Recenze
Citroën C4 Selection
Technické info
Přezdívka auta Služebák Rok výroby 2012 Koupeno nové palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1560 výkon [kW]: 68 kroutící moment [Nm]: 230 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.9 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 380 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4.2
Popis vozu
- 1.6 HDi Selection + Komfort paket
Předtím jsem měl o generaci starší C4 - 1.6 HDI Exclusive, při vrácení mělo najeto skoro 200tis, a spokojenost po celou dobu. Takže když jsem dostal na výběr C4 nebo 308, vybral jsem Citroena. Bohužel jsem v rámci firemních regulí nemohl znovu dostat HDI v silnějším provedení, ale na druhou stranu to obsahuje Start-Stop system, čehož nejsem úplně příznivcem. A tak mi trvalo asi týden než jsem si zvykl na trochu menší výkon auta (nevěřil jsem že to poznám, ale při předjíždění kamionu do kopce je rozdíl naprosto jasný). Ale v rámci limitů v ČR je výkon 68 kW až až.
Barvu jsem vzal pískovou, původně jsem chtěl tmavě modrou, ale ta v danou chvíli nebyla. Barva je super, auto vydrží dlouho "čisté" na pohled. Interiér jsem si vzal světlý, a musím říci že při dodržení určitých pravidel není težké jej udržet v "původním" stavu. Kolega z práce si vzal interiér světlý, a stále si stěžuje, že je v autě neskutečné vedro, kdežto já po nasednutí na chvíli vyvětrám, a pak to pobere klima na střední výkon.
Výbava je přiměřená, v předchozí C4 jsem měl stejnou výbavu + xenony, což je jediná věc která mne mrzí že nemá nová C4. Originální xenony totiž mají natáčecí modul, což je v noci k nezaplacení. Jinak výbava Selection + Komfort Pack obsahuje snad vše co člověk potřebuje, tempomat, rádio, elektrická výbava, alu kola atd. Super položka výbavy je handsfree, funguje spolehlivě a i zvuk v telefonu je dobrý, což mi vícekrát protistrana potvrdila (používám HTC Desire S).
Jízdní vlastnosti jsou dobré, záleží na úhlu pohledu a i na zkušeností z předchozích aut. Četl jsem různé recenze, že auto při ostřejší jízdě v zatáčkách nesedí, ale na obutí 205-55-R16 sedí jako přibité, i když jedu ostřeji.
Jsem spíše řidič pohodář, a tak mne auto spíše překvapuje (příjemně) spotřebou, jezdím všechny druhy situací (Praha, dálnice, okresky), a dlouhodobá spotřeba je 5 litrů na 100 km. Nutno dodat že na dálnici nepatřím k těm co jezdí v pravém pruhu, takže spotřeba je myslím ok. Octavia TDI r.v.2007 při stejném stylu jízdy brala skoro 6 litrů, a to měla najeto přes 200 tis. C4 předchozí generace brala 5,5 litru, ale zase byla silnější.
Podvozek skvěle tlumí české okresky, a pokud je silnice "sama jama", jezdím stejně krokem, je mi líto auta :) Reakce auta na prudší změnu směru také dobré, a brzdy nemá cenu ani zmiňovat, jsou skvělé.
Velikost kufru se mi zdá dobrá, je o dost větší než u předchozí C4 nebo současné verze 308. Uvidíme až dle cestování s rodinkou jaké budou další zkušenosti.
Silné stránky
+ prostornost
+ jízdní vlastnosti
+ kufr
+ výbava vs.cena
+ komfortní interiér
Slabé stránky
- kromě výbavy Exclusive není dostupný otvor v zadních sedačkách pro převoz delších věcí
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servis Auto KP Plus Liberec
- naprostá spokojenost, ochota, spolehlivost, přesně dle domluvy, zapujčení auta také ok
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Autoport Praha - perfektní
Novinky v recenzi
po servise
Auto bylo v servisu 2x, protože nějaké díly museli objednat a přišli až po týdnu. Servis bez problémů, opotřebení brzd 50%, takže vydrží ještě do dalšího servisu. prohlídka stála cca 5.000,- korun (bez půjčovného za náhr.auto).
V rámci záruky na auto provedli úkony:
Kapota promázána, jde zabouchnout malíčkem.
Senzory parkování sice hlásili chybu, ale po vymázání vše funguje. Pokud by mě to prý zlobilo dál, museli by vyměnit jednotku pro senzory (ať žije elektronika). Při testování jsem ale včera přišel na to, že když couvám, a zaberu tak (na sněhu), že musí zasahovat ESP při prokluzu kol, senzory přestanou snímat. A když se prokluz kol vráti do normálu, opět se aktivují, a to vše aniž bych vyřadil.
Diagnostika ukázala vadný spínač brzd.světel, takže ten byl vymeněn také.
Drnčení řadicí páky vysvětlili tak, že mám vysypaný nějaký kus výfuku či co, každopádně tento díl ja také vymeněn. Musím říct, že auto mám po této výmeně od včera, najeto 250 km, a už mi to několikrát udělalo znovu, ale jak to rychle přijde, tak to zase přestane dělat, takže jsem to už neřešil, nemám jim jak ukázat co mi to dělá :( uvidíme
takže servis mám za sebou, dalších 20.000 km před sebou.
40.000 km
včera večer jsem při návratu před domem pokořil 40.000 km. Zítra jdu na servis, tak snad opraví vše co jsem popsal minulý týden :)
Skoro 40.000 km
Mám najeto už 38.500 km, a již netrpělivě vyhlížím metu danou výrobcem pro návštěvu servisu. Auto šlape jako hodinky, ale mám několik drobných vad na kráse. Při zařazeném pátem stupni se od řadící páky ozývá soustavné drnčení. Nepomáhá ani vyřazení a opětovné zařazení, dělá to samozřejmě pouze pokud je motor v tahu, a dělá to již asi 10.000 km. Také mi již asi měsíc nejde zabouchnout kapota, leda že s ní opravdu praštím. Nepomáhá ani zavření a domáčknutí, to bych si asi na ní musel lehnout celý. Takže každé dolití vody do ostřikovačů provádím zásadně v noci, aby si ostatní návštěvníci čerp.stanice nemysleli, že své auto z duše nenávidím když s kapotou bouchnu až spadne sníh na zadním nárazníku :) Také se mi povedlo utrhnout pravděpodobně težkým mokrým sněhem část předního podběhu, sice to skoro není vidět, ale štve mě to, a mělo by se to dát lehce vyměnit. A v neposlední řadě potřebuji auto umýt, bojím se jet do myčky, protože mám i v garáži pod nulou, a teploty za poslední měsíc jsou v noci stabilně okolo -10. Přidány nové fotky, jsou nic moc, ale když jsem vyrážel, v rádiu říkali že se můžou občas vyskytnout ojedinělé sněhové přeháňky. Cesta dlouhá 150 km a výsledkem je sníh úplně všude. Už vím na co je tlačítko pro odpojení park.senzorů, je dost otravné když mi pořád svítí SERVICE, protože čidla jsou od sněhu a myslí si, že jsem buď ve zdi, a nebo že jsou porouchaná :)
první problém
O víkendu jsem měl první problém s autem. Po otočení klíčku mi diplej zobrazil hlášení, že baterka není připravena, a že mám kontaktovat servis. A věškeré elektrické obvody byly blokovány (radio, zrcátka, okna, STARTER).
Volal jsem tedy na Citroen Asist., auto odtáhli, dali mi náhradní (díky bohu), a v pondělí mi volali s diagnostikou. Baterka je v pořádku, ale pokazil se obvod na rozdělení elektrické energie :)
V úterý byla provedena výměna dané součástky, a večer jsem již jezdil opět jako o závod.
Přístup Citroenu oceňuji na 1, několikrát volali, zda je vše v pořádku. Auto jsem měl doma, takže jsem mohl využít opět služeb AutoKPplus Liberec, vše v pořádku a dle regulí Citroen.
Tak jsem zvědav, jaké překvapení mi auto přichystá na Vánoce :)
aktuality
Dnes v noci jsem překročil hranici 30.000 km. Za půl roku je to až dost. Auto je naprosto v pohodě, jen má teď menší vadu na kráse, protože se mi v noci povedlo zapadnout do bahna na vlastní zahradě. Takže dnes bude důkladná myčka :) Snad jsem nic nezničil, při snaze vyjet jsem už pak nekoukal napravo ani nalevo (a asi to odnesl manželky záhonek). Pneu zatím také ok, opotřebení žádné, na suchu drží, na mokru to také není špatné, tak ještě sníh. Ale zrovna když na Liberecku sněží, musím být služebně ve středních Čechách. No tak někdy příště.
Výlet
Jsem pravidelným návstěvníkem slavnostního výlovu některého z jihočeských rybníků, letos konkrétně rybníku Rožmberk.
Pojali jsme výlet jako menší dovolenou, vzhledem k narození dcery jsme v létě volno neměli žádné.
Vzhledem k tomu, že manželka sbalila asi tunu věcí, investoval jsem do střešních tyčí (3.000,-), a od tchána jsem půjčil střešní box (Thule Polar 200). Velikost boxu byla přesně na střechu, neomezoval mne při výhledu na semafor, a skončil přesně před anténou, kterou jsem nemusel demontovat. Vše se vešlo do Boxu, a do kufru jsme pohodlně uložili pouze kočárek a několik drobností na cestu.
Musím uznat, že oproti mým zkušenostem, auto s plnou zátěží a 4 lidmi sice sedělo, ale celé, ne jako Octavie, které skoro všechny sedí na zadní nápravě, což se dle mých zkušeností negativně projevuje hlavně na řízení.
Auto jelo jako normálně, jen jsem hlídal nerovnosti kvůli snížené světlé výšce.
Najeto cca 900 km, spotřeba 4,5 litru (převážná část cesty po okreskách rychlostí 85-90 km/h), což mne velmi překvapilo.
Na druhou stranu, ještě týden jsem jezdil sám s prázdným boxem, a spotřeba rapidně vzrostla na 5,9 litru. Takže jsem byl rád, že jsem jej s díky vrátil a již si opět užívám spotřeba pod 5 litrů.
Zimní pneu
Říká se že štěstí přeje připraveným, a tak jsem v polovině října přezul na zimní pneu. Sjednal jsem si vše u servisu BestDrive v Novém Boru, vše proběhlo v pohodě, bez shonu a delsího čekání.
Vzhledem k firemní politice jsem neměl moc velký výběr (Barum, Uniroyal, Semperit), zvolil jsem pneu Uniroyal. Nikdy jsem tyto gumy neměl, aspoň bude zkušenost. Mám na nich aktuálně najeto asi 2.500 km, auto drží za sucha i mokra, hluk v kabině se dle mého soudu nezvýšil, ještě čekám na sníh, abych mohl hodnotit všechny aspekty. Spotřeba se mírně zvýšila, ale musím sledovat delší dobu, jezdím teď více po dálnici, takže nelze vše svést jen na gumy.
Přišlo mi lepší než si ničit hliníky v zimním období, tak jsem pořídil pneu na plechových discích + poklice. Rozměr pneu stejný, a docela to autu i sluší. Foto jsem přidal.
nové foto
přidány fotky
Najeto 20.000 km
Dnes ráno počítadlo překročilo 20.000 km, auto funguje bez jediné výtky.
Nové poznatky
Před 14 dny jsem byl v Brně, a i když nejsem z PHA, mám firemní auto a tedy RZ Prahy. A někdo si neodpustil a do autíčka se mi lehce opřel. Takže mám nově zalakovaný zadní náraník, a vzhledem k poškození RZ i ty mám nové. Ale jinak auto šlape jako hodinky, servis na 20.000 km proběhl v pohodě.
Pneu
Na autě je origo pneu Michelin Energy Saver, a po zkušenosti s o třídu lepší gumou Primacy HP (na C4 minulé generace), musím uznat že bych si Energy Saver sám nekoupil. Na suchu je to skoro jedno, auto jede dobře, ale za deště není auto tak jisté jako na Primacy. A spotřeba mi nepřijde nějak nižší, než kdybych měl klasické pneu s lepším vzorkem. A přotm musím uznat, že vzorek drží, není skoro znát že už mají skoro 20 tis., měl jsem i značkové pneu, kde vzorek ubýval před očima (při stejném stylu řízení :))
Aktuální stav km
Dnes mám najeto 17.600 km.
Naprostá spokojenost, mám malou dceru, a tak jsem se bál, abych dal do kufru víc než kočárek, ale vejde se vše, co rodina potřebuje na cesty (aniž bych vyndaval plato z kufru). Jsem zastáncem toho, že co není v autě vidět, to nikdo neukradne, takže jsem byl mile překvapen že se vše vejde do kufu. Musím uznat, že tomu všemu skvěle sekundují tmavá okna vzadu, která byla součástí výbavy auta.
Přidat názorDiskuse: Citroën C4 Selection
- Re: Re: 40tis km.. 30.01.2013 16:45 Jeremy B.
- Re: 40tis km.. 29.01.2013 17:46 ZPablo
- 40tis km.. 29.01.2013 15:21 dino77
- Re: dojazd 26.09.2012 23:36 Jeremy B.
- dojazd 26.09.2012 16:02 dino77
- Re: Re: Hodnocení recenze 07.09.2012 16:56 SCHROJF
- Re: Gratulace 07.09.2012 14:19 dino77
- Gratulace 07.09.2012 07:26 hajny
- Foto 05.09.2012 07:37 Švagi
- Re: Hodnocení recenze 05.09.2012 00:38 Barrichello
- Hodnocení 04.09.2012 11:07 1975ak
- Hodnocení recenze 04.09.2012 10:37 Švagi
Další vozy Citroën C4
-
Citroën C4 (2011) Majitel: dino77
Přidáno: 24.6.2012 719 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Citroën C4 (2011) Majitel: bicak77
Přidáno: 12.6.2011 3489 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Citroën C4 (2011) Majitel: Kuski
Přidáno: 3.9.2011 8910 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Citroën C4 (2011) Majitel: pepa_t
Přidáno: 30.9.2011 309 Majitel 9.81 Uživatelé
-
Citroën C4 (2011) Majitel: Adept
Přidáno: 10.9.2011 419 Majitel 9.79 Uživatelé