Recenze
Citroën C3 C3 1.2 Puretech Biton
Technické info
Přezdívka auta céčko Rok výroby 2017 Koupeno nové najeto [km]:3 palivo: LPG počet válců: 3 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1200 výkon [kW]: 60 kroutící moment [Nm]: 118 maximální rychlost [km/h]: 168 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 300 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.2 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Na trhu je mnoho "sportovych" aut, ktore su neprijemne tvrde.
Dolamany chrbat po dlhej jazde nemam rad.
Toto je maly hatchback, ktory na rozdiel od konkurencie ide inou cestou-komfort.
To sa im podarilo, sedacky nie su tvrde, naopak. Nemaju pretekarske bocne vedenie, co mne nevadi. Auto je nastavene tak, aby posobilo "antistresovo". To setri vydavky na phm, aj pokuty. :-)
Obute balony 195-65-15 zvacsuju efekt lietajuceho koberca.
(Keby som sa chcel pretekat, kupim ine auto)
Auto bolo kupene ako skladovy model u predajcu, moc priestoru na manevrovanie ohladom vybavy nebolo. Nakoniec som aj rad ze je tam obycajne radio,a hlavne s mechanickym ovladanim vetrania. Je to jednoduche a rychle na uzivanie.
Absencia velkeho displeja s android auto technologiou sprvoti zamrzela; teraz to vnimam ako vyhodu. Kupil som drziak smartfonu do vyduchov klimy - vyhoda je ze pozeram na displej ktory je vyssie a blizsie k celnemu oknu (bezpecnost).
Na tri valce a bez turba to neni zle, okresky absolutne v pohode.
Odpich v mestskom provoze je velmi dobry.
SK/AT dialnicny test dopadol pozitivne (3 dospeli+plny kufr), optimalna rychlost podla tacho vyzera na ~120.
>130 a vyssie uz stupa spotreba a hluk.
Unava po 5-6h za volantom minimalna, sedacky su jeden z dovodov - preco som nevzal swifta /208....Aj ked najprv to boli favoriti vyberu.
Silné stránky
Spotreba, ekonomia, komfort jazdy. Tu je vitaz. Pozor, sportovec to neni...
Svojsky dizajn, nie dalsia kopia nemecko/azijskych deja vu - pritahuje zvedave pohlady, niektori sa pristavia a pytaju sa. Tovarenske LPG prepojene so systemom - PP. Prepinanie paliva nie je citit (ziadne trhnutie motorom); pocitovo je agresivnejsi na benzin. Vyssie oktanove cislo plynu bude lepsie pre vyssi kompresny pomer 11:1.
Na 3 valce ma vykonu dost. Pozor, neporovnaval by som s hatapkou. Mal som ju z pozicanu, htp je dost slabsi motor.
Pri tempomatovej jazde, pneumatiky su hlucnejsie viac (letne michelin energysaver) ako motor; na dobrych okreskach vie byt auto pri ustalenej rychlosti tiche.
Par krat som nahanal 1,9TDI a nebol problem. Na dialnici by asi problem bol :).
Je citit ze 2,5-4500 ot motor taha najviac.
Na rovine neni problem ani >1500 motor neprotestuje, snazim sa pohybovat >2000 aby som nepodtacal motor.
Tempomat a citanie rychlostnych znaciek (do tempomatu) je v seriovke. Uz by som auto bez tempomatu nekupoval. Velmi navykove.
Este ma vyhrievanie prednych sedaciek, clovek si uvedomi ake je to fajn ked to odskusa. Motor sice rychlo sa zohreje, ale mne viac vyhovuje teple sedadlo, ako teply ofuk do tvare...
Interier je vizualne moc fajn, pouzite rozne farby a materialy. Posobi drahsim dojmom, rovnako aj zavretie dveri nie je ako papundekel...
Je mnoho aut v tychto cenach, ktore maju nudny cierny plastovy interier, a roztrasene dvere jak z vlniteho plechu.
Mierny teren neni problem, svetlu vysku ma ~14cm. (bez moznosti 4x4)
Komponenty su relativne vysoko, skrabnut olejovu vanu alebo vyfuk bude tazke.
Slabé stránky
Stabilita zadnej napravy pri velkych hrboloch v zakrutach. (Predok pevne drzi stopu) Je to jednoducha kyvna naprava(struna-tlmic), ale to maju vsetky auta tejto kategorie. Multilink alebo McPherson to je len vo vyssej triede...
Dokonca aj nova Octavia ma rovnaky typ napravy...a to je vacsie a drahsie auto..
LPG hlasi moc zavcasu potrebu dotankovat (vec nastavenia plavaka v nadrzi?)
Neni to pretekarske auto..:-D Tam by sa hodil turbo verzia, ale ta zase ma priamy vstrek a pred tym mam zas respekt...
Na nejake prudke obiehacie manevre je lepsie prepnut na benzin. (60/55kW, ale pri predpisovej jazde neni mozne rozoznat typ paliva.)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Tankovanie aj servisne zasahy zapisujem do spritmonitoru, aby mal vsetko zdokladovane a pod dozorom.
Doteraz servis bol lacny, olej si nosim svoj Motul, podla psa normy b71 2296. Toto nema vplyv na zaruku. Vymena oleja aj v zabehu.
Olej je poctivy 5w40 a3, neklesa. Vdaka plynu neni olej tmavy, nevznika riedenie oleja palivom.
Raz mi olej klesol, to bolo po 2 nadrziach lpg z daliol.... :( Od toho momentu som si vybavil slovnaft kartu, a uz chodim iba tam !!
Na garazpumpy nechodim!
Skusenost s prvym lpg servisom -- sice menili plynove filtre, ale odozva na pedal je citlivejsia. Celkovo chovanie motoru ine. Asi robili zmenu nastaveni plynovej jednotky.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Final cd Prievidza-nemam namietky.
Novinky v recenzi
LPG
Cena lpg v dnesnej dobe je proste bozska.
Benal skoro 2€, katastrofa. Plyn cca 0,8
Technické info o motoru Puretech 1,2 (turbo variant)
Strana 8
www.fev.com/fileadmin/user_upload/Media/Spectrum/en/Spectrum_52_En.pdf
Atkinsonov cyklus- variabilné časovanie všetkých ventilov; interné egr, diely motora z HSS wolfram/moly ocele. Riziko zaklepania ventilov bude nízke, nadimenzované chladenie hlavy aj okolo sediel + sodíkom chladené ventily. Celkovo motor vyzerá, že by mohol mať dlhú životnosť. Na to som velmi zvedavý.
pridane realne foto, upravy textu
Nove auto zmenilo moj nazor na starostlivost, som sa trochu rozbehol s autochemiou.
Mozno az prilis. Osvedcili sa mi Meguiars, Soft99, DodoJuice,.. proste lacny vosk/sampon z tesca to nedokaze. Je to radost, ked auto vypada jako nove.
foto
Foto/videa doporucim sledovat youtube recenze, je tam hodne dobreho video materialu.
Přidat názorDiskuse: Citroën C3 C3 1.2 Puretech Biton
- Re: Pěkná recenze 23.11.2019 19:42 p1234
- Pěkná recenze 25.10.2019 16:53 KubikCv
- Re: Re: Autokozmetika... 13.08.2019 14:25 palix
- Re: Aká je to farba? 12.08.2019 17:21 p1234
- Aká je to farba? 10.08.2019 03:56 pallas
- Re: Autokozmetika... 09.08.2019 21:08 p1234
- Autokozmetika... 05.08.2019 15:52 palix
- Re: Re: Srovnání 30.07.2019 22:15 SKAY
- Re: Srovnání 18.07.2019 08:21 p1234
- Re: Srovnání 16.07.2019 19:15 p1234
- Srovnání 15.07.2019 20:41 brk77
Další vozy Citroën C3
-
Citroën C3 (2012) Majitel: Jeremy B.
Přidáno: 6.2.2013 08 Majitel 9.57 Uživatelé
-
Citroën C3 (2014) Majitel: ericn
Přidáno: 18.4.2020 108 Majitel 9.56 Uživatelé
-
Citroën C3 (2009) Majitel: aaazzz
Přidáno: 3.4.2009 138 Majitel 9.53 Uživatelé
-
Citroën C3 (2007) Majitel: Honza6T0
Přidáno: 31.5.2014 110 Majitel 9.22 Uživatelé
-
Citroën C3 (2006) Majitel: parkoviště
Přidáno: 31.3.2007 1078 Majitel 9.13 Uživatelé