Recenze
Technické info
Přezdívka auta Fabka Rok výroby 2006 Koupeno nové najeto [km]:257000 palivo: benzin počet válců: 3 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1198 výkon [kW]: 47 kroutící moment [Nm]: 112 zrychlení 0-100 km/h [s]: 14 maximální rychlost [km/h]: 160 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 438 pohon kol: přední
Popis vozu
Tato recenze byla prvotně věnována mému předcházejícímu vozu Škodě Felicii.Postupem času jsem se tady ale čím dál více začínal věnovat nástupci,proto obsahuje popis,spíše-li porovnání obou vozů.Nejprve začneme starou Felicií.Felicia je to auto které každý dobře zná. Stala se nástupcem Favoritu (Formanu), z něhož koncepčně vychází. Oproti Favoritu má kulatější karoserii. Hlavně v přední části automobilu kdy příď byla snížena a zakulacena. Délka automobilu činí 4205mm,šířka 1635mm a výška nezatíženého vozu je 1420mm.Vůz byl zakoupen v roce 1996 ve výbavě GLXi s malými drobnostmi na přání (zamykání zpátečky atd.),a s motorem 1.3. S autem jsem jezdil až do roku 2007,kdy jsem se rozhodl pořídit nové. Ale naštěstí ho mám stále pod dozorem páč si ho koupil kolega.Felície combi má docela pohledný a hlavně prostorný interiér a hlavně velké plus si získala objemným zavazadlovým prostorem který má 447 litrů.
Přístrojová deska Felicie se vysloveně povedla a ani dnes nepůsobí obstarožně.Přestože volant bez airbagu již nevyhovuje dnešním požadavkům, neboť má pouze dvě ramena a příliš tenký věnec, ostatní ovládací prvky se dají považovat za dobře rozmístěné a v rámci mezí dobře fungující.
Letitý řadový čtyřválec s rozvodem OHV a třikrát uloženou klikovou hřídelí je sice velmi spolehlivý a docela úsporný,ale výkon není zrovna ohromující,ale mě vždy postačoval. No největší problém nastává při plně obsazeném a naloženém autě cestou na dovolenou do prudkých kopců ve Vysokých Tatrách kde jezdím na chalupu,kdy je třeba hodně podřazovat a vytáčet motor aby auto aspoň trochu jelo.
.Přijatelný akustický komfort nabídne vůz pouze při plynulé jízdě na pátý převodový stupeň do rychlostí kolem 90km/h.Při rychlostech nad 130km/h benzin ubývá z nádrže nepříjemně rychle. Největší slabinou auta je karoserie, náchylná ke korozi. I když u mě se objevila až po téměř 9 letech a to jen minimalně. Začalo to klasicky na pátých dveří a na zadních blatnících směrem k zadnímu nárazníku.Jinak bez problémů.Já osobně jsem byl s autem spokojen.
Silné stránky
-Jednoduchá konstrukce
-Nenáročnost
-Prostor pro cestující i zavazadla
-Spolehlivost
-Nízká cena náhradních dílů
-Celková jednoduchost vozu
Slabé stránky
-Hlučnost ve vyšších otáčkách
-Koroze
-Bezpečnost (na dnešní dobu slabá)
-Výbava (zejména chybějící posilovač řízení,klimatizace,počítač, airbagy,el.okna)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Vše většinou proběhlo v autorizovaném servisu
Opravy: přední brzdy,oprava zadních lemů kol a 5 dveře těsně vedle plastové lišty po korozi a asi tak 4x vyměněný výfuk(většinou poslední část). Jinak nic víc.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto bylo koupeno jako nové.
Mým novým společníkem na cesty se stala Škoda Fabia sedan 1.2HTP 12V tedy 47KW a točivým momentem 112Nm.Která byla zakoupena asi před půl rokem jako nová.
Z objemu jednoho válce 399 cm3 je zřejmé, že motor vznikl „amputací“ jednoho válce z motoru 1.6. Stejné jsou i spalovací prostory jako u již zmiňované šestnástistovky.
Jízda v tomto voze je hned o něčem jiným.Zrychlení a pružnost motoru řekněme do 100km/h je výborné.Motor se ochotně vytáčí. Před koupí jsem tomu moc nevěřil,ale byl jsem mile překvapen.Auto je schopné na rovině jet až „180km/h“,což je podle GPS 170km/h. Mě osobně se zatím povedlo jet po absolutní rovině reálných 165km/h při 5500ot./min.
Na rozdíl od Felície 1.3, táhne lépe při předjíždění a jízdě do kopců,což zpříjemní cestování.
Co se týče spotřeby jsem nadmíru spokojen.Při velmi poklidné jízdě a při mé snaze se mi povedlo zajet za průměrných 4,9 litrů. Jinak moje každodenní ježdění v rámci zaměstnání si řekne o 5,2 až max. 6,0 litru v průměru což odpovídá hodnotám udávaným výrobcem (kombinovaná spotřeba) a to se dá říct že nejezdím nijak pomalu.
*Konečně mám i zjištěno,že při plně naloženém autě o hmotnosti 500 kg při mé cestě na chalupu (cca 80 km) není nějaký problém a ani do kopců jsem nepociťoval žádné extra trápení. S takto naloženou Fabií jsou sice reakce na sešlápnutí plynu o něco vláčnější, ale rozumnou jízdou se spotřeba zvedla na příjemných 7,2 litrů z původních 6 při jízdě bez nákladu.
Karoserie je celá pozinkovaná,což poskytuje optimální ochranu proti korozi.Vynikající je bezpečnost auta.
Karoserie Sedan Fabii ze stylistického hlediska sluší. Zadní část elegantně vyvažuje tu přední a patrný je i velmi výrazný klínovitý profil, který dělá vůz kompaktní a dynamický.
Interiér je velmi pohledný a dobře zpracovaný,zásluhou kvalitnějších plastových materiálů a lepšího lícování nikde nic nevrže a nepraská.Vnitřní prostor Felicie sice vypadá lépe než u Fabie, nicméně jeho využitelnost je obdobná.
Zavazadlový prostor se proti Felicii zmenšil asi o 10 litru na 438,ale jinak v něm žádný rozdíl nevidím.Fabia Sedan má shodný zadní převis jako Fabia Combi a ve srovnání velikostí zavazadelníků nabízí v základním objemu dokonce o 15 l více. Vstupní otvor i míra odklopení víka jsou u Sedanu velmi velkorysé, přesto však rozměrnější předměty mohou činit problémy. Ačkoliv by se do zavazadelníku mohly vejít, otvorem o výšce 423 mm nemusejí vždy projít, což je však handicap všech sedanů.Při převozu delších předmětů je nutné sklopení zadních dělených sedadel, tímž vznikne zcela rovná ložná plocha.Její délka se prodlouží z 990 na 1573 mm. Pod podlahou zavazadelníku se nachází plnohodnotné rezervní kolo, zvedák, povinná výbava či nářadí. Výstražný trojúhelník je složen a prakticky upevněn z vnitřní strany víka.
Sedadla jsou celkem pohodlná,nabízí dobré boční vedení.Cestování i na delších trasách je příjemné.
Fabie je ve výbavě Classic obohacena navíc o airbag spolujezdce,4x zástěrky,výškově nastavitelné sedadlo,zamykání zpátečky,centrální zamykání ,manuální klimatizaci,palubní počítač a to je snad vše..
.......................................Felicia ............Fabia............Fabia.......
.......................................combi ............sedan..........Combi III
Vnější rozměry
Délka (mm):....................4205...............4232................4257
Šířka (mm):.....................1635...............1646................1732
Výška (mm):....................1420...............1449................1488
Světlá výška (mm):..........110..................120..................134
Rozvor náprav (mm):......2450................2462................2470
Vnitřní rozměry
Šířka v loktech
vpředu/vzadu (mm):...1418/1394......1380/1392......1410/1380
Prostor pro hlavu
vpředu/vzadu (mm):....967/932...........977/952........990/960
Objem zav.
prostoru (l):.....................447.................438.................530
Rozměry kufru (mm)....Fabia sedan......Fabia Combi III
Délka........................990mm...........958mm
Šířka.........................955mm...........960mm
Výška........................546mm...........600mm
Porovnáni pružností: (4.st) 60-100km/h.........(5.st) 80-120km/h
Škoda Felicia........................13,9s...............................23,9s
Škoda Fabia ........................13,0s...............................19,1s
Pohotovostní hmotnost moji Fabie je podstatně vyšší než u Felicie 1160kg proti 985kg.
Skutečná rychlost při 50/90/130km/h...47/85/124 km/h
Crash test Euro NCAP (64km/h)
Škoda Fabia
Podélný posun volantu -18mm
Podélný posun A-sloupku -34mm
Podélný posun pedálu -30mm
Škoda Felicia
Podélný posun volantu -119mm
Podélný posun A-sloupku -129mm
Podélný posun pedálu -172mm
Novinky v recenzi
Aktualizace
Ikdyž je auto už dávno po smrti, rozhodl jsem se sepsat takový souhrn všech závad či věcí, které byly na autě třeba vyměnit. Samozřejmě nebudu vypisovat každou výměnu oleje která vždy probíhala při 10-15 tkm, výměnu svíček po 60tkm a xy spálených žárovek H7 :)
64 545km výměna původních brzdových destiček
112 685km odešla cívka na druhém válci
130 321km cívka na prvním válci
132 654km přerušeny el. svazek kufru
136 182km únik servo-oleje (údajně vystřeleno gufero)
140 565km výměna kuloveho čepu + stabilizační tyčky
155 431km výměna zadnícho brzdového obložení a dorazů tlumičů
164 503km výměna destiček a kotoučů
173 121km zalepení vstřikovačů (výměna)
187 543km oprava pravého předního blatníku po menší kolizi
220 732km opět přerušen el.svazek kufru
253 431km výměna destiček a kotoučů
Konec..
K dnešnímu dni, po 9-ti letech a 257057 ujetých km končí příběh a vlastně i provoz mojí Fábie. Né,že by ji zastavila nějaká vážná závada, ale šofér dodávkového auta, který mi nedal přednost na křižovatce a vjel mi přímo před čumák. Výsledek střetu přikládám na fotu. Všem ostatním přeji hodně šťastně ujetých kilometrů bez podobných konců :))
Výměna oleje. Stav 255555km
Dnes nastal čas na opětovnou výměnu oleje a fitru. Tentokrát trošku později než obvykle cca po 15tis km. Opět jsem zvolil motorový olej Shell Helix HX 6 10w-40 a olejový filtr Starline. Auto stále jezdí bez jakéhokoliv nepříjemného překvapení.
Poslední větší investice
Zdravím...Tak aktuálně najeto 253 tis. km a proběhla výměna předních brzdových destiček (TRW GDB1386)a i kotoučů(TRW 256r DF2803). Destičky byly bohužel už sjeté až na kov a přední kotouče měly minimální tloušťku. Celková cena i s prací vyšla na 3600kč. V brzké době příjde na řadu ještě olej a filtry.
Aktuálně 250 000 km.
Zdravím všechny, máme tady končící léto a sním se opět navýšil počet ujetých kilometrů. Nyní má auto najeto rovných 250tis. km a stále musím říct, že jediné co mě auto stojí, tak je Lpg benzín a častější výměny olejů. Když jsem si auto pořizoval jako nové, nečekal jsem,že motor 1.2 HTP tolik zvládne. Navíc když jsem si četl některé negativní zkušenosti majitelů, kterým motor vydržel sotva 100tis. km. Takže spokojenost. Do konce roku to spolu doklepeme a pak ho vystřídá nástupce :)
240 tis ujetých kilometrů
Tak máme tady 240 tis. km. a to znamená opět vyměnit olej a filtr. Kilometry naskakují jedna radost a auto stále jezdí jak má, bez jakéhokoliv zaváhání :) Ikdyž jsem s autem spokojen, pomalu začínám pokukovat po nástupci. V úvaze se jedná nejspíš o Rapid Spaceback nebo novou Fabii ve verzi kombi. No uvidíme co nakonec bude... :))
Opět nesvítící osvětlení SPZ...
Po půl roce je to tady znova. Opět jsem zjistil, že nesvítí světýlka nad spz. A příčina? Zase ukývaný přívodní vodič ve víku kufru... takže se pájelo a pájelo. Zatím druhá nejčastější závada po prasklých žárovkách H7 ty zatím nedostižně vedou :)
Fabia III
Konečně jsem si měl možnost vyzkoušet novou Fabii s tím litrovým motůrkem a výkonem 55kw a musím říct, že to není vůbec žádná tragédie jak jsem si myslel, ba naopak, motor se ochotně vytáčí a co je velký pokrok je kultivovanost běhu. Ani při vyšších rychlostech není člověk obtěžován hlukem. Za normálních rychlostí panuje na palubě božské ticho. To bych nebyl já, abych si nechal ujít porovnání s moji fábii na společné cestě s kolegou. Kdy část cesty tvořila okreska kde byly výkonové hodnoty motorů poměrně podobné až bych řekl že stejné. Zbytek trasy, asi 60km po dálnici začínalo do prudšího dálničního stoupání, kde auta jela na plný plyn stále vedle sebe, aniž by jedno druhému nějak ujíždělo. Rozdíl nastal, až na vrcholu kopce kde mě vláčně předjel a po rovince pokračoval ve vedení. Do tachometrových 160-ti jsem se držel těsně za novou fabií, ale dál se mi začala stále více a více vzdalovat. Takže závěr zní.. vůbec bych se nebál jít do nového tříválce. Překvapil mě jak svou kultivovaností tak, i jízdou a příjemně naladěným podvozkem.
Přezouvání
Jaro je tady a s ním přišel i čas na přehození zimních pneumatik na letní. Při výměně mě udivilo,že ze předních zimních pneu Seiberling Winter moc nezbylo. Předchozí Sava byla na opotřebení mnohem odolnější a nebyla tak hlučná jako tyto. Jinak vlastnosti na sněhu byly dobré. Momentálně najeto rovných 233 tis. km a zatím funguje vše jak má :)
Kilometry přibývají..
a aktuálně je počítadlo na rovných 230 tisících.Což splnilo mou hranici, kterou jsem od auta požadoval :) Uvidíme co ještě vydrží. Od uplynulé novinky se opět nic vyjímečného nestalo. Kromě další spálené žárovky H7 která se prapodivně nafoukla jak by dostala příliš moc proudu. Po proměření v servise vše v pořádku.
225 000 km
A je to tady zase, dalších 15 tisíc kilometrů máme za sebou a s tím přišel čas na výměnu motorového oleje a filtrů. Při jednom byly vyměněny i svíčky, protože docházelo při zrychlování k občasnému cukání motoru. Po výměně vše v pohodě. Použité svíčky: BOSCH 0242240654 v ceně 265 kč za kus, tak snad to bude stát za to.
Po delší době..
Po delší době je zase třeba něco napsat. A co? snad jen to, že za uplynulý čas byla "kupodivu" vyměněna další žárovka H7 a momentálně odešlo osvětlení spz. Uvidíme zda je to žárovkami nebo přerušeným přívodním el. kabelem. Aktuální stav kilometrů je lehce přes 220 tis.
Zimní čas
Pomalu nastává zimní čas,teploty se začínají pohybovat lehce kolem 5ti stupňů, tak je na čase vyměnit letní obutí za to zimní. Předchozí Savy už po dvou letech dosloužily tak bylo třeba je nahradit něčím jiným. Rozhodl jsem se letos vyzkoušet zimní obutí Seiberling Winter 165/70 r14. Podle dosavadních zkušenosti vím, že na vodě drží velmi dobře, sníh ale otestujeme až přijde. Jediná nevýhoda je celkem vysoká hlučnost při vyšších rychlostech. Jinak aktuálně najeto 216 000 km.
Dovolená a srovnání pružností
Ták a je za náma dalši společná dovolená. Letos jsme spolu pokořili rovných 1000km, které Fabia zvládla na dvě plynové nádrže. (2x35l) za celkovou sumu ve výši 945kč. Ve dvou lidech a zavazadly není žádný problém cestovat jak po okreskách tak ani po dálnici. Dnes jsme měl možnost s kolegou porovnat zrychlení a pružnost motorů mé, a služební dvojkové fabie htp 51kw. Porovnání proběhlo klasicky od nuly do 100 km/h a potom z 50ti kilometrové rychlosti na trojku do zhruba 120 a musím říct, že těch pár kw navíc a nižší hmotnost dvojkové fabie bylo v její prospěch. Pokaždé při zrychlování na 4tý stupeň se dvojka začala vzdalovat,sice né o moc, ale jela prostě líp :) Obě fabie měly s daný moment vypnutý pohon na LPG
200 tisíc kilometrů
A je to tady, včera počítadlo kilometrů ukázalo číselnou hodnotu 200. Autu nadále nic nechybí, a vše funguje jak má. Na oplátku, že tak dobře slouží, dostane po vyměně dveří, ještě nástřik rohů, zadního nárazníku které po těch 7mi letech dostaly pár škrábanců a šmouh od kolem-parkujících:)) Po opravě přidám foto :)
STK + ME
Je tady květen a sním přišel i čas na technickou kontrolu. Auto obstálo bez problémů, žádná závada nebyla zjištěna což je jen dobře. I přes to, že je to jedna dvojka a má najeto téměř dvě stě tisíc kilometrů (197tis) katalyzátor funguje jak má. S najetými kilometry bylo nutné udělat rovnou i výměnu motorového oleje a olej. filtru včetně vzduchového a kabinového. Dále pak auto prošlo renovací předních světlometů pomocí leštící pasty. Výsledek je takový, že svítilny jsou jako za mlada:) A aby toho nebylo málo, rozhodl jsem se nechat opravit přední promáčknuté dveře od "šikovných" řidičů. Oprava vyšla na 5tis kč takže se můžou opět trefovat :/
Po delší době..
Tak, máme tady téměř 195 tis. najetých kilometrů a od poslední novinky uběhl už nějaký ten čas, tak je třeba se zase podělit o nějaké ty zkušenosti. Vrzání od přední nápravy je už dávnou minulostí. Se stále teplejším počasím se nepříjemný zvuk objevoval stále méně a méně. Uvidím, co řeknou v servise při kontrole silentbloků ramen. Co po 8-mi letech odešlo, byla zadní žárovička osvětlení spz typu C5W 12V. Již vyměněno. Oprava mě vyšla na nějakých 15kč za žárovku Osram. Po delší době jsem si vyzkoušel jízdu s nákladem na přívěsnem vozíku. Zjistil jsem, že i 1.2ka dokáže odvést těžší náklad bez problémů. Jednalo se o 8ks dvou a půl metrových podhrabových desek o celkové hmotnosti 688kg. (Při naložení si vozík "sednul" tak, že se výklopné zadní víko seklo o cestu,takže jsem musel požádat o opětovné přizvednutí nákladu, abych vozík vůbec mohl zavřít:))Když připočtu ještě dvě-stě dvaceti kilový vozík, tak se dostáváme na hodnotu 908kg. Trasa o délce zhruba 40km s částečným štracháním přes město, po okreskách, kde nebyl problém jet po rovině 90 km v hodině až po valašské kopečky, kde výkon motoru znatelně ochaboval.V prudších kopcích jet na třetí převodový stupeň bylo tak trošku scifi. Sice takové cestováni udělá vítr v nádrži ale stím se musí počítat. Další nová zkušenost, že tohle se dá zvládnout.
190 000 km
Tak ještě zhruba nějakých 500 km a je pokořena hranice 190tisíc kilometrů. A co více napsat? Asi nic. Neni o čem, auto pořád slouží jak má,bez jakéhokoliv problému. Jediné čeho jsem si za poslední týden všimnul, je podivné vrzání ozývájící se od přední nápravy při propružení. Hlavně při přejezdu větších nerovností nebo retardérů. No uvidíme, jestli to nakonec nepřejde samo :)
Pokořeno 180 000 km
Je za námi 180 tisíc ujetých kilometrů a to je asi všechno co bych zde napsal, páč když se nic neděje, není o čem psát. Auto stále pracuje a funguje jak má i přes to,že má za sebou rovných 160 tis. odjetých na LPG. Co jsem se tak bavil s lidmi z práce, tak podobnou dobrou zkušenost s provozem na plyn nemaj. U většiny z nich se naskytl problém s ucpáváním trysek,opotřebením ventilových sedel atd atd. a to i po ujetí 40tis km. Vše u poctatně novějších aut. Možná i v tom bude ten problém. No nic, s najetými kilometry bylo nutné opět vyměnit filtry a motorový olej. Shell HX6 10w40 mi příjde jako ideální volba. Abych nezapomněl, jediná závada která se objevila asi ve 178tis., byl uklepaný drát couvacích světel. Stačilo připájet a zase se svítí :)
Dovolená
Je za námi 10-ti denní dovolená a společně sní dalších 1200 km. Přesně 1187 km. Za tuto porci kilometrů auto spotřebovalo 70l LPG. Podle propočtů to dělá průměrnou spotřebu 5,89 litrů. Trasa vedla přes města, mimo něj a dálnice, kde jsem určitě nebyl žádná brzda provozu, a na závěr přišly kopce, kde už se na mě ovšem tlačily a dotěrně lepily silnější vozy značky Audi, Bmw, Volvo atd. Převýšení trati bylo 1202m. I přes toto vše, mi přijde spotřeba velmi slušná. Vše proběhlo ve 3 lidech a plném kufru "důležitých" věcí na dovolenou.
Brzdy
Je tomu tak měsíc a půl dozadu,kdy se mi při prudším brzdění ve vyšších rychlostech začal třást a kopat volant. Brzdný účinek byl stále,dalo by se říci dobrý. Poslední týden se ale už začal objevovat nepříjemný pískot. Při kontrole a proměření kotoučů a destiček,jsem uznal za vhodné, obnovit tyto díly. Ještě aby ne. Takže dnes, po 164 503 tis.najetých kilometrech poprvé vyměněny přední brzdové kotouče. Vydrželi dost. Za těch 7 let brzdění se seškrábali na 15 mm z původních 22:) Jejími nástupci se stali kotouče 256 x 22 mm Zimmermann ( 730kč/ks ) a při jednom i brzdové destičky od stejného výrobce.(436 kč/sada ). Nyní, při sešlápnutí brzdového pedálu, je to pocitově úplně jiná reakce, než do teď. Uvidíme co vydrží...přídáno opět pár kusů fotek
Výměna žárovky
A je to tu zase,další prasklá žárovka H7. Od nového roku je to již druhý kus, ale tak co už, nic víc mě auto nestojí,tak se to dá omluvit. Při dnešní příležitosti také vyklepána a opravena přední SPZka, ve které byly tři, poměrně velké promáčkliny od tažný koulí "šikovných" řidičů. Vyrovnáno a zase je skoro jak nová. :) Na víkend plánuji si pohrát se zaděláním drobných vad na laku od odlétávajících kamínků na předním nárazníku a kapotě....Aktuálně najeto 162 500 km
Olej + 160 tis.km...
Dnešním dnem ujeto dalších více jak 10 tisíc kilometrů,což znamená, opětovná výměna motorového oleje. Opět použit Shell Helix 5w40. S autem pořád spokojenost v rámci spotřeby a spolehlivosti. Dnes k tomu všemu ještě pokořeno 160 tisíc ujetých kilometrů. :)
Výměna kulového čepu
Už je to asi zhruba měsíc, co se od přední nápravy začaly ozývat rány při přejezdu nerovností. Dnes v servise zjištěno a vyměněno,že se jedná o kulový čep levého ramene který to už po téměř 160tis. km nevydržel. Cena čepu,geometrie a práce- 1100kč :)
Výzva
Dneska potvrzeny na sedan velice dobré přepravní schopnosti. Je jasné,že třeba lednici, větší složenou skříň a podobně objemné věci je převést nemožné,ale já měl dneska možnost si to vyzkoušet s nelehkým úkolem a to naložit do kufru klasickou,vrchem plněnou pračku ELECTROLUX o rozměrech (š40,v90,h65cm)62kg. Ikdyž jsem si myslel,že je tohle nereálné,zkusil jsem to a pračka vpohodě přes omezený otvor na placato prošla dovnitř kufru a bylo vyhráno. Co jsem se tak díval, ještě tam byla rezerva asi 4cm,jak přes vstupní otvor,tak přes "díru" odděleného prostoru.Samozřejmě bez těch všech zbytečných obalů.Pouze bylo třeba odjistit a kousek povolit opěradla zadních sedaček(asi 10cm) takže 3-tí osoba seděla vzadu narovno :) A hurá na chatu! Takže pro ty,kteří potřebují,a bojí se o to,že se tam pračka nevleze,tak odpověď zní Ano, vleze. Stav k dnešnímu dni 153 500km + v blízké době se bude přezouvat na letní.
Poznatek o spotřebě při zatížení
A je tu další zajímavý postřeh ohledně spotřeby. V rámci pracovních povinností jsem byl nucen se projet zase trochu dál a čekala mě trasa tam i zpět dlouhá celých 400km . Cesta ve dvou lidech tam, s průměrnou spotřebou 5,6l/100km. Při cestě zpět, navíc s kufrem do poloviny nacpaný 10ti balíky obkladů (220kg) průměrná spotřeba stoupla na přijatelných 5,9l/100km. Nepočítal jsem stím ,že rozdíl bude tak minimální.
150tis.km
Ták a je to tady,dnešním dnem bylo atakováno 150 000 spokojených kilometrů. Co víc k tomu dodat.Jen snad to,že auto jezdí stále jak má, a důležité je, že za minimální náklady, které činí pouze tankování paliva a výměna či dolévání ostatních tekutin které tam nezbytně musí být. Shrnu-li to, tak jediné co bylo třeba za celých 7let obměnit (2x cívka, 2x brzdové destičky, 1x zadní obložení bubnů, 1x svíčky, 1x přerušeny el. svazek pro páté dveře a XX prasklých žárovek H7 :D ).
Doufám,že i nadále bude plnit svou práci dobře a ještě takových 50 tis. s autem najezdím. :) +(přidáno pár fotek)
Olej
Tak,přišel ten den a olej byl vyměněn. Při 147 800km. Typ:SHELL HELIX HX6 5W-40. Při jednom aji olejový filtr,takže zase na 10tis km klid :)
Spotřeba
Zdravím,dneska přináším postřehy ohledně spotřeby během mé téměř 450-ti kilometrové cestě po dálnici tam i zpět. Na začátku cesty bylo nabráno 35 litrů LPG (600kč)na kterých jsem ujel zmiňovaných 448km při dálničním tempu 120-130km/h při dvou lidech a s nějakými cestovními taškami v kufru. Při jízdě jsem si to nemohl nechat odpustit a zkusil jsem maximálku do celkem většího stoupání který se při mé cestě ocitl..(tach. 160km/h)...jinak na rovině opět 180km/h tacho není problém,auto zatím šlape pořád skvěle. Zanedlouho,až se najde chvilka,nás čeká opět výměna oleje. Stav 147000km :)
Prostornost
Ták dnes jsem si domů dovezl skříň o krabicových rozměrech 176x68x25cm která při sklopených sedadlech, kufrem do prostoru v pohodě vklouzla tak akorát po přední sedačku spolujezdce.Druhá menší krabice 97x20x5cm se hodila do kufru a jelo se. Aktuální stav tachometru je 145 009km + doplnění nemrznoucí směsi do ostřikovačů. Vše stále v pořádku bez jakékoliv závady :)
Zimní čas
Jelikož je zima za dveřmi,bylo nutno přezout na požadované pneu tohoto období. Pneu Sava Eskimo s3. Podle tabulkových hodnot by měli být o něco lepší než předešlé Barum Polaris 2,tak uvidíme :) Stav tachometru 141 614 km. + přidány fotky
Spotřeba
Přidávám další zkušenosti se spotřebou. Tentokrát mě čekala trasa dlouhá celkově 750km. Ve dvou lidech,plným kufrem a na plyn vyšla průměrná spotřeba na 6,66 litrů. Zhruba 70% po dálnici v rychlostech podle GPS 120-130km/h ( na jednom úseku 167km/h GPS...jen test :) ). Celkově projeto 50 litrů Lpg cena 774kč což dělá na 1km cenu 1,03kč :) + foto
Fotky
Přidány nové fotky :)
Výměna pneu
Přišlo to dříve než jsem prvotně měl naplánováno. Chtěl jsem na současných Savách dojet až do zimy, kdy by přišli na řadu zimní a na jaro bych koupil nové letní. Ale bohužel se tak nestalo. Při cestě z práce přišel defekt a při kontrole všech kol jsem usoudil,že už není na co čekat a jelo se pro nové....přidány ve fotogalerii fotky :)
Fabia 1.4 16V
Jelikož jsem dneska vezl bráchu na letiště,měl jsem možnost se projet v jeho Fábii, která mi zůstala tím pádem na krku. Přináším proto pár postřehů s dnešní zpáteční jízdy z letiště.
Jedná se o krátkou Fábku s jedna čtyřkovým motorem a výkonu 74kw (101k) tuším rv. 2003 a nejvyšší výbavou Elegance. Co jsem si tak všiml,tak velmi pěkné světlé potahy jsou sice opravdu úžasné,ale také velmi náchylné na zašpinění.Co se týče motoru,tak je velmi dobře odhlučněný a kultivovaný, ale bohužel v nízkých otáčkách poměrně lenivý.(oproti mému HTP) To se ale vůbec nedá říct o jízdě nad čtyřtisícovou hranicí kdy motor výrazně ožije, doslova vystřelí kupředu a má dostatek síly na předjíždění. (tady se HTP zase hluboce ztrácí :D ) Na mé trase rovných 80km se průměrná spotřeba ustanovila na 5,6l Dodávám že i po 236tis co má auto najeto, jezdí opravdu velmi dobře,nikde nic nevrže ani nepraská a působí svým jízdním komfortem jako nový vůz... (přidány i fotky auta) :)
Fotky
Dneska přidány nové fotky z cest..
Tahoun
Ahoj všem..dnes jsem dotáhl na laně služební Citroen Berlingo 1.9D do servisu na opravu. Kolega který jel v rámci pracovních povinností zůstal trčet mezi chatkami na Vsetínsku poblíž přehrady Bystřička v jednosměrce. Po příjezdu na místo, jsem se zděsil když jsem viděl na jakém místě se nachází. Jediná možnost jak jet, byla do celkem prudkého kopce v jehož polovině se nacházel právě on. No nic,zkusilo se to a vyplatilo. Upřimně řečeno jsem myslel, že to moc dobře nedopadne, páč 1342 kg je 1342 kg, ale ono se to fakt rozjelo a s hrdostí vyjelo.Pak už cesta byla v pohodě. Po příjezdu do blizkého servisu bylo zjištěno,že je urvané lanko spojky u Berlinga. Opraveno do hodiny :).....plus přidány dvě nové fotky motoru moji Fábie:)
Výměna el. svazku dveří
Dnes jsem byl donucen nechat vyměnit svazek pátých dveří neboť se opotřebením ve dvou místech narušil a přestal plnit svou funkci otevírání kufru. Asi 3 dny zpět přestalo svítit osvětlení zavazadelníku a asi 2x během dne se mi nepodařilo otevřít víko kufru napoprvé a dnes už jsem musel gymnastickým úkonem otvírat kufr z interiéru auta :-/ V servise mi řekli co a jak a vyměnili kabeláž. :) (starý svazek viz foto)
Průměrná spotřeba
Přidávám asi měsíc starou fotku z jedné z mých delších cest, kdy se mi po ujetí trasy 503 km průměrná spotřeba zastavila na 4,1 litrů. Z 50% dálnice a zbytek okresky plus sem tam projetí nějaké té dědiny či města. Ve dvou lidech, v kufru cestovní velké tašky a 65 kg (4ks) okrasných kamenů na zahradu.
Stav
Aktuální stav tachometru k dnešnímu dni je už 130 000 km doufám,že vydrží ještě jednou tolik :))
Foto
K dnešnímu dni je stav 125000km + přidané aktuální fotky :)
STK
Dnes udělaná technická kontrola a měření emisí.Vše v naprostém pořádku bez jakéhokoliv problému. Stav tachometru 120153 km. :)
Spotřeba
Dodatek v recenzi ohledně spotřeby (9.4.2013) *
Tažné
Zapalovací cívka
Ták, dneska se po 112 685 najetých km,objevila první vážnější porucha a to vadná zapalovací cívka. Do hodiny v servise opraveno a auto zase jezdí jak má :)
Spotřeba
Dnešní cesta z Ostravy do Olomouce a zpět 248 km, po dálnici s průměrnou spotřebou 6,0l (rychlost po celou dobu na dálnici byla 130-140km/h dle GPS).
Naložená
Dnes jsem ve fabii měl čest odvést 22 krabic fasádních obkladů (66,6x33,3cm), s tím, že 14 krabic šlo do kufru a zbývající 8 na zadní sedačku o celkové hmotnosti 506 kg! Auto se s tím vypořádalo obstojně :)
Spotřeba
Dnes jsem měl možnost si opět vyzkoušet že auto se poměrně rychle rozjede na 170km/h a bez problémů tuto rychlost po rovině udrží. Aktuální spotřebu palubní počítač ukázal kolem 13,3litru.Jinak jsem ale se spotřebou nadmíru spokojen.Na moji každodenní trase o délce asi 30ti km se průměrná kombinovaná spotřeba (50-110km/h) pohybuje od 5,1do 5,9 litru.
Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia
- Re: Nehoda 16.12.2016 22:15 Rados
- Nehoda 16.12.2016 10:48 Ronault.
- Re: HTP 01.10.2016 16:02 Rados
- HTP 19.09.2016 08:50 Verny_2013
- Re: Re: Re: Jasná volba 15.09.2016 12:24 Rados
- Re: Re: Jasná volba 14.09.2016 19:39 Ronault.
- Re: Jasná volba 31.07.2016 10:22 Rados
- Jasná volba 28.06.2016 22:23 Ronault.
- Re: Re: Re: podivné vrzání ozývájící se od přední nápravy při propružení 01.03.2015 10:33 Rados
- Re: Re: podivné vrzání ozývájící se od přední nápravy při propružení 23.02.2015 12:45 Bodo12
- Re: podivné vrzání ozývájící se od přední nápravy při propružení 18.02.2015 17:38 Rados
- podivné vrzání ozývájící se od přední nápravy při propružení 18.02.2015 16:20 Bodo12
- Re: Re: Re: Re: Re: 150 000 km 14.02.2014 18:27 Rados
- Re: Re: Re: Re: 150 000 km 14.02.2014 17:37 baca42
- Re: Re: Re: 150 000 km 14.02.2014 13:30 Rados
- Re: Re: 150 000 km 13.02.2014 23:00 halleck
- Re: 150 000 km 11.02.2014 23:14 Rados
- 150 000 km 11.02.2014 22:08 baca42
- Objem 15.01.2014 09:43 cobra.s
- Felda vs. Fábka 19.12.2013 18:02 Rados
- Re: Re: Re: Re: Přidávám se k pochvalám 18.12.2013 14:14 Rados
- Re: Re: recenzia 18.12.2013 14:03 Rados
- Re: recenzia 15.12.2013 21:36 halleck
- Re: Re: recenzia 15.12.2013 21:30 halleck
- Re: Re: Re: Přidávám se k pochvalám 15.12.2013 21:24 halleck
- Re: Re: Přidávám se k pochvalám 17.09.2013 21:13 Rados
- Re: Přidávám se k pochvalám 16.09.2013 21:23 tholis
- Re: Re: Přidávám se k pochvalám 23.06.2013 14:30 Rados
- Re: Přidávám se k pochvalám 23.06.2013 08:16 petrpilny
- Re: Chválím Fabii 23.06.2013 00:27 Rados
Další vozy Škoda Fabia
-
Škoda Fabia (2005) Majitel: Ronault.
Přidáno: 18.11.2015 449 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2005) Majitel: GeorgeB
Přidáno: 16.10.2009 219 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 13.10.2008 3710 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2002) Majitel: baca42
Přidáno: 31.12.2010 8110 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2004) Majitel: Trubcic
Přidáno: 26.5.2010 7110 Majitel 9.84 Uživatelé