Recenze

Đawson (muž 33 let) Poslat zprávu
 
5 Majitel

Mazda 323f ba

8.89 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda 323f, foto 1 Mazda 323f, foto 2 Mazda 323f, foto 3 Mazda 323f, foto 4 Mazda 323f, foto 5 Mazda 323f, foto 6 Mazda 323f, foto 7
 

Technické info

Přezdívka auta Běloba Rok výroby 1994 Koupeno ojeté najeto [km]:300000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 3 objem [cm3]: 1480 výkon [kW]: 65 kroutící moment [Nm]: 135 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 maximální rychlost [km/h]: 170 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 350 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Více fotek snad přibude...
Tak kde jen začít. Já ani nevím. Je to takové to, že se člověk probudí, neví co dál a koupí si staré auto. Proč sem to udělal? nevím. Lituji toho ? Ne :D Ano, zatím je to druhé auto a je pro mne zbytečné, ale já si ho nekoupil na ježdění, ale jako koníček, vylepšování a zabíjení času. Ale viz níže.
Popis:
Jedná se o klasikou mazdu 323f Ba asi z roku 1994 a s asi 300 tis. km na počítadle. Proč je u všeho asi ? Protože nic nevím. V techničáku je datum výroby neznáme, jen datum uvedení do provozu a to je 1.1.1995 :D možná je to nějaký super tajný model. Byl vyrobený v Hirošimě. Třeba na japončíky ještě doléhala radiace, protože v půlce auta jsou konektory a kabeláž se znakem Audi a VW. Možná je to jen následek desítky bouraček co to auto stihlo. Ale líp zní, že je to nějaká utajovaná edice :) jojo, kupovat vzduchový filtr na golfa a vlastnit mazdu ? komu se to poštěstí ?:) I přes to, že v tom nic nefungovalo, auto bylo před smrtí, celé posrané od ptáků a plné chlupů snad z jettyho, sem ho za ty penízky koupil.

Karoserie. Je plná koroze. tečka. A bohužel i kytu :D zaujalo mne ale, že na to, jak je auto posypané rezavýma tečkama, jen se to lízne šmirglem a tečka je pryč! pod tím vším je zdravý plech, nebo kyt :D tím se dostáváme k další věci, tlouška laku. Opravdu neni to mé první auto a tlouška laku mě fascinovala, stačí si kýchnout a ta vrstvička hned odletí, opravdu tady se asi šetřit nemělo :) Vzhled je dle mého docela nadšasový. Moje verze sice už nemá skoro nic z toho co normální mazdy, i tak ale každého zaujme :P Další věc jsou bezrámová okýnka! je to frajeřina to bezesporu, ale když jedete vše kolem okýnek hučí a fičí, voda naštěstí neprosakuje, ale to sem ještě nebyl v myčce !:)) nehledě na el. okýnka. Kterým se sice chce dolu, ale už moc ne nahoru. Někdy se jim dokonce musí pomoct :D a když už sem u tohodle..
Výbava:
airbag řidiče, klimatizace ( ale nefungovala, tak sem jí vyndal ), 4x el. okno, el. zrcádka a to je asi vše:)
Interiér:
První věc která vás zaujme je posaz, to je něco neuvěřitelného, jak člověk v autě leží. Dojem dodává ještě rozviklaná a potrhaná sedačka řidiče. Šlápnete na plyn a sedačka se s váma začne hezky naklánět do zadu :D
Podsvícení přístrojů někde nefunguje, někde jo. Neřeším to.
Motor:
1,5 16v 65 kw před 20 lety :) a jak to jede ? prý to žere olej mi říkal majitel. No spíš než žere z toho půlka spodem někde vyteče, nechávám za sebou flíčky, možná je to tím olejem ( 5w40) možná už jen učůrává, má to naárok :)) A jede.. na 1,5 docela dobře, neni to bohužel žádný vtec, honda či nissan dělají lepší motory, ale zostudit se vážně nedá ani po tom co má za sebou. Bohužel sem zmlsaný z 2,0 vtec:( Ale těch 65 kw na 1100 kg docela i stačí. Vzhledem k tomu že sem ani silné auto nechtěl ( kvuli spotřebě ) a vybíral sem mezi tímto a 1,4 almerou, tak sem spokojený.
Podvozek:
tak tady se pánové z mazdy ukázali. podvozek je fenomenální ! utlumí, podrží, nenakloní, nevytřese, dá vše v čas vědět! Honda umí motory, mazda podvozky ! btw ( almera má taky vynikající podvozek, ale tady to je ještě o kapánek lepší )
Brzdy: zastaví, ale musí se vynaložit větší síla a vůbec, nebrzdí to tak, jak sem očekával. po FL mazda dávala kotouče větší ( asi vím proč )
A jak sem se k autu dostal ?
Hledal sem auto na doježdění, nejdříve 2,0 primery a 2,0 accordy.. později už jen 1,5 mazdy a 1,4 almery :D ( ta spotřeba mě vrátila na zem ) Almer moc nebylo, za to mazd bylo jak housek. A tak vyhrála ta která byla nejblíže.

Silné stránky

Motor- výdrž, tichost, zátah od 4 do 6 tis. ( na objem )
PODVOZEK!
vzhled
Spolehlivost
Čitelnost

Slabé stránky

Stáří
Koroze
Brzdy
Světla-Upřímně i favorit svítil lépe
Nic tam nefunguje
Viklá se mi sedačka
ceny origo dílů
rojí se mi v tom mouchy ?!

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Vše si dělám sám, ale moc toho potřeba zatím nebylo. Opravuji až když se něco "vysere"
Manžeta na poloose, zavaření výfuku ( snad to zimu přežije ), jsou potřeba tlumiče ( na to kašlu ) natřel sem podvozek tlumexem a trochu to zbrousil a pohrál si s korozí, ale po zimě je to venku zas :) ( měl sem i feldu )

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

v pohodě, během hodky bylo vše moje a mám servisní historii od roku 2006

 

Novinky v recenzi

27.3.2016 18:50

Prodej

Tak v červnu mi přijede do garáže Škoda Fábia 3 TSI ve střední výbavě a tak je mazda na prodej za symbolickou cenu :) Přijde mi to škoda lisovat když sem do toho nasypal peníze. Bohužel by ještě hodně nasypat potřebovala :D no kdo ví, když se neprodá, možná si jí díky spolehlivosti a tím, že mě za 30 tis km nikde nenechala nechám v garáži a třeba se její srdce v budoucnu ještě probudí

8.10.2015 16:32

uffff

Auto mě dostává víc a víc, otázka jestli se vyplatí koupit staré levné auto byla zodpovězena. NE!:D... těch 21 let co mazda slouží na této planetě se na ní pekelně podepsalo. Okno řidiče to definitivně vzdalo, rozebral sem dveře ale nemám šanci motorek vyměnit ( neni ani vidět ),na zpátečce odešlo čidlo, vzhledem k ceně skoro 1000 korun klidně budu couvat po tmě! Auto vrže, skřípá, vyměnil sem už spousty dílů ( zadní tlumiče.. to byla málem má smrt ! ) a nyní začalo něco neuvěřitelně lupat na pravém kole při mírném zatáčení, doufám že je to ložisko uložení jinak už nevím. Kdybych nebyl tak odvážný a nedělal si věci sám ( nejsem mechanik ) tak mě to zrujnuje :D jediné co funguje zatím bezchybně je převodovka a motor:) motor jede jako drak a na dálce si řekne o 6,3 l na sto :)

2.6.2015 23:08

Shrnutí

Omlouvám sem, že sem se stále nedostal k lepším fotkám, s mazdou to vypadalo bledě, už olizovala vrata vrakoviště, mám zálusk na novou fábii a mazda by jen překážela... Najednou se ve mě něco hnulo a s menší investicí sem udělal STK a mám další rok na přemýšlení... ted ale? Jak si vede tohle 21 let staré auto s neznámým nájezdem a servisní historií v rukách racionálně myslícího člověka jako dailycar ?
Hned na konci ledna co sem s autem začal jezdit každý den, přestalo stahovat okénko řidiče, do dnes hodně blbne a tak se ho snažím nepoužívat, nerad bych aby mi opět v -5 zůstalo dole... :)) Prasklo mi čelní sklo.. za poslední rok 2x na dvou autech :-/ auto taky hodně baští olej a klepe uložení tlumičů asi všude. Minulý týden byl vyměněn olej, filtry a výfuk. Zítra razíme na menší roadtrip, přeci ho nebudeme šetřit:) od úterý do neděle severní čechy a prohlédnutí československých tvrzí, pak jižní čechy, autokemp, výlet na lipno a šumavu a závěr bude na moravě ve sklípcích, tak snad přežijem a auto to zvládne :) Také bude příležitost nafotit více fotek

24.1.2015 15:53

Po novém roce...

Již více jak měsíc auto provozuji každý den. Zatím se s tím tahle 21 let stará plejda pere statečně :D až do nedávna, kdy se mi vyháklo táhlo jednoho stěrače. Po neúspěšných pokusech o opravu sem objednal jiné. Bylo vidět že si s tím už někdo hrál. Dále bych proti novějším autům vyzdvihl topení. Na felicii ještě ztrácí ale i tak topí bleskově, dále brzdy, jsou horší než sem si myslel, př větší zátěži se hrozně kroutí, ale ABS funguje :D no a dále, nezvykle ležatý posed chce zvyk, docela mě ze začátku bolela záda při delší jízdě. V květnu jdu na technickou, jsem zvedav, co se dovím.

15.11.2014 16:40

Problém

Tak se vyskytl problém, po zkušební cestě z liberce sem auto dal do garáže a druhý den byl všechen olej na podlaze, čímž se vysvětlil i úbytek oleje, vana prorezavěla a rychlá jízda po dálnici po snad roce jí neprospěla, kus rzi odpadl a asi 1mm dirkou vše vyteklo na zem.. na olej sem najel 100 km, stál mě 700 kč a vše je v pytli :( + zaneřáděná podlaha. No sundal sem dekl, výfuk ( urval sem závit ), vanu, rýpnul sem do ní šroubováčkem a projelo to jak máslem.. takže další investice nová vana ! + další olej :D silikon 350 kč, vana 600 kč olej 600 kč

14.10.2014 20:35

Příprava na zimu

Tak sem dal nové svíčky ( obyč NKG ), filtry a olej .. přešel sem z 5w40 na 10w40 a to konkrétně valvoline max life. Uvidíme zda bude trochu méně papat olej a hlavně zdali nabobtná těsnění u vany, kde olej hodně kape. Auto vyjelo poprvé po 2 měsících, chytlo na poprvé a jen si ševelelo, volnoběh se hned ustálil a i tak mě překvapilo, jak je auto tiché a klidné, motor se ani nehne a to i nezahřátý, jen si ševelí... na 20 let staré auto s takovým nájezdem... docela překvapující :) hodně dnešních aut by se mohlo učit.. obzvlášt ty s méně válci :)

9.10.2014 18:55

Čekání

Tak se čeká už jen na peníze, na nový olej, filtry a svíčky.
S autem sem udělal co garáž dala. Tedy zamaskoval rez! A je to ... pěkně hnusný :))) no horší než rezatý to sice neni, ale ono se to snad už ani lépe bez vyvařování udělat nedalo :D
Jak se mazdička zachová s novou poloosou, manžetou, vazelínou, olejem, svíčkama a odstraněnýma zbytečnostma ? ( ted se jen modlím, že ten alarm co měl být odpojenej, byl fakt odpojenej.. páč sem ho ustříhnul :D )
A jelikož se má finanční situace nezlepšuje.. po novém roce se z 20 let staré mazdy stane dailycar!
to znamená třeba i 20tis. km ročně !:)
Uvidíme jak si obstojí v každodenním provozu


Další vozy Mazda 323f



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Píská řemen, moc toho nefunguje, ale jede to a zatím i vždy dojelo. Uvidíme, mám v plánu 300 km dlouhou cestu, tak snad mě podrží :D

praktičnost
7

Neni to kombajn a nejdou vyndat zadní sedačky, proto ubírám

prostornost
7

V autě se doslova leží a chtěl bych si dát volant výš než je možné, ale jde o zvyk. Na zadních sedačkách je místa na nohy dost. na hlavu už jen do 185 cm. Rozhodně větší jak octavie :) zdravím

jízdní vlastnosti
9

To je paráda ! neni to porshe, nemužu dát 10 :D

jízdní komfort
8

opět paráda !:)

provozní náklady
6

díly drahé, spotřeba průměrná. uvidíme co bude chtít :)

náhradní díly
4

to je vůbec tragédie. Nejlepší je shánět z jiných mazd na netu

výkon motoru
7

90 ps je 90 ps

spotřeba
7

8/100km ale nejezdím nějak úsporně a 70 litrová nádrž je luxus

hlučnost motoru
8

motor je tichý, ale kabina neni odhlučněná :D

kvalita sedadel
8

v pořádku :)

brzdy
6

v nepořádku

zavazadlový prostor
8

4 basy piva !






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…