Recenze

10 Majitel

Citroën C4 Picasso

9.83 Uživatelé

Hodnoceno: 10× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Citroën C4 Picasso, foto 1 Citroën C4 Picasso, foto 2 Citroën C4 Picasso, foto 3 Citroën C4 Picasso, foto 4 Citroën C4 Picasso, foto 5 Citroën C4 Picasso, foto 6 Citroën C4 Picasso, foto 7 Citroën C4 Picasso, foto 8
Citroën C4 Picasso, foto 9 Citroën C4 Picasso, foto 9 Citroën C4 Picasso, foto 10 Citroën C4 Picasso, foto 11 Citroën C4 Picasso, foto 12 Citroën C4 Picasso, foto 13 Citroën C4 Picasso, foto 14 Citroën C4 Picasso, foto 15 Citroën C4 Picasso, foto 16 Citroën C4 Picasso, foto 17 Citroën C4 Picasso, foto 17 Citroën C4 Picasso, foto 18 Citroën C4 Picasso, foto 19 Citroën C4 Picasso, foto 20 Citroën C4 Picasso, foto 21 Citroën C4 Picasso, foto 22 Citroën C4 Picasso, foto 23 Citroën C4 Picasso, foto 24 Citroën C4 Picasso, foto 25 Citroën C4 Picasso, foto 27 Citroën C4 Picasso, foto 29
 

Technické info

Přezdívka auta big car Rok výroby 2012 Koupeno nové najeto [km]:6000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1560 výkon [kW]: 82 kroutící moment [Nm]: 270 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13.1 maximální rychlost [km/h]: 181 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 672 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5

Popis vozu

Dal jsem auto do servisu, a měl jsem možnost projet se touhle krásnou C4 Grand Picasso. Motor 1.6 HDi, Selection výbava. Již v minulém roce jsem měl tu možnost, ale jen chvilku a tak jsem neměl dost zážitků. Teď jsem najel skoro 1.000 km, takže zážitlů je až až.
Auto je již na první pohled velké, a to ať se na něj podíváte z jakékoliv strany. Rozměrné přední okno, obrovské dveře zavazadelníku, o bočním profilu ani nemluvím. Prostě to auto je super. To je první myšlenka, která mne napadne když jej vidím.
Po usednutí za volant se citím jako v nějaké korábu, ne že by vše bylo nějak daleko, ale i uvnitř působí auto velkým,vzdušným a slunným pocitem. Velká prosklená plocha působí jako magnet, musel jsem první kilometry jízdy dávat pozor, abych sledoval provoz, a ne se kochal výhledem. Na druhou stranu je tu i negativum, a to cena čelního okna při jeho poškození.
Veškeré ovladače má řidič po ruce, zajímavostí je kaplička přístrojů umístěná uprostřed palubní desky. Po obou jejích stranách zbylo místo na zakryté odkládací kapsy. Zobrazuje se vše, co je třeba, chyběl mi jen ukazatel zahřátí motoru, ale to je dnes spíš rarita. Volant s pevným středem mlže u někoho vyvolat pocit nedůvěry, ale kromě toho že jsem jezdil s první generací C4 a jsem tedy zvyklý, zastánci pevného středu argumentují hlavně ideální pozicí airbagu při natočení volantu. A musím zhodnotit, že pokud u nové C4 otočím volantem z výchozí polohy, stejně tlačítka nepoužívám a čekám až se volant vrátí do polohy rovno. To u staré C4 jsem tlačítka používal i při natočení volantu. Tak jako tak jsou ovladače přehledné, perfektně podsvětlené, a dá se jimi ovládat vše potřebné, tedy tempomat, audio, a třeba i zapínat, resp.vypínat stropní osvětlení. To je skvělá věc, která se díky bohu přenesla z C4 první gen. přes C4 Picasso až do nové C4. Ovládání klimatizace je jednoduché, stejně tak panel ovládání oken a zpětných zrcátek.
Auto je 7 místné, samozřejmě o využití sedmi plnohodnotných sedaček by se dalo polemizovat ještě příští zimu. Ale je super, že jsou zadní sedačky skované v podlaze, takže nepřekáží, a máte je pořád sebou. Přední sedadla jsou příjemná a široce nastavitelná, polohu za (výškově i podélně stavitelným) volantem jsem hledal asi 15 vteřin. Každé sedadlo obsahuje svojí loketní opěrku. Je to samozřejmě dáno tím, že mezi sedadly je prostor, kudy by se při troše dobré vůle dalo s klidem projít k zadním sedadlům. Překvapí jen nemožnost nastavit bederní opěrku, je součástí pouze výbavy Exlusive. Sedadla druhé řady jsou všemožně nastavitelná (posuvná, sklopná), a mají i tzv.polohu v kině, to kvůli přístupu ke třetí řadě. Nejsou až tak pohodlná jako ty vpředu, ale jsou to tři samostatné sedačky, a všechny obsahují úchyty Isofix. Nejsem sice majitelem mateřské školky, ale podle mě jsou klasická auta pro 4, ane 5 lidí jak se všude uvádí :) Zadní sedadla ve třetí řadě jsou přesně taková, jako když se řekně, že máte sedadla sklopná do podlahy. Když moc nečekáte, nezklamou.
V případě, že budete vozit 7 lidí, z kufru Vám moc nezbyde. Ale pokud bude auto pětimístné, do kufru se vejde vše, na co si vzpomenete (já vzpomínal 2 hodiny, stěhoval jsem dědu, a stejně jsem ten kufr nenaplnil). Velmi překvapí nízko položená hrana zadního nárazníku. Ložná plocha kufru je rovná, v mém případě bylo auto vybavené i gumovou vanou, takže ideální stav.
Motor znám, měl jsem jej v C4, pouze tady je 6-stupňová převodovka. Převody jdou zlehka, dráhy jsou jasné, takže jsem s řazením neměl problém. Motor má výkon 82 kW, což myslím plně stačí. Pokud bych měl auto plné lidí, nebo věcí, zavoďák u něj nebude, ale to se asi ani nečeká. Rozhodně brzda provozu nebudete. Motor pěkně táhne odspodu, už při 60 km/h jde zařadit šestka. Neměl jsem problém atakovat 160 km/h, samozřejmě při této rychlosti jde spotřeba kvůli rozměrům auta nahoru. Při klidné jízdě jsem neměl problém jezdit okolo 5,5 – 6 litrů, a to byla teplota pod nulou, a na autě byli zimní gumy. Při rychlostech nad 140 km/h spotřeba narostla na 7 litrů.
Co se týká podvozku, auto je dobře odhlučněné, neměl jsem problém ani s přejížděním nerovností. Pouze pokud jsem jel sám, na zasněžené silnici se auto chová mírně nejistě vinou velmi lehké zádě. Při „zatížení” spolujezdci ale tento problém okmažitě zmizel.
Výbava obsahuje snad vše, co člověk používá a očekává od auta této cenové hladiny. Centrál na DO, dvouzonová klimatizace s výdechy pro zadní sedadla, senozr stěračů+autom.rozvěcování světel, LED denní světla, elektrická výbava vč.sklopných zrcátek, bluetooth handsfree apod.
Četl jsem nedávno o nové verzi, zatím bez větších podrobností, tak se necháme překvapit. Ale toto auto mohu velmi doporučit. Prostor, dynamika a kvalita jsou dobrou vizitkou tohoto auta.

Silné stránky

+ velikost auta
+ poměr výbava - výkon - cena
+ 6-tka
+ 7 sedaček
+ množství výbavy, kterou jinde musíte připlácet
+ odkládací prostor
+ velikost kufru při 5-místném uspořádání
+ velikost předních světel, auto v noci svítí velmi dobře (H7 potkávací, H1 dálková světla)

Slabé stránky

- bederní opěrka nejde nastavit
- velikost auta v městském provozu
- nutnost více bouchnout dveřmi při zavírání, patrně protože v autě je holt mnoho vzduchu, který stalčujeme

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

auto půjčené při servisu toho mého, AutoKP Plus Liberec, vše v pořádku, technici příjemní, auto čisté a v naprostém pořádku

 

Novinky v recenzi

18.2.2013 11:04

foto

omlouvám se, ale fotil jsem auto časně z rána, proto ten modrý nádech.


Další vozy Citroën C4 Picasso



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
10
provozní náklady
10
náhradní díly
8
výkon motoru
9
spotřeba
9
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
9
brzdy
10
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…