Recenze

pepa_t (muž 39 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Citroën C4 Tendance 1.4 VTi, 70 kW

9.81 Uživatelé

Hodnoceno: 16× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Citroën C4, foto 1 Citroën C4, foto 2 Citroën C4, foto 3 Citroën C4, foto 4 Citroën C4, foto 5 Citroën C4, foto 6 Citroën C4, foto 7 Citroën C4, foto 8
Citroën C4, foto 9 Citroën C4, foto 10 Citroën C4, foto 11 Citroën C4, foto 12 Citroën C4, foto 13 Citroën C4, foto 14 Citroën C4, foto 15 Citroën C4, foto 16 Citroën C4, foto 17 Citroën C4, foto 18 Citroën C4, foto 19 Citroën C4, foto 20 Citroën C4, foto 21 Citroën C4, foto 22 Citroën C4, foto 23 Citroën C4, foto 24 Citroën C4, foto 25 Citroën C4, foto 26 Citroën C4, foto 27 Citroën C4, foto 28 Citroën C4, foto 29
 

Technické info

Přezdívka auta Hrošík Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:14000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1397 výkon [kW]: 72 kroutící moment [Nm]: 136 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální zavazadlový prostor [l]: 380 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.6

Popis vozu

Citroën C4 1.4 VTi
Výbava: Tendance
Barva: Hnědá hickory
Příplatková výbava: Paket City
Rok výroby a pořízení vozidla: 2011

Zakoupeno jako předváděcí vozidlo, při koupi najeto cca 2 tis. km.
----

POŘÍZENÍ VOZIDLA (důvody, první zkušenosti)

Po nedávné havárii (nezaviněné) předchozího vozidla (Citroen C3) jsme se rozhodovali jaké vozidlo a za jaké peníze vybrat. Uvažovali jsme o možnosti automobilu z bazaru, avšak vzhledem k našim preferencím (chtěli jsme auto ne více jak dva roky staré a poměrně dobře vybavené...) jsme zjistili, že úspora peněz oproti pořízení nového auta není příliš velká. Limit financí jsme měli okolo 300 tis. a kritéria výběru by se dala shrnout asi takto:
- pohodlí
- výbava
- ne příliš velké a ne příliš malé auto :)
- motor a spotřeba

Vylučovací metodou jsme dospěli k dvěma možnostem, a to Kia Ceed SW a Citroen C4. Vzhledem k tomu, že jsme měli s C3 dobré zkušenosti a v Citroenu měli i akci na poměrně slušnou výbavu, šli jsme auto vyzkoušet. Musím dodat, že nás okamžitě oslovilo - hlavně vnitřním prostorem, pohodlím a designem. Na jednom internetovém portálu jsme proto zadali poptávku a prodejci nás kontaktovali. Nakonec jsme tedy vybrali předváděcí vozidlo ve výbavě Tendance s paketem City, který mj. obsahuje parkovací senzory vzadu. (Měli jsme je již v C3 a moc dobře se na ně zvyká...). Co se týká motoru, vzhledem k cenovému limitu jsme vzali 1.4 VTi, která nám přijde naprosto dostatečná. (Samozřejmě, pokud je někdo závodník - a často mám pocit, že si se závodištěm většina lidí silnici opravdu plete - tak bude namítat, že 1.6 je jasná volba... ale my pořizujeme vůz jako rodinné přepravovátko pro pohodlnou a klidnou jízdu (ne, nejsme důchodci, naopak... :-)). Líbil se nám i dieselový motor, ale vzhledem k ročnímu nájezdu by se nám nevyplatil.
Toť k důvodům pořízení a smyslu výběru právě tohoto automobilu resp. této konfigurace.
Automobil jsme ihned po pořízení otestovali asi na 300 km dlouhé cestě k nám domů. Zvyká se na něj opravdu rychle. Jediné co jsme musel asi po dvaceti kilometrech přepnout bylo na palubním počítači ukazatel okamžité spotřeby na průměrnou spotřebu - jinak by se nedalo vůbec soustředit na cestu, na spotřebě je hodně cítit každé polechtání motoru. Při klidné jízdě cca podle předpisů (tj. do 60 v obci, max kolem 100 mimo, na dálnici jsme nebyli - neměli jsme známku) jsme doma vysedali s průměrkou 6.0 l (klima zapnutá téměř celou dobu jízdy). To je solidní a počítám, že cca další 2 tisíce km se bude ještě trochu zlepšovat.

ZKUŠENOSTI PO 4000 km
Auto jsme trochu zajeli. Vydali jsme se na Slovensko, tj. během dvou dnů jsme ujeli cca 1000 km. Stále nemáme dálniční známku, takže cesta byla dobrodružná, zvláště vzhledem k faktu že mrzlo a máme stále letní gumy...
Při delších vyjížďkách klidným tempem se dá jezdit pod 6 litrů (podle posledních dvou tankování jsme měli 6,1 a 5,8l / 100 km). Krátké popojíždění (jak už to tak bývá) výrazně kazí průměr... Celková průměrka je u nás nyní cca 6,4 l.
Řazení - gumovost už ani neregistruji, přijde mi v pohodě. Z pohledu spotřeby to chce řadit co nejdříve a auto s tím nemá žádný problém (při 50 km/h můžete klidně dát za 5...), dá se tak šetřit palivo. Na druhou stranu je to pak takový lenochod a člověk to prostě někdy nevydrží...
Při častějším nasedání a vysedání z auta si člověk všimne poměrně vysoké nástupní hrany u dveří, což v případě kdy nemáte moc prostoru na otevření dveří (na těsném parkovišti) poměrně ztěžuje nástup do auta. Dál začínáme dost pociťovat absenci bočních lišt u dveří (plastové lišty umístěné v cca půlce výšky dveří, vodorovně). Teprve nyní jsme si všimli, že je má naprostá většina aut a obávám se, že je k tomu dobrý důvod. Ten lak bude určitě náchylný k odrbání.
Zamykání auta když jste v autě :) Asi dobrá věc, ale její funkci někdy dost nechápu. Občas se auto zamkne tak, že když chce spolujezdec přisednout, tak není možné přes tlačítko auto odemknout (rozuměj, řidič je v autě, zamčený, zřejmě otevře dveře či co (to musím ještě odpozorovat) a tlačítkem nejde odemknout (resp. tváří se to odemčeně, ale nejde otevřít dveře)... ale to se stalo asi dvakrát a asi je to vlastnost, ne porucha... jen tomu ještě moc nerozumím.
Dveře od kufru - jak jsem již asi psal, je s nimi potřeba pořádně říznout.
Sedadla - po delší jízdě již člověk může kvalifikovaně soudit. Asi jsem to už psal, ale jsou jednoznačně výborná.
Naklánění vozidla - auto se sice naklání méně než naše předchozí C3, ale po projíždění serpentin musím přiznat, že se naklání docela dost...
Topení - topení funguje rychle. I když venku mrzne, auto rychle ohřejete.
Přejíždění nerovností - většinou si auto lehce poradí, nevadí mu podélné nerovnosti a některé příčné také ne. Občas je ale přejezd silně znát, zadek jakoby poskočí a udělá to menší ránu (občas při přejíždění kolejí, občas při vlítnutí do určitého typu díry...). Ale celkově to tlumí nerovnosti dobře - jak z pohledu skákacího, tak zvukového.
Další drobnosti - všiml jsem si, že chybí teplota motoru (nebo chladiče nebo co to je) - dost mne to mate, mám rád když vidím, že ručička je tam kde má být. A takhle nevím jestli je všechno v pohodě... resp. asi je, ale nevím jak by se to tvářilo kdyby nebylo :)

Silné stránky

- motor vzhledem ke svému obsahu a hmotnosti vozidla dobře táhne
- je možné řídit spotřebu vozidla (velká citlivost na "těžkou nohu")
- design
- velikost zavazadlového prostoru
- vnitřní prostor a "pocit" jako ve voze vyšší třídy
- velmi pohodlné sedačky
- poměr cena/výbava
- rychlé topení

Slabé stránky

- trochu gumové řazení (ale s tím si každý Citroena pořizuje)
- Úprava 20.10.2011: už mi to ani nepřijde, je to ok
- Úprava 14.1.2012: občas se nechce zaplout zpátečce do správné polohy
- mohl by být lepší výhled vzad
- parkovací senzory vzadu nevidí moc do boků (u C3 to byly spíš zado-boční senzory)
- u naší výbavy nemožnost volit barvu podsvícení a melodii blinkrů (berte spíše jako kuriozitu než reálnou stížnost...)
- auto se trochu naklání, při jízdě v serpentinách je to znát
- vstupní hrana u dveří je dost vysoká, projeví se na těsném parkovišti

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím nic... ale jedná se o nové auto.

Manuál je sice komplexní, ale nejsou v něm rozlišeny výbavy a je někdy poměrně náročné přijít na to, co v autě přesně je a co není (různé úrovně displejů, výbava u které není jasné zda je či není ve standardu...). Někdo možná namítne, že automobil je jako skládačka, čili není možné uvést přesně vše na míru, osobně si ale myslím že to možné je a vzhledem k nemalým pořizovacím nákladům by měly být rozlišeny alespoň základní 4 verze (Attraction, Furio, Tendance, Exclusive). Po detailním a delším seznámením s vozem toto však nebude určitě podstatné...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

V pořádku. Vůz nám byl předveden, prodejce ochotný, snaha vyjít vstříc.

Ostatní poznámky a příp. dotazy

Uvažujeme o pořízení ochranných lišt na dveře - ve smyslu boků dveří - když otevíráme dveře, často se ťukne do dveří vedle stojícího vozidla.. takže se bojíme o lak :-)

Dále uvažujeme o koupi sítě zavazadlového prostoru a zahrádky.
- Úprava 14.1.2012: obojí jsme již zakoupili. Síť zavazadlového prostoru stála pod 400 Kč (v oficiálním ceníku je chyba, uvádí tam kolem 1000 Kč).

Malý dotaz na konec: Nevíte k čemu je na levé ovládací páčce (ovládání blinkrů) tlačítko? (Na pravá páčce slouží k přepínání mezi údaji na palubním počítači... avšak na levé straně nic nedělá a v návodu jsem to nikde neviděl...). Díky za odpovědi v diskusi.
- Úprava 6.10.2011: tlačítko na levé páčce v naší konfiguraci opravdu nic nedělá, jak jsem se dozvěděl v diskusi

 

Novinky v recenzi

7.8.2012 12:58

Dovolená Chorvatsko

S autem jsme absolvovali dovolenou do Chorvatska, což považujeme za takovou zatěžkávací zkoušku. Cesta je téměř celá po dálnici, 900 km. Byli jsme plně obsazeni, 4 dospělí pasažéři nemalého vzrůstu, plný kufr (doslova). Jeli jsme na noc, takže klimatizace sice jela, ale ne na plno. Průměrná spotřeba na cestu tam a zpět (plus výlet na Plitvická jezera, což je vlastně z velké části jízda přes hory - samé serpentiny a předjet autobus před námi bylo nad mé schopnosti...), tj. cca 2000 km, byla 6,6 l/100 km. Jsme spokojeni.
Co se týká výjezdu dlouhých dálničních kopců (dlouhých několik km), mělo občas auto na 5. rychlostní stupeň co dělat, ale jinak si motor vedl velmi dobře.

Pozn.: dosud jsme neměli s autem žádné problémy (stav při 14 tis. km) s výjimkou dolití kapaliny do hydrauliky volantu (možná jsem to nepojmenoval úplně správně, za což se omlouvám...) - to když při pohybem volantu bylo slyšet něco jako když uvnitř teče voda... hladina kapaliny byla zkrátka nižší, tak ji dolili a zkontrolovali zda kapalina neutíká.

29.2.2012 15:36

Plný náklad, zahrádka, -20 °C; aktuálně najeto cca 7500 km

V únoru jsme byli na dovolené v Krkonoších. První víkend dovolené (cesta tam) patřil mezi nejmrazivější v letošním roce, teplota klesla hluboko pod mínus 20 °C. Souhrou okolností jsme tak měli šanci provést zátěžový test auta...
Podmínky:
Cesta tam: 2 osoby, plný náklad vč. lyží na střeše, teplota -20 °C;
Cesta zpět: 4 osoby, extrémně plný náklad vč. lyží na střeše, teplota kolem -1 °C. Prvních 15 km s řetězy.
Poznatky:
- motor 1.4 VTi je fajn, avšak 4 dospělí lidé v autě a úplně plný kufr (a lyže) s ním dokáží docela zacvičit; bylo třeba často podřazovat, někdy až na 3. rychlostní stupeň; při jízdě na dálnici je to celkem v pohodě, vyšší otáčky znamenají i výrazné oživení motoru (i při plné zátěži)
- spotřeba při plné zátěži výrazně vzrostla (průměr 8,4 l/100 km!)
- při čekání v řadě u benzinky na dotankování (již při zahřátém motoru) se střídavě v motoru něco zapínalo (cca co minutu až dvě), běželo cca 30 vteřin a potom se zase vypnulo... způsobovalo to takové zvláštní vibrace a i jiný zvuk... NEVÍTE CO BY TO MOHLO BÝT? Do té a ani od té doby jsem takové chování nezaznamenal...

Obecně k zimě:
- spotřeba na zimních pneumatikách o něco vzrostla - tak o 3-4 desetiny litru
- spotřeba při jízdě s nainstalovanými střešními tyčemi výzazně snižuje aerodynamiku a výrazně zvyšuje spotřebu, minimálně o litr

Info: přidal jsem nějaké fotky auta...

Info: od prodejce nám přišel dopis, abychom do nádrže po každých 5 tis. kilometrech nalili aditivum... údajně kvůli nekvalitnímu benzinu... tak nevím co si o tom mám myslet...

14.1.2012 01:37

Aktualizace textu

Dnes jsem drobně aktualizoval text. Jedná se o část s řazením, dále nákup dodatečných komponent a informace o vývoji spotřeby.
S automobilem nebyl dosud zaznamenán žádný problém.

20.10.2011 18:06

Najeto 4000 km

Vyjeli jsme na Slovensko a najeli už cca 4000 km. Auto jezdí pěkně, přidal jsem několik komentářů do hlavního textu a poupravil detaily v hodnocení atp.

6.10.2011 16:43

Fotografie

Dnes jsme přidali několik fotografií. Kvalita sice není úplně ideální, ale nic lepšího nemáme (je to foceno z mobilu). Dost teď popojíždíme po městě a tak se spotřeba dostala na 7 litrů a asi bude i dále stoupat.
Auto už si vyzkoušela i manželka a přestože měla strach (auto jí přišlo velké a poslední dobou moc nejezdila), tak jela v pohodě a myslím, že už si na sebe zvykli :)

3.10.2011 19:24

Nabídka palubního počítače a malé svítilny

Včera jsme studovali palubní počítač. Zjistili jsme, že máme patrně ten nejjednodušší monochromatický A, ale jeho menu plně nekoresponduje s návodem. To že některé položky chybí přičítám jednoduše absenci funkcionalit. Ale také tam jedna přebývá: DRIVER SELECT (možnosti on-off). Nepovedlo se nám zjistit k čemu ta volba je. Nevíte někdo?
Další věcí jsou jakési minisvítilny na horním svítícím boxu mezi řidičem a spolujezdcem. Standardně jsou tam 3 lampy a mezi nimi (v mezerách) dvě malé "tečky", které by dle návodu měly svítit když jsou zapnutá obrysová světla.. ale jak se rozsvěcí se nám nepodařilo zjistit (= nechápeme návod nebo nejsou funkční v naší výbavě... ale to by tam ty snad ani nebyly..??). Znovu musím říci, že návod mi nepřijde šťastný...

2.10.2011 18:29

Testování vozidla příbuzenstvem

Dnes jsme absolvovali testování vozidla příbuznými. Vesměs všichni auto chválili - hlavně design. Ti co si auto chtěli vyzkoušet konstatovali, že má velmi výkonný motor (vzhledem k obsahu), vysoko zabírající spojku a hlavně pěkně ostré brzdy. Už jsme vyzkoušeli i asistenty při rozjezdech na štěrku apod. Zároveň po výletování a blbnutí poskočila průměrná spotřeba na 6,7 litrů... myslím, že se kolem 6,5 i ustálí - uvidíme.
Dále jsme si všimli, že kontrolky nepřipoutaných spolujezdců vzádu svítí vždy cca 30 sekund od rozjezdu - i když na zadních sedadlech nikdo není... nevím jestli je to funkcionalita nebo drobný "bug".
Úprava 6.10.2011: Jak plyne z příspěvků v diskusi, jedná se o funkcionalitu, nikoliv o poruchu.


Přidat názorDiskuse: Citroën C4 Tendance 1.4 VTi, 70 kW

Další vozy Citroën C4



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

bez potíží (po 14 tis. km)

praktičnost
9

ještě se uvidí, ale vypadá to dobře :) Update: už se docela vidí, přepravovali jsme roli linolea... je to ok

prostornost
10

jeden z důvodů nákupu (uvažovali jsme jen hatchbacky)

jízdní vlastnosti
9

moc nevím, co si pod tímto představit... s autem se jezdí dobře - viz další komentář u jízdního komfortu Update: trošku odskakuje zadek při přejíždění příčných nerovností...

jízdní komfort
9

tlumí nárazy, v zatáčkách se mírně naklání, ale nemůžeme říci že nějak extra moc; ve srovnání se starší C3 je náklon o menší; celkově je auto velmi pohodlné

provozní náklady
0

zatím je brzy hodnotit; co se týká spotřeby, tak je mírně nad výrobcem uváděných hodnotách; viz níže...

náhradní díly
0

zatím je brzy hodnotit; dosud nebyl žádný třeba

výkon motoru
8

subjektivní užitný poměr objem/výkon při zohlednění hmotnosti

spotřeba
6

dlouhodobý průměr po cca 6,5 tis. kilometrech a cca 50% podílem krátkých až velmi krátkých přesunů je cca 6,6 l/100 km, vč. občasné jízdy po dálnici Update: 7500 km; dlouhodobá spotřeba 6,9l; V zimě se průměr pohybuje kolem 7,5 l.

hlučnost motoru
9

dobré odhlučnění, nicméně dle recenzí by neměl být téměř vůbec slyšet, což docela je... ale má nádherný zvuk Update: zvenku opravdu není poznat, že motor běží :) Update: na dálnici již je hlučnost vyšší... ne však nic nesnesitelného

kvalita sedadel
10

jednoznačně velká přednost vozidla, pohodlná i na delší přepravu; - v porovnání s VW Passat, BMW X5, Renault Thalia a Škoda Octavia jsou sedadla JEDNOZNAČNĚ nejlepší

brzdy
9

poměrně razantní, manželka si na ně ještě nezvykla :-) Update: už si zvykla :-))), akorát spojka ji ještě trochu zlobí... Update: už si zvykla i na ni :)

zavazadlový prostor
10

opět hodnotíme ve srovnatelné kategorii, zohledňujeme též praktičnost Update: absolvována výprava na hory s nákladem tak na půl roku :) Vešlo se všechno...






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…