Recenze
Škoda Felicia
Technické info
Přezdívka auta buldozer Rok výroby 1997 Koupeno ojeté palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1289 výkon [kW]: 50 kroutící moment [Nm]: 106 zrychlení 0-100 km/h [s]: 18 maximální rychlost [km/h]: 165 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 270 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8
Popis vozu
19.10.2012 NOVÁ RECENZE
Možná až úsměvné ale přeci jen si toto auto zaslouží novou recenzi. Jezdím s ním už více jak 3 roky i když momentálně ne již primárně-slouží mi citigo. Felda smutně sedí před barákem a čeká na další příležitost, až otevřu dveře, zasunu klíčky, otočím a nakopnu její srdce. Prodělala se mnou mnoho zážitků, starostí i radostí, řídilo a vezlo se v ní plno lídí, lídí co mi chybí, nebo se s nimi již nestýkám, nebo už nejsou mezi námi.Možná nostalgie, možná strach.... ale auto stále nechci prodat či sešrotovat a platím na něj pojistku.. PROČ? dem na to:...
Auto sem koupil před víc jak 3mi lety poté co sem sešrotoval fáčko, ano.. bylo mi 18 let. Spíš než rozumný to byl rychlí kup, chtěl sem jezdit víc a vííc. To se ovšem projevilo na voze, hodně věcí nešlo, auto nejelo, žralo, hnilo :D a to si defakto udrželo do dnes. Nemá cenu se rozepisovat o tom jakou má karoserii, jak jede motor, jak to svítí... neznám člověka který by feldu neviděl nebo v ní nejel. Je to auto pro maximálně nenáročné, při mé výšce a trasách které jezdím proto bylo již zastaralé nicméně malé srovnání se citigo si neodpustím.
Motor: citigo má papírově menší výkon i kroutící moment, ovšem zdá se mi svižnější v použitelnějších otáčkách citi 44kw 96nm felda 50kw 106nm.. nicméně i přes své stáří a motor který má naběháno neznámou částku, se felda zostudit nedá... opravdu, 170km/h na veterána s motorem, kde ventily řídí jakési lítající klacky docela dobré, ne ?:D Felda se mi ovšem zdá rychlejší než citigo ( dělají to asi podmínky, tacho 130kmh/ mi příjde jako bych letěl rychlostí zvuku...
Podvozek: ten je vážně tragický, měkký nekomfortní až někdy nebezpečný.. když k tomu přidáte staré pneu smrtícího rozměru R13 165/70, je to jako jezdit na bruslích po obřím kondomu pomazaným lubrikantem, jakmile zaprší, ujíždí předek, pak zadek, člověk se nenudí.
Karoserie: Kvete jak steroidy nakrmená kytka v holandském skleníku, asi největší slabina feldy.
Světla, jedno osvětluje stromy vlevo nahoře, druhé jakoby hledalo zvěř v příkopě a výsledek je takový, že když se silnice leskne, jedete 20 a vidíte na metr.
Sedačky nehodnotím, pod zadkem mám jen dráty, musím sedět na polštářku... Dobře, hodně piju a jím, má atletická postava se změnila ve špekem zalitou kostru, i tak si myslím že sem to neproseděl já :))
Auto si nechám dokud bude mít technickou.
Myslím si, že hodně lidí feldy podcenuje, ano sou okoukané, rezavé, slepené a uřvané... ale kdysi dávno tohle auto plnilo roli rodinného.. a zvládlo vše co si majitel usmyslel protože jednoduše.. muselo.. tohle na 100% dokáže splnit i dnes. U mě je škoda felicia nejuniversálnější auto které sem měl kdy čest řídit. Za vše moc děkuju.
Silné stránky
Motor:... nejede, žere... ale zničit tuhle potvoru dokáže snad jen gumožravá kuna, která si pochutná na chlazení a koroze, která tomu dopomůže.
Ceny dílů, vážně ano... za 7 tisíc sem vyměnil motor, spojku, oleje, chladič, náplně, filtry, snímače... a ani to bych neměnil nebýt té kuny.
Rychlost 50km/h.. ano, co tím myslím ? je to rychlost při které vyjedu vše a všude.. pole, silnice, kopce, led, louky, bláto, řeka.. tohle všechno to zvládne ... a věřte mi, že když se vyleje jizera, offroad schopnosti testuji na plno.
Slabé stránky
Spotřeba: která se při normální jízdě pohybuje kolem 7 litrů.. citigo má o více jak 2 litry nižší při stejné dynamice..
Místo v motorovém prostoru:
Dovolí si tak kunám, kočkám, opičkám či různým potvorách konat mejdany pod kapotou, běžně nacházím kusy kostí, masa, čelistí ohlodaných u místa u ventilace. Běžně mám posranou převodovku, či mi tam občas nějaká mrcha zaspí a pozná sílu řemene, což se projeví novou vůní Brise steak v interieru. nevyhnete se výměně řemenu.. otázka pár korun a dvou klíčů...
koroze.. někdy mám pocit, že jdu do práce, příjdu z práce a mám shnilou další číst auta
pal. čerpadlo také vydává zvuky jako býk ze kterého dělají vola.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
v autech se vyznám asi jako v náladě žen... přesto si na hodně věcí troufnu, zbytek dělá mechanik..
vzhledem k ceně sem ale snad vyměnil už všechno :)
Novinky v recenzi
Legenda se vrací
Aneb dvakrát do stejných kolejí nevstoupíš ? Omyl, na letní sezonu 2017 a celý rok 2018 mám v garáži připravenou Škodu Felicii z roku 1996 s motorem 1.6 mpi ! za krásných 12000 kč + jsem sehnal nádherné BBS 15 hliníky, no potřebuje hodně práce hlavně co se karoserie týče ( nejsem hnidopich, co oko nevidí, to srdce nebolí, ale kouske prahu a část okolo tlumiče potřebuje zásah klempíře ). PRvní usednutí za volant po takové době ve mě vyvolalo zděšení, přeci jen již sedlám jen nová auta nebo auta stejného roku ale "modernější". Po usednutí za počítač a porozhlédnutí se po pár náhradních dílech se ve mě rozhořela radost :D Tak směšne levné díly to by byl hřích si s autem nepohrát :) Recenci přidám v průběhu roku 2017, mám dost plánů na autě a málo času.
NOVÁ RECENZE !
NOVÁ RECENZE!
aktualizace po delší době
tak kde jen začít, dlouho sem se neozval a recenze je už spíše neaktuální. S příchodem teplého počasí se to venku začalo hemžit zvířátky, jedno z těch zvířátek si pochutnávalo na izolaci a drátech v motoru, bohužel sem si nevšiml, že byl přehryzán i drát k sahaře, v koloně v pátek odpoledne kdy kočí škoda auto v mb sem to tedy pěkně uvařil v tom největším vedru :).. odešel chladič, pár snímačů, těsnění pod hlavou a hadice... je to felda, levná oprava... ALE... při demontáži se u hlavy nepodařilo povolit štefty a boužel se šrouby urvaly ... jediná možnost, nový motor.. díly potřebné se koupily, boužel auto sem potřeboval rychle a na vrakáči byl jen jeden udajně funkční motor, stál jen tak venku na dešní, děsně zkorodvaný a kdo ví kolik měl nalítáno.. prostě provizorně sem ho za 3 tisíce koupil, odvezl a ten den byl dán do auta.. po nastartování to všechno chvilku smrdělo ale auto jede jako drak :) těší mě to, měl to být poslední rok auta, ale možná jí zdědí ještě sestra která si dělá autoškolu, spolehlivé auto.. nebýt zvířat !:-/... cena všeho.. motor, oleje, fridex, chladič, hadice, pár snímačů a práce mechanika který všemu rozumí líp jak já... 7 tisíc korun.. a jezdíme dál :)
Veselé Vánoce-aktualizace
Přeji všem co se starají o své plechové miláčky hezké svátky a štastný nový rok:)
Felicie jezdí a jezdit bude ještě téměr rok, začala mi blbnout zadní světla, bud něco s kostrou nebo je prostě vlhko v pojistkové skříní, auto zatím projelo, vyjelo a zvládlo vše co mu letošní zima nadělila, v únoru ho čeká základní servis a pokud vše pude podle plánu, bude to jedna z posledních investic do auta:) Asi jako každý se koukám po něčem modernějším, výkonnějším, úspornějším. Nicméně když tak hezky slouží, nebudu se jí zbavovat dřív než musím, počkám tedy do technický (únor 2012) a půjde pryč, možná ale zůstane v rodině, takové vozy se dneska skoro nevyplatí prodávat, natož za rok:)
Aktualizace a Osram night breaker
když shrnu aktualizace...
auto jezdí i když ne tak jak by mělo..problém stále přetrvá, každopádně se zvyšuje muj měsíční nájezd a ujedu s ním více a více.... Jinak včera sem se v 20:45 u škoda muzea v MB stal svědkem dopravní nehody. Auto předemnou (suzuki swift) čekalo na červenou, já si ladil rádio když v tu se auto rozjelo přímo do křižovatky a z boku ho sundal nějakej peugeot... no rána to byla jak kráva..nahodil sem varovky, najel na chodník a ejhle, ex spolužák ze základní školy:D... hned sem mu řekl že jel na červenou a on že na zelenou, řidič peugeotu byl taky mladý a zmatený ale měl v autě dítě...airbagy v pořádku, všichni ok, všude jen bordel, střepy a fridex s nemrznoucí kapalinou..peugeot měl kolo zaražené až v podběhu ale bude jezdit dál, suzuki asi totálka, má hnutý motor i kolo...počkal sem s nima na policajty a odklidil ten bordel, vše vyřeší kamery:) byla to zajimavá situace:D...taky sem si koupil nové žárovky osram night breaker ... kdo nemá xenony a chce pořádný světlo, velice to doporučuju! vážně sem nečekal takovej rozdíl oproti starším narvám za pár korun. Ted se jen modlit aby to něco vydrželo:)
aktualizace
aby mi to tu pro feliciáře neumřelo, s autem se skoro nic neděje:) jen jezdí (díkybohu) problém s motorem nechám na léto, věřím že to bude nízký tlak paliva nebo vadná lambda...další věc je, že byla dosažena max rychlost 165km/h ale nebylo to vůbec v pohodě:) bylo to trápení. No a poslední věc, před zimou jelikož nemám mlhovky a v zimě bude dřív tma--plánuju koupit OSRAM H4 NIGHT BREAKER, nechat vyvážit zimáky a při přezouvání si ještě pohraju s lemem aby to vydržel do jara a neupad:) větší úpravy asi až na jaře:) možná si ještě dokoupím nějaký lepší repro do předních dveří (stále mám origoš a chrčí)
štelování světel
jen dodám, že mi funguje originální hydraulický štelování světel;) nikdy sem to ani nezkoušel až nedávno ze zvědavosti:D...nikdy sem to na žádném fá nebo fe neviděl funkční:) takže překvapení:D
Spotřeba
po natankování 3-4 nádrží lepšího benzínu ( v mém případě omv carrera 95 - shell sou prostě drahý:D ) se mi spotřeba hodně zlepšila, neměřím to na průměrnou...ale ted na plnou nádrž ujedu 450 km, předtím jen 400..z toho pulka nádrže sou trasy do 3 km tam a zpt a zbytek je honění do 4 tísíc otáček...proč jen do 4 tísíc? páč sem problem stále nevyřešil, za dobu co to mám sem se snažil aby to auto jelo alespon jako jedou jiný feldy...nejede...nevím čím to je a po výměně pul auta to ani řešit nebudu...příští rok si jí ještě nechám (do další technický) a pak pujde pryč a já se kouknu po něčem jiném:)...jinak nedávno menší školácká chyba, otáček sem se v jedné malé slepé ulici a trošku sem podcenil velikost obrubníku na který sem najel:D po sjetí z něj se ozvala rána jak kráva a ten plech co je u nárazníku je ohlej až do vnitř motoru:D no co, je tam zbytečně a alespon mám lepší aerodynamiku :D
nespokojenost pokračuje
Jak sem psal, vyměnil sem čerpadlo, ventil na vstřikovací liště, palivový filtr a nalil sem do ní přípravek na čištění vstřiků..problém stále přetrvává...korunku tomu nasadilo tankování, kdy sem si řekl že vemu plnou nádrž carrery...vyjedu z benzínky a koukám jak mi ručička palivoměru z plné nádrže padá až do rezervy a konec..rychle sem zastavil a koukal sem jak janej pod auto jestli nemám díru:D...3 brutální údery do čerpadala tomu pomohli...už mám toho auta pokrk...jestli se nezačne chovat, příští rok půjde z domu:D...věřím, že si ještě vymyslí nějakou závadu....to cukání dávám k ledu:)..jezdí to, jezdí...až přestane, hodím to do rybníka:D
poslední aktualizace na delší dobu:) + foto
odrezování dokončeno, bužel po mém detailním prozkoumáním kastle sem zjistil, že auto bylo bud bourané i na pravý zadní bok a nebo spíš coč je pravděpodobnější, byl dělaný velmi neodborně pravý zadní lem...proto byla v tak na oko krásném stavu...lem musel být dělný tak před 3 a více lety...boužel svár byl neodborně ošetřen a to co sem viděl při odstrojení kastle mi nahnalo husí kůži...totálně schnilá levá část, někde svár i praská jak je schnilej...předchozí majitel to asi zjistil a tak tam nanesl patřičnu vrstvu gumosafaltu:D:D...mno ted jen čekám až mi ten pravej bok celej upadne...ta díra co sem měl na boku, tu sem zbrousil až na původní lem který pravděpdobně nebyl odříznut páč sem pod tím našel plech, nebo jestli to tam bylo přidaný kvůli pevnosti:D...jediné co sem udělal je to, že vše co šlo totálně zbroušil, nechal to nachlastat odrezovačem...uschnout, nanesl sem patřičnou dávku tmelu s vláknem, opět zbrousil, nastříkal zinkáčem a poté barvou...ty nepřístupné části sou jen nanesené zinkáčem a na podzim tam naseru kila gumoasfaltu :D... na to že sem kytoval prvně a mám skleněná vlákna ještě do dneš zapíchaná v rukou...bych řekl že to vypadá docela dobře, dveře byli pomlácené to jo, ale ta černá lišta to tak nějak rozbila, když sem jí ted sundal je to vidět ještě víc...ale tak co:D..je to přeci jen FELICIE:D...mno příští aktualizace v září:) pudu na to palivové čerpadlo, tak mi uživatelé MACZ držte palce...s pozdravem..JÁ a moje TUZING kára:) btw-přidáno opět další foto
závada odhalena
Tak a je to, po bádání a vyměnování všeho už vím, čím to je, že Pastelka nejede. Nevím jestli to tu ještě vůbec někdo čte, nejsem uživatel co by se honil za hodnocením nebo za miss nejlepší fotka:) Ale myslím si, že pár praktických věcí neuškodí a ve feldě sem měl venku snad vše a to auto mám prolezlé víc než fáčko:D...Proč auto nejede? Auto sme opět napíchl na diagnostiku, krom klasické chyby zablokována RJ motoru (vyskočí pokaždé když mi vypadne chip imobilizeru a auto chípne xD )sem našel i sporadickou chybu lambda sondy...zkoušel sem jí měnit, napětí na té mojí bylo v pořádku a vypadá celkem dobře i vizuálně, spotřeba se zlepšila a ujedu o 50 km víc při stejném stylu jízdy...auto ale stále cuká, po bádání sem se dostal až k palivovému čerpadlu, je to poslední a jediná možná závada. Chtěl sme ho vyčistit ale je uplně jiné než u karburátorové verze xD...nešlo mi vyndat a navíc po odpojení hadiček sem byl obdařen pořádnou sprškou naturalu...takže se mi ho nepodařilo vyčistit:-( ale to by asi nepomohlo, má nedostatečný tak nebo je někde ucpané těleso čerpadla, nedovede uživit motor v plné zátěži a tak od 4 tisíc a vejš kdy motor potřebuje víc paliva cuká a trhá se tedy nejede....nicméně originální těleso palivového čerpadla stojí 6 tis. korun. čína 1500..to sou peníze které absolutně nemám:-(..budou až někdy v září a i tak k tomu budu muset započítat i práci, řekl sem že se už v ničem raději nebudu hrabat. Na co sáhnu to praskne:D... Dnes dokončím odrezovací kůru auta na pravé straně a pak se ubde 2 měsíce čekat na čerpadlo. Kdyby měl někdo zdánlivě nevyřešitelnou záhadu, napiště:D....
přidány foto
Poprvé sem vysával tak sem i fotil:)
Jinak tlumiče vyměněny..dojem? menší rány při přejezdu nerovností ale jinak je to uplně stejný:) tamty zrezlé obludy už sou venku...zadní stále origoš:P přední vydržely necelejch 110 tis....zadní budu měnit až na jaře:)...ještě sehnat peníze na beno a udělat drezené levé strany a je to snad vše:D...jinak mě docela překvapilo jak lehce jdou vyndat zadní sedačky a na hatch takovýho místa:)
Mitsubishi Colt Colt 1.3GL 55kW
díky tomu že je felda opět v servise sem se dneska projel v tomto vozítku:)sice jen 25 km ale mužu něco napsat:)...je to rok 94...a má to výbavu o který se mé feldě muže jen zdát:)...jízda je uplně luxusní, měkká a přitom to tak krásně drží a nenaklání se...felda je tvrdá a naklání se jako kráva:D...a motor!..no to byla lahůdka:)...ono to auto jelo!...no oproti mé feldě jede i š120 ale tohle bylo krásný...jak se tomu chtělo do otáček:) a ta spotřeba...6 litrů místo 10:D...no mám jasno:)...na jaře 2012 což doplatím těch pár tisíc které sem si na ní půjčil:D...půjde z domu a až ten čas nastane tak začnu hluboce přemýšlet abych zase nešláp vedle jako s feldou co koupit:)..to je ale až za rok a půl...do té doby doufám že se pastelák trošku vzmuží a podá výkon alespon jako jeho bratři a sestry:D...
výměna tlumičů
aktualizuju nějak často co?:D
vyhrál sem z aukra tlumiče za 8 kil komplet složené i s pružinama...mno netrpělivost nezná hranic a tak sem i v dešti začal s výměnou... četl sem na felicia klubu problemy s povolením šroubu ve spodní těhlici..a tak sem ho dva dny předem sříkal "wédéčkem" ...já s nim ani nehnul! zaboha to nešlo, bejčil sem, hejkal, prosil sem!! dokonce sem chvilku zoufalstvím i brečel!! ale prostě nic nepomohlo:-(...jestli se dneska umoudří počasí, budu muset vzít flexu a vrtačku a jít na to trošku jinak:)..měl ste někdo podobný problem?
rychlá aktualizace:)
natřeny bubny, nastříkaný třmeny předních brzd, ošetřená levá strana a páté dveře od koroze a v úterý výměna tlumičů:) předních...a ted boužel to horší...levá strana ošetřena, pravá nikoliv, je v dezolátním stavu:-(...to co vypadalo jako povrchová rez, je ted už 2 cm díra skrz na skr...a to jen proto, že sem do toho víc nedloub...odhadem je celej zadní pravej lem totálně v hajzlu...koroze už leze i na práh...do měsíce až se udělá hezky strhám boční lišty, protože pod nima hnijou i dveře, díru nějak ošetřím odrezovačem...nebudu do toho víc už radši dloubat:-(...a zakytuju a něčím přestříkám...neni to řešení ale alespon to nebude vidět...5 dveře hnijou pod lištou u dir, kde je osvětlení spz, to sem provizorně ošetřil....mám vše nafocené ale nechce se mi to sem dávat protože bych musel zase každou fotku jak blbec hodinu zmenšovat:D...
rychlá aktualizace:)
natřeny bubny, nastříkaný třmeny předních brzd, ošetřená levá strana a páté dveře od koroze a v úterý výměna tlumičů:) předních...a ted boužel to horší...levá strana ošetřena, pravá nikoliv, je v dezolátním stavu:-(...to co vypadalo jako povrchová rez, je ted už 2 cm díra skrz na skr...a to jen proto, že sem do toho víc nedloub...odhadem je celej zadní pravej lem totálně v hajzlu...koroze už leze i na práh...do měsíce až se udělá hezky strhám boční lišty, protože pod nima hnijou i dveře, díru nějak ošetřím odrezovačem...nebudu do toho víc už radši dloubat:-(...a zakytuju a něčím přestříkám...neni to řešení ale alespon to nebude vidět...5 dveře hnijou pod lištou u dir, kde je osvětlení spz, to sem provizorně ošetřil....mám vše nafocené ale nechce se mi to sem dávat protože bych musel zase každou fotku jak blbec hodinu zmenšovat:D...
brzdy:)
včera sem odpoledne ač si to auto nezaslouží, dal nové brzdy už jen kvuli bezpečnosti:)...moc sem si nevěřil ale nakonec sem to dal sám jen s radou mechanika jak zatlačit pístek aniž bych u toho vypustil duši:D...příští týden přídjou 5 mm podložky pod zadní kola, nepovolený rozdíl pneu..při zatíženém autě a náklonu v zatáčce guma dře o pružiny...všiml sem si toho u více felicií...a až bude hezky, stříknu bubny a třemy do barvy:) jen tak:)...no a příští měsíc se chystám na zadní stabilizátor:) a odrezování...tak snad bude hezky
...
Tak Výkony motoru stále více a více začínám přisuzovat Palivovému čerpadlu.
Trošku se rozepíšu o historii problemu:
Když sem auto koupil, nešlapal sem na něj ale na dálnici sem si všiml že nad 4,5 tis. auto jakoby vadne a cuká...ihned sem ho dal na výměnu rozvodů, oleje, všech kapalin, všech filtrů, seřízení ventilů a tak pod. Auto se chovalo pak uplně jinak:) tiché, krásně startovalo...No všiml sem si že vadnutí výkonu a cukání stále přetrvávalo...nevadí řekl sem si..koupil sem nové NGK svíčky s pocitem, že ty staré jugoslávksé už to maj za sebou:D...svíčky vyměněny...a výsledek? nic..no napíchl sem auto na diagnostiku, bez závad..odpojoval sme RJ od zdroje, bez závad...a tak sem začal následovně...vyměnil sem zapalovací lištu za kamarádovou..auto stále cukalo a chablo..., vyndával sem lambdu a trošku jí profouk, měl sem venku celej vejfuk jestli neni ucpanej..nic nic nic..ted mě začíná napadat palivové čerpadlo...prostě v 4,5 to přestane uplně táhnout a na 3jku trvá třeba 10s než jí dostanu z těch 4,5 tis. do omezovače uplně to nežije, je to zatím nejpomalejší auto s kterým sem měl tu čest jezdit ( š. 125, favoriti) to sou všechno řízené střely :D...říkám to proto, protože dneska ráno sem potřeboval na 300m dlouhém úseku předjet loudajícího se favorita který to drdal asi 25 kmh:D..dal sem za 2 dupnul na to a než sem to auto rozjel alespon na 60 těch 300 metrů bylo pryč a v protisměru vyjela oktávka která mě samozřejmě vytroubila, podrřadil sem do 400tisíc to zrychlovalo a já měl na tachometru asi 45-50 a auto přestalo táhnout prostě zase vypadlo jako klasika no a než sem se dobelhal před fáčko už byl pozdě a 300m zamnou... na 1 sem podřadit nemohl a na 3 bych si moc nepomohl:D...tak ted nwm jestli nemám vyměnit čerpadlo:-(
výkon? stále mizerný
Tak, včera porovnání s další felicií 1,3 40kw BMM (cimbu chip) a sport. výfuk...ujela mi:D...z 0-100 za 16 s já? 20 a to je zatím nejlepší výsledek..i kámoš říkal že s tak línou feldou ještě nejel:D...Když si vzpomenu jak sem psal recenzi, psal sem že i můj favorit se 43kw byl subjektivně živější a je to tak. Byl:)... Po radách na foru sem vyměnil výfuk (ve starém byla díra) a výsledek? to auto jede ještě hůř:D další rada zněla že mám velká kola (r14 185/60) To je blbost, dvě feldy měli ještě větší a to (r15 195/55) a zmizeli v první zatáčce:D. ve vysokých otáčkách uplně stagnuje..nad 4,5tis. už to vytáčet je mučení auto zvláštně cuká a výkon je nestálej...mám relativně zachovalej motor...106tis najeto..udržovaný..čistý...nežere olej, žádnej z něj neteče...a předjedou mě staré zrezlé dělnické plečky na plyn bmm40kw:D...už je to 5 felda s kterou sem porovnával a 5 prohra...v pátek bude ještě jedno srovnání..budu informovat o výsledcích. Bojím se, že ta moje je dělaná boužel jen na klidnou jízdu:-(:D
konec radosti
tak po pul roce užívání tohodle vozu mužu říct, že mě to auto pomalu ale jistě zabíjí. Po projetí Díry mi něco neidentifikovatelného klepe na přední nápravě...ne při huoupání ale při jetí přes menší a stále nerovnosti se to ozývá a docela na hlas...další závada je ta, že mi levé zadní kolo dře o pružinu, pružina je ze strany obroušená ale ta druhá ne! a kolama..mám 185/60 R14..kámoš má R15 195/55 a seriové pružiny a nic tam nemá:-( asi to přisuzuju tomu vrzání asi od stabilizátoru kterej už taky spolu s tlumiči dávno dosloužil...při najíždění na nájezdy sme zjistil že nebrzdí ručka (nedávno ještě brzdila) no a proč sem najížděl na nájezdy? díra ve výfuku se zvětšovala a ted to auto dosahuje zvuku dobového WRC. No ale já nemám peníze ani na jetej výfuk z vrakoviště:-( pokoušel sem se jí teda svařit...ale výfuk je tak rezavej, že to už nejde a drolí se to...nejde mi sundat protože je k sobě přirezlej, udělal sem si 2 cm řeznou ránu na vrchu ruky o držák trubičky k brzdě, kus rudé elektrody se mi přivařil k té kůži mezi palcem a ukázovákem, a na druhé ruce mi asi sleze nehet!:D..tímto s timhle autem končím!...já už na to ani nesáhnu..budu s tím jezdit dokud se to nerozpadne nebo nenašetřím nějaké peníze na postupné opravy. V životě mi žádné jiné auto nezpůsobilo více bolesti!:D btw: kupodivu mne nejvíce bolí ta štěnice:-(:D
Záchranná akce
Před půl rokem sem si vyslyšel spousty narážek a výsměchu na to, jaké sem si koupil auto:)...Zhruba ve stejnou dobu co já, si kamarád koupil citroena xantii 1,8 16V ve výbavě...říkal sem si že to za těch 45 tis je vážně o dost lepší auto, to ticho a komfort...a pomalu sem podlehl tomu jak mi každý říkal že sem si koupil auto "mrd*u" ...Po včerejší noci at si každej říká co chce:D...Už sem ho dvakrát táhnul a po několikáté tlačil:D...Je mi vděčný jako nikdo a já jemu vlastně taky, narostly mi bicepsy když pořád roztlačuju tu jeho těžkou krávu:D...Nyní jí má v servise, upadl mu přední nárazník když do mě asi v 8km/h narazil (neubrzdil můj manévr) felda v pořádku on škodu za několik tis. ale je mu to jedno protože toho citroena stejně proklel:D Moje felda u mě stoupá na ceně:) new photo (only phone:-( )
zjištění
Včera u nás na vesnicích začala éra letních diskoték. To znamená že mne začala éra rozvážení totálně na mol zničených a spocených "kamarádů" :D...
Prosím vás co udělat aby mi felicie svítila lépe? Já moc v noci nejezdím ale včera sem jezdil asi dvě hodky v kuse a když se vedle mne postavil kámoš se 4golfem, připadalo mi že mám místo předních světel svíčky!... jako odjezdil sem to tak ale jel sem 50 i mimo město protože sem vůbec neviděl chodce u krajnic jak to debilně svítí! Světla mám seřízené a Favorit svítil o dost líp a to sem tam měl obyčejný žárovky
Aktualizace
Tak nakonec sehnána levnější letní gumy i s diskama..nějaký 14ky ze seatu..neuvěřitelný jak to auto lépe sedí s lepšíma gumama:) ted musím našetřit na nové tlumiče eventuelně i brzdy...tohle je šílený:-(...navíc sem zjistil...že felda jede pomalu:) to je známe to vím..ale ta moje jede ještě pomaleji než jiné feldy:D...tak už raději nezávidím aby to nebyl velkej trapas:)
Doplněno foto
Tak sem jí dneska umyl..kola mi nevyšla:-( jezdím stále na starých zimákách...každá zatáčka je rysk...na tom maj podíl i přední tlumiče.
Budou muset na výměnu. přidáno foto:)
....
Tak Pastelka dostala nové svíčky a vyčistil sem klapku sání a najednou jak si chroustá:D taky sem po doslova BOJI vyměnil budíky za ty s otáčkoměrem!:D..v sobotu si jedu do prahy k jednomu pánovi pro nová kola..(plechy) ale s větším rozměrem R14 180/60 tak snad jí to přidá něco na "sportovnosti"
jinak po najetí 450 km na V-power za 34,90 a ted dalších 100 km na obyčejný naturál za 30,90 sem nespozoroval žádné změny takže sem utratil peníze zbytečně..ale tak snad ty přidaná aditiva něco udělají:) v sobotu nebo neděli přidám foto:P
Aktualizace
Takže jelikož mám nedostatek financí a to poslední kam bych cpal peníze je auto...( i když by to potřebovalo :-( ) tak i přesto sem zakoupil svíčky NGK...auto těsně cuká při akceleraci a všude mi raděj výměnu svíček..mám tam nekvalitní brisky za pár kaček:D..vše pude na výměnu po víkendu:)..taky se chystám pročistit klapku..nebudu jí radši odpojovat, nemám žádný pc abych si nastavil zpt hodnoty..a profouknu vzducháč...nic víc bez peněz nedokážu:D...jen plánuju vzít plnou nádrž kvalitnějšího benzínu s aditivy abych pročistil nádrž od toho ethanolu( byl to kentus a auto děsně smrdí ) :D...dám pak vědět jestli se mé zásahy nějak projevily na vlastnostech vozidla:)
Závod - Pastelka vs. Fábia 1,2 HTP 47kw
Tak a přišlo to, co sem chtěl zkusit už velice dávno:) Na jednom nejmenovaném letišti asi 40 km od domova lehce vyznačená drája s dlouhou rovinkou...moje Auto vs kámošova htpka v kombajnu:D...3...2...1...start...bez otáčkoměru sem otáčky honil po sluchu...začátek fábia lehce vede...bylo vidět že má motor v lepší kondici...po zařazení 3 rych. stupně sem jí začal dohánět a předjel sem jí v cca 130 km za hodinu:D..ovšem pak dráha končila a byla levotočivá pravoůhlá zatáčka...kde sem musel hodně přibrzdit bo bych šel na střechu a mé zimní 13ky 165 na 70 pískaly jak kráva:D...no a tam se fábia dostala do svého...neměl sem šanci..v zatáčkách to s mím podvozkem a kolama prostě líp nešlo:D..bylo to o život...příště pojedem a pojede nás mnohem víc..vše se natočí:)...jinak felinka na to že má motor původem ze škody 1000 (60 leta) a podvozek z favorita..začátek 80 let...si myslím že bojovala statečně...:)
ethanol 85
tak sem natankoval do pastelky ethanol v poměru 1 ku 2... vzal sem asi 13 litru slivovice :) a asi 25 litru byl natural... no auto líp nejede...jen je tižší a motor jde jemněji...nicméně litr stál už přes 24 korun..takže další tankování bude opět starý známí naturálek...
Doplnění recenze
Doplnil sem recenzi po určitém ujetí km:)už je na mě přihlášená a mám nové spz s číslem 7989:D.. a kdyby nepadal sníh udělal bych další fotky s fotákem:(...už aby bylo jaro
Už je doma!!
Tak dneska sem si jí dřív přivez ze servisu:) motor seštelován, filtry věmeny...a hned je to tižší, vše funguje a líp to jede:)
také nová technická tak mám na dva roky pokoj:)..paráda, ještě plná nádrž a co víc si přát:D...
BTW: DOPLNĚ FOTO!:)
Info
Velice se omlouvám ale nové foto bude až bude počasí a já budu mít zpt Pastelku zdravou po mini generálce:) prozatím sem přidal pár fotek Berušky:)
A taky sem zjistil nemilou věc, po strhnutí všech reklamních samolepek ( byli opravdu všude:) ) Se porušila lanka vyhřívání zadního skla...asi 5 lanek je v rozmezí od pár mm do asi 4 cm porušeno vedení. Budu muset opravit:) Opravdu to nešlo strhnout lépe:-(
Krytka oka na zadním nárazníku
Včera večer sem se s kámošema vydal na okružní jízdu po středočeském kraji v citroenu xantii a vyprávěl sem kluků všechny nedostatky mého vozu. Zmínil sem se i o absenci krytky na tažné oko na zadním nárazníku ( slyšel sem že je to nedostatkové zboží ), felicíáři asi ví:D nemá to každá druhá felicie:) já mám starý nárazník který není v laku. Tímto děkuji kamarádovi který mi jí včera dones do jednoho nejmenovaného baru:D a radši nechci vědět kde jí sehnal:D...jen co se vrátí auto ze servisu tak já tam šoupnu:)
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Škoda Felicia
- Re: Re: Re: Nová recenze 20.10.2012 16:15 Đawson
- Re: Re: Nová recenze 20.10.2012 15:01 Aspire
- Re: felina 20.10.2012 10:26 Đawson
- Re: Nová recenze 20.10.2012 10:23 Đawson
- felina 20.10.2012 06:23 umo
- Nová recenze 19.10.2012 21:21 Aspire
- Zrychlení 07.05.2012 12:44 Deathstar
- Re: Re: Re: Re: Zdravím 08.04.2011 11:15 Đawson
- Re: Re: Re: Zdravím 07.04.2011 08:58 Aspire
- Re: Re: Zdravím 07.04.2011 08:02 Đawson
- Re: Zdravím 16.02.2011 17:01 Ronault.
- Zdravím 16.02.2011 16:03 Dundee_cz
- Re: Re: Re: Cukání 12.11.2010 15:41 EmilBuisson
- Re: Re: Cukání 12.11.2010 12:54 Đawson
- Re: Cukání 12.11.2010 12:03 Aspire
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cukání 12.11.2010 11:56 EmilBuisson
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cukání 11.11.2010 13:35 Đawson
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cukání 11.11.2010 12:50 EmilBuisson
- Re: Re: Re: Re: Spotřeba 05.08.2010 11:55 Aspire
- Re: Re: Re: Spotřeba 05.08.2010 07:13 Đawson
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cukání 01.08.2010 13:19 Đawson
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cukání 01.08.2010 12:22 EmilBuisson
- Re: Re: Spotřeba 31.07.2010 12:40 Ronault.
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cukání 31.07.2010 12:19 Đawson
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cukání 31.07.2010 11:45 EmilBuisson
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cukání 28.07.2010 15:14 Aspire
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cukání 28.07.2010 14:52 Đawson
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cukání 28.07.2010 14:47 Aspire
- Re: Re: Re: Re: Re: Cukání 28.07.2010 14:33 Đawson
- Re: Re: Re: Re: Cukání 28.07.2010 14:01 Aspire
Další vozy Škoda Felicia
-
Škoda Felicia (1999) Majitel: Aspire
Přidáno: 3.1.2010 39210 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1997) Majitel: tomasino
Přidáno: 22.11.2009 159 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1998) Majitel: georgerob
Přidáno: 26.5.2009 439 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1995) Majitel: liborauta
Přidáno: 17.7.2009 129 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1996) Majitel: ThomasHK
Přidáno: 31.1.2010 359 Majitel 9.87 Uživatelé