Recenze
Škoda Fabia 1.2 HTP 6v 40kW
Technické info
Přezdívka auta Modřina Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:80009 palivo: benzin počet válců: 3 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1198 výkon [kW]: 40 kroutící moment [Nm]: 106 zrychlení 0-100 km/h [s]: 18.4 maximální rychlost [km/h]: 151 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední
Popis vozu
Jak začít... Polo pomalu dosluhovalo resp. koncem května mu končilo povinný ručení. Pomalu začalo pátrání po jiném autě. V úvahu padaly možnosti jako Seat Ibiza, Leon a Toledo, VW Polo, Golf a Bora, Škoda Fabia a Octavia. Po pár konzultacích s rodiči (ti platící) sešlo ze sedanů s argumentem, že jsou moc velký. Podmínkou bylo 5 dveří. Letem internetem přišly nějaký tipy, ale zatim nic moc co by extra padlo do oka. Jenže duben přešel plynule v květen a scháňka po autě začala být aktuální. Bazary v okolí nabídly pár aut, co by padaly v úvahu. Auta takováto: Golf IV 1.4, Golf IV 1.9TDI, Polo 6n2 1.0 a ještě jeden Golf IV 1.9TDI, který by byl na prodej možná až začátkem června. Ty první dva zmiňovaný Golfy vypadaly bouchle. Od Pola nás odradil motor 1.0 se 160t km. A tak jsme čekali a hledali. Nakonecjsem se přes známýho dostali k modré Fabii 1.2HTP se serviskou a necelými 55t km najeto z roku 2003. V pondělí jsme se na ní byli kouknout celá rodina a v úterý už stála před domem.
Jedná se o modrou Škodu Fabii 1.2HTP 40kW rv. 2003. Model je to před faceliftem, který proběhl na podzim 2004. Viditelnou změnou po faceliftu byly nové nárazníky a nové zadní světlomely, v nichž bílý segment tvořil ležaté písmeno U. Tento prvek byl převzat z nové Octavie.
Exterier:
Nevím kdo Fabii navrhoval, ale k líbivým tvarům má daleko. Lak je obyčejná modrá, kterou uvidíte pomalu na každé třetí Fábii nebo Octávii. Nárazníky jsou lakovány do barvy vozu. Za denním používáním se nesou následky v podobě lehoulince obouchaných dveřích. Největší šrám je na zadním nárazníku, kde se nejspíš někomu podařilo na něco nacouvat. Zrcátka a kliky dveří jsou ,,obohaceny" o chrompaket nejspíš od Milotecu - sice se mi ten chrompaket nelíbí, ale na druhou stranu je to dobré poznávací znamení. Přemýšlím nad nějakými 16" koly na léto, ale to by nevyznělo tak dobře bez dobrýho rozměru gum a snížení :)
Interier:
Obyčejná plátěná sedadla jsou v porovnání se sedadly v bývalém Polu nebo Golfu III úzká, ale zajistí solidní boční vedení i komfort díky tvrdším sedákům. Vpředu je místa dostatek, ale vzadu za mnou už moc místa nezbývá. Tapec dveří je celý potažen látkou. Dvoubarevná palubní deska má vrchní část z měkčených plastů a spodní, šedá, je z tvrdých plastů, nevypadá nejhůře, ale podařilo se mi jí poškrábat zipem ze spacáku. A zapomněl bych na magické tlačítko AC, které když zmáčknete, tak musíte pomalu auto roztlačit aby jelo ;)
Motor:
Sílou opravdu neoplývá, ale na poskakování po městě a občasnou delší cestu je 40kW dostačujících. Předjíždět se opradu nedá tedy pokud nemáte místo jak při předjíždění s autobusem. Celkem jsem byl překvapenej, když jsem tenhle polomotor rozvášnil na tachometrovejch 160km/h :D
Podvozek:
Žádné závodní výkony nečekám a pro skákání po městě stačí všechno. Nerovnosti tlumí dobře. Kdyby jsem měl ještě nižší gumy místo těch 185/60 R14, určitě by se dalo jet víc ve sportovním duchu ;)
Brzdy:
Nástup mají takový nijaký až tupý, ale když se šlápne trochu víc, tak to zabrzdí a to ne nijak zle :) Jen chybí ABS na vodě a sněhu - chcete zabrzdit trochu víc a hned blok (pokud člověk trochu myslí tak ani to neni problém), sice na sněhu je to tim, že je sníh, ale na mokru budou nést část odpovědnosti pneu Kléber. Pneu byly na autě když jsme ho koupili. Neměli najetou snad ani jednu sezonu... pokud člověk trochu myslí tak ani to neni problém).
Silné stránky
- poměrně málo elektroniky
- je to koncern
- vypadá jako ,,dražší" model - lakované nárazníky a elektrony
- levné ND
- svítí celkem obstojně (xenony mi na jízdu nevyhovujou)
- v podstatě i podvozek
Slabé stránky
- motor 1.2HTP
- otevírání kufru pouze od řidiče
- málo místa na zadních sedačkách (hlavně za mnou)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
chvíli svítila elektronika motoru - asi lambda
- měněny kotouče (zvlněné) a k tomu destičky
- vyměněno zadní levé ložisko (ztratilo se klepání od pravýho předního kola)
- špatný kontakt ve spínači brzdových světel (opraveno :D)
- snad přesně po roce se opět ozvalo klepání od PP kola a zasej jak se zjevilo tak zase ustalo, fakt nvm
- a taky nás vyrazili z STK, protože nebrzdilo jedno zadní kolo; bylo vyteklý prasátko
- vyměněny silentbloky na přední nápravě + kostice; doufám, že bouchání je jednou pro vždy vyřešeno
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
v ACT super přístup + auto po 1. majiteli se serviskou => pravidelně servisováno v autorizovaném servisu...
Novinky v recenzi
Prodáno
Přišel nástupce modřiny, takže šla hned 22. června do světa. Doufám, že bude novému majiteli sloužit stejně dobře jako nám :)
Jezdíme
Čas běží jako o závod stejně jako kilometry na tachometru. Nedávno jsme se přehoupli přes 90 tis. km. Fabka asi poznala, že půjde z domu, takže začala protestovat. V pátek se jelo nacenit a po cestě přišel problém. Mezi 2 - 3 tis. ot. jakoby motor chvílemi jel jen na 2. Pán na nacenění byl vyděšenej snad víc než já, jelikož viděl jak bude hlava pryč atd. No ještě ten den se zajelo na VAG. Proběhlo trochu testování, nahodily se nové svíčky, pak se prohodily cívky a bylo jasno. Cívka na 3. válci KO. Než se „dotestovalo“, tak cívka umřela dá se říct uplně, jelikož po montáži svíček a test. jízdě byla svíčka na 3. válci jako jediná nevypálená. Cívka od strýčka Bosche v sobotu z Kelly a už vše zase jezdí jak má :)
Jinak by se dalo říct, že se od poslední aktualizace nic nedělo, jen se lil benzín a pravidelně v únoru se měnil olej a filtry. Jo a zapomněl bych na nový vlnovec. Ten starý byl tak nějak děravý když se s ním párkrát chytlo o zem...
kilometráž
Tak už má modrřina na krku 8. křížek, 80 tis. km. Vše funguje tak jak má, jen se jí nedostává tolik péče, jelikož s ní jezdí táta. Sharan totiž netopí a je mu v něm zima :D
Přezutí
Před 14 dny nastal konečně čas, kdy jsem měl čas přezout na letní. To bych ale nebyl já, kdybych si nevymyslel něco extra. Jako správnej pacient jsem vytáhl elektrony, umyl je co to šlo a navoskoval. Poprvý jsem použil a vyzkoušel CarPro TR.IX a Finish Kare 1000p. První poznatky s voskem jsou dobrý. Tím nejdůležitějším je, že se dá rozleštit mnohem jednodušeji než Collinite.
Olej
Stejně jako na Sharanu, tak i Fabka dostala o víkendu nový olejíček. Tentokrát to byl 5w50 (na rady z cimbu.cz) od Millers oils. Výměna už byla celkem potřeba (přiznám se, že výměnu jsem odkládal už od listopadu) vzhledem k „výrazu“ starýho oleje a olej. filtru, kterej se něchtěl pustit toho plastu na, kterym je nastrčen.
Voskování
Přes víkend proběhlo poslední voskování na tenhle rok. Uvidíme jak dlouho vydrží Collinite v zimě, teda jestli vydrží až do konce února nebo budu někdy během ledna už obnovovat. pár fotek v galerii ;)
nová várka fotek
S menším, měsíčním, zpožděním sem dávám fotky z „ prvního jarního voskování“ :D byl to maraton na celý víkend, a jelikož jsem to dělal pod otevřeným nebem, tak mě několikrát vyhnal déšť apod...
Slunce svítí, ptáci řvou, kytky začínaj smrdět - jaro je tu!
tak jak mě sluníčko vytáhlo před týdnem udělat očistu modřiny, tak dnes došlo na letní kola. Po víc jak čtyřech měsících spatřily denní světlo. Popravdě řečeno, byl to totální černej kekel a škoda jen, že v šeru už nepobíral mobil... takže umýt, clay a vosk :D foto je dole ;)
Mytí
Opravdu teplé sluneční paprsky mě vytáhly ven, abych umyl auto. Musim teda říct, že po 2 měsících to fakt potřebovala. Samozřejmě to nemohlo skončit jen umytím i když „kolohnát“ pořád drží. Tak jsem se vrhnul na introš. Zaprasenej byl řádně - taky nebyl víc jak 3 měsíce čištěnej. To znamená tuny všeho možnýho bordelu prachem a kamením počínaje konče senem, zrním a jehličím. Takže vycucat, gumový koberce pořádně vydrhnout a taky otřít palubku od prachu. No a jak se to podařilo můžete shlédnout ve fotkách ;)
bouchání
tak už je bouchání snad u konce... jeden silentblok stačilo o 1/4 otáčky dotáhnout a je to allright :D
podvozek
Během tejdne dostala fabka nový silentbloky na přední nápravě. Bohužel klepání se pořád ozývá. Zbývá ještě horn uložení tlumičů.
Protekce laku
Tak jsem konečně otestoval vánoční nadílku autokosmetiky. Auto jsem umyl, přejel clayem od Chemical guys. Následovala lehčí korekce laku v podobě ruční aplikace All-in-1 také od Chemical guys a završeno kvůli nedostatku času jen jednou vrstvou Collinite 476S. Do konce zimy by to mělo vydržet.
Renovace světel
Když dnes na chvilku vykouklo Slunce a jeho paprsky dopadly na Fabku, dostal jsem poslední impuls, abych zkusil se zažloutlými a lehce popraskanými světly něco udělat. Nějaký čas se mi doma válela abrazivní pasta. nezbývalo nic než vyzkoušet někde kde to nebude vidět. Výsledek překvapil, a tak jsem se pustil do práce. Za zhruba 4 hodinky, jednom dešti a odrovnanym prstu jsem dospěl k obstojnému výsledku vzhledem ke stavu světel a ručnímu „leštění“.
Mytí
tak jsem se dneska rozhoupal umýt fabku od hnusu ze stromů. Čekal jsem na přívod vody abych mohl otestovat wapku, ale zatím jsem se nedočkal, a tak jsem byl nucenej nechat to drhnout kartáčema na myčce :/
léto přichází
Teploty se už pravidelně šplhají poměrně vysoko nad nulu, a tak přišlo na řadu přezutí na letní bačkory. Bohužel problém nastal, když jsem chtěl povolit šrouby. Vzal jsem si klíč a když jsem začal povolovat první kolo, došlo mi, že mi chybí ořech na bezpečnostní šroub. Hledal jsem ho snad půl dne, ale prostě nebyl. Musel jsem se smířit s faktem, že jsem ho ztratil, takže přišel na řadu majzlík. Naštěstí nebyly šrouby na krev utažené a povolily bez nějakého velkého přemlouvání. 3těstí bylo, že zimáky jsou na plecháčích, a tak byl ke šoubům dobrý přístup. Elektrony jsem předtím ještě umyl, aby byly připraveny na start letní sezóny :D
Lyžování
tak jsem si dnes byli zalyžovat na Bouřňáku. Počasí nic moc a lidí po 11 hodině minimum. Při cestě domů se rozsvítila kontrolka EPC, ale vše jsme vyřešili po příjezdu.
Krádež
Tak mi 19.1. vykradli fábiji... ukradli mi rádio http://freemarket.kiev.ua/images_goods/Pioneer/Pioneer-DEH-2920MP.jpg a nakonec mi tam ještě dali v AGC zelený sklo místo bílýho :-/
příprava na zimu
Včera přišly zimní bačkory pro Fabusouse, které jsem hned jen navlíknout na disky resp. nechat je vyměnit s letníma barumkama. Ne nebojte se. Na ty elektrony jsem to nedával. Jsou na černých plecháčích a prozatím uklizeny v garáži.
výměna ložiska
Tak jsem dneska vyměnil levé zadní ložisko a nějakou záhadou přestalo to klepání. Zároveň jsem zjistil, že musim pořešit zatýkání podél bočních okýnek, jelikož při to nekonečnym dešti mám rybníčky na gum. kobercích :(
klepání
Asi týden od dodělání nových brzd začalo něco klepat u pravého předního kola :( Projevuje se to při brždění motorem. V pátek jedu na hever zjistit co to je.
3.8. 2010 - Brzdy
Měnili jsme přední brzdy - destičky s kotoučema. Byla to nutnost jelikož při brždění procházely vibrace až do volantu. Nové kotouče i destičky jsou Ferodo.
Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia 1.2 HTP 6v 40kW
- světla 13.10.2013 14:04 BigBang
- Re: světla 13.10.2013 12:02 šmoula nešika
- světla 13.10.2013 11:49 Stanley1994
- Re: modrá je dobrá 23.06.2013 14:52 BigBang
- modrá je dobrá 05.05.2013 23:36 roox
- :) 04.01.2011 18:42 Lotus-Plzen
- Re: diky 14.10.2010 21:42 BigBang
- diky 14.10.2010 09:20
- heh 29.04.2010 20:06 BigBang
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave 29.04.2010 19:19 McGyver2
- Re: Re: Re: Re: auta po ženě 29.04.2010 18:36 Erl
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave 29.04.2010 18:33 BigBang
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave 29.04.2010 18:31 PeT-a (RSKa)
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave 29.04.2010 18:20 PeT-a (RSKa)
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave 29.04.2010 18:18 Ronault.
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave 29.04.2010 18:17 Ronault.
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave 29.04.2010 18:10 Ronault.
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave 29.04.2010 18:05 PeT-a (RSKa)
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave 29.04.2010 17:38 Aspire
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave 29.04.2010 17:05 PeT-a (RSKa)
- Re: Re: Re: Re: auta po ženě 29.04.2010 12:45 esenbe
- Re: Re: Re: auta po ženě 28.04.2010 22:43 FRPE
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave 28.04.2010 21:32 McGyver2
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave 28.04.2010 21:30 McGyver2
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave 28.04.2010 21:17 Ronault.
- Re: Re: Václave 28.04.2010 21:16 Ronault.
- Re: Václave 28.04.2010 21:03
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave 28.04.2010 20:57 Ronault.
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave 28.04.2010 20:54 McGyver2
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave 28.04.2010 20:53 Ronault.
Další vozy Škoda Fabia
-
Škoda Fabia (2005) Majitel: Ronault.
Přidáno: 18.11.2015 449 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2005) Majitel: GeorgeB
Přidáno: 16.10.2009 219 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 13.10.2008 3710 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2002) Majitel: baca42
Přidáno: 31.12.2010 8110 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2004) Majitel: Trubcic
Přidáno: 26.5.2010 7110 Majitel 9.84 Uživatelé