Recenze
Citroën C4 II 1.6VTi Tendance
Technické info
Přezdívka auta sísífór Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:2500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 88 kroutící moment [Nm]: 160 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.8 maximální rychlost [km/h]: 193 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 380 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.2
Popis vozu
Rád bych se s Vámi podělil o zkušenosti s relativní novinkou na evropském trhu, Citroenem C4 druhé generace s benzínovou jedna šestkou VTi. Vozítko je sice firemní, ale jelikož ho mám k dispozici i k soukromému využití, chovám se k "sísífórovi" jako by to byl můj vlastní kluk :-)
Po dlouhém čekání na obměnu vozového parku ve firmě, kdy jsem jezdil s Fabií combi I 1.2HTP, jsem jednoho pátečního odpoledne dostal tu nejlepší zprávu na zpříjemnění víkendu - společně s kolegou dostaneme nová auta, a to rychle. Původně se počítalo s tím, že budeme mít možnost si v daném cenovém limitu vybrat podle svého, ale ouha, šéf nám sdělil, že už nám předběžně vybral...Auta se budou brát od spřátelené firmy, která prodává značky Škoda, Seat, Citroen. Přepadla mě na chvíli vnitřní panika. Bože, co nám mohl vybrat? Znám jeho averzi ke Škodovce. Na Citroen jsem v tu chvíli jaksi nepomyslel, takže se mi před očima zjevil letitý Leon a mrňavá Ibiza v kombíku. O to víc v úžasu jsem byl, když z něho vyjela věta : "Viděl bych to na novou cé čtverku, je to pěkný a nabízí ji za cenu vybavené Fabie s použitelným motorem". Tím motorem myslel zřejmě 1.2 TSI 63kw. Do této chvíle by mě nikdy nenapadlo přemýšlet, že bych já mohl někdy jezdit Citroenem. Xsary, cé pětky, empívíčka, předchozí C4 nikdy nebyli moje krevní skupina. Dělal jsem si zálusk na OII, nového Fofa i na tlustou Astru. Kdyby mi nestačil finanční baget, myslel jsem na Megana a moje sympatie měl i Ceed. Takže cé čtyřka...během sekundy mi proběhly v hlavě všechny informace, které jsem do té chvíle o nové C4 měl...a začal jsem se usmívat. Kolega neměl ani tucha, o čem to vlastně mluvíme, tak byl trošku v rozpacích. Na rozdíl ode mě jezdil hodně jetou OII 1.9 tdi před faceliftem, tak měl strach, aby si nepohoršil. Proto jsme se se šéfem domluvili, že mu ještě doneseme cenovou nabídku na OII, takže zadní vrátka byly při nejhorším aspoň přiotevřené. Co se motorů týká, měl šéf jasno. V této třídě a při našem projezdu (já cca 40tis, kolega cca 20tis/rok)není třeba za každou cenu podlehnout bludu nafty. V tom s ním naprosto souhlasím. Konečný rozdíl mezi 1.6VTi a srovnatelný 1.6HDi 82kw byl nakonec cca 70 tisíc! Jenom jsem se nechtěl smířit s motorem 1.4VTi, za který loboval. Dopadlo to nakonec dobře, ale o tom podrobněji níže.
Jelikož jsem měl na páteční odpoledne naplánované neodkladné záležitosti, dostal jsem se do salonu Citroenu a Škodovky až v sobotu. Co budu vykládat, nemohl jsem dospat a před otvíračkou jsem stepoval před výlohou Citroenu a olizoval sklo. Když mě vpustili dovnitř, ani nevím, jestli jsem pozdravil a vrhl jsem se rovnou na vystavený kousek ve stejné výbavě Tendance, která se zamýšlela koupit. Spadla mi brada. Dříve jsem zkoušel projet novou Astru, nového Fofa, ale v C4 jsem do té chvíle ani neseděl. Interiér na mě mocně zapůsobil, zadek si užíval..Ano, tady bych chtěl jednou bydlet. Zkouším jako vždy místo za mnou. Při mých 190cm je to moje měřítko prostornosti auta. Je to na knap, ale zvládl bych i delší cestu (čistě hypoteticky, tam já opravdu jezdit nechci). Hůře se mi nastupuje, ale když už vsunu nárty pod přední sedačku (v nejnižší poloze) je vyhráno. Mezi výplní dveří a opěradlem je místa dost, takže netlačím "sebe sama" do zad a má vyholená hlava má ještě nějaký tem milimetr ke stropu. Doráží mě prodejce, který mi sděluje, že ke zrovna probíhajícím slevám přibyla od středy akce 1.6 za cenu 1.4, ale jen na skladové vozy. To je úspora dalších 30tis. Kč...Do pondělí budu nervozní, jestli budou mít ve skladovkách dvě auta ve stejné barvě - to byla podmínka šéfa. Plný čerstvých dojmů utíkám za klukama do Škodovky. Řeknu popravdě o co jde. Máme vybrané dvě C4 1.6VTi, potřebuju nabídku na OII 1.2tsi v odpovídající výbavě. Vím, že cena u OII bude vyšší, tak aspoň nabídněte konkurenceschopnou nabídku, ať můžeme pouvažovat..Tak nejdřív jsem se musel n.a.s.r.a.t. Prodejce se mě snaží přesvědčit, že OII je vyšší třída auta a s C4 se nedá vůbec porovnávat. Doslova řekl, že C4 není pro Octávku konkurence!!! Trval na tom. Až když neuměl obě auta sám přiřadit k "těm svým" třídám, uznal, že nejsem žádnej trotl s českým guruŠkoda syndromem a šel s pravdou ven. K ceně C4 se nejsme schopni v dané výbavě přiblížit. Ojebaná výbava Prima s velmi chudým interiérem byla vyřazena hned. Ambiente se slevou přestřelila o cca 70tisíc. To by ve firmě nebyl dobrý argument o přehodnocení výběru. Dorazila mě čekací lhůta. Koncem května objednané téesíčka by mohly být během září. Takže tady jsem poznal, že dáváme Škodě tentokrát sbohem.
Ještě jsem se projel předváděčkou 1.2tsi a po C4 mi přišel interier OII takový obyčejný, okoukaný, důvěrně známý. Kvůli čemu opravdu stojí za to o OII uvažovat je každopádně 1.2tsi s šestikvaltem. Velmi pohodový motor. Co píší v testech je pravda. Velmi tichý (samosebou nad 4tis.ot. už o něm víte), táhne od spodu jak diesel, ale na druhou stranu ve vyšších otáčkách mu oproti 1.6VTi dochází dech - to už dnes můžu říct. Ve stotřiceti o motoru ale nevíte...řazení oproti C4 samozřejmě špica.
Takže to už zkrátím. Skladovky byly, vybral jsem si s kolegou tmavě šedou matalízu Shark a po sedmi dnech, příští pondělí, byly obě C4 přichystané k odběru. Jsou to jak jsem už napsal kousky ve výbavě Tendance, bez jakýchkoli příplatkových paketů. Škoda, za pár kaček se dá pořídit USB a hlavně bluetooth kvůli handfree. Na autě jsou plecháče, naštěstí s pěknýma poklicema. Z dálky si nezasvěcený člověk myslí, že se jedná o hliníky. Mimochodem stejně krásné poklice evokující hliníkáče má i nový Fofo v Trendu. Přesnou výbavu si můžete prostudovat třeba tady na ACZ, tak jen nejdůležitější:
6x airbag
ESP
Hillholder
4x el.okna
manuál klima
rádio s 6x repro (bez USB)
výškově stavidelné sedačky s bederním seřizováním i pro spolujezdce
dálkáč
zatmavené okna
loketní opěrka
tempomat a omezovač rychlosti
Celková cena se po slevě importéra,firemní slevy, akce 1.6 za 1.4 dostala i s metalízou mírně nad 300tis Kč s DPH, přesnou cifru neznám. Ale i soukromá osoba by se v tu doba dostala na téměř stejnou cenu!
A teď se konečně dostávám ke svým zkušenostem po 2500 km, které budu samozřejmě postupně doplňovat. Stejně tak fotografie. Tady mám mezery, nejsem zrovna nadšený fotograf, takže zatím aspoň něco....
Začnu asi vnějším designem. Je to čistě subjektivní hodnocení, ale já bych volil C4 hned po Astře jako vicemiss nižší střední(společně s Julčou). Od nikoho jsem se zatím nedočkal vyložené kritiky na vzhled vozu. Nejraději se ke svému sísífórovi blížím přímo zepředu, za mě každopádně nejhezčí pohled. Líbí se celková mohutnost auta. Až v přímém srovnání na parkovišti třeba s OII vynikne výška přední kapoty a šířka. Dojem trošku kazí 16 palcová kola. Originál 17 vypadají opravdu mnohem lépe..
Uvnitř auta vládne bez přehánění luxusní atmosféra. Design mohutné přístrojovky, materiály, stříbrné doplňky (i když z plastu), efektní přístroje vás nenechají na pochybách, že sedíte v konstrukčně mladém autě nižší střední. Sedačky jsou kapitola sama pro sebe. Velmi dobré i po pár stech kilometrech. Schválně si zkuste v salonu nastavit sedačku na sebe i s dvousměrně nastavitelnou hlavovou opěrkou.I v nejnižší poloze se mi do auta dobře na/vystupuje..Ergonomicky také nestrádám, nemám nejvyšší verzi, takže mezi tlačítky na volantě se neztrácím. Vlevo ovládám tempomat a rychlostní limit, vpravo audio. Jednoduché, intuitivní. Jen mlhovky jsem dlouho hledal...a našel na levé páčce pod volantem prstenec s jehož přepínáním bez aretace 2x nahoru zapnete postupně přední a zadní, stejným postupem směrem dolů je zase postupně vypnete..to jsem se trošku zapotil. Ovládání ventilace logické, příjemné. Řadička je dobře při ruce, i s velkou nohou se pěkně popasujete s pedály.
Kufr mě osobně moc nezajímá, ale 380l mi přijde dostačujících. Pro otevření se musím celkem hluboko sehnout, a to mi moc nevoní. Aspoň že se potom nebouchám o zámek do hlavy.
V interiéru jsem za jízdy zatím neidentifikoval žádný zvuk, který tam nepatří. To je moc dobře, na to já jsem háklivý.
Zdá se mi, že například výplně dveří budou trošku náročnější na údržbu - drobky a jiné nečistoty jdou špatně dolů. Stejné to bude asi i s palubovkou.
Abych nezapomněl! Digitální ukazatel rychlosti mi nevadí, ten je OK. Analogový ekvivalent jsem přestal sledovat, vyžaduje hodně zaostřit. Na co jsem si ale nezvykl je digitální otáčkoměr. Za prvé má celkem malé rozměry a za druhé skáče po 250 otáčkách, to mi přijde jako malé rozlišení.
A jedem!!! Po nastartování se ozve tlumené, dospělé zabručení. Po 1.2 HTP velmi příjemná změna. Mimochodem i z venku má motor velmi tichý, ale respekt budící zvuk. A teď přichází první kámen úrazu. Řadím za jedna...no koncernová převodovka to opravdu není. Ze začátku jsem měl trošku problém a pro mě nezvykle jsem se musel na řazení více soustředit. Do toho mi přišlo, že spojka zabírá zbytečně nahoře. Největší problém mi dělalo řazení zmiňované jedničky a taky jsem párkrát lovil pětku. Stejně to bylo s podřazením z trojky na dvojku. Po necelých 14-ti dnech se mi zdá, že se převodovka rozchodila a zpřesnila. Objektivně vzato jsem si spíše zvykl a dostal ten správný grif. Novináři nejsou podplacení a nelžou, řazení je jednoznačně největší slabina tohoto vozu. Ovšem zážitek z jízdy zdatně zachraňuje motor 1.6VTi se 120ti koni. Pominu prvních pár dní, než jsem najel první stovky kilometrů. Motor jsem netočil nad 4 tisíce a působil celkem mdle. S tím jsem ovšem počítal. Nyní už dostal párkrát pořádně za uši, ale do omezovače jsem ho ještě neštval. Stává se z něj pěkný draveček (v rámci atmosférické jednašestky). Vyloženě lační po otáčkách, tam je mu dobře. Ze vzorného tichošlápka se nad 3tis stává slyšitelný motor, nad 4tis už hodně slyšitelný, ale krásně znějící a hlavně citelně táhnoucí, zrychlující a stále gradující..:-) A tak je to spravne, a tak to ma byt, a tak se mi to libi kura!!! :-D Předjíždění je zábava. Kde by stačila čtverka, dám stejně za tři, abych si to trošku užil:-) Kvalty jsou relativně krátké, maximální rychlosti na jednotlivé stupně doplním až se odvážím do omezovače. Maximální výkon je v 6tis, jsem zvědavý, jestli bude mít smysl točit ho dál...
A teď po příjemných věcech zpátky na zem, k druhému kameni úrazu. Tím je pro mě nepochopitelné jemné škubání při akceleraci do 3tis otáček. Tu více, tu méně, ale mým přecitlivělým smyslům to neunikne. Jedu na trojku 2 tis a přidám. Tah není lineární, dochází k jemnému trhání. To vždy ustane, když přimáčknu plyn na podlahu. Nad 3 tis je jako mávnutím proutku po problému. V servise se k tomu staví momentálně jednoznačně: S autem je vše v pořádku, dělá to natural 95, ve kterém je moc řepky. Zkuste natankovat vysokooktanový benzín, tam tolik řepky není. Když to nepomůže, přijeďte a auto důkladněji prozkoumáme. Doporučil Vervu 100. Tak jsem taky udělal a vše při starém. Po druhé jsem v servise ještě nebyl. Kolegovi to dělá taky, ale sám to nepostřehl, až když jsem ho na to upozornil. Možná jsem fakt citlivka. Tímto jsem chtěl požádat kolegy s C4 nebo spíše třeba majitele Peugeotu 308 se stejným motorem o radu. Dělá vám to taky? Za jakékoli info v diskuzi budu velmi rád:-)
Na dálnici by se šikla šestka. Při tachometrových 130 ukazuje digi svých nepřesných 3750 ot. Při nelegálních rychlostech se dostane nad 4tis, to je auto ve svém živlu a překvapivě akceleruje. Tady by se kvůli snížení hluku právě šikla ta šestka. Zrovna zde prostě koncern s 1.2 tsi boduje...
Překvapila mě relativní přesnost tachometru. Při malých rychlostech je to v normálu. Tacho 54-55 odpovídá 50 dle GPS. Ale třeba při tachometrových 150 mi GPS ukazuje 146.
Spotřebu bych zatím nerad řešil a něco z ní vyvozoval. Maximální za den mi zatím palubák ukázal 8,1l. Trasu Ostrava - Karlovy Vary a zpět jsem jel většinou s klimou za 7,6l. Na dálnici jsem to nepřeháněl, tempomat jsem měl většinou na 143km/h dle tacho, občas jsem tomu přišlápl. Na okreskách jsem se většinou táhl pomalu v koloně, párkrát jsem předjížděl. Kontroloval jsem přesnost palubáku podle tankování do plna a vyšlo mi to stejně.
Samotná jízda je velmi pohodlná, mírně houpavá, do 3tis téměř neslyšná, podvozek a kola jsou dobře odizolovány. V zatáčce se C4 přehnaně nenaklání, rozhodně se cítím jistěji než ve Fábce. Ještě jsem nešel do extrému, ale kde už mi ve Fábii protestovali moje Continentaly, Micheliny sísífóra taktně mlčí:-) Na dálnici se C4 ani nehne, dokonce je imunní i na boční vítr, kterého jsem si cestou z Varů užil dosytosti. Kde ztratila C4 svůj glanc, je úsek dálnice D1 mezi Vyškovem a Brnem. Kdo nezná, je to nejhorší panelka na světě a možná i dál. Tady tlumení nestíhalo a pěkně jsem se vyklepal. Kde ještě C4 ztratí svou tvář? Velké díry, příčné prahy...Nejhorší je trefit takovou díru (nebo kanál) v zatáčce, to se mi podařilo a celkem se mi třepala prdelka. Sísífór si poodskočil jak králík do strany a celý se nám jakoby rozklepal. No snad by si v krizovce pomohlo ESP? Nevím, třeba někdy vyzkouším.
Snad jsem už vyčerpal, co jsem měl. Na další dotazy čekám v diskuzi, rád odpovím.
Silné stránky
vnější design (subjektivní)
vnitřní design (subjektivní)
použité materiály, sálající kvalita
motor 1.6VTi s gradujícím výkonem, sytým zvukem
prostornost
odhlučnění při běžných rychlostech
cena/motor/výbava
zatím na cestě neokoukaný
Slabé stránky
- řazení, edit po 12500km: řazení je sice asi horší než jsem měl ve Škodovce, ale není to žádná tragedie
- sice pohodlný, ale ne tak sofistikovaný podvozek (rány od větších nerovností)
- cukání při akceleraci do 3 tis (snad se vyřeší)
- chybí 6.rychlost
- interiér bude zřejmě náročný na údržbu, edit po 12500km: palubka je v pohodě, jen se hodně špiní a špatně čistí část výplní dveří (něco jako semiš), z kufru se špatně vysávají nečistoty
- edit po 12500km: chybí ukazatel teploty chladící kapaliny
- edit po 12500km: chybí indikace hladiny kapaliny v ostřikovač
- edit po 12500km: při polostažených oknech povrzávání ve výplních dveří
- edit po 21000km: občasné povrzávání přístrojovky, neidentifikované klepání viz. novinky 13.1.2012
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
no zatím jsem jen řešil to škubání při akceleraci, nedá se upřít ochota.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Firemní zákazník, ochota, profi (ADO Frýdek-Místek)
Novinky v recenzi
Prasklé výfukové svody, 4.narozeniny, STK
Tak moje přání, abych o autě aspoň rok neslyšel mi manželka (nebo spíš auto) nevyplnila(o). Že prý je v autě cítit benzín. A ono fakt. Praskly svody, přímo ve spoji, kde se sbíhají. Výfukové plyny se trošku přisávaly do kabiny. Jelikož součástí náhradní dílu je katalyzátor, cena jen za materiál 17tis Kč mě mírně vykolejila. Nakonec to vyřešilo jen přetěsnění a zavaření za dvojku..snad to vydrží. A protože se nevyhnutelně blíží čtvrté narozeniny, byl jsem nucen autu dopřát měření emisí a projížďku přes STK.
chcípla klima, servis a nové letní pneu.
Jak jsem psal minule, s autem už jezdí manželka. První horký den si chtěla pustit klimu a ono nic. Po mém prvotním podezření, že si možná jen spletla čudlík, mě v servise vyvedli z omylu. Odešel kondenzátor. Když už tam auto bylo, nechal jsem rovnou trochu dříve vyměnit olej, všechny filtry, přední destičky (po 142tis km ???) a nechal jsem desinfikovat klimu. Inu sranda za 13 000 Korun Českých. Něco taky stály nové letní Goodyeary Effic.Grip Perf, takže by mě potěšilo, kdyby si auto aspoň rok vystačilo jen s benzínem a vodou do ostřikovačů.
P.S. Minule jsem navnadil recenzí na DS5, ale všechno stojí na mé neoblíbené činnosti, a to na focení...
prodáno
S autem už nejezdím, ale jelikož jsme auto koupili pro manželku, budu se dále snažit v recenzi pokračovat. Jen ten nájezd už nebude takový. Já momentálně jezdím s DS5. Až něco najedu a hlavně něco nafotím, přidám samostatnou recenzi.
137000km
Dlouho jsem se nehlásil, ono totiž jaksi nebylo proč :-) Auto jezdí, občas si řekne o olej (cca po 15tis km od výměny). Budu trošku hnidopich a zmíním klepání ze zadní části auta. Nemůžu identifikovat, jestli je to od podvozku nebo jestli to nejsou třeba páté dveře. Nic tragického. Nepojedu kvůli tomu do servisu, do tří měsíců mě stejně čeká serviska. Prostě se po 137tis km po našich cestách něco opotřebovalo nebo uvolnilo. Stejně to slyším spíše jenom já... :-)
Jinak mě čeká příští rok nástupce. Z čeho můžu vybírat zatím nevím...
zázrak a servisní prohlídka po 30tis km
Tak to jsem ještě s žádným autem nezažil. V cca 117tis kilometrech jsem absolvoval pravidelnou servisní prohlídku. Ani po této výše uvedené porci kilometrů nebylo nutno měnit přední a ani zadní brzdové destičky. Prý zbývá ještě tak 30%...No tak dobrý, ne? :-)
3 roky a 110 000 km
Takže před pár dny jsme spolu oslavili malé výročí :-) Nic zvláštního se s autem neděje, jen se mi zbláznil senzor pásu na zadním sedadle. Občas se mi za jízdy spustí "alarm". Nechce se mi jen kvůli tomu do servisu, tak jsem to vyřešil permanentním zapnutím spony do zámku a je pokoj.
100 000 km
Včera jsem proťal sto tisíc. Tak rád bych vám napsal něco zajímavýho, ale není co :-D Cé čtverka jezdí a nezlobí, za což jsem samozřejmě rád. Příští týden nahodím na auto letní sandále. Vyvážení kol už máme myslím zmáklý, takže ani odsud žádný vzrůšo nekouká :-)
90tis km
Tak jsem nedávno proťal devadesátku. Auto v 87tis km absolvovalo servisní prohlídku. K mému údivu se ještě nemuselo sahat na přední brzdy, prý vydrží do další prohlídky! To mě při mém stylu jízdu příjemně šokovalo :-) Teď mi nafackujte, ale nemůžu si vzpomenout, jestli mi měnili zadní destičky...Faktura byla na 6tis Kč a byly v tom i nové stěrače...Prostě už fakt nevím, když to neplatím ze své kapsy. Dám vědět zpětně, až budu na firmě a dohledám fakturu.
Jinak autíčko nezlobí, nevrže, liju benzín a jezdím..ťuk ťuk na dřevo.
Pro zajímavost, tchán už jezdí také novou C4 HDi 68kw. Zatím spokojenost. Průměrná spotřeba 4,8l. Dle mého názoru velmi dobrý, tchán by si představoval ještě o litr méně :-)
C4 dostane bráchu :-)
Po pečlivém výběru si můj tchán včera objednal C4 1.6HDi 68kw ve stejné barvě jako mám já. Oproti mě má nějaké serepetičky ve výbavě navíc. C4 se mu vždy líbila a s momentálním akčním ceníkem nebylo co řešit :-) Auto jde do výroby, takže to vidím na konec listopadu až začátek prosince. Celkem se těším, až porovnám se svým VTi!
78 000km, imbusák v pneu
Jak jsem se minule chlubil, že mám nové gumy, tak už jsem o jednu po pár dnech přišel. Vracel jsem se někdy v červenci večer z dovolené, míjím Brno a zrovna si v autě říkáme, že už jsme skoro doma, do Ostravy zbývá slabá hoďka a půl. Najednou rána jak z děla, trochu plachtění a to už mi došlo, že jedu vzadu po ráfku. Naštěstí mi to vyšlo tak, že jsem strhnul volant akorát na Rohlenku. Na dálnici v odstavným bych s kamioňákama hrát ruskou ruletu opravdu nechtěl...Vyházel jsem z auta zbylé tři cestovatele a plný kufr harampádí. Zvednu auto, sundám hliník, nasadím rezervu a.....zjišťuju, že mám nějak dlouhé šrouby. No jasně, krátké šrouby jsem "chytře" prodal i s plecháčema . Na asistenci ani asi ve dvou nonstop servisech mi nebyl nikdo schopen (ochoten?) poradit, že dlouhé šrouby mají asi v půlce vystouplý kužel, který plecháč přidrží a můžu nouzově dojet. Všichni mi nabízeli odtah do servisu „jen“ za pár tisíc. Za neznalost se prostě platí. Naštěstí pomohl jeden místní pneuservisák (bohužel jsem si nezapamatoval jméno). Ten za pětikilo pro hliník s rezervou sám přijel, odvezl, v dílně přehodil pneu z rezervy na hliník, zase přijel zpátky a hliník mi namontoval zpátky na auto. A to všechno v 9 večer. Ještě jednou díky pane!
Jinak pneumatiku mi prorazil imbusák, který si mi následně oběma konci zabodl do podběhu. Rozhodl jsem se, že když už mi způsobil takovou škodu, bude mi aspoň sloužit jako součást mého nářadí. Od té doby jsem tedy majitelem sady šroubováků Torx, jednoho křížového šroubováku, jednoho plochého šroubováku, kladívka a nově tedy také imbusového klíče velikosti 5mm :-D
nové pneu Dunlop SP Sport Fastresponse, geometrie, 70 000km
Začátkem týdne jsem vyměnil dosluhující Micheliny za Dunlopky. Vycházely dobře v testech a byly za rozumnou cenu. V těch lijácích tento týden se mi nový vzorek akorát šiknul. Nechal jsem si dnes udělat rovnou i geometrii, protože na starých pneu bylo vidět, že se víc sjížděly vnitřky. Ještě jsem Dunlopky pořádně neotestovat, první vjem ale je, že jsou příjemně tiché.
Micheliny by asi ještě něco vydržely, ale určitě ne až do zimy. Vzorek se pohyboval mezi 2,5 - 4mm. Na vodě to už chtělo hodně volné tempo a v zatáčkách začaly poměrně brzy pištět a hrnuly se ven. Prostě ztratily hodně ze svých dobrých vlastností.
Včera jsem prolomil 70 000km. Toto letí, do vánoc mám 90 a začnu odpočítávat do stovky...
P.S. Začalo se ozývat druhé, ještě neměněné táhlo stabilizátoru. Tak když už jsem byl na geometrii, tak jsem si ho nechal rovnou vyměnit.
2 roky, 66 000 km, nová kapota, nový stabilizátor, motor na 1, pneu
Ke 2.narozeninám dostalo auto v servise novou kapotu. Už žádné přestříkávání, ale nový, modifikovaný díl. Samozřejmě vyměněno v rámci záruky.Takže doufám, že skrz puchýře jsem byl v servise naposledy.
Dále mi vyměnili (mimo záruku) táhlo stabilizátoru, zhruba v 63tis km začalo pěkně klepat. V plusových teplotách drží konečně hubu i interiérové plasty, takže si užívám tichoučko na palubě.
Motor se zdá být ve vrcholné kondici. Cpu do něj Shell Nitro+ a a evidentně mu chutná. V mých uších má pod plynem v otáčkách příjemný zvuk. Jen při zapnuté klimě občas dostane takový jakoby plechový nádech...ale to už zase asi moc rozpitvávám.
Během měsíce asi vyměním pneu. Micheliny sice mají cca 3mm, ale evidentně ztratily hodně ze svých vlastností a hlavně už jaksi nestíhají odvádět vodu...Musím mrknout na nějaké důstojné nástupkyně.
Takže co říci po dvou letech? Já říkám, že až na ty puchýře a špatně vyvažitelný elektrony spokojenost. Design, interiér a snaživý 1.6 atmosferický motor - to jsou věci, které mě na autě pořád baví :-)
57000 km, 2.serviska, never-ending story: the puchýř is back! :-)
Tak jsem absolvoval 2.servisní prohlídku. Krom olejů a filtrů jsem si nechal desinfikovat a doplnit klimu, byly vyměněny svíčky, vyčištěny brzdy+zbroušeny hrany kotoučů. Nechal jsem si zkontrolovat celý podvozek - nikde žádné vůle, vše OK. Preventivně v rámci záruky mi vyměnili snímač teploty motoru (spadal jsem do vadné série). Vrzání plastů v pravých dveřích se společně s vyššími venkovními teplotami téměř vytratilo, tak do toho nechci nechat zbytečně vrtat, aby to nakonec nebylo ještě horší..jak říkám teď je to OK.
Jinak už můžu na 100% potvrdit, že lupání od podvozku (viz.minulé novinky) je nenávratně pryč! Takže léčebná kůra v servise v lednu zabrala.
Jednání v servise ADO F-M bylo jako obvykle na jedničku. S díky jsem vrátil půjčenou Š Fabia combi II 1.2HTP bez rádia (prakticky bez čehokoli) a spokojen jsem odjel se svým fárem.....abych asi za dva dny zjistil, že se mi opět dělají puchýřky na už jednou reklamované kapotě :-D Kolega má to samý...V servise to ještě neví, nechám si to na jindy, ještě to není tak moc vidět. Tak to tak vypadá, že budu mít co půl roku nově stříklou kapotu. Já si nestěžuju, aspoň to nebudu mít otřískaný od kamínků, na té tmavé barvě to je pak hodně vidět:-)
S autem stále spokojený (nemyslím to ironicky) a pořád do něho rád sedám.
Vypadá to na dobré zpávy
Tak se mi zdá, že se servismanům podařilo odstranit vrzání a lupání od přední části auta. Údajně to byl silentblok na motoru. Tímto tedy informuji i ostatní kolegy, kam by se jejich servis mohl zaměřit. Ještě to pořádně otestuju na místech, kde se problém evidentně projevoval, ale jak říkám, včera jsem trošku pojezdil a nic jsem neslyšel.
Další věc, co mi opět po 14 dnech funguje je rádio. Odešlo a ani nehleslo, CD nešlo vytáhnout z mechaniky, no prostě smrt. Na vině ovšem nebylo rádio (tímto se mu omlouvám za nepěkná slova), nýbrž moje podělaná, dodělávaná handsfree (montovaná jinde). Přesto mi ji dali v Citroenu do cajku za symbolickou cenu.
Jinak jsem jeden den pojezdil v náhradní C4 1.4VTi v základní výbavě (Furio??). Co mě zaujalo, byl právě motor. V nižších otáčkách ani já nepoznám, jestli jedu v 1.4 nebo 1.6. Možná má 1.4 o něco kratší převodování, ale prostě to jede krásně. Až při pořádném vytáčení je cítit rozdíl. Kdo jezdí spíše defenzivně podle předpisů, určitě nemusí investovat další prachy do 1.6. Tomu říkám dostačující základní motorizace! Auto mělo menší 15" kola, ale nějaký benefit v komfortu oproti mým 16" jsem nepocítil. Jen řízení je zřejmě kvůli šířce pneu a možná i lehčímu motoru o něco lehčí. Chyběl mi kožený volant a loketní opěrka. Taky přístrojový štít bez analogového tachometru mi přišel takový chudý. Ale za ty prachy se to dá oželet. Palubák, tempomat, ovládnání na volantu, mlhovky má i ten základ. Za mě dobrý.
50 000 km, zadrhává řazení, srovnání s konkurencí
Tak jsem se přehoupl přes 50tis.km. Objevil se menší problém s řazením - zadrhává se. Je zvláštní, že jen při podřazování! Markantní je to hlavně na 4.stupni. Mám zařazenou čtverku, zpomalím třeba na 40km/h a potřebuju tam šoupnout trojku nebo dvojku. Kvalt musím někdy doslova z té čtverky vyrazit. Stejné je to ve městě s dvojkou. Zastavuju na vedlejší, chci dát neutrál a páka je jakoby zaseklá... Je velmi zvláštní, že při řazení nahoru při akceleraci při vyšších otáčkách tento problém není, to jde chod páky jako po másle. No počkám s tím na servisní prohlídku, už není daleko. Už toho mám nachystaného více, třeba klepání jakoby zprava od nápravy,což už v recenzi zmiňuje kolega Hajný.
Jinak jsem měl možnost trošku se povozit s novou i30 1.6 GDi 99kw. Celkově pěkné svezení. Co se mi oproti C4 líbilo bylo řazení. Krátké, přesné, super. Výhoda delšího šestého stupně se ale vytrácela díky strašnému kraválu od kol. Na dálnici je C4 i přes vyšší otáčky tišší. Prý je to díky pneu Hankook z prvovýroby...ale mě se zdálo, že i tak je C4 od kol lépe odhlučněná. i30 byla už celkem zajetá, ale benefit 11kw oproti mému autu jsem jaksi nepociťoval. Možná je tam trošku rozdíl před červeným polem, ale čekal jsem oproti 1.6VTi větší nášup...asi mám svojí C4 dobře zajetou :-) Jízdní vlastnosti moc porovnávat nemůžu, nešel jsem do extrému. Vybral jsem pár kanálů, rázy se přenášejí o něco méně než u mě. Design přístrojovky se mi líbí, ale přístrojovka v C4 se mi líbí stejně víc. Co se ovšem týká zobrazení displejů, ten kalkulačkový v C4 vypadá ve srovnání s barevným v i30 opravdu předpotopně. Nevím ale, jak vypadá i30 v nějaké základnější verzi, já jezdil ve výbavě Style s navigací a park.kamerou...Když to shrnu, tak je i30 sice prima auto, ale ničím mě nepřesvědčilo, abych po něm toužil a chtěl ho vyměnit za C4 :-)
Zdar.
přelakovaná kapota, náhradní auto, konečně zpět v C4!
Tak už mám v rámci záruky přelakovanou celou kapotu a puchýře jsou konečně pryč. Jeden den v 7h ráno jsem auto přistavil, druhý den odpoledne jsem si auto vyzvedl. Domluva s techniky a rychlost pánů ze servisu na jedničku. Na ty 2 dny jsem dostal zdarma (bez blbejch keců) náhradní auto - Škoda FII 1.2HTP 51kw.
Bože, jak já se těšil zpátky do své krasavice C4! Uvědomil jsem si, že i přes jisté nedostatky svoji káru miluju :-D :-D
Své zážitky s Fábkou přidám určitě později. Nebudu porovnávat přímo s C4, to by bylo nefér, ale některé věci mě nepříjemně i příjemně překvapily.
další puchýř
Tak se mi na kapotě objevil další puchýř, tentokrát až na druhé straně před levým stěračem. To mě konečně donutilo se objednat do servisu. Takže příští týden se bude stříkat celá kapota. Za týden dám vědět, jak to dopadlo.
bourající cyklistka, další puchýř na kapotě
Sedím si jednu sobotu na balkóně, kouřím si cigára za 26Kč/krabička z freeshopu. Pod balkónem parkuju mojí C4 a za mnou stojí manželka s Octávkou. Najednou rána jak z děla. Už jak jsem se otáčel, tušil jsem, že pohroma se týká jednoho z našich aut. Chyba, obou aut. Vidím babu i s kolem napasovanou mezi předkem Octávky a zadkem C4. Sbírá se velmi rychle ze země, takže žije. V rychlosti nasazuje všechny 4 tašky zpátky na řídítka, hbitě nasedá a jako Jáno Svorada spurtuje z místa činu. Starost o babino zdraví rychle střídá vztek, tak za ní řvu, že mi sejmula auto, jestli nechce počkat, až se sesunu dolů. Baba nedbá a s taškama bloncajícíma kolem předního kola se vzdaluje. Ještě tašky na dálku hypnotizuju, aby si baba na podruhé rozbila hlavu. Obhlídka škod nakonec nedopadla zase tak špatně. Na Octávce se nějaký ten šrám mezi ostatními ztratil. Na C4 to odnesl jen povrchově roh zadního nárazníku. Nechám vyřešit při reklamaci s lakem přední kapoty viz.níže.
Takže puchýři na laku přední kapoty se daří dobře a utěšeně roste :-) A má taky bratránka. Ten roste na kapotě C4 kámoše z práce. Takže kolegové s novýma cé čtyřkama, nechci vás strašit, ale pravděpodobnost výskytu je vysoká...Během týdne se už asi objednám do servisu, ať to mám z krku.
1.rok, 33500km, HF sada, puchýř na laku
Tak jsem před pár dny oslavil první výroční soužití s C4. Na tacháči bylo cca 33500km.
Po roce jsem se taky dokopal k instalaci HF sady Nokia CK-200 viz.fota v galerii. Nechtělo se mi do toho z estetických důvodů, nemám prostě tohleto dodatečné dovrtávání v interiéru rád. Ale bohužel HF je pro mě nutnost, jestli nechci přijít o všechny body. Chtěl jsem aspoň někam schovat bezdrátový ovladač, ale nakonec stejně kvůli funkčnosti skončil přímo na očích :-) Jinak sadu mohu doporučit, funguje zatím velmi dobře. Dokonce lze nastavit oranžový podsvit displeje, tak mi ladí se zbytkem auta.
A teď opět nějaká ta "pikantnost". Manželka náhodou objevila na přední kapotě hned vepředu vedle znaku obrovský puchýř na laku (cca 5x2,5cm). Nádhera. Nechápu, že jsem si toho sám nevšiml. Muselo to vylézt někdy teď. Takže jak to půjde, valím do Citronu vyřídit reklamačku. Můj odhad je, že to např. ve fabrice nebo už u importéra někdo buchnul a než nám to prodali, tak to fušersky spravili. Nebo že by problém přímo ve Francii v lakovně???? Budu informovat.
Výběr handsfree, prosím o radu...
I když jsem sice vnitřně proti jakýmkoli zásahům do interieru auta, strach z bodů mě donutil pořešit dodatečnou montáž handsfree. Opravdu v autě hodně telefonuju a uznávám, že bez HF to zrovna bezpečné není.
Mám vybrané 2 kandidáty:
Parrot mki 9100, Nokia ck 200
Uvítám zkušenosti uživatelů, nechám si rád poradit...
v levém po dálnici...
Už toho mám dost! Téměř každý den, když jedu ráno na firmu po dálnici (asi jen 10-15km), potkám nějakého brzdiče v levém pruhu. Já prostě nemůžu uvěřit tomu, že tolik řidičů u nás nezná pravidla, nevěnuje se provozu za sebou, chce vychovávat rychlejší nebo na řízení prostě nemá buňky. Pár příkladů jen za poslední týden: Borec v Octávce jede 110km/h v levém, v pravém široko daleko nikdo. Už jak se blížím, vyhazuju blinkr..nic. Probliknu ..nic. Teď jsem nucen porušit předpisy o nedodržení bezpečného odstupu a lepím se mu troch na zadek. A co vidím v jeho zpětným? Hlava na bok a něco hledá v nose! Zuřím a troubím..nic. Borec pořád o něčem sní. Troubím víc, chlápek mě zaregistruje a pomalu uhýbá do pravýho, malíček pořád v nose. Další den: chlápek asi 50let ve Fiatu Marea jede zřejmě podle svého tacho 130km/h (mě to ukazuje 126km/h). Stejný průběh jako minule - blinkr, světla, troubení. Tenhle strejda mě ale vidí až moc dobře. Čuměl na mě ve zpětným už dávno. Strejda mě vychovává, něco na mě gestikuluje a je zjevně rozčílen. Neuhnul, než jsem vyjel z dálnice. Podjet z prava nemůžu, je to tuším za 5 bodů a to při svém zaměstnání nechci riskovat. Ještě přidám řidiče Iveca, který se pustil do předjíždění návěsu. OK, já si počkám, v klidu. Předjedeme návěs, Iveco pořád přede mnou. Aha, asi chce vzít další návěs nebo autobus. Když po půl minutě nepředjíždíme nic, vykouknu doprava a tam nikdo! Troubím!!! Borec se lekne a trhne doprava, mezitím byl ale za mnou ještě někdo nervóznější jako já a už nás všechny bere zprava. Vlezou se oba, vždyť máme i odstavný pruh, že. Jak borečka konečně předjíždím, můžu si hlavu ukroutit a vidím, že píše SMS a strašně se něčemu směje...
Lovit hlavně tady ty monstra mi přijde smysluplnější, než honit po dálnici s radarem ty, co jedou třeba 150...!
30 000km a budeme bilancovat...
Tak jsem nedávno překročil 30tis. Servisní prohlídka proběhla asi v 28tis a předcházelo jí dolití asi 0,5l oleje. Autu jinak nic nechybělo, jen se vyčistily brzdy. Zkoušel se najít zdroj lupání z pravé části auta, ale bezvýsledně. Jeli jsme to projet s technikem, ale jak na sviňu nic..Už vím ale proč, jak se pravá strana zatíží, problém se minimalizuje. Kolegovi to dělá taky, tak si pomalu zvykám. Když jsme u těch zvuků, vrzání plastů na dveřích při otevřených předních oknech přetrvává. Můj evergreen v podobě mírného cukání mezi 2-3tis ot. taktéž přetrvává. Nyní jsem si uvědomil, že při zapnuté klimě je to znatelnější.V servise už jsem se o tom raději ani nezmínil, nikdo jiný si na to kromě mě a kolegy nestěžuje, tak jsem asi senzibil. Můj osobní názor za tu dobu je ten, že v tomto pásmu je zmatená variabilní vačka a neví, jak se nastavit...
A teď zase jeden z veselého soudku. Po neuvěřitelných peripetiích z podzimu, kdy mi na 4x vyvažovali Alu Oaklandy, jsem s nepříjemnými pocity u žaludku nechal přezout na letní a...napoprvé vyváženo! Absolutně bez sebemenších vibrací i v hodně vysokých rychlostech (zkoušeno samozřejmě kde jinde než v Německu). Takhle se to nepovedlo na podzim ani na ten 4.pokus! Prý mají v servise novou vyvažovačku, tak asi je to tím. Jediné co mi z letních gum trošku kazí čistou radost je překvapivý hukot od Michelinů. Ještě loni byly extra tiché. Buď je to tím, že mi přehodily gumy zezadu dopředu (asi jo, protože hučení postupně slábne) nebo věkem pracuje použitá pryž na gumách. Auto je na letních o poznání tvrdší při přejezdu děr apod., ale zase o třídu líp sedí a řízení je evidentně přesnější.
Takže na závěr střízlivá bilance:
I přes výše popsané "maličkosti" mi auto dělá většinu času stráveného na jeho hřbetě radost. Odpouštím mu občasné povrzání. Odpouštím mu i zmíněné škubání v nižších otáčkách, protože nad 3tis ot. už je to jen a jen velmi příjemné. Odpouštím mu i vrozené vady jako podprůměrné řazení a zákeřné rány od velkých nerovností. Takže zatím spokojenost, pro školáky je to taková lepší dvojka :-)
Český benzin + VTi = problém
Psaníčko ze Citroenu ve zkratce: Automobiles Citroen zjistila významné odchylky ve kvalitě paliv (nejen v ČR), zejména z hlediska detergentů nebo-li čistících přísad. Díky tomu může docházet k zanášení sacích kanálů a ventilů. Proto doporučují každých 5000km přidávat do paliva speciální přísadu (cca 580kč). Byl jsem osobně v Citroenu a po chvíli mi potvrdili, že mají opravdu s VTi zmíněný problém. Musím říct, že mě od začátku co auto mám nabádali, ať tankuju raději vysokooktanová paliva (mají vyjímku, neobsahují řepku).
A teď mi poraďte, na koho mám být nasranej?
A taky mě napadá, že stejný problém se týká asi i kolegů s Peugeotama, že?
snímač teploty motoru
Takže kolegův problém se startováním a studeným motorem v rámci záruky vyřešen. Byl to vadný snímač teploty motoru. Byl špatný z výroby, pomalu do něj zatékala voda nebo co.
Minule jsem vás mystifikoval, po přehrátí softwaru natrvalo zmizely problémy s výpadkem hodin.
Takže obě auta jsou opět v dobré kondici :-)
Co se týká klepání motoru za studena, už se to objasnilo v diskuzi u mě a u IDELFI - je to konstrukční věc, dělá to všem, vačka se natočí ideálně tak, aby došlo k rychlému zahřátí motoru. Takže z toho usuzuji, že ten klepot dělají ventily.
22tis km, první nepříjemnosti atd...
Přišel čas na nové postřehy a nejsou zrovna příjemné. Využiji toho, že kolega má naprosto stejné auto jako já, a tak popíšu i jeho patálie. Začnu nejdříve svým autem:
Dočkal jsem se toho, co nesnáším - cizí zvuky. Z pravé přední strany se mi ozývá mírné poklepávání. Přirovnal bych ten zvuk k vytahanému táhlu od stabilizátoru. Kdo jezdil Fábií I, ví co mám na mysli. V servise jsem byl ujištěn, že tím to není. Zdá se mi, že zvuk vychází od podvozku, ale ruku do ohně za to nedám, může to být klidně z výplní dveří atd. Projevuje se při hodně zatočených kolech nebo např.při přejezdu vyvýšeného přechodu. Ten mám u baráku, takže registruji denně. Další zvuk jsem jasně identifikoval: Občas mi zřetelně povrzává palubní deska před spolujezdcem (měkčený plast nad schránkou spolujezdce). Pomůže přitlačení rukou, časem zvuk sám zmizí. Po nějaké době se objeví znovu, tak opakuju postup a je zase klid..
Jak ráno klesly teploty, motor má po studeném startu takový jakoby dieslový zvuk. Je tam prostě zvuk navíc, něco tam klepe. Po cca 30-60sec zvuk zmizí. Někdy po ránu ke všemu i trošku skáču, motor škube - po cca 30sec už jede normálně. To mi dělala i studená Fábie, tak tohle bych ještě toleroval.
Jednoho dne mě potkal "blackout". Auto nešlo otevřít dálkáčem. Po cígu na uklidnění jsem auto najednou otevřel,ale hodiny byly zpožděné o cca 20minut. Takže z toho usuzuji, že auto bylo 20 minut "mimo sebe". Připomíná mi to situaci, kdy mi asi na hodinu "umřelo" rádio (psal jsem dříve v novinkách).
Teď kolega: Ten už "blackouty" ani nepočítá. Do auta se sice dostane, ale po ránu má hodiny rozhozené velmi často. Už je ani nešteluje. V servise přehráli konfiguraci, dnes ráno ovšem zjistil, že zbytečně....To by se ještě dalo přežít, ale po ránu na něj čekají jiné nepříjemnosti. Auto nejde nastartovat, podaří se vždy na 2. až 3. pokus. Motor nechce běžet, občas si střelí do výfuku, škube jako svině. Byl jsem toho svědkem, než člověk může vyrazit, nějakou dobu to trvá. Po zahřátí jede normálně. Vyjádření servisu je, že je natankován špatný benzín (OMV)...no nevím, až kolega vyjede nádrž a natankuje Vervu100, potvrdím nebo vyvrátím.
Tak to by pro dnešek stačilo. Příště z jiného soudku - pořídili jsme si pro mou nastávající ojetou OII, něco jsem s ní najel, tak bych si dovolil porovnat. Dále bych měl připomínky k záběru spojky a chodu motoru v určitém režimu, ale to fakt zase někdy příště, dnes už jsem se slohově vyčerpal :-)
Zázrak, vyváženo!!!
Tak v pondělí se stal zázrak, ve který jsem nedoufal. Čekal jsem raději do pátku, kdyby se to náhodou ještě rozesr...Ale už je to tutovka, Oaklandy se podařilo vyvážit!!!! Nevím jak, proč to nešlo jednoduše, ale prostě už nevibruju:-)
Tímto děkuji zaměstnancům ADO F-M za aktivní přístup, a že hned nehodili flintu do žita. Obě naše auta byla dovyvážena na 4 pokus! Teď jen nevletět do žádnýho rygolu...Jak to bude probíhat na jaře, až nazuju letní botky raději nedomýšlím, jsem rád, že Oaklandy nemusím vracet, bylo by mi po nich smutno...za ty peripetie ty kola stojí:-)
Přidávám nějakou fotku, až bude pěkně a auto čistý, přidám lepší.
plecháče prodány
Nad očekávání rychle se mi podařilo prodat během dvou dnů obě sady. Adepte, ať slouží ke spokojenosti:-) Jinak zájem byl veliký, prodal bych další dvě...
P.S. V pondělí nechávám celý den auto v Citroenu kvůli vyvážení Oaklandů, pěkně si s ním pohrajou, zkusí na moje pneu jiné disky, na moje disky jiné pneu atd...no jsem zvědav, moc zvědav...
Oaklandy opravdu nejdou vyvážit!
Přes veškeré varování od Brutus70, Kuski, Vojta66 jsem se já blbec musel přesvědčit na vlastní kůži. Oaklandy nad 110km/h začínají citelně vibrovat. Je to otravné, přenáší se to i do sedačky a vibruje mi zadek. Kolega na druhém autě jako přes kopírák. V Citroenu mi vyšli vstříc a ještě večer převážili na nějaké speciální vyvažovačce, ale výskedek zero...V pondělí budu do Citoenu volat znovu, ale řešení mě napadá jediný - vyměnit za Bostony. Ale to je taková škoda...Oaklandy jsou designově fakt špica! No nic, příští týden budu informovat, jak jsem dopadl.
P.S. Michelin A4 mi přijdou nějaké hlučné-jakoby duní, hučí. Je to zvláštní, protože mé zkušenosti jsou takové, že zimní měkká směs je tišší než letní tvrdá. Možná je to tím vyvážením nebo si musí "sednout", uvidíme.
nové elektrony, prodám plecháče!
I přes neblahé zkušenosti některých uživatelů s vyvážením jsme si dnes s kolegou objednali nové origoš elektrony Oakland 16" i s Michelinama Alpin. Až budou na autě, přidám foto.
Pozor, pozor! Přebývají nám tím pádem 2 sady (8ks) zánovních plecháčů 7x16 i s originálními poklicemi pro Tendace. V případě zájmu dovezu, popřípadě pošlu kamkoli. Vyvolávací cena 3tis za sadu i s poklicema.
12 500 km
Takže kilometry přibývají a s tím i další postřehy, které budu taky editovat v recenzi ve silných a slabých stránkách.
Takže nejdříve stinné stránky: při polostažených předních oknech se z obou předních dveří ozývá mírné povrzávání..opravdu jen mírné, ale já to slyším. Při zatažených oknech to přestane. Jinak interier zatím nevydává ani hlásku.
Chybí indikátor hladiny vody v ostřikovačích. Prostě voda dojde a nazdar.
Špatně se vysávají nečistoty z kufru, ale to je problém asi více aut. Jinak mé obavy z nepraktické očisty plastů v interieru se naštěstí nepotvrdily! Koupil jsem si nové ubrousky na interier, které se "nestrouhají" o povrch palubní desky. Jediné kritické místo je částečná výplň ve dveřích - je to něco jako krátký semiš a ten se hodně špiní.
Kladné stránky: motor jede zase o něco lépe, prostě víc od atmosférické 1.6 nelze čekat.
Spotřeba: to je u mě konkrétně trošku problém, přiznávám, mám těžkou nohu. Podařilo se mi dosáhnout 5,7l (klídeček na okresce s klimou). Taky se mi "podařilo" 9,7l (dálnice OV-Olomouc-OV, 150 - 170km/h). Na dálnici při 130-135km/h dle tacho se dá jet za 7l. Můj celkový průměr je do 8 litrů.
Řazení: už ho vnímám jako naprosto dostatečné. Chtěl bych tímto říct potencionálním zájemcům o tento vůz, ať nemají obavy. Já si zvykl ze Škodovky velmi rychle. Ono to z testů může vypadat hrůzostrašně, ale není to tak horký.
Celkové pocity po pár měsích užívání jsou velmi pozitivní. Neměnil bych, na auto se opravdu každé ráno těším:-)
rádio nefachalo
Včera se mi stala zajímavá věc. Po vypnutí motoru a opětovném nastartování se mi sice automaticky zapnulo rádio, ale repráky nevydaly ani hlásku. Přepnul jsem na CD, vteřiny ze skladby se odpočítávaly, ale zase ani ťuk. Projel jsem nastavení, všechno se dalo jakože nastavovat, ale repráky byly pořád zticha. Zkusil jsem asi 2x vypnout motor a zase zapnout - pořád nic. Dojel jsem na firmu a za půl hodiny zkusil znovu - holala, od té doby už si vesele vyhrávám:-) Co to jako bylo????
8000 km
Přináším další postřehy, najel jsem pár kilometrů po českých (ne)cestách a podíval jsem se i do..kam jinam než do Chorvatska, že:-)
Nejdřív začnu tím, co zmiňuji už v recenzi - občasné cukání mezi 2-3tis ot. Tak tady se nic nezměnilo. Žádná tragedie, ale přesto je to kaňka na jinak perfektním motoru. Mám domluvenou v jednom servisu, kde mě nepovažují za hypochondra takovou menší lékařskou prohlídku. Předběžná diagnóza: nemocný software..tak uvidíme. Jinak se motor ukazuje v tom nejlepším světle. Ještě zrychlil, dostal sportovnější sound (i když s 1.4VTi se to stále nedá srovnat). Zjistil jsem, že nemá smysl motor vytáčet nad otáčky výk.maxima, tzn. 6tis. V reálu se dá dvojka efektivně točit do 80km/h (zvládne v omezovači při splašeném blikání otáčkoměru 90km/h, ale jak říkám smysl to nemá). Troječka krásně táhne do 115-120km/h. Když je potřeba nebo jen chuť, z každého předjíždění se dá udělat zábava:-) Jinak když se zrovna nedíváte zblízka do očí protijedoucího kamionu, čtverka postačí na rychlé předjetí od cca 80km/h, pětka krásně zatahuje zhruba od stovečky..
Příjemné překvapení mě čekalo na cestě k moři. Ve čtyřech dospělých a s plným kufrem se v dlouhých táhlých kolem Grazu sísífór nezdráhal v omezení udržovat na pětku 100km/h a potom v těch kotárech i zrychlovat. Tady jsem počítal, že budu muset podřazovat. No nemusel. Spotřeba tam a zpět plus popojížďky na místě: 8,2l. Tempomat většinou na 145km/h, jen v Rakousku 133km/h. Zpátky jsem jel s klimou a kromě Rakouska o něco rychleji. Počítal jsem s 9-9,5l, takže milé překvapení.
Posádka si pochvalovala ticho a super sedačky - teda hlavně já a má nastávající vedle mě, která má stejně štelovací sesli jako já. Oba máme trošku problémy se zády, ale díky megakřeslům jsme na ně mohli zapomenout. Vzadu už to bylo určitě trošku horší (hlavně ten chudák za mnou neměl jistě jednoduchý život). Na rozdíl od nás si do kapes neodloží 1,5l petku a bederní opora taky chybí, ale díky kvalitnímu poslechu z repráků i vzadu si cestu užili taky. Zvláště, když nám společnost dělaly hlášky Mirka Donutila, Izera nebo kvalitní texty skupiny Morčata na útěku:-D
Ať nevypadám jako agitátor importéra, přidám nějaké ty věci, co mě trošku ser...
1.Škubání 2-3tis - to je zatím evergreen
2.Ostřikovač čelního skla, potažmo protisměrné stěrače. Naženou většinu kapaliny na boční okna, a když jsou otevřené okna, dostanete to přímo do xichtu-napil jsem se já a co je nejhorší, i má drahá:-)
3.Nečistoty z palubky a z výplní dveří nejdou normální cestou dolů, drží jako přilepené.
4.Pořádně třísknout dveřma od kufru! Jakmile zámek pořádně nedocvakvne a já zamknu, auto se tváří, že zamknulo, ale zůstává ve skutečnosti otevřené. Čili open day pro feťáky a další podobné živlové...
Dnes už se mi nechce víc vymýšlet, takže co jsem nestihl nebo zapomněl přihodím příště.
P.S. Musím ještě něco ohledně řazení. No problem. Řadím stejně rychle jako ve Fábce, už ani pětku nemusím hledat. Asi jsem si zvyknul. Potřeboval bych se zřejmě projet s mým starým autem, abych mohl objektivně porovnat a uznat, že v C4 je řazení podprůměr:-)
Přidat názorDiskuse: Citroën C4 II 1.6VTi Tendance
- Re: perfektní recenze 29.05.2015 12:43 bicak77
- perfektní recenze 29.05.2015 12:09 roox
- Re: Re: Varovné hlášení 29.04.2015 09:24 Kuski
- Re: Varovné hlášení 28.04.2015 20:18 bicak77
- Varovné hlášení 28.04.2015 19:27 Kuski
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DS5 19.03.2015 23:12 bicak77
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: DS5 19.03.2015 22:28 Ronault.
- Re: Re: Re: Re: Re: DS5 19.03.2015 22:01 bicak77
- Re: Re: Re: Re: DS5 19.03.2015 21:53 Ronault.
- Re: Re: Re: DS5 19.03.2015 21:42 bicak77
- Re: Re: DS5 19.03.2015 21:25 Ronault.
- Re: DS5 19.03.2015 21:18 bicak77
- DS5 19.03.2015 20:25 Ronault.
- Re: KOMORA TERMOSTATU 12.01.2015 20:47 bicak77
- KOMORA TERMOSTATU 12.01.2015 14:54 vojta66
- Klepání už i za pomalí jízdy 08.10.2014 18:26 Madeira.10
- Re: Klepání už i za pomalí jízdy 02.10.2014 21:25 bicak77
- Klepání už i za pomalí jízdy 02.10.2014 20:26 Madeira.10
- klepání už i za pomalí jízdy 26.09.2014 23:55 Madeira.10
- Re: Re: Klepaní když bočím v levo 23.09.2014 16:31 bicak77
- Re: Klepaní když bočím v levo 22.09.2014 17:42 Sezam
- Re: Klepání když bočím vlevo 12.08.2014 11:49 bicak77
- Klepání když bočím vlevo 12.08.2014 09:17 Madeira.10
- Re: Re: Re: Re: Re: klepání když bočím vlevo 10.08.2014 15:11 bicak77
- Re: Re: Re: Re: klepání když bočím vlevo 10.08.2014 13:19 Madeira.10
- Re: Re: Re: klepání když bočím vlevo 10.08.2014 13:14 bicak77
- Re: Re: klepání když bočím vlevo 10.08.2014 12:55 Madeira.10
- Re: klepání když bočím vlevo 10.08.2014 12:33 bicak77
- Re: Klepaní když bočím v levo 10.08.2014 01:09 Ronault.
- klepání když bočím vlevo 09.08.2014 23:08 Madeira.10
Další vozy Citroën C4
-
Citroën C4 (2011) Majitel: dino77
Přidáno: 24.6.2012 719 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Citroën C4 (2011) Majitel: Kuski
Přidáno: 3.9.2011 8910 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Citroën C4 (2011) Majitel: pepa_t
Přidáno: 30.9.2011 309 Majitel 9.81 Uživatelé
-
Citroën C4 (2011) Majitel: Adept
Přidáno: 10.9.2011 419 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Citroën C4 (2014) Majitel: Lacik
Přidáno: 4.1.2014 159 Majitel 9.74 Uživatelé