Recenze
Volkswagen Sharan 1.9TDI PD 85kW
Technické info
Přezdívka auta sharánek Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:200786 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 310 maximální rychlost [km/h]: 181 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 852 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7
Popis vozu
Golfík začínal stárnout a jak se sešly peníze, bylo rozhodnuto o koupi nového auta. První podmínkou byl větší interiér a hlavně kufr (moje modely lodí už nebyly jen malý - 50cm). Další podmínkou bylo německé auto. A asi poslední podmínkou byla nafta. Ta ale přišla trochu později. Golfík ne, že by dosluhoval, ale táhlo mu na 13 rok života, a tak bylo rozhodnuto o obměně vozového parku. v bazaru, odkud jsme si přivezli o 2 roky později Modřinu, měli Golfa 4 variant 1.6 se 100 koníkama v krásný světle zelený metalíze. Rok výroby byl 2002 s údajně najetými 80 tis. km „první majitel“, ale servisku nedokázali ukázat. Tak to jsme řekli NE :D Nic popužitelnýho nikde nebylo. Hledáním na internetu nás zavedlo i do „NDR“. To už ale bylo rozhodnuto o naftě a měl to být Passat B5.5 nebo Sharan II. Nic extra se nejevilo. Primární trh byl stejně v ČR. Náš rozpočet se vzhledem k cenám Sharanů pohyboval v oblasti nejnižších cen za kusy, co by stály za zmíňku. Už se začaly rýsovat některé kusy, když se najednou objevil v jednom teplickém bazaru náš budoucí Sharan. Jelikož jsem na inzerci trávil každý den, našel jsem ho snad hned, co ho na internet dali. Následoval výlet na kukačku. Dozvěděli jsme se, že auto bylo dotaženo jako lehce bourané na řidičovu stranu. Tady ho opravili a prý dostalo celolak. Samozřejmě to celolak nebyl - u řidiče chyběly boční lišty. Dostali jsme se k testovací jízdě. Auto táhlo jak zběsilý, vše v pořádku. Bylo rozhodnuto. Tohle bude společník na dalších pár let. Vyřídit peníze a jede se domů. Po peripetiích s bazarem jsme mohli zajet pro značky. Při výměně roznodů se nějak talentum podařilo ohnout tlumič, a tak se vyměnil zadek. Všechno krásně fungovalo cca půl roku. Až mě Táta jednou vezl na taneční, když v kopci na Výšinu Sharykovi „došel dech“. Ještě jsme nějak dojeli do Teplic. Když jsem z auta vystoupil, tak jsem neviděl na 5 metrů před sebe. Příčinou bylo mrtvé turbo, kterým protékal olej do výfuku a tam vytvářel kouřové signály :D Byla nutná výměna. Přes zimu jelo všechno zase super. Koncem jara se začaly ozývat zvuky od podvozku. Příčinou nehezkých zvuků byl čep tyče řízení. Od té doby (musím zaklepat) všechno funguje bez problémů. Jen se teď po zimě dělala geometrie, jelikož zimní provoz po tankodromech způsobil, že táhlo auto lehce doprava. Loni také proběhlo lakování spolujezdcovy strany, protože se tátovi podařilo otřít o vrata a lakýrník nechytil přesnej odstín, a proto vzal celý bok. Poslední šrám je z února kdy se o Shanara opřel nějakej s prominutím zm*d. Odnesly to levé zadní dveře, tedy ty, co byly opravovány před naší koupí. Jak se dveře prohnuly, praskl kyt. Tudíž nás čeká výměna.
EXTERIÉR
Tvary karoserie přišly už v roce 1996. Na přelomu let 2000/2001 auto prošlo značným faceliftem - proto se často označule jako Sharan II. Po faceliftu dostal Sharan, Alhambra i Galaxy novou příď a změnily se i zadní partie. Design těcho faceliftovaných SAGů je velice nadčasový o čem svědčí výroba Sharanů a Alhamber s měnšími změnami v detailech až do roku 2009. Našeho Sharana zdobí ještě letní 16" kola Audi s menším ET, takže vylezly trochu ven a auto vypadá agrasivněji
INTERIÉR
Spolu s faceliftem karoserie proběhl facelift interiéru. Pryč s tím nehezkým fordovským. SAG, respektive jen SA, dostal správný VW interiér. Všemu vévodí nekonečně dlouhá palubní deska. Zvrchu jsou dvě přihrádky, který se ne vždycky chtějí otevírat uplně. Přihrádka u kolen sice není největší, ale papíry A4 se vejdou bez překládání. Jediný problém mám stejný jako všichni, co mají Fabii II. Největší výhoda spočívá v ve variabilitě sedadel. Ty můžete volně prohazovat mezi 2. a 3. řadou sedadel. Všeobecnou slabinou VW jsou pogumovaná madla dveří. I při lehkém rýpnutí se loupou. Sedadla jsou klasicky německy tvrdá a mohla by mít větší boční vedení, ale to bychom u autobusu chtěli asi moc :D
MOTOR
Pod nevelkou kapotou se skrývá spolehlivá vznětová jednotka z dílny Volkswagenu. Konstrukce motoru čerpadlo-tryska zjišťuje, že vám motor bude nadávat kadle, kadle. Síly sice nemá na rozdávání, ale když mu šlápnete na krk, tak jede. V táhlém kopci už mu při naloženém autě dojchází dech. Všeobecný problém TDI motorů od VW je, že se pomalu zahřívají. U SAGu je to ještě zhoršeno tím, že bufík je u zadního kola a chladící okruh je veden pod vozem, kde dochází k velkým ztrátám, takže v zimě není výjimkou, že na semaforu začne padat teplota z 90°C klidně i na 70°C.
PŘEVODOVKA
Jak já jsem rád, že tam je šestikvalt. Převody jsou složeny tak, že si motor při 90 km/h na pětku přede v otáčkách kolem 2000 ot/min. Na dálnici točí na šestku při tachometrových 130 km/h 2250 ot/min. Jedinou chybu vidím ve velkym skoku mezi 2. a 3. stupněm - komu by se chtělo vytáčet studenej motor, když jedete do prudšího kopce a odřažení z dvojky na trojku znamená pokles o 1000 otáček. Ten motor a ještě k tomu studenej prostě v 1500 nejede, protože turbo začíná táhnout až někde kolem 1700.
PODVOZEK
Slabinou snad všech současných VW je přední náprava. Když se k ní chováte ne moc dobře, tak budete měnit každých půl roku čepy. Tento problém se nevyhl ani SAGů. Jinak vás na vozidlo velikosti autobusu překvapí jízdní vlastnosti. Vzadu jsou vlečná ramena. Nastavení podvozku mezi pohodlným a sportovním je někde na pomezí, ale v rámci koncernu je laděn spíše na pohodlí. Milovníci žabožroutů budou stejně namítat, že je tvrdý.
Silné stránky
- prostornost
- spotřeba
- spolehlivost
- nestárnoucí elegantní design
- vyšší světlá výška - výlet kousek od silnice neni problém
- stačí vyhodit zadní sedačky a vyspíte se na cca 220 cm rovné ploše
- výhled
- prostě německé auto
Slabé stránky
- kradené auto
- bufík - nešťastné umístění pod autem, vůbec taková slabina (momentálně OFF, pracuje se na rozběhaná, klendra v zimě mě už nebaví)
- v zimě to netopí (slabina všech PD motorů)
- horší přístup k motoru
- barva - ,,švestka" vidíte na ní každý ho*no
- rezerva pod autem
- boční vítr při prázdném autě
- pylový filtr „pod palubkou“ s přístupem z motorové části
- koroze na specifických místech
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Asi půl roku po koupi umřelo turbo, měněny zadní tlumiče, čepy řízení. Teď se chystáme na přední tlumiče. Začal čadit bufík jak hořící gumárna (asi sitko nebo svíčka), tak jsme ho odpojili. Nakonec neklepal svislák ale druhej (neměněnej) čep řízení. Teď se bohužel polehoučku začíná projevovat dvouhmota a spojka bude asi taky původní...
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
klasický bazar, nejvíc mě naštvalo, že nechtěli slízt s cenou ani o halíř, asi měsíc jsme čekali na velkej techničák - bazar se nemohl dohodnout se společností, od který měl půjčený peníze na výkup aut
Novinky v recenzi
Nic se neděje, nebo snad ano?
Tak jsem v sobotu vyměnil olej. Šel tam MO EE 5w40. Nájezd 238 520 km a za poslední dobu spotřeba oleje 1-2 deci na 1000 km. Bohužel 300 km před výměnou a hlavně 100 km od domova se mi rozsvítila kontrolka oleje, takže jsem musel na benzínce nouzově koupit litrovku. První pokud na shellce vyšel na prázdno, protože cenovka 990 Kč za litr a ještě neměli VW505.01 :roll: nakonec na benzině Mogul Extreme PD za přijatelnějších 415, ale i tak to je ranec. V pondělí vyměněn výfuk, jelikož uhnila trubka mezi střeďákem a koncovým tlumičem takovým způsobem, že to nešlo zavařit. A na konec po dvou dnech ježdění mi to dneska začalo pod plynem jet na tři, na volnoběh v pohodě. V pátek zkusím shodit ventilvíko a napružit kontakty na vstřicích. Pak ještě u známýho vag, ale snad to budou jen ty kontakty.
Klima
Po několika letech přestala klima téměř úplně klimovat. Zajel jsem tedy ke známému na doplnění. Od posledního plnění to bylo 5 let určitě. Odsáto bylo 170 g chladiva z celého objemu 750 g. Není se tedy čemu divit, že to téměř nechladilo.
Olej
Rok se s rokem sešel a po závratných 7 tis. km (225 600 km svítí na počítadle) došlo na výměnu oleje a filtrů. Nic zásadního. Tedy vlastně ano - vlastní blbostí jsem strhl závit na vaně. Takže provizorně vyřešeno a teď už jen kontrolovat jestli nebude prosakovat. Nebo jestli nebude prosakovat víc než je zdrávo.
Klepání a vrzání
Interiér vrže, to jsem zvyklý, ale vrzající přední náprava mi vadí, nebo spíše vadila. V pondělí vyměněny přední tlumiče + komplet horní uložení. Tlumiče jsem nebyl nikde testovat, ale už na tom nebyly nejlépe, takže mě ani nemrzelo, že šly do kytek při povolování misek. Jedno axiální ložisko bylo komplet rozpadlé, druhí ještě drželo při sobě. Včera jsem ještě vyměnil kosti a uložení stabilizátoru. Vzrání při přitíženém kole ustaly a už nic neklepe při přejezdu nerovnosti. Na tachometru svítí 223 tis. km a nějaké drobné k tomu, tak jsem zvědav jestli ještě někdy za život Sharana budu muset stabilizátor řešit.
Technická a manžeta
Na konci dubna proběha technická, úspěšně. Auto už nějaké ty chyby má, ale nová známka je na značce a na dva roky zase klid. V pátek též vyměněná zpuchřelá vnější pravá manžeta. Pořád v ní nebyla díra, ale už k ní nebylo daleko.
13.3.2016 - Výměna prodloužení poloosy
Teoreticky po cca 218 tis. km, prakticky se asi nikdo nikdy nedozví, odešlo nebo spíše bylo na definitvním odchodu do věčných lovišť prodloužení poloosy. Jaká to slabost SAGu. Vyměněno za polský díl za čtvrtinu ceny originálu VW. Život Sharana na delší než 5, 6 let moc nevidím, takže pokud náhrada najede alespoň nějakých 60 tis. km, neřeknu ani popel. Karoserie je po bouračce a už na tom není zrovna nejlépe. Investovat do vyvařování podle mě nemá moc. Kdyby nebyla bořená, za snahu by to ovšem stálo. Auto je to prostě geniální co se prostornosti týče, motor šlape jak má, výkon má jako z továrny i po té blíže nespecifikovatelné dávce kilometrů. Měnit karoserii se nevyplatí, leda že by se našel nějaký kousek s pěknou nebouranou karoserií a motorem po smrti...
Jezdíme, topíme
Opravdu velice si užívám konečně tepla. Bufík bufá, tepla je dostatek, motor je během chvíle zahřátý, alespoň podle budíku, na 90. Dokonce se už vypálila nafta z výfuku, takže ani při stání nekouří. A to jsem myslel, že budu muset měnit sítko. Čidlo ABS se po letní (ne)operaci párkrát zahlásilo, ale během podzimu a až do teď dalo pokoj. Asi dvakrát se rozsvítil olej, pravděpodobně nízká hladina, avšak to jsem autem nejezdil já, nýbrž táta. Vždy dolil olej na maximum. Též se mi zdá, že se trochu ozývá prodloužení poloosy, ale zatím nechci malovat čerta na zeď. Na podzim jsem též byl na přátelské návštěvě u Motorpowera, a tak jsem z hecu nechal odbrzdit tenhle autobus. Světe div se, po teoretických 215tis. km, reálně kdo ví, má stále motor výkon jaký má mít. Po cestě z Maďarska se začalo též ozývat povrzávání v pravotočivé zatáčce. Uložení stabilizátoru je docela na pokraji životnosti, tak jsem myslel, že by to mohlo být ono. Teď se to trošku zhoršilo, vrže to o trochu víc, ale od stabilizátoru se můj pohled začal spíše upírat k levemu hornímu uložení tlumiče. Též začalo auto lehounce táhnout do strany, takže ložisko (v horním uložení) bude asi KO. Příjde to na pořad dne ale až po zimě. Ještě teď v lednu nás čeká každoroční výmena oleje a filtrů. Už se nemůžu dočkat až vypnu od zkoušek a zase něco budu dělat rukama :)
Malá prohlídka
Ve středu jsem udělal malou prohlídku. Při cestě do Maďarska se mi rozsvítila kontrolka brzd. Destičky to nebyly, auto brzdilo normálně. Hladinu brzdové kapaliny je takřka nemožné zkontrolovat, jelikož je nádobka v těsném motorovém prostoru hodně utopená. Ve středu jsem proto trochu rozebíral a brzdovky bylo také dost. Diagnostika ukázala chybu na PP snímači ABS, to už se nějakou chvíli náhodně objevovala kontrolka ABS. Oportunisticky jsem se jal jí vyndat a zkusit očistit. Jedině, co se mi povedlo bylo odpojení konektoru a odšroubování pojistného šroubu. To baylo asi jediné, co jsem mohl udělat, jelikož byl snímač silně zarostlý v těhlici. Nový jsem neměl, takže jsem něchtěl páchat škody, a tak jsem ho alespoň trochu postříkal kontaktolem. Zbytečnost, kontrolka se rozsvěcí pořád. Následovalo sundání krytu pod motorem. Původně jsem chtěl sundat nárazník a vyoperovat intercooler, ale nakonec jsem se spokojil s rozpojením hadic. Bylo tam jen pár kapek oleje a IC byl na ohmat uvnitř suchý. Lenost proto zvítězila a IC zůstal na svém místě. Při jízdě mi příjde, že je někde netěsnost a auto syčí. Všechny hadice kolem IC, na které jsem dosáhl, jsem rozpojil, vytáhl, zkontroloval, nikde nic. Motor byl lehce od oleje a přišlo mi, že se olej tlačí kolem měrky a ještě byla od oleje hadice z filtrboxu do sání. Je dost možné, že je ucpaná hadička odvětrávání klikové skříně, a tak se to tlačí jinudy. Nevím je tam prostoru jako v hodinkách. Pracovní den jsem završil výměnou bufíku. Vše šlo podle plánu, jen jsem musel sehnat sponku na hadičku přívodu paliva. Výměna šla poměrně hladce a za chvíli bylo hotovo. Vše jsem totiž měl připravené, výměna byla jen kus za kus. Pro výměnu bylo nutné zaškrtit hadice chl. okruhu. Jejich odpojením uniklo cca 0,5l fridexu včetně toho, který byl uvitř bufa. Po složení už stačilo jen vyzkoušet funkčnost. Nejrychlejší test je vyřazení teplotního čidla, které určuje, kdy má bufík sepnout. K mé velké radosti bufík běží, takže konečně po 5 letech bude Sharan v zimě i topit :)
Aktualizace
Včera a dnes proběhla příprava laku na zimu - umytí, dekontaminace, leštění - příprava pod vosk a jen jedna vrstva vosku, jelikož mě vyhnala tma. Též se chystám cca měsíc na výměnu čepů řízení. Pravý klepe, tak jsem objednal oba, Meyle HD, tak doufám, že bude na delší čas klid. V létě jsem byl na menším nákupu a pořídil ramínka stěračů flat, takže konečně zmízely ty ošklivý starý stěrače, nápoják (jen kvůli chybějící pružině v mém), vzpěru/zarážku řidičových dveří a nevyoxidovanej konektor k bufíku. Též mi dnes přišly nové zimní gumy, jelikož ty staré, Firestone Winterhawk, se po 6 zimách dostaly pod 4 mm. Nahradí je contíky, které mají konečně správný hmotnostní index. Práce do zimy více než dosti a navíc mi teď začíná škola.
Bufík
Před měsícem jsem konečně vymměnil nefunkční elektrické přídavné čarpadlo a zkusil rozběhat bufík. Bohužel bezúspěšně. Přeci jenom ty 3 roky rozpojeného konektoru bufíku pod autem udělaly své. Dva piny v konektoru byly uplně zoxidované. V ČR jsem našel jen jednoho prodejce toho konektoru, ale necelých 800 Kč dávat za kousek plastu a kovu je nesmysl. Hledal jsem po různu na internetu až jsem našel jednoho prodejce v Německu. Už jsem ani nedoufal, že by prodával ty konektory po kusech, ale mýlil jsem se. V současné době by měl konektor být někde na cestě po DE. Tak snad dorazí do příštího týdne, abych mohl s resuscitací bufíka pokračovat :D
Jo a taky bych zapomněl, že máme překročenou hranici 200 000 km.
Pylový filtr
Konečně jsem se dostal k výměně pylového filtru. Když pánové v AGC neumí nasadit správně plasty po výměně čelního skla, tak jsem byl nucen je sundat a ještě seřídit stěrače, aby se nepotkávaly. A vzhledem k tomu, že jsem měl většinu sundanou, tak jsem odšrouboval 3 šrouby, vytáhl část přepážky a cesta k filtru byla téměř volná. V tom se zrovna inženýři z VW nepředvedli :D
Umyto
Tak jsem se konečně před 14 dny rozhejbal na pořádný umytí. Nakonec jsem byl celkem rychlej, tak jsem máznul jsednu vrstvu vosku (z původní protekce aplikovaný začátkem září už toho moc nezbývalo), která vydrží ještě nějakej ten tejden. No a někdy v prvních dvou týdnech v červenci příjde na řadu první seznámení s leštičkou :) Tak jsem zvědavej jestli něco nezničim :D
přezutí na letní
Před 14 dny nastal konečně čas, kdy jsem měl čas přezout na letní. To bych ale nebyl já, kdybych si nevymyslel něco extra. Jako správnej pacient jsem vytáhl elektrony, umyl je co to šlo a navoskoval. Nebylo by to tak složitý, kdyby táta nebyl přespříliš aktivní. Jasně jsem mu říkal, že chci kola napřed pořádně umýt, navoskovat a naimpregnovat pneu. Hmm super, v pátek přijedu dom a auto už od čtvrtka přezutý... Takže zajet pro zimáky, přezout a mohlo se začít. Do večera bylo hotovo a následovalo opětovné přezutí na připravená letní kola :)
Olej
Tak o víkendu jsem spáchal výměnu oleje, olej. a vzduchovýho filtru. Olej jsem dal Repsol Elite 5w40 (VW 505.01), tak jsem zvědav jestli a popř. jak se projeví. Repsol jsem dal poprvý. Na pylovej filtr se teprve dostane až při výměně přídavnýho el. vodního čerpadla.
Rozvody
Minulý týden proběhla výměna rozvodů, takže zase na nějakej čas bude klid. Teď už jen pořešit bufíka a bude zase všechno alles gutte :)
Výměna dveří
Na Velikonoce jsem koupil LZ dveře - náhradu za ty pomuchlaný. Dneska je Sharyk dostal :D Celkem mi to zabralo zhruba 4 hodinky, ale nikam jsem nespěchal a kdyby nebyly přeháňky a já nemusel pořád auto schovávat, tak by ta práce byla rozhodně příjemnější. Takže pokud by někdo chtěl, válí se mi teď v garáži lehce pomuchlaný tmavě modrý LZ dveře na SAG + komplet lišty kolem skla a takovou tu „packu“ co podrží dveře když stojíte v kopci. Cena len symbolická pokud by někdo chtěl. Foto dodám během víkendu :)
Slunce svítí, ptáci řvou, kytky začínaj smrdět - jaro je tu!
tak jak mě sluníčko vytáhlo před týdnem udělat očistu modřiny, tak dnes došlo na letní kola. Po víc jak čtyřech měsících spatřily denní světlo. Popravdě řečeno, byl to totální černej kekel a škoda jen, že v šeru už nepobíral mobil... takže umýt, clay a vosk :D foto je dole ;)
olejíček
Interval (3000 km před výměnou) na výměnu oleje se už ozýval od prosince, ale vzhledem k tomu, že jsem za tu dobu najel cca 1000 km, tak se dřív ozval rok po výměně. Takže jsem jen dojel domů a šlo se na vec.
Fotky
Přidal jsem nějaký v uvozovkách nový fotky. Čištění interiéru proběhlo 14 dní zpět a sníh je z úterý :D Jinak v podstatě nic novýho. Jen pociťuju odpojenej bufík. Je to prostě nekonečný než se motor zahřeje.
„příprava“ na zimu
Minulý víkend, tj. 21. - 23. října, proběhlo nevyhnutelné, tedy odrezování prahů. Bohužel byly tyto „chyby na kráse“ způsobila stolice.... No a při té příležitosti jsem sundal podběh a tam na mě čekalo překvápko. V dobrém slova smyslu, protože vím, že se v těchto místech hromadí mnohem více bláta a různých jiných nečistot....
Recenze
Právě jsem dokončil recenzi. Odpoledne jsem dostal chuť něco napsat, a tak jsem něco stvořil ;) snad to bude ke čtení :D
léto je tu
Stejně jako u fabky jsem se vrhl do přezouvání. Naštěstí mě nečekaly nervy jako u druhýho auta a šlo to rychle. Když jsme sharyka projeli, tak táhl lehce doprava, a tak jsme zajeli na geometrii. Tam nás ale poslali do pryč, protože na elektrony nešla uchytit optika. A jelo se opět přezout. Teď už jen předek. Geometrie ukázala, že byly kola o 5 mm mimo. Když bylo vše jak á být, následovalo další přezouvání zpět na letní. Stejně jako na fabce jsem kola umyl. Až jsem se divil jak kola vypadají pěkně bez centimetru černýho hnusu z destiček :D
Lyžování
Dneska jsem byl lyžovat. Sharyk měl vybitou baterku (někde tam je zkrat), musel jsem jí vyměnit za rezervní. Nakonec nebylo místo na parkovišti v Mikulově, a tak následovalo „šplhání“ na Nové Město. Lyžování nádherný, Slunce hřálo celej den. Chybička se vloudila jen jedna - zapomněl jsem fotit :D
včerejší opravička
Včera jsme se s tátou konečně rozhoupali utěsnit spoj kudy utíkala chladicí kapalina. Sice jsem byl postříkanej fridexem od hlavy až k patě, ale vše dopadlo dobře a oprava se zatím jeví jako zdárná ;)
recenze
dnes jsem chtěl napsat resp. dopsat recenzi, ale přiblblý... ne přímo de*ilní automatický odhlašování mi to všechno smazalo, když jsem odběhl na 10 min udělat si něco k jídlu....myslel jsem že rozkoušu monitor jak jsem přišel... čí to byl nápad to automatický odhlašování.... takže jsem pěkně nas*anej a recenzi udělám někdy jindy... až tomu zase příjdu na chuť
Video
Přímý odkaz na video.
Další vozy Volkswagen Sharan
-
Volkswagen Sharan (2000) Majitel: Sharanista1
Přidáno: 23.8.2011 49 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Volkswagen Sharan (2004) Majitel: parkoviště
Přidáno: 15.6.2007 3010 Majitel 9.31 Uživatelé
-
Volkswagen Sharan (2006) Majitel: Standa77
Přidáno: 26.10.2016 35 Majitel 9.00 Uživatelé
-
Volkswagen Sharan (2016) Majitel: Duke74
Přidáno: 28.3.2016 149 Majitel 8.70 Uživatelé
-
Volkswagen Sharan (2000) Majitel: Goldies
Přidáno: 28.3.2016 08 Majitel 7.11 Uživatelé