Recenze
Technické info
Přezdívka auta červeňák Rok výroby 2012 Koupeno nové najeto [km]:400 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1360 výkon [kW]: 54 kroutící moment [Nm]: 118 zrychlení 0-100 km/h [s]: 14.2 maximální rychlost [km/h]: 163 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 300 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6
Popis vozu
Minulý rok jsem měl možnost na pár dní jezdit cé-trojkou. Byla skoro úplně nová, motor 1,4i 75, výbava Selection + paket Elektro.
Auto bylo v červené barvě, a musím říci že mu to moc slušelo. Hned prvním překvapením byla sklopná zrcátka, u auta této cenové relace bych to nečekal (i když Citroen a Peugeot jsou tím známí). Hned druhým překvapením ale bylo to, že i když jsem měl pocit, že jsou zrcátka nachlup stejná jako u C4 (a tedy díky jejich rozměru je výhled za auto super), nemají v sobě světla pro osvětlení nástupního prostoru :(
Výbava byla vyčerpávájící, x airbagů včetně hlavových, radio s mp3, tempomat, zadní senzory, 16 kola!, dalkový centrál, klimatizace atd. Jediné co mi chybělo byl lepší displej rádia, tady byl základní (typ A), a jeho možnosti zobrazení jsou dost žalostné (oproti typu C). A také mne překvapila klimatizace, resp. táhlem ovládaná cirkulace vzduchu. Dle návodu se vyrábí jak model s tímto táhlem, tak model s tlačítkem. Zajímavé, i když dnes již trochu archaické. Vůz byl vybaven elektickými okny na všech sedadlech, a i tu se dá najít "překvapení". Prvním je to, že automatka stahování funguje pouze u oken předních dvěří, ale to je u těchto modelů normální. A druhým je elektronická blokace zadních ovladačů stahování, a s tím spojená blokace vnitřních kliček zadních dvěří (child safety). A tohle třeba nová C4 neumí (stará to uměla, a tak jsem byl hodně překvapen že u nové někde udělali soudruzi chybu, přičítám to spojitostí s modelem DS4).
Motor 1,4i 75 v podstatě základ, co si můžete objednat. Najezdil jsem s autem asi 2.000 km, i když mne nijak nezklamal, ani neoslnil. Nákup jednou týdně nebo výlet na chalupu je ok, ale jinak nic nečekejte. Předjíždění zkrátka umožní až po dlouhé přípravě :), takže je lepší ani nezačínat manévr. Rychlost 120 km/h je ok, ale víc nemá smysl, jak kvůli možnostem motoru, tak kvůli hluku.
Jízdní vlastnosti mi přišli dobré, a to jednak porotže jsem nejezdil delší dobu, a jednak je přičítám i pneumatikám, 195/55 R16 je tedy něco. Ale hluk od kol jsem nijak neslyšel, a ani přejezdy nerovností nevybočovali ze zvyklostí s Citroenem.
Vnitřní prostor na mne samozřejmě působil trochu stísněně, holt C4 je o dost větší. Ale jinak jsem měl vše po ruce, ovladače mají dostatečnou velikost, rádio standard PSA, dobře hraje a nezklame. Odkládací prostory jsou velké, překvapila schránka před spolujezdcem, kam se vešla 1,5 litrová láhev.
Kufr jsem nečekal velký, a při otevření dveří jsem měl pocit, jestli se mi tam vejde aktovka, natož kočárek, který jsem potřeboval převézt. Ale nakonec se vše vešlo - kočárek kufr, aktovka před zadní sedačky, dcera na zadní sedačky a žena vedle mne, tak jak to má být :)
Pro občasné nákupy či převoz pejska na chatu je kufr akorát, jde samozřejmě zvětšit skopením sedaček (asymetricky dělených!).
Před vrácením auta jsem nuloval počítadla, celková soptřeba u auta které má najeto 2.000 km byla 6,1l, musím dodat že jsem jezdil všechny druhy silnic vč.dálnice.
Celkový dojem je dobrý, vzhledem k mým zkušenostem s většími vozy koncernu PSA ale nemohu jásta radostí, o třídu vyšší C4 je o úplně nekde jinde.
Silné stránky
+ cena
+ výbava
+ spotřeba
+ velikost auta pro městské použití
+ nezájem zlodějů
Slabé stránky
- pružnost motoru
- kufr
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto půjčené v Auto KP Plus Liberec, při předání jsem dostal naprosto čisté auto, včetně všech náležitostí a s příslušnou přidanou hodnotou servisního technika Citroen :)
Novinky v recenzi
opět půjčeno
dal jsem svoje auto do servisu, a mohl jsem se opět projet touhle cé-trojkou. Auto bylo již zajeté, a překvapivě na to, že jde o náhradní vůz, a tedy s ním jezdí kde kdo, bylo ve velmi dobrém stavu. Jak venku, tak i uvnitř. Nic nebylo odřeno, ošoupáno.
Najel jsem s ním cca 800 km, auto jelo dobře, spotřeba 6,1 km. Město 40%, okresky 30%, dálnice 30%.
Čekal jsem, že by se již mohly od kol ozývat nějaké pazvuky, ale vše bylo jako když bylo auto nové. Ani z interiéru se nic neozývalo, pouze hudba z audio soustavy. A oproti minule jsem si teď všiml, že tato výbava obsahuje 6x repro (palubka + všechny dveře). A tedy zvuk byl v autě velmi dobře rozložen, a i při hlasitějším nastavení byla hudba pěkně slyšet.
Posledně jsem měl auto na letních kolech, a překvapil mne rozměr. A i zimní kola byla rozměru, který ve mne nevzbuzoval důvěru. A tedy mi to samozřejmě nedalo, a musel jsem to vyzkoušet. Auto sedělo za každé situace, nemá ESP, takže jsem samozřejmě nemohl vymýšlet psí kusy. Prostě pokud u řízení člověk myslí, jede to pěkně. A i do kopce na sněhu byl rozjezd dobrý, stačilo si trochu pohrát s plynem a auto jelo plynule. Velké překvapení.
Přidat názorDiskuse: Citroën C3
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy Citroën C3
-
Citroën C3 (2014) Majitel: ericn
Přidáno: 18.4.2020 108 Majitel 9.56 Uživatelé
-
Citroën C3 (2009) Majitel: aaazzz
Přidáno: 3.4.2009 138 Majitel 9.53 Uživatelé
-
Citroën C3 (2007) Majitel: Honza6T0
Přidáno: 31.5.2014 110 Majitel 9.22 Uživatelé
-
Citroën C3 (2006) Majitel: parkoviště
Přidáno: 31.3.2007 1078 Majitel 9.13 Uživatelé
-
Citroën C3 (2017) Majitel: p1234
Přidáno: 4.7.2019 119 Majitel 8.83 Uživatelé