auto i nadále spolehlivě sloužit bez větších problémů. Je to náš milovaný člen rodiny a už se těším na další hezky strávené okamžiky na palubě tohoto úžasného auta....
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Kia Rio
- rio 08.12.2012 05:15 umo
- krasna kombinacia 30.01.2012 21:13 3_diamanty
- Interiér 12.03.2010 01:38 vrkuboy
- nazdar. 08.05.2009 12:41 hugolin
- SPZ 11.02.2009 19:24
- Rio 09.02.2009 20:37 maiky81
- Hoj! Zřejmě jsi se ukliknul, když jsi hodnotil karfiólovo 06.02.2009 18:02 Poustnik
- nazdar 18.01.2009 19:42
- Hodnocení 18.01.2009 15:06
- Ahoj 18.01.2009 15:05
- Hodnocení 21.12.2008 09:54 Dan0044
- Tak jsem to přečetl. Ty po sobě recenze nečteš??? 10.12.2008 17:09 Poustnik
- ahoj 29.11.2008 23:01 mirastr
- pěkne 16.11.2008 17:01
- Cau kolega 10.10.2008 22:13 BatoNR
- dopln 25.08.2008 10:03 David Silver
- Re: Re: rio sedan 10.08.2008 22:01 _Vaci_
- Re: rio sedan 27.07.2008 10:51 DaewooMaster
- rio sedan 25.07.2008 21:48 Mexican82
- vzkaz 25.07.2008 17:35 chetoos
- Hodnocení 24.07.2008 20:30 Stephen
Další vozy Kia Rio
-
Kia Rio (2008) Majitel: BatoNR
Přidáno: 4.10.2008 3810 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Kia Rio (2009) Majitel: PietroLM
Přidáno: 17.8.2010 610 Majitel 9.74 Uživatelé
-
Kia Rio (2008) Majitel: chetoos
Přidáno: 9.9.2022 49 Majitel 9.47 Uživatelé
-
Kia Rio (2006) Majitel: TWiDY
Přidáno: 8.3.2007 229 Majitel 9.21 Uživatelé
-
Kia Rio (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 13.8.2009 5910 Majitel 9.08 Uživatelé