Recenze
Technické info
Přezdívka auta Krasavec Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:256500 palivo: benzin počet válců: 3 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1198 výkon [kW]: 40 kroutící moment [Nm]: 106 zrychlení 0-100 km/h [s]: 16.5 maximální rychlost [km/h]: 151 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 260 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5
Popis vozu
Tato recenze je věnována mému momentálnímu vozidlu které nahradilo
moji původní Fabii sedan 1.2 HTP 12V ze které mi nepozorný řidič dodávky vyčaroval totálku.
Jedná se o Fabii hatchback modré základní barvy a roku výroby 2004. Výbava vozu je Classic stejně jako u mé minule Fabie
s nějakými drobnostmi navíc. (palubní počítač, airbag spolujezdce, výškově nastavitelné sedadlo) jinak se jedná o zcela jednoduché vozidlo ve kterém čím méně elektroniky je, tak tím se snižuje i možnost zbytečných závad.
Co mě ale štve, je absence klimatizace, na kterou jsem byl zvyklý z moji fabie.
Auto pohání zážehový tříválec o objemu 1198cm3 který dosahuje maximálního výkonu 40kw při 4750ot. Jak už bylo napsáno, jedná se o modelový rok 7/2004, kdy došlo k některým úpravám původního motoru.
Modernizovaný motor dostal označení BMD
Mezi nejvýznamnější úpravy se může zařadit např změna roztečí kanálů, rozdílné hlavy válců a mírné zlepšení konstrukce katalyzátoru.
Podle některých časopisů se ukázalo, že motor má daleko větší výkon než udává výrobce (46kw) což i vysvětluje, proč jede lépe než by člověk od takového motoru očekával.
Oproti silnější 12V variantě má výkon uložen v nižších,využitelnějších otáčkách což zpříjemní cestování. Není třeba motor tolik vytáčet a cestující tím pádem neruší zbytečný hluk.
I maximální točivý moment 106 Nm. je k dispozici už při rozumných třech tisících otáček.
Samozřejmě, že auto není žádný závodník, ale při nízkých rychlostech a prvních třech rychlostních stupních se motor chová nečekaně živě.
Do zhruba 70km/h auto jede pocitově lépe jak jeho silnější 12V verze. Od devadesáti se ale karta otáčí a 47kw motor táhne o něco lépe.
Výrobce uvádí zrychlení z 0 na 100 km/h za poměrně dlouhých 18,4 sekundy,což si myslím, že se dá stihnout o něco dříve. Podle mých dosavadních zkušeností je to dané tím, že od 80ky už motor neoplývá kdovíjakou pružností a tady hodně časově ztrácí.
Myslím si, že tento motor je ideální volbou do města a jeho okolí.
Konečně jsem měl i možnost si vyzkoušet jak auto dokáže rychle uhánět. Ručička se na absolutní rovince po dálnici přehoupla lehce přes 160km/h, takže udávanou rychlost kterou uvádí výrobce, fábie zvládne s přehledem a navíc s nižšími otáčkami než jeho silnější bratr.
Pružné zrychlení z 60-100kmh (IV.).......14,4s
Pružné zrychlení ze 100-120km/h (V.)...23,1s
Pro zajímavost jsou zde uvedeny rychlosti za určitých otáček motoru. (dle tachometru)
3.rs. 3000ot. = 60km/h, 4000ot. = 80km/h, 5000ot. =100km/h
4.rs. 3000ot. = 80km, 4000ot. = 107km/h,
5000ot. = 135km/h
5rs. 3000ot. = 100km/h, 4000ot. = 135km/h,
4800ot. = 160km/h. Po rovině se do vyšších otáček ani rychlosti auto nežene.
Pro srovnání výkonů a točivého momentu 6v a 12v verze jsem vytvořil malou tabulku.
Výkon při 1500-3500-4000.ot.
40kw........13kw-37kw-39kw
47kw........13kw-38kw-42kw
Toč.mom.1500-Max-4000ot.
40kw.......90Nm-106Nm-95Nm
47kw.......90Nm-112Nm-102Nm
Tříválec je všem znám svým né moc kultivovaným chodem motoru. Žádnou tragédií bych v tom neviděl.
Oproti naftovému tříválci se jedná o klidný a tichý chod. Výborné je odhlučnění kabiny, do které proniká minimum vibrací a hluku od motoru.
Co se spotřeby týče tak by měla být velmi podobná až bych řekl, že stejná jako u dvanáctiventilu.
Více se rozepíšu až s autem najezdím pár tisíc kilometrů. Doposud jsem na každodenní trase o délce zhruba 40km
dosáhl při poklidné jízdě při mrazech, kolem 5,6 L/100km.
Velká výhoda auta je ta, že je to vůz po mém dědovi, který má známou historii a po téměř
13-ti letech "provozu" má najeto 67 tisíc kilometrů. Auto celkově působí nově a čistě jako by zrovna vyjelo z autosalonu. Karoserie nenosí žádné šrámy ba dokonce ani oprýskanou barvu od
odletujících kamínků. A co je důležité, auto i po takové době nikde nereziví.
Za tuto dobu, děda měnil pouze olej, 1x sadu brzdových destiček, autobaterii a spálený předřadný odpor regulátoru ventilace.
Na autě jsou rozměry pneu 165/70 R14.
Rozměry vozu (mm)
Délka..................3970
Šířka...................1646
Výška.................1451
Rozvor................2461
Rozchod.......1435/1424
Světlá výška.......140
Z těchto hodnot vyplývá, že hatchback je o 262 mm kratší než sedan.
Někdy mi ty centimetry v kufru chybějí, hlavně při převozu delších předmětů, nebo při cestě na chatu, kde se musíme kapacitně omezit.
Hmotnosti (kg)
Pohotovostní hmotnost....1130
Užitečná hmotnost..............515
Celková hmotnost.............1560
Nebrzděný přívěs.............. .450
Brzděný přívěs (12%).........800
Rozměry kufru
Délka - 705 mm
Šířka - 974/1216 mm
Výška - 541mm
Objem - 260l
Při převzetí jsem si musel pořídit novou autobaterii, protože ta stará už dosluhovala. Vybral jsem značku Bosch S3 005 56Ah.
*více fotografií a zkušeností budu přidávat postupně
Silné stránky
-Jednoduchost a nenáročnost
-Nízká cena náhradních dílů a oprav.
-Prostor pro cestující
-I na dnešní dobu poměrně bezpečné auto.
-Pohodlné odpružení
-Robustní konstrukce
-Na svou dobu,propracované detaily
Slabé stránky
-Menší kufr
-Menší sedadla
-Né moc kultivovaný chod.
-Praskající žárovky H7
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Momentálně žádné a snad ani dlouho nebudou
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Velmi dobré :))
Novinky v recenzi
Nové zadní tlumiče
Po 250 tis. ujetých kilometrech jsem si všimnul, že levý zadní tlumič začíná být mastný od oleje. Došlo tedy na výměnu ještě původních originál tlumičů za nové od značky TRW. Při jednom jsem vyměnil i uložení i pryžové dorazy.
Výměna oleje a filtru
Tak máme za sebou dalších 10 tisíc ujetých kilometrů takže starý motorový olej šel ven a nový dovnitř. (Shell helix ultra 5W-40, olejový filtr MANN a vzduchový také.) opět jsem začal pravidelně při každém tankování dolévat benzinové aditivum VIF. Aktuálně najeto 230 500km
Servis
Po 225 530 ujetých kilometrech se od přední nápravy začaly ozývat nepříjemné zvuky v podobě kovového klepání. Po kontrole v servisu byla zjištěna vůle kulového čepu řízení na levém kole. Po výměně čepu a tyče řízení značky koyo se nepříjemné klepání vyřešilo.
Výměna vlnovce
Po letech a 214 tisících najetých kilometrech, se odporoučel pružný díl výfuku. Nový vlnovec značky Bosal 45x200mm, tak snad nějakou dobu vydrží. Aktuálně najeto 214 366km Při jednom taky přehozeny pneumatiky z letních na zimní.
Nečekaná návštěva
Sotva Fabie překročila 209 tisíc ujetých kilometrů začal jsem si všímat zápachu benzínu u pravého zadního kola. Přisuzoval jsem to, že palivo prosakuje kolem palivového filtru, který se v těchto místech nachází, ale po úniku ani památka. V servise, po sundání nádrže zjistili, že se mi nad nádrží zabydlel nějaký hlodavec, který částečně překousal hadici vedení paliva (zpětný chod) cena originálního dílu 1 257 Kč.
Servis brzd
Při přezouvání Fabie jsem zjistil, že brzdové destičky jsou už na hraně a bude nutná výměna na což mě už upozorňovala i kontrolka na palubovce, cca týden dozadu. Takže dneska při jednom proběhla výměna zmiňovaných destiček kotoučů od výrobce TRW a brzdové kapaliny. Na tuto starou sadu brzdových desek bylo najeto lehce přes 81tis km. Celkově má Fabia aktuálně 197 034km za sebou.
Výměna rozvodů
Fabka má za sebou 187 000 km a po zvláštním chování motoru v posledním týdnu, kdy po startu měl motor hodně nepravidelný chod i zvuk, jsem se rozhodl auto odvést do servisu. Byla provedena výměna rozvodů ( rozvodová sada FAI 3098kč), vodní čerpadlo (Febi bilstein 669kč) výměna oleje a chladicí kapaliny. Při jednom změřené i tlaky na válcích 14.5 13.4 a 14bar. Takže tlaky na válcích v pohodě.
Výměna oleje a zimní pneu
Tak pomalu nastává období, kdy bude potřeba opět nahodit zimní obutí a já se rozhodl, že to udělám dnes. Fabia dostala na zimu nové pneu značky Nokian WR d4 165/70 (viz.foto) tak jsem zvědavý jak se budou chovat na sněhu. Při jednom jsem vyměnil i motorový olej. Duster přijde na řadu zítra :)
Nové svíčky Bosch
Tak, dneska jsem se konečně dostal k výměně svíček které bylo už třeba nahradit novými. Zvolil jsem opět iridiové zapalovací svíčky Bosch 0 242 240 654, které se podle výrobce mají měnit po 30 000 km, kvůli pohonu na LPG. Mě to vyšlo až po 34 918km.
Malá úprava
Dneska dodáno odporové vedení ke snížení napětí u žárovek h7 v hlavních předních světlech. Za těch pár korun to stálo vyzkoušet jestli praskání odezní. Aktuálně najeto 180 566km.
STK a Emise...hotovo!
Tak, další dva roky utekly jako voda a to znamená, že bylo na čase nechat udělat technickou kontrolu vozu a změřit emise. Fabka mě opět nezklamala a prošla s naprostou jistotou bez problémů. Tudíž můžeme bez obav jezdit další dva roky. Aktuálně najeto 175 598km.
Nové pneu
Tak fabka dneska dostala nové pneumatiky na léto a to konkrétně Goodyear Efficient Grip Compact 165/70 r14. Proti předchozím Savám Perfecta nebo Barum Brilantis by to mělo být na úplně jiné úrovni co se týká přilnavosti na vodě hlučnosti a hlavně spotřebě. :) aktuálně 174 454km.
Revize LPG
Tak po roce jsme se dostavili do servisu na kontrolu pohonu lpg a vše proběhlo naprosto v pořádku. Aktuálně najeto 172 000km a a pomalu se můžeme chystat na technickou kontrolu, kterou budem zanedlouho absolvovat.
Jarní výměna oleje
Tak, auto má najeto přesně 168 789km a jelikož se už blížil interval výměny oleje, navíc když počasí přálo, tak jsem se pustil do výměny. Opět použít motorový olej Shell Helix Ultra 5W-40. Tentokrát se mi povedlo sehnat i malé O-kroužky na plastový trn olejového filtru, tudíž byly také vyměněny. Při jednom jsem i vyčistil prahy za předním podběhem, které už byly plné hlíny :)
Větší investice
Po 15letech provozu bylo nutno trošku zainvestovat do Fabie. S plánovanou výměnou čepů bylo zjištěno, že je v poslednim závitu prasklá práva přední pružina a totálně ztrouchnivělé a popraskané brzdové hadičky. Při jednom, jsem už nechal vyměnit i přední tlumiče a uložení tlumičů. I s prací a geometrií tato sranda vyskákala na rovných 9tisíc kč. Aktuálně nalítáno 165 350km.
Výměna oleje
Tak, dneska přišla na řadu i Fabie, a to s výměnou oleje a filtru. Opět použit, tak jako za celou dobu co auto provozuji, olej Shell Helix-ultra 5w-40 (2,8litrů) a olejový filtr značky Filtron. Aktuálně najeto 159 512 km při jednom jsem vyměnil i ztrouchnivělé dorazy zadních tlumičů za nové od německého výrobce značky Optimal. Auto stále jezdí jako za mlada a snad ještě nějakou tu dobu bude :)
Přezuto
Tak listopad se nám pomalu blíží, tak jsem se dneska rozhodl Fabku přezout na zimní pneu. Při jednom bylo auto umyto, navoskováno a vše dolito aby bylo na zimu vše připraveno. Příští týden to čeká i Dustera :) Přidáno jedno podzimní foto. Aktuálně najeto 155 034 km
Aktualizace
Tak, mám chvilku, tak zde vypíši, co všechno bylo třeba vyměnit za celou dobu, co auto slouží.
31 456 km výměna levého zadního světla po drobném ťukanci
69 677 km výměna předních brzdových destiček a kotoučů plus autobaterie
80 098 km výměna teplotního čidla motoru
103 562 km výměna plastového protikusu plnícího hrdla LPG
113 432 km nové brzdové destičky, kotouče a ochranné štíty kotoučů
120 003 km odešly kosti stabilizatoru
150 679km výměna zadních brzdových čelistí a lanovodů ruční brzdy
K tomu se pravidelně co 10tis. Km mění olej a co 60 tis. svíčky.
Prodloužený víkend u moře
Tak se nám Fabie poprvé za svou dobu existence podívala k moři. Ikdyž jsem měl z toho celkem obavu, tak to holka zvládla bez sebemenšího zaváhání. Celková ujetá vzdálenost do města Gdańs(594km) a zpět plus nějaké popojíždění byla bezmála 1300km ve dvou lidech si Fabie řekla o průměrnou spotřebu v tak zvaném "turist tempu" (pohodovka), 6,42l LPG. Po návratu byla Fabka obdarována novým zadním raminkem stěrače plus byla zase po nějaké té době pořádně umyta a ošetřená tvrdým voskem. Přidány fotky :)
150 tisíc kilometrů
Fabka zdolala ke včerejšímu dni 150 tis. ujetých kilometrů a s nimi přišla na řadu i pravidelná výměna motorového oleje a zapalovacích svíček. Použity byly Iridiové Bosch 0242 240 654. Při výměně oleje, jsem si všimnul, že od pravého zadního kola, respektivě přes bubnovou brzdu prolíná brzdová kapalina. Hned po uvedení auta do pohybu se mi rozsvítila kontrolka závady na brzdách. Nezbývalo mi nic jiného než navštívit servis, kde byla provedena oprava. Celkově se měnily brzdové čelisti TRW plus příslušenství, lanka ruční brzdy a ještě došlo na očištění a nástřik bubnů. Celkově se vším všudy oprava vyšla na 3899 kč :)
Po delší době..
Po delší době přidávám nějakou tu aktualitu a to v podobě toho, že současné pneu Sava Perfecta už dosloužily a po 34 tis.najetých kilometrech byly nahrazeny novými značky Barum Brillantis 165/70 R14 81T. Nyní je stav tachometru na hodnotě 147 567 km a auto stále šlape jak hodinky :)
130 000 km
Je za námi dalších 10tisíc kilometrů a tak Fabie dostala Vánoční dárek v podobě nového oleje. Opět použit olej Shell helix ultra 5w-40 a olejový filtr Kamoka. Nyní najeto rovných 130 tis. kilometrů. Aktuální spotřeba paliva v zimním období je v průměru 6,3l plynu na 100km.
Výměna oleje
Po 3měsících nalítáno dalších 10tisíc kilometrů a to je pro mě znamení, se pustit do výměny oleje. Takže hned v neděli ráno jsem se pustil do práce. Olej Shell helix ultra 5w-40 a olejový filtr tentokrát od firmy kamoka. Stav tachometru při výměně byl 121 566 km.
Auto nadále jezdí bez výtek. :)
Výměna stabilizačních tyček
Při 120250km odešla spojovací tyčka stabilizátoru na levém předním kole. Takže mi nezbývalo nic jiného, než problém dát opět do pořádku. Zvolil jsem variantu od firmy Febi Bilstein tak jsem zvědav, kolik nové tyčky vydrží.
STK a ME
Je to tam! Můžeme jezdit další dva roky. Je za námi technická kontrola a měření emisí. Vše proběhlo bez problémů a závad. Aktuálně nakuláno 115 600 km. Cena za vše 1900kč :) Platnost do 7/2020
Nové brzdy
Je to už asi měsíc, co fabii sem tam trápí při dobržďování pískavý zvuk od předních brzd. Po sundání kola a zaměřeni tloušťky kotoučů bylo zjištěno, že kotouče jsou už dávno na minimální hodnotě, kterou by měly mít a destičky na tom nebyly o moc lépe. Tudíž bylo nutné provést výměnu. Při jednom byly dodány i nové krycí plechy kotouče. Celkově mě výměna vyšla ma rovných 3500kč.. aktuální stav je 113 568km . Přidány fotky
Výměna motorového oleje
Tak, auto má za sebou ujetých 111 300km, takže bylo na čase opět vyměnit olej. Použit Shell Helix ultra 5w-40. Pro jistotu jsem ještě před výměnou udělal průplach motoru abych zamezil zbytečného zanesení motoru nečistotami.
110 000 km / Dlouhodobá spotřeba
Dnes máme za sebou odjetých celkem 110tisíc kilometrů a je to přesně rok, co auto pohání LPG. Uteklo to jako voda a 35 tisíc za rok naskákalo jakoby nic. Za tuto dobu se dlouhodobá spotřeba na plyn zprůměrovala na hodnotu 6,32L/100km, což činí cenu za každý ujetý kilometr 0,89kč při současných cenách paliva.
Přezouvání
Tak, teploty konečně začaly dosahovat příjemných hodnot, takže bylo na čase přezout auto opět do letního obutí. Pneu jsem vybral Sava Perfecta 165/70 R14, které při letošním testu pneumatik dopadly až nad očekávání dobře. Navíc potěší cenou 747 kč za kus. Při jednom bylo auto pořádně umyto, navoskováno, byl vyměněný pylový filtr a provedena dezinfekce klimatizace. Aktuálně najeto 107233km.
Servisní prohlídka
Dalších 10tisíc kilometrů nalítáno, (aktuálně 103678km) tak bylo potřeba opětovně navštívit servis na LPG. Naštěstí vše bez problémů. Bylo třeba vyměnit pouze plastový protikus plnícího hrdla, který byl částečně prasklý. Cena dílu 187kč. Při jednom, jsem během týdne vyměnil motorový olej + všechny filtry, kromě kabinového a palivového , ten přijde na řadu až se trošku venku oteplí. Přidávám také zkušenost s aditivem Xeramic který velmi pozitivně přispěl ke klidnějšímu a tiššímu chodu motoru hlavně na volboběh.
100 000 km
Tak dnes se počítadlo kilometrů přehouplo přes hranici 100 tisíc. Za rok, co mám auto ve své péči se vyměnila pouze baterie která už byla 5let stará a prd vydržela, stěrače a teplotní čidlo motoru. Ikdyž se fabie používá jako druhé auto v rodině, je v provozu každý den a i po 13-ti letech šlape jako hodinky. Přidány nějaké ty nové fotky..
Zimní čas
Tak pomalu se blížící zimní období mě donutilo aby auto dostalo asi poslední pořádnou sprchu v tomto roce. Při jednom bylo vyleštěno a navoskováno a už minulý týden přezuto. Ujeté kilometry si vyžádaly i opětovnou kontrolu v servise a to na pohon Lpg. Podle technika i diagnostiky vše v pořádku, s čím musím souhlasit. Aktuálně najeto 93600km + přidány nějaké ty fotky.
Příprava na zimní období
Tak dnes se mi našla chvilka času, tak jsem přezul fabii do zimního obutí. Tento rok ještě pojezdí na dosavadních zimních pneu Seiberling Winter 165/70 a na příští zimu dostane už nějaké nové. Při jednom byla dolita chladící kapalina a vyměněna gumička zadního stěrače.
Dalších 10 tisíc ujetých kilometrů..
..a to znamená další nutná výměna motorového oleje. Opět použit olej Shell 10W-40 Helix HX6 2,6litrů a olejový filtr tentokrát značky Alco MD-427. Aktuálně najeto 91 580km. Auto stále jezdí bez problémů a zaváhání akorát uz pomalu začínají matnout přední světlomety, v brzké době je asi přeleštím což je řešení tak na půl roku, nebo rovnou vyměním za nové a bude klid na dalších 10let, no uvidíme.
Nové pneu
Tak včera jsem Fabii koupil novou obuv jelikož 4roky staré Bridgestony b250 už měly dávno pod 1,6mm a už nevyhovovaly bezpecnosti jízdy. Nové pneumatiky jsem nakonec zvolil značky Sava Perfecta se kterými jsem byl spokojen s kilometrovým nájezdem na předešlém sedanu. Navíc s akční cenou za 699kc kus :)
Spotřeba
Po delší době přidám poznatky ohledně spotřeby na lpg. Při každodenním ježdění do práce 50%město 50% dálnice(většinou 110km/h), se spotřeba ustálila na neuvěřitelné hodnotě 6,9 na plyn. Tzn že na jednu nádrž o objemu 36litrů najedu kolem 520km což je zhruba o 60km více než u předchozí Fabie a o vice jak 120km oproti Dusteru.
80 tisíc odjetých kilometrů
Ikdyž se teď Fabie využívá o něco méně, tak i přesto máme najeto dalších 10tisíc kilometrů a s nimi přišlo na opětovnou výměnu oleje a olejového filtru. Při jednom se vyměnilo i teplotní čidlo motoru které podle diagnostiky ukazovalo nesmysly při nízkých teplotách. Cena čidla nějakých 160kč. No není nad škodovácké levné náhradní díly :)) Jinak co se pohonu LPG týče, vše funguje jak má. Dojezd na jednu nádrž 36L cca 450 km při poklidné jízdě.... přidány opět nějaké ty fotky
Přestavba na LPG
Tak Fabie konečně jezdí na propan-butan. Jak už jsem zmiňoval v předešlém příspěvku, díly nutné pro přestavbu byly demontovány z mé havarované předchozí Fabie. Vše krom filtrů, nádrže, které by už skončila platnost a reduktoru (který byl po nárazu zdemolován) se využilo a přestavba se povedla podle plánů. Celkově s novými díly to přišlo na 11 tisíc kč. Takže doufám, to bude stejně šlapat, jako na té předešlé :)
LPG
Tak protože jsem byl vždy velmi spokojený s přestavbou jak bývalé Fabie tak i Dusteru na pohon lpg. Rozhodnul jsem se v následujících měsících nechat předělat i současnou Fabii která u nás slouží jako druhý vůz v rodině. Navíc, když je možnost použít některé díly z mé bourané fabky,tak není nad čím dále uvažovat. Až bude vše hotovo,budu informovat na kolik to vyšlo,jak se to povedlo a jaké jsou dojmy. Momentálně najeto 75000 km
Přezouvání
Tak máme tady první jarní den a sním jsem se rozhodl přezout Fabii na letní. Pneu jsou značky Bridgestone b250 o rozměru 165/70 R14. Co mě dnes překvapilo, tak bylo zjištění, že když sklopím zadní sedačky tak se na přístrojovce rozsvítí červená kontrolka,(přidáno na fotce) která upozorňuje na odjištění zadní lavice. Tohle ze svého bývalého sedanu neznám a ani v novém Dusteru tohle není.
Montáž
Tak a zástěrky, které jsem měl už dávno zakoupené, jsem konečně namontoval na auto. Člověk by ani neřekl, kolik nečistoty to zachytí místo toho aby to skončilo vše na dveřích auta atd. Jinak na plnou nádrž 45l paliva natural, jsem najel přesně 720km. Při mé každodenní cestě do práce cca 10km města a 15kilometrů dálnice. Průměrná spotřeba je nyní 6,25l /100 km. Snad se, s příchodem jara a vyššíma teplotami spotřeba ještě o něco sníží. Aktuálně najeto něco málo přes 72 tis. km.
Duster
Tak se nám zase po dlouhé době udělalo venku krásně, tak jsem nelenil a šel sprchnout Fabii. Při té příležitosti jsem nafotil pár fotek a přidal i malou ochutnávku nového Dusteru z autosalonu. Jinak na zimních pneu a při těchto mrazech se průměrná spotřeba drží na 6,5 litrech na 100km.
Nástupce
Po dlouhém vybíraní a rozhodování jsem dospěl k výsledku takovém, že vyhrála jako nový nástupce bílá Dacia Duster ve výbavě Arctica s motorem 1.6 Sce 80 kw/108k LPG s nějakými blbostmi navíc. Auto je objednáno a v polovině nového měsíce by mělo být doma :)
70 000 km
K dnešnímu dni má fabia najeto 70tis. kilometrů a stim došlo k výměně motorového oleje a všech filtrů včetně palivoveho. Konkrétně byl použit motorový olej shell Helix ultra 5w 40. Poprvé jsem vyzkoušel palivové přídavné aditivum které by mělo mít pozitivním účinek na čištění vstřikování.
Doplnění
Dneska nafoceny další fotky, plus první výměna prasklé žárovky H7 :) Aktuálně najeto 69tis. km.
Doplnění
Zdravím, dneska jsem si našel konečně chvilku času a dostal jsem se k tomu abych udělal pár nových fotek, které jsem přidal do galerie. Při jednom dostala dnes Fábie novou autobaterii Bosch 56 Ah a pneu Seiberling Winter 165/70 R14. Sehnal jsem si i přední a zadní zástěrky a které namontuji až zítra. :)
Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia
- Re: Zadná lavica 22.03.2017 17:07 Rados
- Zadná lavica 22.03.2017 08:33 Kubík
- Re: Re: Re: Duster 02.02.2017 11:20 Rados
- Re: Re: Duster 02.02.2017 09:08 Ronault.
- Re: Duster 01.02.2017 11:24 Rados
- Duster 31.01.2017 20:40 Ronault.
- Re: Re: Re: Jen potvrzujete 10.01.2017 21:12 Rados
- Re: Re: Jen potvrzujete 10.01.2017 20:09 rohYpnol
- Re: Jen potvrzujete 10.01.2017 18:05 twistedTSD
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,2HTP 10.01.2017 17:59 twistedTSD
- Jen potvrzujete 10.01.2017 16:37 rohYpnol
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,2HTP 10.01.2017 16:30 rohYpnol
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,2HTP 09.01.2017 19:44 Rados
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,2HTP 09.01.2017 19:01 umo
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,2HTP 09.01.2017 18:50 Ronault.
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,2HTP 09.01.2017 18:38 Ronault.
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,2HTP 09.01.2017 17:31 umo
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,2HTP 09.01.2017 16:57 Rados
- Re: Re: Re: Re: Re: 1,2HTP 09.01.2017 12:09 Ronault.
- Re: Re: Re: Re: Re: 1,2HTP 08.01.2017 22:37 Rados
- Re: Re: Re: Re: 1,2HTP 08.01.2017 20:09 Ronault.
- Re: Re: Re: 1,2HTP 08.01.2017 19:54 Rados
- Re: Re: 1,2HTP 08.01.2017 18:37 Đawson
- Re: 1,2HTP 08.01.2017 10:58 Rados
- 1,2HTP 08.01.2017 10:19 Verny_2013
Další vozy Škoda Fabia
-
Škoda Fabia (2005) Majitel: Ronault.
Přidáno: 18.11.2015 449 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2005) Majitel: GeorgeB
Přidáno: 16.10.2009 219 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 13.10.2008 3710 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2002) Majitel: baca42
Přidáno: 31.12.2010 8110 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2004) Majitel: Trubcic
Přidáno: 26.5.2010 7110 Majitel 9.84 Uživatelé