Recenze
Volkswagen Sharan 7M
Technické info
Přezdívka auta Sharik Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:215000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 81 kroutící moment [Nm]: 235 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 852 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.3
Popis vozu
Tak jsem se po době dlouhého přemýšlení co si pořídím jako naše nové rodinné autí (příčemž původně byl můj velký favorit Audi A6 Avant rok výroby cca 1998 - 2001 s motorem 1,9 TDI 81 kW - tedy klasická rotačka a druhá varianta byla VW Passat Variant podobného stáří a se stejným motorem) stal jedním z majitelů prostorného rodinného auta a před 12 dny jsem si od našich západních sousedů přivezl VW Sharan I. Tour, r.v. 2000, první registrace v DEU 31. 3. 2000, takže jeden z posledních kousků jedničkového typu, s motorem 1,9 TDI (81 kW/AVG) přičemž v době koupi auta měl Sharan najeto necelých 185 000 km. Za auto jsem zaplatil v Německu 4100 EUR, přičemž původně požadovaná cena majitele byla 4500 EUR, takže nakonec se mi podařilo po e-mailech a i po telefonických rozhovorech ještě cenu trochu stáhnout. Dále musím k ceně samozřejmě připočíst náklady s dovozem a s přihlášením vozidla, tudíž jsem se ve finále dostal na částku cca 115 000 ,- Kč. Někomu se ta cena může zdát vysoká, ale já jsem preferoval auto v originál stavu se servisní knížkou a s jasně prokazatelnou historií a jelikož jsem chtěl auto ještě s klasickým TDI - rotačním čerpadlem, šel jsem do Sharana první generace. Auto jsem si přivezl po asi 14-ti denním usilovném vybírání na mobile.de. Jelikož naštěstí ovládám němčinu, tak jsem se rozhodl pro auto zajet sám (tedy společně s tatíkem), tak abych byl schopen po vyřízení všech nezbytných formalit s autem odjet po vlastní ose. Auto je po 3. majiteli, ale první dva měli auto každý z nich 1 rok (byli to otec a syn), auto prodali, když mělo naježděno cca 30 tisíc a potom už měl auto pouze majitel, od kterého jsem auto kupoval já. Auto mělo pravidelně vedenou servisku a majitel autu dopřával servis ve VW, takže si myslím, že jsem auto pořídil ve velmi slušném stavu. Auto mělo zrovna měněný výfuk od katu dozadu a cca před 30 tis. km byla měněna spojka. Auto bylo obuto na 16 ti palcových origo ALU kolech BBS, přičemž byly obuty na pneu Dunlop cca 30 % vzorku, přičemž rezerva je obuta také na stejném ALU disku, dále mi k autu bývalý majitel nechal ještě 4 ks plechových disků se zimními pneu Continental s cca 70 % vzorku a nosič na kola na 5-té dveře. V autě bylo originál autorádio Sound 1 s origo kódem + 4 repro. Bývalý majitel si koupil asi před rokem náhradní origo klíč s imobilisérem - zřejmě z důvodu ztráty náhradního klíče, který si nechám jen nakódovat a mám další klíč k autu mimo dvoutlačítkového origo klíče + plastový klíč i imobilisérem. K autu mám také veškeré doklady ze servisu za posledních cca 5 let a tudíž vím co a kdy bylo na autě děláno. Po přivezení auta domů dostalo auto nové přední kotouče (staré při brždění v cca 120 km třásli volantem, což mi i potvrdil technik na STK, nový olej + filtr, vzduchový + kabinový filtr, jenže co čert nechtěl po týdnu co jsem s autem jezdil se mi zadřelo ložisko na klima kompresoru a úplně mi shořela elektromag. spojka. Nezbylo nic jiného než koupit repas. klimakompresor LUCAS (5500 ,- Kč) + nový řemen cca 220 ,- Kč + nová náplň a práce 1300 ,- Kč. Takže nečekaná investice, ale musím doufat, že si to Šarik vybral hned na začátku a už nebude nijak závratně pokoušet moji peněženku. Příští rok udělám ještě rozvody a jinak bude fešák snad už jen plnit své povinnosti a sloužit naší rodince. Předchozí auto jsem měl Audi 80 Avant, 1,9 TDI (mimochodem auto zůstalo v rodině a vzal si ho můj tatík jako druhé auto - vzhledem k tomu že věděl co jsem na autě za posledních 5 a půl roku dělal a kolik jsem do něj nainvestoval si myslím že udělal dobrou koupi a já jsem rád, že autíčko ještě nějakou dobu budu vídat a sem tam se v něm i svezu), ale je to takovej menší kombík a vzhledem k tomu že k naší malé 1 a půl leté princezně plánujeme ještě v horizontu cca 1 roku sourozence, tak už bychom se do Audinky těžko naskládali (asi jsme holt takoví blázni a musíme v Autě tahat kdejakou volovinu i když jedeme k babičce na víkend). Teď si v Šarikovi užíváme ten luxus, že do auta věci nahážeme a nemusíme se zdržovat nějakým skládáním.
Ještě jsem si říkal, že jsem nikde nepsal výbavu auta, tak se to sem pokusím vše vypsat: dálkově ovládané centrální zamykání v klíčku, imobilizér, 2 x el. okna, 2 x airbag, el. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, digitální klima, vyhřívané přední okno, vyhřívaná přední sedadla, příhřev motoru, výškově nastavitelná přední sedadla, nastavitelný volant ve 2 směrech, ABS, posilovač řízení, tempomat, pal. počítač, origo rádio Sound 1 + 4 repro a k tomu přikoupený FM transmitter k přehrávání MP3, tónovaná okna u zadních dveří + v kufru, přední mlhovky, 16 palcová origo ALU kola BBS, anatomické sedačky, kožený paket (volant, řadička, ruční brzda), ostřikovače předních světel, osvětlení na všech 4 dveřích tapecírunku namísto standardních odrazek, loketní opěrky na předních sedadlech, 2 x držák na nápoj u předních sedadel, hagusy
Silné stránky
+ prostor
+ pododlné cestování pro 5 a myslím si že pokud v zadu sedí děti i pro 7 lidí
+vzhledem k tomu že mám verzi TOUR má auto velice dobré anatomické sedačky s výborným bočním vedením
+ jednouznačně podvozek, na to jak je to velké auto, tak na pneu 215/55/16 sedí opravdu hodně dobře
+ výhled z auta
+ skvělý a úsporný motor 1,9 TDI 81 kW
+ výborné 3 věci ve výbavě, které ocením v zimě - příhřev motoru + vyhřívané přední okno + vyhřívané přední sedačky
+ brzdy, které jsou dostatečně silné a mají dlouhou životnost
Slabé stránky
- horší antikorozní úprava u těchto modelů (naštěstí na mém autě je jen 1 rožek u 5-tých dveří zasažen lehkou povrchovou rzí
- vzhledem k rozměrům není příliš vhodné na sídlištní parkoviště (což je i můj případ) ale holt je to daň za luxus velmi slušného vnitřního prostoru
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
16. 8. 2011
-výměna vzduchového filtru zn. CHAMPION - cca 400 Kč, výměna kabinového filtru - uhlíkový zn. VALEO cca 400 Kč, výměna oleje zn. TOTAL QUARTZ 7000 Diesel 10W/40 cca 550 Kč + filtr zn. MANN cca 280 Kč
-zakoupeny nové přední kotouče zn. FERODO (staré při rychlosti kolem 120 km/h třásly s řízením) za cca 3100 Kč - výměnu jsem si prováděl sám, takže práce byla za 0 :-D
---------------------------------------------
19. 8. 2011
po týdenním spokojeném ježdení se Sharikem mi odešlo ložisko na klimakompresoru a jak se to kouslo, tak mi to úplně roztavilo elmag. spojku. Nezbylo nic jiného než koupit repas. klimakompresor LUCAS za 5500 Kč a když započtu montáž a naplnění, stála mě tato sranda cca 7000 Kč
---------------------------------------------
8.12. 2011
výměna 3 žhavících svíček - nové svíčky značka BERU (všechny vyměněné staré byly mrtvé, startoval jsem pouze na poslední 1 dobrou :-D
---------------------------------------------
2. 4. 2012
výměna naftového filtru + palivových hadiček u vstřiků + dodělání vypínače na příhřev motoru cena dohromady cca 450 ,- Kč
---------------------------------------------
2. 5. 2012
výměna rozvodového řemene + kladek (řemen Contitech, napínací kladka INA, vodící kladka SKF) cena včetně práce 4000 ,- Kč
---------------------------------------------
23. 2. 2013 najeto 200 100 km
výměna vadné žhavící svíčky v bufíku (objednáno ve firmě ADUS- žhavící svíčka E133 (0100 - 8V) pro bufík D3WZ. Cena i s poštovným 814 ,- Kč (výměna proběhla tzv. samopomo :-D)
---------------------------------------------
10. 4. 2013
výměna stailizátorů přední nápravy - MEYLE HD - 2 x 310 ,- Kč, nové letní pneu 215/55/16 97W XL Vredestein Sportrac 3 - 9600 ,- Kč celkem
---------------------------------------------
23. 7. 2013
výměna vadného mechanismu stahování el. okna u spolujezdcových dveří - cena za nový díl v druhovýrobě 1000 ,- Kč (motorek nechán původní)
následně vozidlo 29. 7. 2013 vozidlo přistaveno na STK + ME (stav tachometru 203 000 km) - další 2 roky zase klid - bez zjištěných závad
---------------------------------------------
18. 9. 2013
Provedeno navýšení výkonu motoru prostřednictvím chipu za využití služeb TDIfuna v Českém Těšíně. Výkon změřen na válcové brzdě a z původních originál 118 PS a asi 242 nm se výkon navýšil na 139 PS a kroutící moment se zvýšil na 305 nm - vše viz přiložené foto do fotogalerie
---------------------------------------------
9. 9. 2014
poškozené (promáčknuté dveře řidiče) - způsobeno při vyjíždění z parkoviště, kdy mně nepozorný řidič nacouval do řidičových dveří. Oprava provedena z povinného ručení řidiče - vyměněny dveře + lak na řidičových dveřích a dostřik LP blatníku a LZ dveří - vyfakturována částka cca 22 000 Kč
---------------------------------------------
31. 10. 2014
přezutí auta na nové zimní pneu, konkrétně 4 ks - Nokian WR D3 195/65/15 XL 95 T - cena za kus 1485 ,- Kč (celkem tedy 5940 ,- Kč), zárovenˇ výměna motorového oleje TOTAL Quartz 7000 diesel (5l balení 560 ,- Kč), olejový filtr MANN W 830/1 - cena 360 ,-Kč
---------------------------------------------
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Koupeno na inzerát z mobile.de v Německu od soukromé osoby - přičemž jednání bylo velmi korektní.
Další vozy Volkswagen Sharan
-
Volkswagen Sharan (2001) Majitel: BigBang
Přidáno: 31.7.2010 610 Majitel 9.44 Uživatelé
-
Volkswagen Sharan (2004) Majitel: parkoviště
Přidáno: 15.6.2007 3010 Majitel 9.31 Uživatelé
-
Volkswagen Sharan (2006) Majitel: Standa77
Přidáno: 26.10.2016 35 Majitel 9.00 Uživatelé
-
Volkswagen Sharan (2016) Majitel: Duke74
Přidáno: 28.3.2016 149 Majitel 8.70 Uživatelé
-
Volkswagen Sharan (2000) Majitel: Goldies
Přidáno: 28.3.2016 08 Majitel 7.11 Uživatelé